De andere kant van het bedrog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:20

Het is meestal de verleider/ster die de schuld krijgt maar er zijn er altijd twee voor nodig. maar iemand anders dan je partner de schuld geven is fijner dan de tekortkomingen van je eigen partner en vaak relatie zien.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 10:21

bigone schreef:
Ts, wanneer je niet betrapt was dan was je gewoon doorgegaan met vreemdgaan, met wie dan ook??

Waarschijnlijk had dit dan langer doorgespeeld en dan doodgebloed.
Dat is wat ik denk.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:27

Erg interessant stuk over dit onderwerp;



Ik begrijp je wel TS, wees niet te hard voor jezelf. Het is makkelijk oordelen vanachter een scherm en in sommige gevallen door mensen dis nooit hetzelfde hebben meegemaakt/gedaan.

Hutcherson

Berichten: 7370
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:27

Ik lees hier niet zozeer in dat je moeilijk kunt praten en weinig zelfvertrouwen hebt, maar meer dat je niet beseft hoeveel jouw partner van je houdt en hoe erg je iemand die onvoorwaardelijk om je geeft hoort te koesteren.

Ik vind er best wel wat van dat je met twee mannen, meermaals bent vreemdgegaan. Notabene in JULLIE huis (en bed?).
Als partner zijnde zou ik mij heel vies voelen en het bed in de fik willen steken. Bovendien vind ik alle mannen en vrouwen die vreemdgaan of gewoon heel veel wisselende seks partners hebben, afgelikte boterhammen heel eerlijk gezegd.

Mensen zijn van nature niet monogaam, maar ik ben van mening dat dat stel hersenen beter weet dan 'de natuur' en kan beseffen hoeveel je hebt en dat je liefde niet kunt kopen en dus ook nooit voor lief mag nemen.
En ik ben van mening dat als je in de juiste relatie zit, je geen enkele behoefte hebt aan aandcht van een ander.

Ik ken de situatie wel hoor, je zit in een relatie en komt eigenlijk aandacht te kort en iemand anders geeft die wel. Been there, done that. En dan kan het heel gezellig worden. En ik weet dat je op dat moment je relatie eigenlijk even vergeet en opgaat in het moment. Echter als je 'vreemdgaans' partner weet dat je een relatie hebt, is die zoiezo al fout bezig door je in deze situatie te brengen en jij kunt ten aller tijden het een halt toeroepen. Is echt niet zo moeilijk hoor om op zulke momenten even een reflectie moment in te lassen en te beseffen wat je op het punt staat te doen.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 26-10-18 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:28

Ach vrouw. Mijn idee over vreemdgaan is wel wat milder geworden sinds ik mijn toen nog bezette partner tegenkwam. Dat verdient geen schoonheidsprijs, ook al lag die relatie op z'n gat en heeft hij haar een week na onze ontmoeting aan de kant gezet. Feit blijft dat ik bewust een bezette man heb gezoend. Geen spijt overigens.

Heel knap dat je zijn vrouw alles hebt verteld en wat een kleine man is hij. Ik hoop dat jij en je vriend hier doorheen komen en dat je jezelf beter leert kennen. En wees niet te hard voor jezelf.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:29

bigone schreef:
Het is meestal de verleider/ster die de schuld krijgt maar er zijn er altijd twee voor nodig. maar iemand anders dan je partner de schuld geven is fijner dan de tekortkomingen van je eigen partner en vaak relatie zien.


En toch hoeft dit niet altijd.
De partner die ik destijds had was echt een leuke vent!
Maar toch kreeg ik gevoelens voor een ander.
Hoe leg je dat uit? Ik kon het niet in ieder geval.
Achteraf denk ik dat het door de leeftijd kwam en het feit dat ik net mijn moeder was kwijtgeraakt. Helemaal bij zinnen was ik niet.
Ik zou mezelf nu nooit meer toestaan om gevoelens te ontwikkelen voor een ander buiten mijn partner.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:31

lieveli schreef:
Ach vrouw. Mijn idee over vreemdgaan is wel wat milder geworden sinds ik mijn toen nog bezette partner tegenkwam. Dat verdient geen schoonheidsprijs, ook al lag die relatie op z'n gat en heeft hij haar een week na onze ontmoeting aan de kant gezet. Feit blijft dat ik bewust een bezette man heb gezoend. Geen spijt overigens.

Heel knap dat je zijn vrouw alles hebt verteld en wat een kleine man is hij. Ik hoop dat jij en je vriend hier doorheen komen en dat je jezelf beter leert kennen. En wees niet te hard voor jezelf.


Kan ik snappen maar ts is nu twee keer vreemdgegaan en zou daar gewoon mee doorgaan wanneer ze niet betrapt waren. En dat is echt je partner bewust bedonderen zonder dat je van plan bent om de relatie te beeindigen.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:33

Heeft dan niemand hier ooit eens in zijn relatie aandacht gekregen van een ander en gedacht : goh hoe zou het zijn met deze persoon ?

Of dat de partner geen tijd en aandacht gaf en iemand anders wel?

Niet iedereen is zo sterk om te zeggen nee ik doe er niets mee, nee ik ga werken aan mijn relatie.

En ik kan wel respect opbrengen voor t's, ik had graag met de 3de persoon willen praten om antwoorden te krijgen over het hoe en wat.
Ik zal ook niet heilig geweest zijn en alles goed hebbben gedaan.( nee ik ben nooit vreemd gegaan )
Misschien een leer moment voor mijzelf geweest, wat had ik kunnen doen om het te voorkomen.

Ondanks alle jaren van ellende en vreemd gaan ben ik nooit het vertrouwen in mensen verloren, want niet iedereen is zo.

T's heel veel sterkte met de verdere gang van zaken en petje af voor je verhaal

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:33

Heel eerlijk? Ik had het pas dapper gevonden als je dit onder je eigen naam had geplaatst.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 10:33

bigone schreef:
lieveli schreef:
Ach vrouw. Mijn idee over vreemdgaan is wel wat milder geworden sinds ik mijn toen nog bezette partner tegenkwam. Dat verdient geen schoonheidsprijs, ook al lag die relatie op z'n gat en heeft hij haar een week na onze ontmoeting aan de kant gezet. Feit blijft dat ik bewust een bezette man heb gezoend. Geen spijt overigens.

Heel knap dat je zijn vrouw alles hebt verteld en wat een kleine man is hij. Ik hoop dat jij en je vriend hier doorheen komen en dat je jezelf beter leert kennen. En wees niet te hard voor jezelf.


Kan ik snappen maar ts is nu twee keer vreemdgegaan en zou daar gewoon mee doorgaan wanneer ze niet betrapt waren. En dat is echt je partner bewust bedonderen zonder dat je van plan bent om de relatie te beeindigen.

Maar nu ben ik met mijn neus op een paar zeer pijnlijke feiten gedrukt en daar probeer ik van te leren.
Terugkijkend en in gesprek met mijn vriend heb ik een hoop over mijzelf geleerd en probeer ik te veranderen.

Hutcherson

Berichten: 7370
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:34

Kelly_Taco schreef:
bigone schreef:
Het is meestal de verleider/ster die de schuld krijgt maar er zijn er altijd twee voor nodig. maar iemand anders dan je partner de schuld geven is fijner dan de tekortkomingen van je eigen partner en vaak relatie zien.


En toch hoeft dit niet altijd.
De partner die ik destijds had was echt een leuke vent!
Maar toch kreeg ik gevoelens voor een ander.
Hoe leg je dat uit? Ik kon het niet in ieder geval.
Achteraf denk ik dat het door de leeftijd kwam en het feit dat ik net mijn moeder was kwijtgeraakt. Helemaal bij zinnen was ik niet.
Ik zou mezelf nu nooit meer toestaan om gevoelens te ontwikkelen voor een ander buiten mijn partner.


Dat je relatie niet goed was. Ook l leek het fantastisch en leuk. Door de jaren heen ben ik echt gaan beseffen dat je zoveel verschil is relaties hebt en ook in diepere connecties met iemand.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:34

Kelly_Taco schreef:
bigone schreef:
Het is meestal de verleider/ster die de schuld krijgt maar er zijn er altijd twee voor nodig. maar iemand anders dan je partner de schuld geven is fijner dan de tekortkomingen van je eigen partner en vaak relatie zien.


En toch hoeft dit niet altijd.
De partner die ik destijds had was echt een leuke vent!
Maar toch kreeg ik gevoelens voor een ander.
Hoe leg je dat uit? Ik kon het niet in ieder geval.


Dat is het verhaal over die twee paarden dat ik hierboven ergens vertelde. Het is niet omdat je persoon A graag ziet, leuk en knap vindt... dat je persoon B niet even graag kan zien, leuk en knap kan vinden. En het is niet dat als je voor persoon B die dingen voelt, dat ze voor persoon A wegvallen en omgekeerd. die twee evenwaardige gevoelens kunnen naast elkaar en los van elkaar...

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:34

Heb al even meegelezen voor ik reageerde ...

Ik kan ook geen enkel grijntje begrip opbrengen sorry ...
Je hebt een huwelijk kapot gemaakt en ja hij is net zo schuldig maar je had ook sterk genoeg kunnen zijn en zeggen mou sorry je bent getrouwd en ik heb een relatie ...

Ik sta zelf ook aan de andere kant en ben door een hel gegaan ik neem het idd mijn toenmalige vriendin het het meeste kwalijk omdat zij mij gebruikte om dichterbij mijn ex man te komen. Ze had daarvoor al 2 huwelijken kapot gemaakt maar zette zichzelf steeds neer as slachtoffer.... zo zat ze met mij te appen hoe ik mijn man ruimte moest geven en hun waren afspraken aan het maken wanneer ze elkaar zouden zien. Hij is net zo schuldig omdat hij zn slappe *** was dat hij ervoor viel.
Maar dan nog je maakt bewust een keuze al dan niet 1 keer maar meerdere keren! Je kiest er keer op keer voor om mensen de bedriegen en ze voor te liegen.
En als je relatie niet goed was had je daar eerlijk over moeten zijn en het niet als een excuus moeten gebruiken om het goed te praten of wat dan ook.
Ik ben echt iemand die mensen meerdere kansen geven dan ze verdienen en ben echt vergevingsgezind maar hiervoor niet ... dan ben ik mss hard en oneerlijk maar nee kan er niks aan doen...

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:35

Gelukkig heb ik geen partner gehad die vreemd ging. Zelf heb ik het ook nooit gedaan, sterker nog, de eerste jaren na mijn scheiding kon ik zelfs geen intieme relatie met iemand hebben, zonder dat het als 'verraad' voelde jegens mijn ex; waarvan ik echt niet meer hield, maar die wel de vader van onze kinderen is. Ik zie dat echter niet als een verdienste oid van mijn kant. Het was gewoon een gevoel waar ik niet om heen kon.
Van heel nabij heb ik wel meegemaakt dat een getrouwde man met kinderen een jarenlange relatie had met een getrouwde vrouw met kinderen. Toen het uitkwam heeft dat veel schade gedaan. De uitstekende en hechte vriendschap tussen beide gezinnen is volkomen kapot gegaan en binnen de relaties was het vertrouwen natuurlijk weg.
Ik vind het heel onverstandig om zoiets te doen, maar aan de andere kant kan ik het soms ook wel begrijpen. In het voorgaande geval misten zowel de man als de vrouw veel in hun partners en zochten dat bij elkaar. Waarmee het niet is goed gepraat overigens.
Een andere man die ik ken gaat geregeld vreemd omdat zijn vrouw echt heel kil, veeleisend en afstandelijk is. Het is geen excuus, maar maakt het wel logischer.

Ik zie dat de meeste mensen hier weinig begrip voor TS kunnen opbrengen. Ik snap dat wel, en vraag me dan ook af waarom TS dat hier wil delen.

Daarnaast is vreemdgaan echt niet het enige dat een huwelijk of relatie kapot kan maken. Geestelijke en lichamelijke mishandeling, minachting, verwaarlozing, onbetrouwbaarheid in het algemeen, liegen, geen verantwoordelijkheid nemen, wangedrag etc etc zijn net zo slopend.

Palmera

Berichten: 9462
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:40

TS, ondanks dat we begonnen zijn met en in een open relatie ben ik benoemd tot hoofdschuldige van het stuklopen van een huwelijk.

De situatie lag anders, maar ik herken me voor een groot deel in jouw verhaal.
Ik snap het geknaag en gevreet heel goed. Zet alsjeblieft die knop uit. Geef er een klap op. Met die schuldgevoelens ga jij namelijk niemand van alle partijen redden. En jezelf het minst. ;)

Je bent aan het werk aan jezelf en je relatie. Ga daarvoor. Om eerlijk te zijn zou ik nu ook geen tijd meer besteden aan die vrouw en de ex-scharrel. Zij zullen hún probleem ook samen moeten oplossen.
En het heeft voor jullie gewoon geen zin meer iedere keer die confrontatie aan te gaan. Gedane zaken nemen geen keer.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:42

Boheme schreef:
Heeft dan niemand hier ooit eens in zijn relatie aandacht gekregen van een ander en gedacht : goh hoe zou het zijn met deze persoon ?

Of dat de partner geen tijd en aandacht gaf en iemand anders wel?

Niet iedereen is zo sterk om te zeggen nee ik doe er niets mee, nee ik ga werken aan mijn relatie.


Ik vind het dapper dat TS dit deelt maar ik kan er 0,0 begrip voor opbrengen en vind het een van de meest respectloze en egoïstische dingen die je kan doen. Vreemdgaan, bah... :n
En om op deze zin van jou in te haken (niet persoonlijk naar jou toe uiteraard, alleen inhakend op je stelling :) ); ik vind dat als je daar niet sterk genoeg voor bent, je geen relatie verdient.

Anoniem

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:44

Tjah, voor wat mensen verdienen koop je weinig. Veel mensen die het niet verdienen worden erg ziek.
Zo is de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:48

Robijntjah schreef:
Tjah, voor wat mensen verdienen koop je weinig. Veel mensen die het niet verdienen worden erg ziek.
Zo is de wereld.

Vind ik een rare vergelijking. Ziek worden heb je niet in de hand, vreemdgaan wel.
Dus ja, een echte relatie verdien je dan niet.

Als je zo egoïstisch bent om alleen aan jezelf te denken ben je een relatie niet waard in mijn ogen.

Anoniem

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:49

Of mijn vriend voor mij valt heb ik ook niet in de hand...

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:51

Prima toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:52

Robijntjah schreef:
Of mijn vriend voor mij valt heb ik ook niet in de hand...

Als hij niet voor je valt dan zal hij ook je vriend niet worden he ;)

Lekker makkelijk om het daar op te gooien, "ik heb het niet in de hand". Zo kan je alles wel goedpraten.
Nee, op wie je verlieft wordt heb je niet in de hand. Wat je met die gevoelens doet wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-18 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:54

Hahaha, dat is geen feit. Maar goed, om maar aan te tonen dat je daar niet voor de volle 100% zelf invloed op hebt.
En ik doe even een aanname waarvan ik zeker weet dat die niet voor iedereen geld maar meestal ga je een relatie niet aan met de intentie om ontrouw te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:55

Robijntjah schreef:
En ik doe even een aanname waarvan ik zeker weet dat die niet voor iedereen geld maar meestal ga je een relatie niet aan met de intentie om ontrouw te zijn.


Dat lijkt mij niet nee ;) Maar of je de intentie nou hebt of niet, ik vind het gewoon echt een vreselijk iets. Zo iets doe je toch niet? Ik snap het echt niet...
Je hebt ook gene invloed op wat een ander doet, wel op wat je er zelf mee doet :)

Anoniem

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:57

Dat is wat anders, zie mijn andere posts...

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:59

Dat je verliefd wordt op iemand anders heb je niet altijd in de hand. Wat je er mee doet wel.