De andere kant van het bedrog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:23

Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt of je de ander het meer kwalijk neemt dan de partner.

In mijn geval was mijn relatie wel meteen klaar, heb ook van alles richting hem gevoeld (negatief geladen :’) ) maar omdat zij een vriendin was toch wel meer denk ik.
Girlcode ofzo?!

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:24

Goede vraag CharmingS.

Zelf probeer ik het niet zwart/wit te ziet, er zijn zoveel varianten van ‘vreemdgaan’.

In dit geval vind ik het heel naar, en wel degelijk ook de schuld van de vrouw. Hij is fout idd zijn eigen vrouw te bedriegen, maar zij (ts) net zo. Hoop dat hulp je gaat helpen en je écht wat inzichten krijgt.

Tuurlijk heb je ook gevallen waar de ‘ander’ niks te verwijten valt. Die kan net zo goed bedrogen worden. Of de relatie is al niet goed en dit is het laatste zetje. Maar zelfs dan: sluit eerst wat af voordat je verder gaat met wat anders.

Tig jaren geleden was er een vrouw/meisje met wie mijn vriend wat gek aan doen was. Ineens werd duidelijk dat zij meer wilde dus hij zei al: ‘ ik heb een vrouw en kinderen’. Haar antwoord? ‘Nou en?’ Dat begrijp ik dus niet. Hij heeft het afgekapt, was toen wel duidelijk dat zij een andere insteek had. Maar dat je dus inderdaad bewust meer met iemand zou doen, ookal is die bezet en geeft aan geeft?

En dan heb ik het niet over open relaties. Want dat is totaal iets anders dan vreemdgaan.

Avalanche

Berichten: 16211
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:29

Palmera schreef:
karuna schreef:
Er zit een maar aan zoiets. Als de dame in kwestie maar lang genoeg manipuleert wordt het heel lastig om daar tegenin te gaan. Hier ervaring mee. 3 jaar, onschuldig beginnen kleine leugentjes hier en daar. Mij zwart maken enz en steeds een stapje verder iemand binnen hengelen. Zoeken waar iemands zwakke plek zit en daarop door peuteren. Steeds een stukje verder iemand wegduwen. Was ik in het begin meteen erboven op geklapt na haar mededeling ik wil je vent hebben maar hij is nog bezet :roll: had het me mogelijk drie rampzalige jaren gescheelt en minder pijn en ellende.

Maar als jouw partner écht voor jou gaat laat hij jouw toch niet zwart maken? Dan gelooft hij dat toch ook niet? Hij kent jou dan toch?

@Marjolein: doe even gewoon zeg, wat een drama om niets, in jouw geval.

Nou idd. Ik vertrouw mijn vriend nu voor 100% en het is idd gebeurd dat mensen mij zwart wilden maken. Hij koos er toen voor om geen contact meer met hen te hebben.

Avalanche

Berichten: 16211
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:32

Robijntjah schreef:
Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt of je de ander het meer kwalijk neemt dan de partner.

In mijn geval was mijn relatie wel meteen klaar, heb ook van alles richting hem gevoeld (negatief geladen :’) ) maar omdat zij een vriendin was toch wel meer denk ik.
Girlcode ofzo?!


Definitely girlcode. Je vriendin heeft jou dan ook bedonderd. In mijn geval..... zij wist niets van mijn bestaan af. Dus ik kan haar dat onmogelijk kwalijk nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:35

Ilsey schreef:
Ik ga volledig akkoord met dat het beter onder duidelijke afspraken zou gebeuren, ipv in het geniep en met leugens. Maar hoeveel mensen hebben de dag van vandaag daar al een voldoende vrije geest voor? Niet zo heel veel.

Kijk, de ideale wereld waarin dat een normaal bespreekbaar onderwerp is waar de meerderheid voor openstaat - die bestaat niet. Mensen verdringen die gevoelens vaak onbewust. Natuurlijk is elk geval nog een geval apart... je hebt mensen die er los over gaan en nergens om geven. Dat zijn mensen met een slecht vel ja. Maar mensen die er stress bij ervaren en er zich schuldig om voelen, die moet je niet gelijk afschieten (en die persoon laten ophoepelen...). Het is nooit te laat om dan nog te beginnen met er over te praten.


Hier wil ik toch op reageren; Als je daar samen niet uit kunt komen is het beter om uit elkaar te gaan dan om de ander toch te gaan bedonderen, omdat die niet dezelfde vrije geest heeft als jij. Het vreemdgaan (dus met liegen en bedriegen) maakt dat je relatie en dus ook je gevoelens voor de ander niets waard zijn...

pien_2010

Berichten: 43704
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:36

TS dapper dat je jouw verhaal hier neer zet. Ik heb er wel begrip voor, ondanks dat ik monogaam ben en mijn man ook en wij dat ook altijd zijn geweest.

Ik zie buiten de deur eten, als dit niet vastgelegd is tussen twee mensen dat dit OK is, als iets van beiden partijen die dit doen. Onzin dat de vrouw de verleidelijke heks is en zo afgeschilderd wordt. De man is net zo mede verantwoordelijk en v.v. Ik heb er ook geen moreel oordeel over.

Ik vind vaak diegene die zich hierdoor gekwetst voelen en zeggen het niet te hebben zien aankomen hypocriet en ten onrechte alle schuld bij de ander leggen. Vind dat ook heel erg flauw en getuige van geen verantwoordelijkheid nemen voor.

Mijn vriendin die dit overkwam en zo verontwaardigd was, heb ik dit ook gespiegeld: "lieverd, ik hou veel van je, maar je huwelijk is al heel lang niet veel meer waard, iets dat jullie beiden maar laten voortsudderen en dan nu die verontwaardiging dat je man met een ander vrouw aan het chatten is. Doe iets aan je huwelijk, of ga afspraken maken hoe je dit kunt opbreken. Neem je eigen verantwoordelijkheid. ". Mijn vriendin en haar man zijn nog steeds bij elkaar en voor hen was het een signaal dat er iets goed fout was en ze hebben gewerkt aan hun relatie en er van geleerd. Ze hebben het leuk samen nu!

Als je een man bent of een vrouw die graag naast de eigen relatie met anderen wil vrijen, gooi dit dan open en bespreek dit. Dan kan er gekeken worden of dit geïntegreerd kan worden in de relatie, of dat de boel opgebroken moet worden. Maar benader dit vraagstuk volwassen zonder allerlei gegil dat overspel zo vies is en echt niet mag.

Dus als je er achter komt dat je partner met een ander heeft gevreeën, dan begrijp ik heel goed dat dit pijn doet. Ik zou ook wel staan te kijken eerlijk gezegd.
Maar probeer toch verder te kijken dan het "gekwetste kind" en ga bespreken in aller eerlijkheid wat er aan de hand is in jullie relatie en hoe het verder moet. Maak duidelijke afspraken. Worden gedane afspraken keer en op keer geschonden waardoor het onveiligheid gevoel binnen de relatie aanwezig is, dan kap met de relatie, hoe moeilijk dat ook zal zijn om allerlei redenen.

En TS jij heel veel sterkte. Probeer dat wat je bent van binnen ook buiten te laten zien. Dus wil jij niet meer buiten de deur eten omdat je genoeg hebt aan je eigen relatie, ga daar dan voor. Wil je wel buiten de deur eten, bespreek dit dan met je partner en kom tot goede besluiten hierover waar jullie beiden je goed bij voelen.
Er zijn zat stellen die zelfs samen naar clubs gaan of samen buiten de deur eten of van elkaar accepteren dat een of beiden af en toe buiten de deur eten en daar afspraken over hebben gemaakt.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:48

Ik denk dat er heel veel mensen dit lezen en dit herkennen, maar niet reageren.
Eerlijk gezegd vind ik het wel een sterk topic, knuppels en hoenderhokken.
Niet iedereen kan monogaam zijn, en het zou stukken makkelijker zijn voor de wereld als er minder een taboe op ‘vreemdgaan’ rust.
De vergelijking van het paard vind ik juist wel sterk maar ik zal de mensenversie er eens bij pakken vanuit mezelf:
Ik ben niet monogaam, ik gedraag me netjes zo in relaties maar monogaam ben ik niet en dat ga ik ook nooit worden ook.
Maar ondanks dat ik dan niet monogaam ben zegt dat echt helemaal niets over hoeveel ik geef om mijn partner.
Sterker nog vorig jaar kwam ik er achter dat ik zelfs in fase straalverliefd ook enorm veel kan voelen voor een ander. >;)
En tegelijk, tegen verliefd aan.
Daar heb ik toen over nagedacht, want eigenlijk ‘mag’ dat niet maar ik kwam tot de conclusie dat ik weinig anders kan doen dan het accepteren.
En goed zorgen dat ik mezelf uit situaties houdt waarbij er dingen fout kunnen gaan, als ik een enorm zwak voor iemand heb ben ik niet met die persoon alleen.
Maar eerlijk, ik kan niet garanderen dat ik nooit de fout in zal gaan hoe goed ik ook mijn best doe en mezelf zoveel mogelijk bescherm.
Maar echt waar het zegt echt niks over hoeveel je om iemand geeft.
Ik was echt stapel, stapel en stapelgek op mijn ex en toch kreeg ik tegelijk ook gevoel voor een ander erbij.
Nu ben ik altijd eerlijk geweest over dat ik niet monogaam in elkaar zit, en hij wist dus ook dat ‘vreemdgaan’ niet voort zou komen uit niet van hem houden.
Uiteindelijk kwam het gesprek ook, ik heb zoiets van als er eens wat gebeurt is zeg het gewoon eerlijk, terwijl mijn ex het dan juist liever niet wil weten.
Dus in dat opzicht, er werd over gecommuniceerd en dat maakte dat het nooit een enkel probleem geweest is.
Misschien ook wel omdat ik mocht zijn wie ik ben, en ik me daardoor niet belemmert of knel gezet heb gevoeld waardoor er dus ook nooit wat gebeurt is. :)
Nu moet ik wel zeggen, ik zou nooit verder gaan dan fase daten zonder te vertellen hoe ik in elkaar zit.
Mijn eerste relatie was met iemand die best flink jarloers was en ik heb me daardoor erg bekneld gevoeld achteraf gezien.
Toen dacht ik dat wil ik gewoon niet meer, gewoon direct open kaart spelen en als iemand denkt het niet te trekken stopt het daar.
Heel jammer, maar ik wil niet constant het idee hebben dat ik niet eens naar een ander kijken mag bij wijze van terwijl ik me keurig aan de afspraken houdt.
Mijn ervaring is ook dat als ik weet dat een partner het weet, ik er helemaal geen behoefte aan heb om wat met die gevoelens te doen.
Ze zijn er, ze mogen er zijn en dat zorgt voor rust in mijn hoofd en ik word er oprecht heel happy van dat ik mag voelen wat ik voel.
Daar heeft een partner ook alleen maar plezier van, want het bleek me echt vleugels te geven dat ik mag voelen wat ik voel.
Zo kan het dus ook, en dan hoeft het niet eerst fout te gaan.

Overigens is het volgens mij meer dan logisch om als een relatie niet lekker loopt gevoel te krijgen voor een ander.
Het is alleen net wat doe je er mee, en daarin is je zelfbeeld en eventuele mentale bagage wel een ding.
Als je je rot voelt zwicht je eerder, iets met lekkere stofjes die je dan aanmaakt en ik vergelijk het in dat opzicht maar gewoon met harddrugs.
Op harddrugs kunnen ook genoeg mensen geen nee zeggen.
Het is niet voor niks dat ze zeggen bij verslavingsproblemen dat men pas geneest als je de kern van het probleem aanpakt, en die verhalen zijn vaak erg triest.
Daar schuilt altijd wel wat achter, net als dat bij ts nu ook blijkt.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:50

Ik snap wel dat het gebeurt.

Ook ik heb mij wel eens wat teveel laten gaan een aantal jaren geleden als puber. Tijdens een relatie die eigenlijk al “klaar” was, maar het voelde zo vertrouwd.

Wat ik nu niet snap, als volwassene, is dat er niet eerder gepraat wordt wanneer de neiging ontstaat om over de lijn te stappen. In je puberjaren snap ik wel dat “praten” geen favoriete optie is. Maar als volwassene moet je daar toch anders in staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:54

moonfish13 schreef:
Ik denk dat er heel veel mensen dit lezen en dit herkennen, maar niet reageren.
Eerlijk gezegd vind ik het wel een sterk topic, knuppels en hoenderhokken.
Niet iedereen kan monogaam zijn, en het zou stukken makkelijker zijn voor de wereld als er minder een taboe op ‘vreemdgaan’ rust.
De vergelijking van het paard vind ik juist wel sterk maar ik zal de mensenversie er eens bij pakken vanuit mezelf:
Ik ben niet monogaam, ik gedraag me netjes zo in relaties maar monogaam ben ik niet en dat ga ik ook nooit worden ook.
Maar ondanks dat ik dan niet monogaam ben zegt dat echt helemaal niets over hoeveel ik geef om mijn partner.
Sterker nog vorig jaar kwam ik er achter dat ik zelfs in fase straalverliefd ook enorm veel kan voelen voor een ander. >;)
En tegelijk, tegen verliefd aan.
Daar heb ik toen over nagedacht, want eigenlijk ‘mag’ dat niet maar ik kwam tot de conclusie dat ik weinig anders kan doen dan het accepteren.
En goed zorgen dat ik mezelf uit situaties houdt waarbij er dingen fout kunnen gaan, als ik een enorm zwak voor iemand heb ben ik niet met die persoon alleen.
Maar eerlijk, ik kan niet garanderen dat ik nooit de fout in zal gaan hoe goed ik ook mijn best doe en mezelf zoveel mogelijk bescherm.
Maar echt waar het zegt echt niks over hoeveel je om iemand geeft.
Ik was echt stapel, stapel en stapelgek op mijn ex en toch kreeg ik tegelijk ook gevoel voor een ander erbij.
Nu ben ik altijd eerlijk geweest over dat ik niet monogaam in elkaar zit, en hij wist dus ook dat ‘vreemdgaan’ niet voort zou komen uit niet van hem houden.
Uiteindelijk kwam het gesprek ook, ik heb zoiets van als er eens wat gebeurt is zeg het gewoon eerlijk, terwijl mijn ex het dan juist liever niet wil weten.
Dus in dat opzicht, er werd over gecommuniceerd en dat maakte dat het nooit een enkel probleem geweest is.
Misschien ook wel omdat ik mocht zijn wie ik ben, en ik me daardoor niet belemmert of knel gezet heb gevoeld waardoor er dus ook nooit wat gebeurt is. :)
Nu moet ik wel zeggen, ik zou nooit verder gaan dan fase daten zonder te vertellen hoe ik in elkaar zit.
Mijn eerste relatie was met iemand die best flink jarloers was en ik heb me daardoor erg bekneld gevoeld achteraf gezien.
Toen dacht ik dat wil ik gewoon niet meer, gewoon direct open kaart spelen en als iemand denkt het niet te trekken stopt het daar.
Heel jammer, maar ik wil niet constant het idee hebben dat ik niet eens naar een ander kijken mag bij wijze van terwijl ik me keurig aan de afspraken houdt.
Mijn ervaring is ook dat als ik weet dat een partner het weet, ik er helemaal geen behoefte aan heb om wat met die gevoelens te doen.
Ze zijn er, ze mogen er zijn en dat zorgt voor rust in mijn hoofd en ik word er oprecht heel happy van dat ik mag voelen wat ik voel.
Daar heeft een partner ook alleen maar plezier van, want het bleek me echt vleugels te geven dat ik mag voelen wat ik voel.
Zo kan het dus ook, en dan hoeft het niet eerst fout te gaan.


Maar dit is een heel groot verschil, jou partner weet er dan van.
Dat is voor mij gene vreemdgaan meer maar een open-relatie. Jou partner weet dat jij dit doet/wil. Dat is voor mij echt een wereld van verschil.

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:05

RedA schreef:
kiomiamigo schreef:
Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

Poeh deze komt hard aan..
Mijn vriend zegt dit namelijk ook
Hoe kan ik lief zijn voor mezelf na alle pijn die ik heb veroorzaakt?
Hoe kan ik dit mezelf vergeven na alles wat er is gebeurd?

Als je vriend je heeft vergeven,probeer dan met een schone lei opnieuw te beginnen en neem je voor dit nooit meer te doen,omdat het heel veel verdriet veroorzaakt voor alle partijen.Mensen zijn helaas zwak. Ik ben Rooms-Katholiek en wij hebben de biecht. Dan worden je zonden vergeven.Natuurlijk moet men dan wel proberen de schade te herstellen en het niet weer te doen.

pien_2010

Berichten: 43704
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:27

RedA schreef:
kiomiamigo schreef:
Lieve Ts, ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar wel jouw verhaal. Blijkbaar heb jij dit nodig gehad om in te zien dat je wil veranderen. Blijf alsjeblieft niet boos, teleurgesteld of wat dan ook op jezelf, hiermee doe je jezelf te kort. Het is gebeurt, je hebt er van geleerd en je bent nog zo dapper ook om het hier te delen. Wees lief voor jezelf.

Poeh deze komt hard aan..
Mijn vriend zegt dit namelijk ook
Hoe kan ik lief zijn voor mezelf na alle pijn die ik heb veroorzaakt?
Hoe kan ik dit mezelf vergeven na alles wat er is gebeurd?


RedA inherent aan mens zijn is dat we de ander pijn doen. Als je vriend het je vergeven heeft vergeef dan ook jezelf. Dan kun je liefde voelen voor de mens die je bent met al je mooie en minder mooie kanten, en wordt het ook gemakkelijker om andere mensen lief te hebben en te vergeven als ze jou pijn doen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:29

xTammyy schreef:
Ondanks dat ik het dapper vind dat je je verhaal hier verteld, kan ik echt geen greintje begrip voor je opbrengen.
De redenen zijn hiervoor al gegeven denk ik.

Mijn vriend heeft in het begin van onze relatie ook een slippertje gemaakt. Alleen zoenen gelukkig, maar dat heeft als gevolg dat nu maanden later ik nog steeds heel achterdochtig ben.
Gelukkig voor ons praten wij goed en erkent hij zijn fout ook. Hij moest nog leren en is vanaf dag 1 van de relatie heel open geweest, hij vertelde dan ook meteen van zijn slippertje.

Maar voor de dame in kwestie voel ik niks anders dan afschuw en boosheid. Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik haar zou zien, ookal is dit misschien een klein voorval, het had voor mij grote impact.


dit vind ik dus dubbel. Jouw vriend heb je kennelijk vergeven, of soort van..iig besloten met hem door te gaan. TS doet exact hetzelfde, maar daar kun je geen greintje begrip voor opbrengen, evenals voor degene die met jouw vriend heeft gezoend...uiteindelijk valt jouw vriend meer te verwijten dan die vrouw...jouw vriend is een commitment met je aangegaan, niet die andere vrouw. We hebben bedacht met zijn allen dat zoiets niet hoort, maar die vrouw is niet degene geweest die jouw heeft bedrogen..dat was jouw vriend...

Elisa2

Berichten: 37571
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:33

Boheme schreef:
Heeft dan niemand hier ooit eens in zijn relatie aandacht gekregen van een ander en gedacht : goh hoe zou het zijn met deze persoon ?

Of dat de partner geen tijd en aandacht gaf en iemand anders wel?

Niet iedereen is zo sterk om te zeggen nee ik doe er niets mee, nee ik ga werken aan mijn relatie.


Ow jawel hoor, maar dat eerste blijft bij een gedachte en dat tweede heb ik geleerd niet meer te accepteren. Tijdelijk even geen tijd en aandacht daar kan ik uiteraard begrip voor hebben, maar als dat te lang duurt of een gewoonte word en ik daardoor niet meer gelukkig ben in mijn relatie en open ga staan voor anderen..dan gaat er bij mij een alarmbel af. Wat inhoudt.."praten met partner", aangeven waar ik tegenaan loop en kijken of de partner daar voor open staat. Zo niet, dan houd het een keer op.

Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat inmiddels heb geleerd. Toen ik jong was dacht ik niet zo, en er ook niet zo over na en volg je veel makkelijker impulsen.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:34

Ik heb meerdere relaties van andere mensen kapot zien gaan mede hierdoor en ik kan gewoonweg niet snappen en begrijpen dat je hiermee doorgaan bent? met de achterliggende gedachten dat jou partner een gezin had met vrouw en kinderen.
Verliefdheid is één ding en de gevoelens die daarbij komen kijken, kan ik ook helemaal begrijpen vanaf jou kant gezien. Maar waarom doel bewust ermee doorgaan als jij weet dat die partner al een gezin met vrouw en kinderen heeft.
Hadden zowel jij als je partner open kaart gespeeld naar jullie huidige partners toe en verteld dat jullie gevoelens voor elkaar hebben. Dan had ik de situatie nog enigszins kunnen begrijpen.
Jullie hadden beide je gevoelens voor je moeten houden en niet zomaar liggen rollebollen met andermans partners.
Ik vind het heel moedig van je dat jij je verhaal hebt willen delen met ons.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 26-10-18 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:37

Het blijft toch bizar dat de ‘andere vrouw’ vaak gezien wordt als hoofdschuldige die een (blijkbaar ruggengraatloze) man verleidt. Je hebt toch afspraken over trouw en ontrouw met je vent en niet met die vrouw? Iedereen mag proberen mijn vent te verleiden hoor, be my guest, hij bepaald helemaal zelf wat hij daarmee doet. Ik zou het nogal respectloos vinden naar hem toe als ik vrouwen bij hem wegjaag. Alsof hij een sukkel is..

pien_2010

Berichten: 43704
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:38

Precies IHN en Troi, dat dit vind ik dus ook. Iedere keer in dit topic gaat de boze blik naar de vrouw die...terwijl het je partner moet zijn waar je boos op moet zijn. Je beschrijft dit heel erg goed!

Daarnaast ken ik ook een aantal huwelijken die gestrand zijn na 25 jaar omdat de man buiten de deur is gaan eten. Nare huwelijken waren dit van beiden kanten in stand gehouden. De man die overspel heeft gedaan die krijgt dan alle verwijten terwijl ik dan in mijn binnenste dacht: ""tja vrouw, een standbeeld voor je man dat hij het zo lang met je uit gehouden heeft :oo ".

Zo ken ik ook een huwelijk van dichtbij waar de man en vrouw leven als broer en zus. De man was hier erg ongelukkig door. Toen hij een slippertje wilde maken, kreeg hij alle hoeken van het huis te zien. Dat soort dingen begrijp ik dan helemaal niet. Toen ik aan de vrouw vroeg (overigens een aardige vrouw), maar waarom gaan jullie dan niet scheiden, kwam een verhaal naar boven dat dit van God niet mag. Toen ik vervolgens vroeg, maar waarom vind je dat hij bij je moet slapen als jullie zo'n hekel aan elkaar hebben, kreeg ik als antwoord dat dit zo hoort en jammer voor de man dat hij liever een eigen kamer heeft onder deze omstandigheden.
Onbegrijpelijk is dit voor mij dat twee zo'n aardige mensen elkaar zo ongelukkig maken. Wat ik hiermee wil aangeven is dat wij nooit kunnen zien wat er achter de deuren gebeurd en waarom zaken dus zijn zoals ze zijn.

Avalanche

Berichten: 16211
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:41

troi schreef:
Het blijft toch bizar dat de ‘andere vrouw’ vaak gezien wordt als hoofdschuldige die een (blijkbaar ruggengraatloze) man verleidt. Je hebt toch afspraken over trouw en ontrouw met je vent en niet met die vrouw? Iedereen mag proberen mijn vent te verleiden hoor, be my guest, hij bepaald helemaal zelf wat hij daarmee doet. Ik zou het nogal respectloos vinden naar hem toe als ik vrouwen bij hem wegjaag. Alsof hij een sukkel is..

Dat dus. Hij heeft zelf ook een keuze hoor, en een beetje man kan dat prima handelen.


pien_2010 schreef:
Daarnaast ken ik ook een aantal huwelijken die gestrand zijn na 25 jaar omdat de man buiten de deur is gaan eten. Nare huwelijken waren dit van beiden kanten in stand gehouden. De man die overspel heeft gedaan die krijgt dan alle verwijten terwijl ik dan in mijn binnenste dacht: ""tja vrouw, een standbeeld voor je man dat hij het zo lang met je uit gehouden heeft".

Ik wil niet vervelend zijn, maar vind dit wel victim-blaming.
Dan had hij ballen moeten hebben en het huwelijk beëindigen, niet de slet uithangen en met een andere vrouw het bed in duiken. Vind dat wel zo slap......
Alsof je als man een cookie krijgt om het met je vrouw uit te houden. Zij heeft het ook met die slappeling uitgehouden, en nog krijgt zij de schuld? Ik hoop echt dat je het niet zo bedoelt.

LoveBodin

Berichten: 4368
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:43

troi schreef:
Het blijft toch bizar dat de ‘andere vrouw’ vaak gezien wordt als hoofdschuldige die een (blijkbaar ruggengraatloze) man verleidt. Je hebt toch afspraken over trouw en ontrouw met je vent en niet met die vrouw? Iedereen mag proberen mijn vent te verleiden hoor, be my guest, hij bepaald helemaal zelf wat hij daarmee doet. Ik zou het nogal respectloos vinden naar hem toe als ik vrouwen bij hem wegjaag. Alsof hij een sukkel is..


Zou dat niet makkelijker zijn voor de verwerking? Ik ben het overigens helemaal met je eens hoor.
maar de schuld buiten de relatie leggen helpt misschien met het oude beeld van je man/vriend vasthouden. "het was niet zijn schuld", en daarom er mee verder gaan. Want immers, als het aan de andere vrouw lag, is het niet je vriend z'n schuld...


Maar ik ben het eens, waar er twee "vechten" hebben er twee schuld..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:54

LoveBodin schreef:
troi schreef:
Het blijft toch bizar dat de ‘andere vrouw’ vaak gezien wordt als hoofdschuldige die een (blijkbaar ruggengraatloze) man verleidt. Je hebt toch afspraken over trouw en ontrouw met je vent en niet met die vrouw? Iedereen mag proberen mijn vent te verleiden hoor, be my guest, hij bepaald helemaal zelf wat hij daarmee doet. Ik zou het nogal respectloos vinden naar hem toe als ik vrouwen bij hem wegjaag. Alsof hij een sukkel is..


Zou dat niet makkelijker zijn voor de verwerking? Ik ben het overigens helemaal met je eens hoor.
maar de schuld buiten de relatie leggen helpt misschien met het oude beeld van je man/vriend vasthouden. "het was niet zijn schuld", en daarom er mee verder gaan. Want immers, als het aan de andere vrouw lag, is het niet je vriend z'n schuld...


Maar ik ben het eens, waar er twee "vechten" hebben er twee schuld..

Daar heb je een heel goed punt denk ik. Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Als een vrouw een manipulatieve b*tch is, is dat vervelend omdat ze een manipulatieve b*tch is. Niet omdat ze een huwelijk kapot maakt. Ik durf te wedden dat dat in 99% van de gevallen niet de doelbewuste intentie is.

Kan er echt niets mee dat de man blijkbaar een hulpeloos figuur is dat er écht niets aan kan doen dat ie zomaar zijn leuter achterna is gelopen :roll:

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:58

Ik blijf mij verbazen dat de meeste altijd denken dat het de man is die vreemdgaat. Vrouwen kunnen dat net zo goed doen is mijn ervaring.
Moet er niet aan denken om iemand de hele dag te moeten controleren met wat die genen aan het doen is zoal.

Avalanche

Berichten: 16211
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:02

Magrathea schreef:
Kan er echt niets mee dat de man blijkbaar een hulpeloos figuur is dat er écht niets aan kan doen dat ie zomaar zijn leuter achterna is gelopen :roll:


Dan blijf ik liever single joh :') ik hoef geen kleuter die ik de ganse dag aan het handje moet houden, bekijk het even. En als ie echt zo hulpeloos is, is hij de moeite ook niet waard.

pien_2010

Berichten: 43704
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:03

Avalanche81 schreef:
troi schreef:
Het blijft toch bizar dat de ‘andere vrouw’ vaak gezien wordt als hoofdschuldige die een (blijkbaar ruggengraatloze) man verleidt. Je hebt toch afspraken over trouw en ontrouw met je vent en niet met die vrouw? Iedereen mag proberen mijn vent te verleiden hoor, be my guest, hij bepaald helemaal zelf wat hij daarmee doet. Ik zou het nogal respectloos vinden naar hem toe als ik vrouwen bij hem wegjaag. Alsof hij een sukkel is..

Dat dus. Hij heeft zelf ook een keuze hoor, en een beetje man kan dat prima handelen.


pien_2010 schreef:
Daarnaast ken ik ook een aantal huwelijken die gestrand zijn na 25 jaar omdat de man buiten de deur is gaan eten. Nare huwelijken waren dit van beiden kanten in stand gehouden. De man die overspel heeft gedaan die krijgt dan alle verwijten terwijl ik dan in mijn binnenste dacht: ""tja vrouw, een standbeeld voor je man dat hij het zo lang met je uit gehouden heeft".

Ik wil niet vervelend zijn, maar vind dit wel victim-blaming.
Dan had hij ballen moeten hebben en het huwelijk beëindigen, niet de slet uithangen en met een andere vrouw het bed in duiken. Vind dat wel zo slap......
Alsof je als man een cookie krijgt om het met je vrouw uit te houden. Zij heeft het ook met die slappeling uitgehouden, en nog krijgt zij de schuld? Ik hoop echt dat je het niet zo bedoelt.


Tuurlijk, volkomen mee eens dat hij het huwelijk had moeten beëindigen.
Maar ik dacht dit want de victim blaming ging door het publiek volkomen naar de andere kant, richting de stoute man dus.

En daar ging het in mijn post over. Vaak is het zo dat diegene die dan het uit maakt, of buiten de deur eet alle schuld krijgt. Terwijl ik dat zo onterecht vind.

In dit voorbeeld vond ik persoonlijk de vrouw ook nog eens een heel naar mens en die absoluut geen slachtoffer is van de situatie! Wij hebben ooit het "voorrecht" gehad dat deze vrouw een weekend bij ons kwam logeren. Na dat weekend was het totale gezin inclusief manlief over de rooie en met zijn allen toen besloten dat de gastvrijheid stopt bij deze mens en ze er nooit meer in komt. Nog nooit in mijn leven heb ik zo'n naar mens mee gemaakt en nog nooit heb ik zo'n gezinsvergadering meegemaakt toen zij vertrokken was. Dus laat dat victim blaming maar helemaal zitten in dit geval want als feministe houd ik al helemaal niet ervan om vrouwen de schuld te geven van zaken die echt niet bij haar thuis horen.

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:06

Ik denk dat als je open staat om iemand beter te leren kennen en er spanning komt, dat er al wat mis is in je relatie. De kunst is dan om het verlangen op te geven en te kijken naar je eigen relatie. Waar zit de breuk dat je blijkbaar aandacht zoekt bij iemand anders. Je kan hier dan aan werken of de relatie stop zetten en doen en laten waar je zin in hebt. Het is heel makkelijk gezegd, want in de praktijk is dit natuurlijk hartstikke lastig.

Daarnaast vind ik dat er altijd 2 mensen vreemd gaan, dus je kan niet één van de twee de schuld geven. En mocht het gebeuren dan vind ik dat je ook het lef moet hebben om het recht in het gezicht te zeggen waarmee je een relatie hebt, om aan hem of haar de keus te geven om er mee door te gaan of het af te kappen. Ook dit is in de praktijk hartstikke poedersuiker om te doen en niemand doet het want wat niet weet wat niet deert.

Nu ga ik een hele gevaarlijke uitspraak doen. Ik vind dat (de meeste, niet allemaal) vrouwen echt ratten kunnen zijn. Ik werk zelf in een kroeg en mijn mond valt zo vaak open van het feit dat mijn mannelijke collega's vrouwen aan de bar hebben die hun telefoon nummer vragen, ze antwoord krijgen dat ze getrouwd zijn en kinderen hebben en dan zeggen de meiden: Nou en? Daar breekt echt mn klomp van.

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:10

RedA schreef:
Bijzondere wending in dit topic..



Ja, dat is vaak zo met dit soort topics. Daarom zal ik nooit, ook niet onder een SA, zoiets op internet zetten. Blijft toch een raar medium voor dit soort dingen.

Sterkte met alles TS. Het zal geen makkelijke weg zijn.

Avalanche

Berichten: 16211
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:12

@ Pien: Dan begrijp ik je iets beter, however: naar mijn idee is het vaak "de andere vrouw" die alle schuld krijgt, terwijl hij er niks aan kan doen of zo (alsof een man een hond is die niks kan dan z'n leuter achterna lopen) en de achtergebleven vrouw het alsnog op de kop krijgt.
En in dit geval denk ik dat beiden het huwelijk hadden moeten beëindigen. Let op, ik vind hem nog steeds zeer zwak dat hij dat niet heeft gedaan, alhoewel ik ken haar niet, en het kan zijn dat het het een abusieve relatie was, waarin hij niet weg kon. Dan is het een iets ander verhaal natuurlijk. En is hij idd slachtoffer. Praat alsnog het vreemdgaan niet goed, maar maakt het wel begrijpelijk.