De andere kant van het bedrog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:17

Palmera schreef:
Opvallend is het aantal mensen dat zegt dat mensen niet monogaam zijn maar zich wel zo moeten en kunnen gedragen. ;)

Wie houdrn ze voor de gek?
Bedoel je mij nu? Ik zeg enkel dat er mensen zijn die bewust besluiten om (vanaf nu) monogaam te gaan leven :)

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:20

Het is een zinnetje dat ik in meerdere posts terug zie. Niemand persoonlijk, zeker geen aanval. Maar ik vind het wél opvallend.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:22

Palmera schreef:
Het is een zinnetje dat ik in meerdere posts terug zie. Niemand persoonlijk, zeker geen aanval. Maar ik vind het wél opvallend.


Als je afspreekt in je relatie om monogaam te zijn moet je je daar wel aan houden natuurlijk. Als je vanaf begin af aan open bent over het feit dat je niet van plan bent monogaam te blijven ben je mi wel verplicht dat te bespreken met je partner, zodat hij het weet en een keuze kan maken of hij dat wil of niet.
Een monogame relatie is nu toch wel zo’n beetje de standaard.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:32

Je relatie is perfect....

Dan gebeurd het niet?

Is het de fout van de ander?

Of komt er gewoon iemand langs die leuk, intelligent, enorm geil, verrassend of iets anders is maar iig erg aantrekkelijk.

Dat is niemand zijn fout, het gebeurd veel mensen. (fifty/fifty)
Ook mensen die een weergaloos lekkere partner thuis hebben zitten.

Als dat niet zo is, en er zit iets fout, volgens de "vreemdganger", dan heeft diegene verzuimd dingen aan te kaarten.

ik vind het allemaal veel te ver gezocht, er is een ideaalplaatje en het is de vraag of ideaalplaatjes werkbaar zijn.

Overigens lijkt het er nu op dat ik het nodig vind overal maar wat rond te neuken, dat is niet het geval.
Maar ik denk dat als er meer openheid is voor sexuele gevoelens, die helemaal niet exclusief zijn, er minder loodzware etiquetten hoeven te worden geplakt.

Prachtig nummer van Nina Simone
https://www.youtube.com/watch?v=jcCrOf-rjA0

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:32

Palmera schreef:
Het is een zinnetje dat ik in meerdere posts terug zie. Niemand persoonlijk, zeker geen aanval. Maar ik vind het wél opvallend.
Hoezo is het opvallend dan? Ik ben a) van mening dat de mens niet van nature monogaam van aard is en b) dat er wel mensen zijn, een hele hoop zelfs, of althans ze pretenderen monogaam te leven.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:36

Ik vind het mooi dat je dit hier deelt.
Het is een gevoelig onderwerp en jij breekt het open.
Zelf vind ik vreemd gaan heel laf. Zet een punt achter je relatie als je behoefte hebt aan een ander. Dat is mijn motto. Tenzij je beide instemt met buiten de deur eten natuurlijk.
De vrouwen die hier reageren dat ze hun ex-man zij verloren door zo een soort vrouw als jij, die missen hier een zeer essenstieel punt. Namelijk hun ex. Die is vast niet onder schot maar een slaapkamer gesleept. :)
Kortom, 2 mensen die de fout in gaan zijn samen schuldig, precies zoals jij zelf ook aangeeft.

Mooi om te lezen dat je niet zo wilt zijn en keihard werkt aan jezelf.
Ik wens je veel kracht om de therapie te doorlopen. Er zal vast meer spelen dan wat je hier beschrijft. Want je gaat vast niet alleen voor onbedwingbare lusten in therapie. :)
En ik hoop dat jullie relatie mooi en gelukkig en zonder nieuwe slippertjes zal zijn.
Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 26-10-18 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:37

RedA schreef:
Hevonen schreef:
Jij hebt een geweldige vriend. Waardeer hem!

Dat doe ik zeker <3


Ik vraag mij dat af.... Of deze vriend voor jou geweldig is.

Soms is het beter om iemand te hebben die wat meer aan je gewaagd is op dit vlak :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:38

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie nogmaals vragen om, ondanks de emoties die met dit onderwerp samenhangen, op een respectvolle manier te reageren.

Dat dit topic, en dit onderwerp sterke reacties en meningen oproept is begrijpelijk. Behoud in reacties echter het respect.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:46

Palmera schreef:
Opvallend is het aantal mensen dat zegt dat mensen niet monogaam zijn maar zich wel zo moeten en kunnen gedragen. ;)

Wie houdrn ze voor de gek?



Ik quote mezelf nog even een keer.
Ailill, ik vind de gedachtengang (dus niet de jouwe) achter de mens en monogamie een van hogerhand, vroeger de kerk, nu de maatschappij, opgelegde eis.

Dus wat ik opvallend vind is hoe de mens dénkt en wat men daarmee doet én wenst. Want laten we eerlijk zijn, ook in dit topic valt op hoe fout vreemdgaan maatschappelijk valt. Terwijl vreemdgaan helemaal geen vreemdgaan meer is als we eens vab die opgelegde monogamie afstappen en de boel invullen naar hoe het goed voelt.

Daarom vraag ik me af wie zichzelf voor de gek houdt. ;)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:49

Daarom zeg ik ook dat de meeste mensen pretenderen monogaam te leven :+

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:52

Ik las prefereren :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:53

Hahahaha _O- _O- _O-

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:00

Wat ik om me heen zie en merk is dat mensen wel een vaste partner kunnen en willen hebben maar seksueel graag het ook met een ander doen. Dus het is logisch dat mensen niet hun relatie verbreken voor 1 wip buiten de deur. Ze houden van hun partner en willen deze niet kwijt. Ze willen alleen wel graag de spanning van de seks met een ander.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:02

Interessant dat mensen zo vallen over: ''van nature zijn we niet monogaam''. Wij als mens leven sowieso niet meer uit onze natuur. Als dat zo zou zijn, zouden we het woord zelfdiscipline niet nodig hebben. Denk hierbij aan voluit toegeven aan je 'natuurlijke zondes', zoals: eten, roken, drinken, onbeperkt seks met wie je dan ook wilt. Het primaire brein geeft aan dat je zoveel mogelijk plezier moet zoeken.

Echter, wij hebben ons als mens flink 'beperkt' en zijn regels gaan opstellen, ook wel normen en waarden. Hier hoort ook bijvoorbeeld bij dat je geen rare, uitgebreide dansjes doet op straat of keihard gilt in het openbaar. Als mens leer je omgaan met je natuurlijke driften en het onderdrukken hiervan doet iedereen, of het nu het inhouden van je innerlijke oer drang is om te seksen met iedereen óf een andere manier waardoor je je primaire brein even de kans geeft om los te gaan.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:05

Palmera schreef:
Palmera schreef:
Opvallend is het aantal mensen dat zegt dat mensen niet monogaam zijn maar zich wel zo moeten en kunnen gedragen. ;)

Wie houdrn ze voor de gek?



Ik quote mezelf nog even een keer.
Ailill, ik vind de gedachtengang (dus niet de jouwe) achter de mens en monogamie een van hogerhand, vroeger de kerk, nu de maatschappij, opgelegde eis.

Dus wat ik opvallend vind is hoe de mens dénkt en wat men daarmee doet én wenst. Want laten we eerlijk zijn, ook in dit topic valt op hoe fout vreemdgaan maatschappelijk valt. Terwijl vreemdgaan helemaal geen vreemdgaan meer is als we eens vab die opgelegde monogamie afstappen en de boel invullen naar hoe het goed voelt.

Daarom vraag ik me af wie zichzelf voor de gek houdt. ;)


Helemaal mee eens!

Sterker nog, ik denk dat als we van de dwangmaatregels af zijn, denk ik dat de meeste mensen behoorlijk monogaam zijn.
Maar dan is aantrekkingskracht bespreekbaar en alles wat je niet wegdrukt hoef je ook niet gelijk boven op....of wel maar dat is dan ook opener.
En misschien wil je niet iedere aderlating met je partner bespreeken en hebben wat meer een eigen leven.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:07

Suzanne F. schreef:
Wat ik om me heen zie en merk is dat mensen wel een vaste partner kunnen en willen hebben maar seksueel graag het ook met een ander doen. Dus het is logisch dat mensen niet hun relatie verbreken voor 1 wip buiten de deur. Ze houden van hun partner en willen deze niet kwijt. Ze willen alleen wel graag de spanning van de seks met een ander.


Dat is toch gek? Ik ken die mensen niet... Of mijn vriendengroep houdt me voor de gek _O-

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:09

Ik ken ze ook niet, de meesten zijn daar te lui voor :D

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:24

A3a1 schreef:
Ik ken ze ook niet, de meesten zijn daar te lui voor :D

Dat zeker.
Waar moet je de tijd vandaan halen!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:36

Freggle_Edge schreef:
A3a1 schreef:
Ik ken ze ook niet, de meesten zijn daar te lui voor :D

Dat zeker.
Waar moet je de tijd vandaan halen!


Dan is het geen luiheid maar tijdsgebrek, maar de uitkomst is hetzelfde :D

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 22:08

Nogmaals dank voor alle reacties. Het verbaasd me eigenlijk dat het er redelijk rustig aan toe gaat.

Meerdere mensen heb ik zien beginnen over hulp voor mij, of de vraag of ik onderliggende problemen heb.
Hier ben ik mee bezig om dit uit te zoeken en ik heb nu een paar gesprekken gehad bij een proffesioneel persoon. Dit zijn mijn eerste therapeutische gesprekken in mijn leven dus ik moet hierin mijn weg gaan vinden om te kijken wat werkt en wat de 'oorzaak' is van mijn gedrag.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:22

Waar moet je de tijd vandaan halen![/quote]

Dan is het geen luiheid maar tijdsgebrek, maar de uitkomst is hetzelfde :D[/quote]

Of geen fut om er tijd voor vrij te maken.
Ik maak wel altijd tijd om met de honden te trainen of met mijn paard aan de slag te gaan.
Mocht een vent mij willen zien te versieren moet die dus of wulps in de stal gaan liggen of spannend en erotisch ronddansen tussen mij en mijn honden en de dummy’s. Anders heeft die sowieso totaal geen kans om bij mij in het vizier terecht te komen :+

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:24

RedA schreef:
Nogmaals dank voor alle reacties. Het verbaasd me eigenlijk dat het er redelijk rustig aan toe gaat.

Meerdere mensen heb ik zien beginnen over hulp voor mij, of de vraag of ik onderliggende problemen heb.
Hier ben ik mee bezig om dit uit te zoeken en ik heb nu een paar gesprekken gehad bij een proffesioneel persoon. Dit zijn mijn eerste therapeutische gesprekken in mijn leven dus ik moet hierin mijn weg gaan vinden om te kijken wat werkt en wat de 'oorzaak' is van mijn gedrag.



En terecht dat het er redelijk rustig aan toe gaat.
We zijn niet op de wereld gezet om een ander te veroordelen.
Je kunt een mening hebben en toch respectvol blijven.
Ik weet dat die combi hier op bokt niet altijd samen gaat.
Maar zo zou het wel moeten zijn.

Nikass

Berichten: 16704
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:32

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar wel heel wat.
Ik vind vreemdgaan niet acceptabel, maar ik begrijp je wel ts. Met name wat je schrijft over sociaal wenselijk willen zijn, aandacht nodig hebben en geen grenzen kunnen stellen.
Ik hoop dat de therapie je gaat helpen om jezelf meer te waarderen en sterker te worden.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:55

Goh, zoals ze heel vaak zeggen moet je ook met 2 zijn om vreemd te gaan... Ik wil ook helemaal niet goed proberen te praten wat er gebeurt is, maar ik vind het wel moedig van je dat je het gesprek bent aangegaan met die vrouw.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 23:39

The_Cat schreef:
Goh, zoals ze heel vaak zeggen moet je ook met 2 zijn om vreemd te gaan... Ik wil ook helemaal niet goed proberen te praten wat er gebeurt is, maar ik vind het wel moedig van je dat je het gesprek bent aangegaan met die vrouw.

Nou, ik voelde mij echt niet heel moedig toen mijn vriend aankondigde dat ze er zo zou zijn om te praten..