De andere kant van het bedrog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:35

En in een open relatie kan ook sex met anderen mogelijk zijn, of tweede relatie.
Ik moet zeggen dat ik het prachtig vind als dat kan, als je elkaar die ruimte kan geven.

Maar ook daarin, zal er denk ik ook een bepaalde openheidsclausule zijn, maar hoever die gaat???

Dan vind ik het zo van de zijlijn lastig: wanneer heb je gewoon je geheimen waar niemand last van heeft en waar wordt het heimelijk. Of is het misschien niet erg als het heimelijk is....Dat zal allemaal persoonlijk zijn.
Dus ik denk dat dan dubbel zo belangrijk is dat je blijft praten al is het maar dat je kunt zeggen, er gaat hier iets niet helemaal lekker en dan gaat het daarom.

Maar ik persoonlijk zou het teveel gedoe vinden, al dat geregel :D

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:28

In een open relatie ga je nog steeds vreemd als je er niet eerlijk over bent :)

Als je samen hebt afgesproken dat sex met anderen gewoon mag, ga je idd niet vreemd, maar het moet geen geheim zijn denk ik, dan is het imo nog steeds vreemdgaan.

Het ligt ook aan de afspraken die er gemaakt zijn samen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:40

Ja, wat ik ook aangaf maar het wordt al een stuk meer bepalen vooraf hoe je er in durft te staan.
En zit je er wel op te wachten iedere one night stand te vertellen of aan te horen.

Best wel lastig!
Ik denk dat het om vertrouwen gaat, dat je de ander ook kunt vertrouwen als die niet alles vertelt.
En om een stuk zelfverzekerdheid, ik vertrouw mijn partner maar ook op het moment dat die liever met een ander verder wil.
En dan zit mijn zelfverzekerdheid in het feit dat het niet over mij gaat maar ook dat ik gewoon op eigen benen kan staan.

De ander is niet mijn eigendom en heeft recht op een eigen leven.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:45

Als ik een open relatie zou hebben zou ik echt niet willen weten wanneer waar met wie hij iets gedaan heeft hoor...

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:18

Somebitch schreef:
Als ik een open relatie zou hebben zou ik echt niet willen weten wanneer waar met wie hij iets gedaan heeft hoor...


Daar neig ik dus ook naar toe.

Dus misschien is de vraag, wat zou je in een open relatie willen weten...en wil je het ook daadwerkelijk horen?

En waar is het vriendendeel, waarover je wel kunt delen, over dat je naar de bioscoop bent geweest en onder de indruk was van de film.
Zonder dat de partner in de stress schiet.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:21

Maar zou je in de stress schieten als je bewust een open relatie hebt? Zou ook de ins en outs niet willen weten hoor, daar niet van. maar vraag me af of je dan wel zo denkt. Dan gun je het je partner toch? Soort van?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:27

Dat hangt dus allemaal af van wat je afspreekt :)
Je kunt prima in je open relatie besluiten dat je niet alles vertelt. Prima. Het belangrijkste is denk ik eerlijkheid, dat kan ook desgevraagd zijn, niet dat er dagelijks rapport uitgebracht wordt tijdens het avondeten :=

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:37

Ik zou het niet hoeven weten als het gewoon een losse wip is, maar als het meer is zoals een vaste scharrel of serieuzer zou ik het wel willen weten.
Niet dat het gelijk bij de eerste verliefdheidskriebel moet worden aangegeven maar ik zou in dat geval ook graag even kennis willen maken zodat de ander ook weet dat het helemaal oké is en we van elkaar weten wie de ander is. :)
Maar het is uiteraard maar net wat je afspreekt, wat je partner oké vindt en wat jij oké vindt.
De een wil alles weten, de ander helemaal niks en daartussenin zit een enorm groot grijs gebied.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:19

Iemand had gevraagd om updates en misschien wil iemand anders het ook wel weten.
Vandaag weer een gesprek gehad bij de praktijkondersteuner. Erg lastig met veel emoties en soms heel weinig emoties. Soms heb ik werkelijk geen idee hoe ik me voel.
Veel gehad over het doorbreken van patronen en de stressreacties in mijn lijf en hoofd.
Erg lastig soms.. Hoe doorbreek je een patroon in je hoofd als je zelf niet doorhebt dat je hoofd dat doet en dus al afwezig is op het moment dat je het doorhebt...

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:41

Goed bezig!

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:58

A3a1 schreef:
Somebitch schreef:
Als ik een open relatie zou hebben zou ik echt niet willen weten wanneer waar met wie hij iets gedaan heeft hoor...


Daar neig ik dus ook naar toe.

Dus misschien is de vraag, wat zou je in een open relatie willen weten...en wil je het ook daadwerkelijk horen?

En waar is het vriendendeel, waarover je wel kunt delen, over dat je naar de bioscoop bent geweest en onder de indruk was van de film.
Zonder dat de partner in de stress schiet.


Als je in een open relatie stress ervaart van aanhoren hoe leuk je partner het heeft gehad dan is wellicht een open relatie niets voor jou.
Mijn vriend en ik hebben sinds een jaartje onze relatie open 'gemaakt'. Zijn nu 4 jaar bij elkaar en moet zeggen dat het heel bevrijdend heeft gewerkt. Het is echter net als elke relatie wel werken voor je relatie, je communicatie en openheid naar elkaar moet er wel goed zijn anders heeft het geen zin en draait het alsnog op vreemdgaan uit.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:08

Of op de relatie verbreken.

Mijn vorige relatie was niet denderend, maar kan wel zeggen dat ik nooit vreemd ben gegaan. Ik ben gescheiden. Ben je ineens van de hele persoon af (als je geen kinderen hebt dan toch)

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 16:25

En dat is waarom vriend en ik nogsteeds erg veel praten. Over alles wat er is gebeurd en wat we willen, voelen, verlangen en alles.
En dat is heel fijn. Bij tijden ook nog erg moeilijk, maar achteraf altijd fijn.

Laatste tijd denk ik veel na over waarom ik ben geworden wie ik ben. Waarom heb ik nooit leren praten over mijn gevoelens.
Hebben mijn ouders daar nooit de mogelijkheid voor gegeven?
Hebben mijn ouders nooit over gevoelens gepraat?
Hebben mijn ouders mij nooit gesteund?
Zoals je ziet kwamen mijn gedachtes steeds terug bij mijn ouders.
Ik geef ze nergens de schuld van. Ik heb geen vervelende jeugd gehad, mijn ouders hadden nooit ruzie of passieve agressie of wat dan ook. Ze zijn nogsteeds gelukkig samen.
En toch wringt er iets in mij.
Ze hebben mij met alle beste intenties geprobeerd op te voeden en voor een groot deel is dat ook goed gegaan. Maar toch voel ik een afstand tussen mij en mn ouders.
Nog nooit heb ik gehoord dat ze van mij houden. Ze weten wat er allemaal is gebeurd en nooit krijg ik een berichtje of bezorgd belletje hoe het met me gaat.
Ik spreek ze amper. En dat doet best wel een beetje pijn. Ik mis de liefde en aandacht van mn ouders en terugkijkend op mijn leven heb ik dit altijd al wel gemist.
Nogmaals, ik wil mijn ouders nergens de schuld van geven. Ik neem ze niks kwalijk. Ze hebben alles gedaan met de beste intenties. Het zijn geen verkeerde mensen.
Alleen in combinatie met mij en wie ik ben is het niet helemaal goed gelopen denk ik.
Vanaf jongs af aan ben ik misbruikt geweest en hier heb ik nooit over kunnen praten. In mijn puberteit heb ik ook niet de beste vriendjes gehad. Waarom hebben ze niet doorgehad dat ik me terugtrok?
Waarom hebben ze mij niet eens bij hun geroepen om te praten? Echt te praten? Of misschien hebben ze dat wel geprobeerd en was ik een te dwarse puber.
Ik weet het niet.
De praktijkondersteuner zegt dat ik het nooit heb geleerd omdat de nare dingen begonnen voordat ik heb geleerd mijn gevoelens uit te spreken. De geheimen begonnen voordat ik dat kon. En dat heb ik altijd volgehouden en voor een groot deel van mijn leven heeft dat 'prima' gewerkt. Maar nu niet meer.
En dat wil ik nu veranderen.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:32

Somebitch schreef:
Als ik een open relatie zou hebben zou ik echt niet willen weten wanneer waar met wie hij iets gedaan heeft hoor...


Idem. Wel dat je heel af en toe er casual eens over praat en dat je elkaar er vragen over kan stellen enzo, maar als je thuis komt 'hé, dat was lekker daarnet!'... dat hoef ik niet :+ Ik denk dat niet alle open relaties over dezelfde kam te scheren zijn eigenlijk... Iedereen is daar net weer anders in toch.

Hier ligt de kaart op tafel. Maar tot nu toe is hij er nog niet voor te vinden, dus als de verleiding eens groot zou worden zal ik er maar aan moeten weerstaan -O- :') Ik heb aan mijn vriend aangegeven dat ik niet zo geloof in monogamie en open sta voor een open relatie. Niet in de zin dat we elke week op een ander moeten gaan snoepen en dat we het echt moeten opzoeken, maar sporadisch eens als het ons pad zou kruisen en de verleiding wordt wat groot, waarom dan niet vind ik. Dus dat is ook nog zoiets. Bij de ene betekent een open relatie dit en bij de andere dat. Je kan daar geen lijn in trekken, de afspraken die gemaakt worden zullen bij elk koppel anders zijn. Net zoals er in een monogame relatie bij het ene koppel wel al eens gekeken mag worden naar een ander en dat je mag zeggen 'amai! ;) :9 :D ' en dat bij een ander koppel helemaal niet mag of er is al op de tenen getrapt...



Avalanche81 schreef:
Of op de relatie verbreken.


Het is niet omdat je eens in de verleiding komt tov een ander, dat je je partner niet meer graag ziet/ aantrekkelijk vindt enz... Als je relatie goed zit, waarom zou je die dan verbreken. En ja, ook als je relatie goed zit kan je eens in de verleiding komen. Ik vind trouwens dat een open relatie enkel kan àls de relatie voldoende goed zit... En ik geloof ook dat een relatie daar enkel nog beter van kan worden.


RedA schreef:
Iemand had gevraagd om updates en misschien wil iemand anders het ook wel weten.
Vandaag weer een gesprek gehad bij de praktijkondersteuner. Erg lastig met veel emoties en soms heel weinig emoties. Soms heb ik werkelijk geen idee hoe ik me voel.
Veel gehad over het doorbreken van patronen en de stressreacties in mijn lijf en hoofd.
Erg lastig soms.. Hoe doorbreek je een patroon in je hoofd als je zelf niet doorhebt dat je hoofd dat doet en dus al afwezig is op het moment dat je het doorhebt...


Het is ook helemaal geen klaar en duidelijk zwart-witte kwestie hé, als het over gevoelens gaat. Ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn. :j

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:11

Suuskipje schreef:
Als je in een open relatie stress ervaart van aanhoren hoe leuk je partner het heeft gehad dan is wellicht een open relatie niets voor jou.
Mijn vriend en ik hebben sinds een jaartje onze relatie open 'gemaakt'. Zijn nu 4 jaar bij elkaar en moet zeggen dat het heel bevrijdend heeft gewerkt. Het is echter net als elke relatie wel werken voor je relatie, je communicatie en openheid naar elkaar moet er wel goed zijn anders heeft het geen zin en draait het alsnog op vreemdgaan uit.


Nou, misschien ligt het eraan.
Weten dat de ander sex heeft met iemand, is toch net wat anders als horen wat de ander allemaal heeft gedaan.

Maar dat hoef ik ook niet van mijn vrienden en vriendinnen te weten.

Ik had vroeger wat vrienden en stellen die uitgebreid gingen hebben of ze beften zo ja, alle ins en outs....
Dat is voor mij te veel informatie.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:58

Same here :') ik hoef het allemaal niet te weten joh :')
Ilsey schreef:
Het is niet omdat je eens in de verleiding komt tov een ander, dat je je partner niet meer graag ziet/ aantrekkelijk vindt enz... Als je relatie goed zit, waarom zou je die dan verbreken. En ja, ook als je relatie goed zit kan je eens in de verleiding komen. Ik vind trouwens dat een open relatie enkel kan àls de relatie voldoende goed zit... En ik geloof ook dat een relatie daar enkel nog beter van kan worden.

Mijn relatie was niet goed. Die reactie was ook hierop:

Suuskipje schreef:
je communicatie en openheid naar elkaar moet er wel goed zijn anders heeft het geen zin en draait het alsnog op vreemdgaan uit.

Als dat niet goed zit, en het komt ook niet goed, is vreemdgaan imo geen oplossing. De relatie verbreken wel.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:05

Nu je open kaart speelt geeft dat wel een heldere blik op de situatie zoals die is. Waarschijnlijk zoek je daarom de liefde bij een andere partner omdat je elke keer bevestiging nodig hebt dat er van je gehouden wordt. Wellicht is het een idee om je ouders hierbij te betrekken en aan hen uit te leggen dat je met deze gevoelens worstelt en wie weet kunnen jouw ouders je bijstaan in de therapie sessies. Vraag desnoods aan ze of ze nog van jou houden, mocht je face to face te confronterend vinden dan kun je ze ook opbellen.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:44

Je hebt duidelijk dingen gemist in je jeugd van je ouders. Dit is normaal alleen bij jou extreem. Alles wat je gemist hebt als kind wil je gecompenseerd hebben als je ouder word/bent. Dus bijv je hebt liefde gemist van je ouders en zoekt dit in een partner. Hoe deze partner zijn best ook doet, hij kan de liefde van je ouders nooit vervangen. Toch is dit gemis van vroeger te helen, waardoor je je heil dus niet "meer" ergens anders gaat zoeken, maar ook dat dit nu niet meer tussen jou en je ouders in hoeft te staan.

Ik heb zelf met hetzelfde rondgelopen, ook misbruikt ook uit gemis van iets van mijn ouders. Doormiddel van de reversie methode (die ik nu ook gebruik als coach) heb ik de tijd terug leren draaien zeg maar.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 00:09

Ik twijfel of ik hierover echt bij mijn ouders terecht kan.
Een jaar of 2 geleden is er ook iets voorgevallen waardoor mn moeder erachter kwam dat ik van mening ben dat onze band niet goed is.
Dit vond ze heel vreemd want dat zag zij niet zo en ze voelde zich erg gekwetst.
Mijn vader is een nuchtere man die het concept depressie al niet goed kan bevatten. Mijn broer heeft openlijk over de zijne gesproken en mijn vader reageerde er heel erg cliche op. De gebruikelijke 'komt wel goed' 'gaat wel over' 'gewoon wat beter je best doen' 'gewoon wat meer slapen'
Therapie was volgens hem ook niet echt nodig. Ik wil zeker niet zeggen dat mijn vader een slechte man is, het is namelijk juist een hele lieve man. Met een positieve uitblik op het leven. Maar ik denk dat hij soms vergeet dat niet iedereen zo is

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:16

Nee dit is vaak juist niet meer te halen bij je ouders, maar dit heb ik denk ik niet duidelijk overgebracht. T enige wat je kan doen is het helen bij en met jezelf. Je ouders hebben op hun manier hun best gedaan, meer konden ze niet doen.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 00:25

kiomiamigo schreef:
Nee dit is vaak juist niet meer te halen bij je ouders, maar dit heb ik denk ik niet duidelijk overgebracht. T enige wat je kan doen is het helen bij en met jezelf. Je ouders hebben op hun manier hun best gedaan, meer konden ze niet doen.

Nee precies, dus ik neem ze ook niks kwalijk. Denk ik.
Maar ik vind het gewoon zo jammer..

En wat ben ik blij met mijn vriend waarmee ik overal over kan praten, die snapt dat niet iedereen beste vrienden is met zn ouders, elke dag is hij er weer voor me <3

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 18:16

ik ben gisteren weer bij de praktijkondersteuner geweest.
T viel me eigenlijk een beetje tegen, ik vind haar wat vaagjes.
T werd een erg eenzijdig gesprek met soms ineens een stilte. Ik merk dat mij dat irriteert. Ik zit daar niet om alleen mn hart te luchten. Ik wil hier iets mee. Daarom ben ik daar. Ze zei weinig en soms was haar reactie alleen maar een glimlachje als ik iets vertelde.
Daar kan ik niks mee. Ik wil hulp, niet een luisterend oor. Ik heb een fantastisch luisterend oor thuis zitten maar hij moet niet mijn therapeut worden.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:16

Misschien eens een spiegel voorhouden en het toch écht bij jezelf zoeken. Je geeft iedereen de schuld behalve jezelf. Je ouders hebben je met de beste intensie opgevoed geef jezelf aan, kijk daar dan ook naar. Maar ga niet zoeken naar iets bij je ouders, waardoor jij kan zeggen aha.. daarom bedrieg ik. Nope.. gaat er bij mij niet in.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:19

Therapeuten moeten je liggen en als het niet klikt tussen jullie beide dan bereik je daardoor minder snel je einddoel. Maak het gewoon bespreekbaar met haar. Want irritaties leveren helemaal niks op.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 19:28

Jnien schreef:
Misschien eens een spiegel voorhouden en het toch écht bij jezelf zoeken. Je geeft iedereen de schuld behalve jezelf. Je ouders hebben je met de beste intensie opgevoed geef jezelf aan, kijk daar dan ook naar. Maar ga niet zoeken naar iets bij je ouders, waardoor jij kan zeggen aha.. daarom bedrieg ik. Nope.. gaat er bij mij niet in.

Dit zeg ik toch ook?
Ik geef mijn ouders geen schuld. Nergens.
Ik probeer uit te vinden wie ik ben en waarom ik zo ben geworden. Daarbij heeft niemand schuld.