Dansende bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:36

MarliesV schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Ik dans als jaren (stijldansen), vroeger erg fanatiek zelf, tegenwoordig geef ik les en doe ik de begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking.

We dansen 1x per 2 weken. En jaarlijks een wedstrijd met een andere stichting.

Omdat wij niet in de G-klasse willen starten (teveel officieel en wij zijn echt voor de gezelligheid) hebben wij verder geen competitie element er in zitten.

Leuk om zoveel verschillende dansers hier tegen te komen!


Wat onwijs leuk dat je nu lesgeeft en begeleidt aan mensen met een beperking, dat lijkt me echt zo leuk om te doen!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 00:44

Ja inderdaad! Sorry ik had even snel over je bericht heen gelezen :)
Wat is er anders aan het lesgeven aan mensen met een verstandelijke beperking? Pas je de dansen in zekere zin aan? Zijn er veel niveauverschillen?

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:38

Tink89 schreef:
Ik! Heb ik je dat nooit verteld? Ik vond het - maar dat kwam ook door de setting en docente - fysiek zwaar en redelijk eentonig. Wel wat verschillende dansen, maar heel veel herhaling en je moet er in je bovenlijf behoorlijk stijf voor zijn, wat niet mijn sterkste kant is.

Nee! Gaaf zeg.

Leuk, allemaal fanatieke dansers op welke discipline dan ook.
Ik mag zo weer voor een priveles, maar loop wel een beetje tegen de snelheid van bijv. jive en samba aan. Zou dat nou gebrek aan oefening of toch de leeftijd zijn haha

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:26

Wij gaan zo weg voor een trainingsdag latin :) dat zal spierpijn worden :')

Tink89
Berichten: 2940
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:02

eva1969 schreef:
Tink89 schreef:
Ik! Heb ik je dat nooit verteld? Ik vond het - maar dat kwam ook door de setting en docente - fysiek zwaar en redelijk eentonig. Wel wat verschillende dansen, maar heel veel herhaling en je moet er in je bovenlijf behoorlijk stijf voor zijn, wat niet mijn sterkste kant is.

Nee! Gaaf zeg.

Leuk, allemaal fanatieke dansers op welke discipline dan ook.
Ik mag zo weer voor een priveles, maar loop wel een beetje tegen de snelheid van bijv. jive en samba aan. Zou dat nou gebrek aan oefening of toch de leeftijd zijn haha


Allebei niet, dat weet je best! :D en samba, ooooh, wat mis ik dat. Ik hoop in het nieuwe seizoen weer te starten, even kijken hoe het herstel na de bevalling gaat.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:07

Ik ben een week na de bevalling weer begonnen, maar ik had ook eigenlijk nergens last van én heb de zwangerschap doorgedanst. Het kan dus heel snel gaan :)

De samba vind ik dan weer zo'n poedersuiker...echt die mogen ze van mij schrappen :') . Net zoals de paso doble. Daar haal ik echt geen plezier uit. Een slowfox vind ik dan wel weer leuk.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:14

Oh wat leuk :D
Hier ook een danser! Dans eigenlijk al voor ik paard ree, klassiek ballet. Heb dan ook nog hedendaags gedaan en in mijn badkamer moderne.
Ben nu helaas niet meer zo fanatiek bezig, maar ga wel netjes nog elke week naar mijn lessen. Jammer genoeg mijn carrière als danser laten liggen, ontzettend veel spijt van maar het is nu zo. Heb nog altijd de kans om in een Company te dansen maar helaas in combinatie met paard geen tijd voor aangezien dat echt heel veel trainingen vereist...
Afbeelding

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:39

Siesjuh schreef:
....
De samba vind ik dan weer zo'n poedersuiker...echt die mogen ze van mij schrappen :') . Net zoals de paso doble. Daar haal ik echt geen plezier uit. Een slowfox vind ik dan wel weer leuk.

Hahaha samba vind ik wel geinig. Paso vind ik echt zo n dans die er niet uit ziet als je hem als clubdanser danst. Doe ik idd ook liever niet.

@calipsolover, heb jij zo n grote badkamer dan ;). Wat rot dat je spijt hebt van je beslissing niet fulltime voor het dansen te gaan. Dat kan je nooit meer overdoen. Is er een beetje een boterham te verdienen in het ballet? Prachtige foto!

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:45

eva1969 schreef:
Siesjuh schreef:
....
De samba vind ik dan weer zo'n poedersuiker...echt die mogen ze van mij schrappen :') . Net zoals de paso doble. Daar haal ik echt geen plezier uit. Een slowfox vind ik dan wel weer leuk.

Hahaha samba vind ik wel geinig. Paso vind ik echt zo n dans die er niet uit ziet als je hem als clubdanser danst. Doe ik idd ook liever niet.

@calipsolover, heb jij zo n grote badkamer dan ;). Wat rot dat je spijt hebt van je beslissing niet fulltime voor het dansen te gaan. Dat kan je nooit meer overdoen. Is er een beetje een boterham te verdienen in het ballet? Prachtige foto!

Haha, af en toe stoot ik wel eens een teen maar daar valt mee te leven :p Ik mag mijn pointes niet meer aandoen van mijn moeder in de badkamer. Vloer zit al vol deuken :Y) Het verdiend niet veel, maar als je ergens wordt aangenomen kan je er wel van overleven. De school waar ik dans werkt bijvoorbeeld heel vaak samen met het Russisch ballet, dus ik zit zelf wel nog op een professionele school maar heb nooit de stap gezet om echt voor het nationaal te gaan toen ik daar de leeftijd voor had. Tot ergernis van mijn leraren :=

tengeltje11
Berichten: 7139
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:04

Hier ook doorgedanst bij zwangerschap.weet wel nog dat de docent me vriendelijk vroeg om een nogal complex stuk op een stoel tijdens de jazz over te slaan :+

@Calipsolover,bij welke school volg je les dan?
Mooie foto!
Hier liggen mijn pointes te verstorven,maar wil ze niet weg doen...niet dat ik er ooit nog wil gaan op dansen,zonder pointes puf ik al genoeg :o (34 ondertussen)
Maar onze docente zegt dan altijd van 'welke mama's van jullie leeftijd doet dit nog na?' en Daan heeft ze dan ook weer gelijk ik natuurlijk.... :o

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:33

tengeltje11 schreef:
Hier ook doorgedanst bij zwangerschap.weet wel nog dat de docent me vriendelijk vroeg om een nogal complex stuk op een stoel tijdens de jazz over te slaan :+

@Calipsolover,bij welke school volg je les dan?
Mooie foto!
Hier liggen mijn pointes te verstorven,maar wil ze niet weg doen...niet dat ik er ooit nog wil gaan op dansen,zonder pointes puf ik al genoeg :o (34 ondertussen)
Maar onze docente zegt dan altijd van 'welke mama's van jullie leeftijd doet dit nog na?' en Daan heeft ze dan ook weer gelijk ik natuurlijk.... :o

Stichting klassieke dans, SKS afgekort, Les Coryphees Compagnie :) Is in België

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:15

CalipsoLover schreef:
.... De school waar ik dans werkt bijvoorbeeld heel vaak samen met het Russisch ballet, dus ik zit zelf wel nog op een professionele school maar heb nooit de stap gezet om echt voor het nationaal te gaan toen ik daar de leeftijd voor had. Tot ergernis van mijn leraren :=


Ja als leraren talent zien begrijpen ze dat nooit of iig moeizaam! Op zich wel te begrijpen maar er is natuurlijk meer dan dansen, in welke vorm dan ook, en dat vergeten ze dan wel eens.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:21

eva1969 schreef:
CalipsoLover schreef:
.... De school waar ik dans werkt bijvoorbeeld heel vaak samen met het Russisch ballet, dus ik zit zelf wel nog op een professionele school maar heb nooit de stap gezet om echt voor het nationaal te gaan toen ik daar de leeftijd voor had. Tot ergernis van mijn leraren :=


Ja als leraren talent zien begrijpen ze dat nooit of iig moeizaam! Op zich wel te begrijpen maar er is natuurlijk meer dan dansen, in welke vorm dan ook, en dat vergeten ze dan wel eens.

Ja, maar dat heb je bij paardrijden ook wel. Toen ik nog les had van mijn vorige instructeur begreep die niet dat ik minder tijd voor mijn paard zou hebben als ik ging studeren, waarom studeren? :')

Ik was ongeveer een jaar of 11 toen ik in aanmerking kwam om echt een professionele opleiding te krijgen. Maar dan moest ik paardrijden ook achter laten, en dat wou ik niet, ik wou ook helemaal niet op internaat.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:31

Calipsolover, lastig hè, om keuzes te moeten maken. En dan helemaal zo jong.

Prachtige foto trouwens!

Les geven is wel bijzonder inderdaad aan mensen met een beperking. Meeste dingen vereenvoudig je toch wat meer. Dus de basis smeer je uit over heel veel weken en heel veel oefenen. 10x herhalen ipv 3 keer zeg maar.

Vooral lastigere stukken qua draaien en variaties kosten veel tijd en zijn niet voor iedereen weg gelegd. Sommigen zijn we al blij als de basis er in zit haha.
En bij sommigen kan je echt wel meerdere variaties aanleren en ook correcte houding en zo. Alleen fysiek zijn ze soms ook wat beperkt. Je moet met veel meer dingen rekening houden maar het maakt het ook zoveel leuker en dankbaarder.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:29

Pfff, we hebben gister de data van de eindshow voor dit seizoen gekregen.
De dansschool heeft dit jaar vijf shows. Vrijdag, zaterdag, zondag. Echt bizar. :wow:

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:10

milou123 schreef:
Pfff, we hebben gister de data van de eindshow voor dit seizoen gekregen.
De dansschool heeft dit jaar vijf shows. Vrijdag, zaterdag, zondag. Echt bizar. :wow:
moet je daar allemaal verplicht aan meedoen? Zou ik niet blij van worden ook al wordt het vast een mooie show.

tengeltje11
Berichten: 7139
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:32

zelf doe ik bv ook niet meer mee aan shows op de dansschool.
neemt zomaar even een volledig weekend in beslag + nog extra kleding-pas-momenten,generale repetities,....
met een eigen zaak en 3 jonge kindjes is zoiets gewoon niet realistisch,ook al vind ik het achteraf,bij het zien van foto's en filmpjes,altijd weer zonde,maar het is nu eenmaal zo,een mens maakt keuzes en daar hangen dan consequenties aan vast natuurlijk...

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:49

We hoeven niet verplicht mee te doen. Ook niet allemaal, al zorgt dat wel voor een hoop ellende. Vorig jaar viel het tegelijkertijd met de herkansingen van examens dus waren er groepen die vijf verschillende opties in de choreografie hadden en per keer gekeken moest worden welke nodig was. Omdat vooraf onduidelijk was of sommige mensen er wel of niet waren. Ik was toch blij dat ik niet in die groep zat. :+ Moet wel zeggen, dat die groep uit vrijwel alleen maar talentenprogramma/vooropleiding bestond dus dat scheelt. ;)

Vorig jaar wilde ik eigenlijk niet meedoen met de show i.v.m. faalangst en dat ik mijzelf echt heel slecht vind. Maar na een heel fijn gesprek met mijn docente toch meegedaan met oefenen. Mocht ter plekke nog beslissen het podium niet op te gaan, dat was heel fijn. :) Maar uiteindelijk was het echt heel leuk, dus doe dit jaar zeker mee. Al hoop ik wel dat ik geen 5 keer hoef, maar ben er bang voor. :=

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:10

Dan gewoon lekker genieten!

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:34

Ik val even binnen in dit topic!
Ik heb een projectje wat ik graag uit wil werken als fotograaf. En ik zoek dus iemand die aan ballet of moderne dans doet. Die ik mag fotograferen! En als het lukt misschien zelfs in combinatie met een paard :o

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:49

@Lau, in welke regio woon je? Ik doe zelf aan modern en jazz, niet super hoog niveau maar als je echt ballerina's wil kan ik je eventueel in contact brengen met mijn lerares die ook ballet geeft, kan alleen niet beloven dat haar leerlingen er tijd voor hebben

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:53

DemDeempel schreef:
@Lau, in welke regio woon je? Ik doe zelf aan modern en jazz, niet super hoog niveau maar als je echt ballerina's wil kan ik je eventueel in contact brengen met mijn lerares die ook ballet geeft, kan alleen niet beloven dat haar leerlingen er tijd voor hebben



Ik zelf kom uit regio arnhem

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:16

Ik zit in Apeldoorn, mijn lerares in Deventer en Zwolle

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:26

DemDeempel schreef:
Ik zit in Apeldoorn, mijn lerares in Deventer en Zwolle


Dat is goed te bereizen!

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:58

Mocht je eventueel de contactgegevens van mijn docent willen laat het maar weten, dan vraag ik haar even of het akkoord is dat ik die doorgeef.