[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:43

Ben ook superblij met mn Mirena, zetten is ff een minuutje vervelend maar echt de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:59

Captain schreef:
Ik wilde heel graag een anticonceptiestaafje halen maar de kans is dat je daarmee niet meer ongesteld word en ik wil die maandelijkse zekerheid juist wel hebben om te weten dat ik niet zwanger ben. :') Elke maand is het weer doodsangsten uitstaan. Ondanks dat ik aan de pil ben.. := Ik was het nu 3 dagen te laat en ben dan zooooo blij als ik het ben.. Ik denk dat ik met een spiraaltje of ander middel wat de menstruatie veranderd constant over zwangerschapstesten ga zitten piesen. :')

Er zijn vrouwen die gewoon 'ongesteld' worden elke maand, ook al zijn ze zwanger.

Natuurlijk niet echt ongesteld. Maar wel elke maand een bloeding.

Als je zekerheid wilt, dan moet je elke maand zwangerschapstest doen.

Hier gestopt met de pil, omdat het niet meer leverbaar was. Maar ik zit nu zoveel lekkerder in mijn vel, val weer af etc. Dus wil eigenlijk niet meer beginnen met die hormonen zooi.

Maar alleen condoom vertrouw ik ook weer niet :')

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:02

Hier gaat het al 15 jaar goed met condoom. Ik wil ook geen hormonen meer in mijn systeem die lichaam niet zelf heeft gemaakt

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:14

Captain schreef:
Ik wilde heel graag een anticonceptiestaafje halen maar de kans is dat je daarmee niet meer ongesteld word en ik wil die maandelijkse zekerheid juist wel hebben om te weten dat ik niet zwanger ben. :') Elke maand is het weer doodsangsten uitstaan. Ondanks dat ik aan de pil ben.. := Ik was het nu 3 dagen te laat en ben dan zooooo blij als ik het ben.. Ik denk dat ik met een spiraaltje of ander middel wat de menstruatie veranderd constant over zwangerschapstesten ga zitten piesen. :')


De 'bloeding' tijdens een stopweek is inderdaad helaas ook niet betrouwbaar.. Een voormalig collega werd iedere maand gewoon 'ongesteld', maar bleek achteraf dus al maanden zwanger te zijn..

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:20

Captain schreef:
Ik wilde heel graag een anticonceptiestaafje halen maar de kans is dat je daarmee niet meer ongesteld word en ik wil die maandelijkse zekerheid juist wel hebben om te weten dat ik niet zwanger ben. :') Elke maand is het weer doodsangsten uitstaan. Ondanks dat ik aan de pil ben.. := Ik was het nu 3 dagen te laat en ben dan zooooo blij als ik het ben.. Ik denk dat ik met een spiraaltje of ander middel wat de menstruatie veranderd constant over zwangerschapstesten ga zitten piesen. :')

Je weet toch wel dat je ook gewoon een onttrekkingsbloeding kunt krijgen terwijl je al zwanger bent? Die bloeding bij de pil zegt echt helemaal niks...

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:23

Jongens! Ik krijg hier na nachtmerries van.

Mijn schoonzusje haar spiraal was overigens door de baarmoederwand heen gegaan, helse pijnen en heel gedoe om dat ding weg te halen.

Als ze je eileiders afknellen en je baarmoederslijmlaag wegbranden, dan toch 0 ellende meer? En 0 kans, want er kan geen bevruchting plaats vinden en er is niets om zich in te nestelen. Toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:28

Ik ben door extreme stress ruim 3 jaar niet ongesteld geweest (nu 'gelukkig weer wel' )
en hoewel niet ongesteld worden best fijn is, was het toch iedere keer van; 'het zal toch niet? := '

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:37

Captain schreef:
Ik wilde heel graag een anticonceptiestaafje halen maar de kans is dat je daarmee niet meer ongesteld word en ik wil die maandelijkse zekerheid juist wel hebben om te weten dat ik niet zwanger ben. :') Elke maand is het weer doodsangsten uitstaan. Ondanks dat ik aan de pil ben.. := Ik was het nu 3 dagen te laat en ben dan zooooo blij als ik het ben.. Ik denk dat ik met een spiraaltje of ander middel wat de menstruatie veranderd constant over zwangerschapstesten ga zitten piesen. :')


Je kunt ondanks dat je zwanger bent een soort van menstruatie bloed verliezen....

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:53

Voor hen die aan een spiraal denken: je hebt ook de Kyleena. Is wat kleiner en daarom mogelijk fijner voor vrouwen die geen kind hebben gehad. Zitten ook minder hormonen in. Je hebt dan wel meer kans nog ongesteld te worden.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:36

Cayenne schreef:
Ik ben door extreme stress ruim 3 jaar niet ongesteld geweest (nu 'gelukkig weer wel' )
en hoewel niet ongesteld worden best fijn is, was het toch iedere keer van; 'het zal toch niet? := '


En daardoor nog meer stress elke maand....

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:20

Ik heb een staafje gehad maar kreeg daar gigantische haaruitval van. Had gewoon kale plekken op mijn hoofd. Dermatoloog zei 'Er is een kleine kans dat het door het staafje komt, dus als je het zeker wil weten, moet die er uit.' en dat heb ik gedaan. Drie weken laten was het uitvallen gestopt en inmiddels hebben mijn kale plekken weer wat haar. Blijkbaar reageer ik daar gewoon zo slecht op. Verder was het een top ding, heel licht ongesteld en ik had geen 'donkere buien' enzo.

Nu ben ik ongesteld en het is heftig en pijnlijk. Wil toch gaan kijken wat ik nog meer kan doen want ik ben altijd 7 dagen ongesteld waarvan 3 met heel veel pijn.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:15

De vriendin van een collega is zwanger, al 20 weken. Ze was keurig aan de pil, heeft keurig iedere maand bloedingen gekregen...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:15

zit serieus aan sterilisatie te denken maar lees dan nog kans op zwangerschap? wil graag vd pil af

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:17

Vjestagirl schreef:
De vriendin van een collega is zwanger, al 20 weken. Ze was keurig aan de pil, heeft keurig iedere maand bloedingen gekregen...

:brr:

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:18

Wat een horror voor haar Vjesta -O- , hele leven naar de klote omdat je in een pilletje geloofde -O-

Palmera

Berichten: 9485
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:25

De baarmoederslijmlaag ( :') ) word toch iedere maand opgebouwd en afgebroken? :+

En ja, ik werd ook zwanger met spiraal. Daarom heb ik het nu wat radicaler laten opknappen. :+

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:26

Rebecca schreef:
Wat een horror voor haar Vjesta -O- , hele leven naar de klote omdat je in een pilletje geloofde -O-


En in je menstruatie -O-

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:37

Daarom doe ik gewoon regelmatig een zwangerschapstest. Ik heb namelijk ook wel regelmatig een stopweek zonder bloeding. Als dat 2x achter elkaar is plas ik toch maar weer even over een staafje. Om vervolgens áltijd dezelfde dag nog 'ongesteld' te worden :') Hoewel ik nu een week na de stopweek nóg een keer 'ongesteld' ben. Maar volgens de HA ga ik niet dood dus dat scheelt :+

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:41

Hoe zit het met vergoeding van een sterilisatie?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:42

Vjesta helaas ken ik ook zo n kind. :j

Maar zaterdag o getver :r was bij de mac (te moe om te koken en van mijn paps onderweg naar huis) tafel naast me zat een tienermoeder met zoontje (2?) en haar eigen moeder. Kind gooit met alles wat in happy meal zat. Oma bleef kind maar commanderen, corrigeren enz. Daarna ging mama gezellig meedoen met dreigen zal ik je speeltje in de prullenbak gooien. Kind over de zeik uiteraard maar het gooien ging door. Toen ging mama knuffelen kusjes geven en haar moeder bleef maar zeggen niet doen dat vindt oma niet leuk enz.

Op een gegeven moment kiept jochie alles inclusief de friet op de grond. Oma nog bozer en geeft jochie opdracht om het op te rapen, die leeftijd had hij wel. Knul klimt over mama heen. Die ruikt aan zijn broek en zegt heel hard. Ooh je hebt een poepie gedaan en je stinkt heel erg zeg. Bah %) :r . Kind begint met oprapen van een frietje. Zij gaat er naast verder alles oprapen en zegt nog keer keihard, ooh mama hij stinkt echt heel erg. :oo

jong rent inmiddels halve mac door met een walgelijke strontlucht achter zich aan. En gaat tot mijn grote schrik pal naast mijn tafel speeltjes gaan gooien. Echt de stank vreselijk gewoon, ik had gelukkig net mijn eten op maar gatverdamme wat smerig. Oma zegt ook nog ja ik ruik het echt vies. Ik ben maar opgestaan en soort van gevlucht,

Niet dat ze dan even kind gaan verschonen of zo, of houdt hem bij je. Maar dit was gewoon asociaal en zo ontzettend smerig %) :r :r -:(-

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:47

Ooh Karuna, de horror!
Ik was ook weg gelopen, na een paar dodelijke blikken hun kant op. |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:18

Bloodymary schreef:
Cayenne schreef:
Ik ben door extreme stress ruim 3 jaar niet ongesteld geweest (nu 'gelukkig weer wel' )
en hoewel niet ongesteld worden best fijn is, was het toch iedere keer van; 'het zal toch niet? := '


En daardoor nog meer stress elke maand....


Ja, een soort sneeuwbal effect :=

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:08

Rivendell schreef:
Hoe zit het met vergoeding van een sterilisatie?


Bij sommige zorgvezekeraars tot wel 100%. (Zie Zorgwijzer)
Voor een vrouw zeker lonend. Voor een man vindt ik het geld weggooien om daar een aanvullende verzekering voor af te sluiten gezien dat niet zo duur is in verhouding.
Bij een vrouw zit je al gauw rond de €1000-1500 voor de ingreep dus dan kan shoppen wel eens interessant zijn. Ik ga dit tzt ook doen.
Laatst bijgewerkt door sanso op 17-12-18 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:09

Ditzo vergoedt volgens mij ook sterilisatie!

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:11

sanso schreef:
Rivendell schreef:
Hoe zit het met vergoeding van een sterilisatie?


Bij sommige zorgvezekeraars tot wel 100%. (Zie Zorgwijzer)
Voor een vrouw zeker lonend. Voor een man vindt ik het geld weggooien om daar een aanvullende verzekering voor af te sluiten gezien dat niet zo duur is in verhouding.
Bij een vrouw zit je al gauw rond de €1000-1500 voor de ingreep dus dan kan shoppen wel eens interessant zijn. Ik ga dit tzt ook doen.


Ik heb geen aanvullende verzekering, dus zal het moeten navragen
Vriend kan niet vanwege een bal blessure