Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:23

juist hier heb ik ook voor gestaan....
Altijd alles moest naar zijn wensen....zulke jongens hebben geen respect voor jou en jouw gevoelens!
Ik zou er over nadenken voor je verder gaat met hem..... je moeder gaf een steengoede tip!!!

Maflinger_S
Berichten: 12173
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:24

Of je hebt heel dominante ouders en je vriend heeft het beter door dan jij ...

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 13:27

Mijn ouders zijn best gastvrij en flexibel, die willen juist er ook alles aan doen dat ie ook hier komt (dus speciaal voor hem dingen gaan koken die hij lekker vind ect)
Hij zei laatst ook dat ie t huis waar ik in woon oud vind en er daarom niet wil komen (huis is gebouwd in WO2 maar uiteraard is binnen alles gewoon vrij modern)

Mijn ouders zijn juist niet dominant/bazig of iets in die richting in vergelijking tot zijn moeder (die begon na anderhalve maand mij al te commanderen dat ik als hij gewerkt had zijn bediende moest spelen en alles voor hem moest gaan pakken ect, kan ook niet zo heel goed met haar opschieten)

Maflinger_S
Berichten: 12173
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:31

@TS, dank je wel voor je laatste post, dat is al heel verhelderend. Klinkt alsof hij niet zo goed weet wat hij met zijn "vrijheid" aan moet als hij bij jullie is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:35

Huis te oud om te zijn? Aparte reden. Denk dat er wat achter zit dat hij niet kan durft of wil zeggen.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:38

Dit klinkt gewoon als een typische onvolwassen boer, sorry not sorry :+
Wil alleen het bekende, is erg gesloten en terughoudend voor alles wat anders is dan hij gewend is.
Ik zou zeggen; toedeledokie, zoek maar een ander meisje!

BigOne
Berichten: 38377
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:48

LiannePuthzy schreef:
Mijn ouders zijn best gastvrij en flexibel, die willen juist er ook alles aan doen dat ie ook hier komt (dus speciaal voor hem dingen gaan koken die hij lekker vind ect)
Hij zei laatst ook dat ie t huis waar ik in woon oud vind en er daarom niet wil komen (huis is gebouwd in WO2 maar uiteraard is binnen alles gewoon vrij modern)

Mijn ouders zijn juist niet dominant/bazig of iets in die richting in vergelijking tot zijn moeder (die begon na anderhalve maand mij al te commanderen dat ik als hij gewerkt had zijn bediende moest spelen en alles voor hem moest gaan pakken ect, kan ook niet zo heel goed met haar opschieten)

En daar is het antwoord, moedersjochie die zijn hele leven flink door ma gepamperd is. Zal even duren maar wanneer hij echt van je houd dan moet hij dit afleren. Sommigen kiezen voor hun vriend/vriendin, anderen blijven tot de dood van ma aan hun rokken hangen, ik hoop dat je vriend bij de eerste categorie hoort maar helaas ben ik bang de tweede.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:49

Pfoeh ik zou het echt heel vermoeiend vinden zo een vriend.. Alleen maar doen wat hij wilt.. zo werkt het niet

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:52

Ik ken ook genoeg jongens die dit hadden, erg vermoeiend als je geen relatie met ze hebt, laat staan als vriendin van..

Ik werd soms al kriegel van ze, en dan waren het gewone vrienden :+.

troi
Berichten: 17026
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:59

bigone schreef:
En daar is het antwoord, moedersjochie die zijn hele leven flink door ma gepamperd is. Zal even duren maar wanneer hij echt van je houd dan moet hij dit afleren. Sommigen kiezen voor hun vriend/vriendin, anderen blijven tot de dood van ma aan hun rokken hangen, ik hoop dat je vriend bij de eerste categorie hoort maar helaas ben ik bang de tweede.


Daar kon nog wel eens een kern van waarheid in zitten.. steunt hij je als jij een meningsverschil /conflict hebt met zijn ouders?

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 14:02

troi schreef:
bigone schreef:
En daar is het antwoord, moedersjochie die zijn hele leven flink door ma gepamperd is. Zal even duren maar wanneer hij echt van je houd dan moet hij dit afleren. Sommigen kiezen voor hun vriend/vriendin, anderen blijven tot de dood van ma aan hun rokken hangen, ik hoop dat je vriend bij de eerste categorie hoort maar helaas ben ik bang de tweede.


Daar kon nog wel eens een kern van waarheid in zitten.. steunt hij je als jij een meningsverschil /conflict hebt met zijn ouders?



Ja

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:02

Bij hem moet/wil hij de haag scheren? Als hij een hele dag bij jou is, is dat dan werk dat blijft liggen? Dat hij daarna nog moet doen? Idem voor kippen voeren ....

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 14:05

Belsje schreef:
Bij hem moet/wil hij de haag scheren? Als hij een hele dag bij jou is, is dat dan werk dat blijft liggen? Dat hij daarna nog moet doen? Idem voor kippen voeren ....

Dan doet zijn moeder t, die wil ook graag dat we een keer bij mij thuis zitten dan alleen maar daar

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:07

Is er nog een vader in beeld? Ik bedoel voelt hij zich misschien verantwoordelijk voor het draaiende houden van de "mannen" klussen?

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 14:09

karuna schreef:
Is er nog een vader in beeld? Ik bedoel voelt hij zich misschien verantwoordelijk voor het draaiende houden van de "mannen" klussen?


Die is vooral bezig op de boerderij

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:16

Het is geven en nemen in een relatie en ander opties zijn erin mijn ogen niet om mee akkoord te gaan.
Jullie moeten met elkaar op één lijn zitten
Maak hem vooral duidelijk hoe jij erover denkt en hoe jij dingen anders wilt hebben en probeer daar dan een middenweg in te vinden om tot elkaar te komen.
Bij mij was ie allang vertrokken met spullen en al maar zo ben ik nou eenmaal.

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:24

Toch weet je op je eigen boerderij precies wat er moet gebeuren en bij een ander ben je toch meer 'op visite'. Misschien dat je ouders eens kunnen vragen of hij wil helpen? Uit zichzelf zal hij niet dat soort klusjes gaan doen, want wie zegt dat het gewenst is?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:25

Om hem nou gelijk af te schilderen als een verwend mamas kindje vind ik nou echt weer typisch en onvolwassen.
Ik geloof best dat hij het liefst thuis is, mijn vriend heeft hetzelfde hoor. En dat heeft vaak gewoon te maken met dat hij zijn eigen plekje met zijn eigen spulletjes het fijnste vind. Mijn vriend kan op zijn vrije dagen ook niet stilzitten, dan moet hij gaan klussen of prutsen aan de auto. Terwijl ik gemakkelijk heel de middag op de bank kan hangen met een kopje thee en de laptop.
Iedereen is anders toch?

Dat je er op een gegeven moment irritatie aan ondervind is ook niet raar, want jij wilt graag dat hij ook gezellig bij jullie komt, het liefst een beetje een bonding momentje tussen hem en jou ouders misschien?

Het heeft ook absoluut niet altijd te maken met wat hij van jou ouders vind. Ik ben erg vaak bij mijn vriend thuis maar vind mijn schoonouders soms echt enorm irritant. Ik probeer me daar gewoon niet teveel op te focussen, ik kom immers voor hem. Maar vind mijn eigen ouders echt zoveel fijner.
Toch ben ik er bijna dagelijks.

En al die reacties zoals ´ik had hem er allang uitgeschopt´ moet je maar gewoon even negeren want we weten allemaal dat het niet zo simpel gaat. :)

Wat betreft het klussen of bezig zijn, ik zou wel duidelijk gaan maken aan hem dat je verwacht dat wanneer je hem ondersteunt of helpt bij het klussen hij dat ook andersom doet. Want het is wel slechte zaak als hij constant verwacht dat jij hem helpt en bij hem bent terwijl hij jou niet zou helpen wanneer je met een klusje zit.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:31

En samen dingen ondernemen als je bij jou thuis bent, wandelen, hardlopen, fietsen, een gezamenlijke hobby?
Is hij nog niet toe aan een eigen huis?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:35

LiannePuthzy schreef:
Mijn ouders zijn best gastvrij en flexibel, die willen juist er ook alles aan doen dat ie ook hier komt (dus speciaal voor hem dingen gaan koken die hij lekker vind ect)
Hij zei laatst ook dat ie t huis waar ik in woon oud vind en er daarom niet wil komen (huis is gebouwd in WO2 maar uiteraard is binnen alles gewoon vrij modern)

Mijn ouders zijn juist niet dominant/bazig of iets in die richting in vergelijking tot zijn moeder (die begon na anderhalve maand mij al te commanderen dat ik als hij gewerkt had zijn bediende moest spelen en alles voor hem moest gaan pakken ect, kan ook niet zo heel goed met haar opschieten)


Wauw.
Hoe herkenbaar dit.
Een ex die nooit bij mij wilde slapen. Want dit was niet goed, de handdoeken waren te klein, we hadden niet de juiste tv zenders, de kaas was niet goed, het brood was niet lekker. Hij was te moe om te komen.
Mijn moeder kookte niet lekker, we hadden de verkeerde smaak chips, mijn zus praatte te hard. Mijn broertje juist te weinig, de hond was te blij, de kat mauwde. Het kostte benzine, de wasmachine maakte geluid, hij moest zo vroeg op op maandag om te gaan werken, de douchestraal was te zwak. Bladiebla. Moet ik doorgaan? Ik heb alles wel gehoord.
BIj hem was alles beter. Want ja, goede handdoeken, leuke tv zenders, jonge kaas ipv oud. Wit brood. Te moe om te komen ging niet op, want ik moest zijn kant op. Ik kookte, want zijn moeder deed dat niet als ik er was. Cheese union chips. Geen zus, geen broertje. Een hond die nooit wat deed, geen kat. Benzinekosten waren voor mij, de wasmachine stond aan de andere kant van de woning. hij kon op maandag langer liggen en de douchestraal was heerlijk.
Na 13 jaar heb ik er een punt achter gezet, wat voor mij een opluchting was.

Nu heb ik de allerliefste. Woon er al 2 jaar mee samen. Maar als ik nu bij moeders wil slapen komt ie gewoon mee.
En ja, het is niet de luxe die we thuis hebben, maar moeders huis blijft het beste.

Hoofdregel is hier; geven en nemen.
We houden van elkaar en we doen dingen voor elkaar. En we accepteren het als we het niet eens zijn met elkaar.
En ja, soms een sneer hier en daar :j :')

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:44

Bij je partners ouders is het altijd anders als thuis. Dus ik snap dat het altijd iets ongemakkelijker is dan thuis. Waarschijnlijk wil hij dat uit de weg gaan en de rest klinkt me meer als smoesjes in de oren.

Want zoals ik jouw hoor is er genoeg te doen in beide huishoudens. Het voelt me dan een beetje aan dat hij zijn tijd nuttig wil besteden thuis. Natuurlijk kan hij ook bij jullie de haag doen, maar dat betekend dat hij het ook weer thuis moet doen. Dus gaat hij liever niet naar jullie en doet hij alleen de haag thuis en in de tijd dat hij jullie haag zou hebben gedaan kon hij thuis gelijk ook even onkruid wieden.

In een relatie is het geven en nemen en dat betekend dus ook gezellig bij jouw thuis (in jouw comfortzone) zijn. En als hij zich verveelt kan hij dus ook wat doen (of niet). Als mijn partner van mij zou verwachten dat ik hem meehelp en dat hij vervolgens geen poot uitsteekt bij mij dan kan hij er van mij in stikken… :Y) Dat je een “verkeerd” type huis hebt vind ik al helemaal een onzin argument! Mijn schoonouders hebben hun huis heel modern ingericht, dat is absoluut niet mijn smaak… maar ik woon er niet en hoef ik ook niks van te vinden, ik ben er een dag/weekend en dan ben ik weer weg :Y) (overigens was ik graag bij mijn partner/schoonouders)

Als ik jouw was zou ik eens met hem in gesprek gaan. Zoals ik TS hoor kun je zelf aangeven dat zijn weerwoord geen stand houdt. Dus dan kun je kijken of je de daadwerkelijk reden kunt vinden (ongemakkelijk in vreemd huis of thuis zoveel mogelijk klusjes doen) en hoop ik voor je dat hij het er voor jouw over heeft om uit zijn stramien te stappen en wat vaker bij jouw te zijn. En anders zou ik een keer aangeven als jullie een weekend samen zouden zijn of hij je meehelpt als je de tuin winterklaar moet maken :Y) Dan moet hij wel met jouw mee. En laat hij je dan in je eigen sop gaar koken weet je gelijk waar je staat.

Zonnetje81
Berichten: 18679
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:49

Ik herken het wel, als ik bij mijn vriend was dacht ik ook altijd:
- ik had mijn huis wel kunnen poetsen
- moet de was nog doen
- kan mn paard nu niet in mn vrije weekend rijden
etcccc

Ik merk dat ik het vaak bij een partner in het algemeen niet fijn vindt vanuit mijn gevoel dat ik daar tijd zit te verdoen en alle andere dingen als nog doordeweeks zou moeten doen. Zeker toen ik een lange afstandsrelatie had en niet even op en neer naar huis kon.

En ik heb vriendjes gehad die bij hun ouders woonden op de boerderij en ik op mezelf. Dan ga je daar niet lekker als 23jarige op de bank zitten niksen terwijl je thuis genoeg te doen hebt of het rijk alleen.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 15:14

Gillbo schreef:
En samen dingen ondernemen als je bij jou thuis bent, wandelen, hardlopen, fietsen, een gezamenlijke hobby?
Is hij nog niet toe aan een eigen huis?


Hij wil zo lang mogelijk thuis blijven wonen, anders moet ie zelf zen was doen, schoonmaken en brood smeren voor naar werk ect

Als ik activiteiten voorstel die we bij mij thuis doen zegt ie dat we net zo goed bij hem kunnen blijven om dat bij hem te doen

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:17

En activiteiten buiten de deur die dichter bij jouw huis zijn?

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 15:20

Es_ther schreef:
En activiteiten buiten de deur die dichter bij jouw huis zijn?

Zijn er niet echt (wonen ongeveer bijde evenveel van de bios,zwembad en andere activiteiten)