LiannePuthzy schreef:Wat mijn moeder zegt ga ik uiteraard ook niet doen. Hij woont op een boerderij (melkvee, werkt verder niet echt op de boerderij) en ik op een voormalig boerderij en daarom is het saai bij mij thuis. Ik kaart t best vaak aan dat ik t echt niet leuk vind dat we alsmaar bij hem zitten maar hij blijft bij zijn standpunt dat het bij mij thuis saai is, hij wil graag onkruid wieden, heg snoeien, kippen voeren (ook die hebben wij thuis)of bollen planten als er maar wat te doen is( kan bij mij ook, tuin is groot zat maar dat wil ie dan weer niet, hij verwacht wel dat als ik bij hem ben dat ik m hiermee help)
Verder vind hij dat we bij mij thuis “raar” eten (dingen die hij niet kent) heb al tegen hem gezegd dat hij dan gewoon moet zeggen wat hij dan wel wilt eten (bijv. Spaghetti bolognese)
Type wat de boer niet kent dat vreet ie niet dus?
Nee maar even zonder dollen, waarom wil hij bij jullie dan geen klusjes doen (want dat doet ie thuis zo graag) en verwacht ie het wel van jou bij hem thuis? Ik zou hem daar eens op wijzen want zo lopen de verhoudingen gewoon scheef.
Het klinkt mij puur op dit verhaal afgaande in de oren alsof ie het allemaal wel best vind thuis bij hem, typische boer die gewoon lekker graag op eigen erf is en verder niks. Ik ben er ook tussen opgegroeid dus dit karakter komt me op zich wel bekend voor.
Ik denk dat als dit al een jaar zo gaande is en er 0 verandering in zit ondanks dat jij je ongenoegen hebt geuit (al denk ik dat je daar misschien wel eens wat steviger over in gesprek kan gaan?) dat je er rekening mee moet gaan houden dat dit ook niet meer gaat veranderen.