Ik heb een canon ef 70-200mm f/4 L USM objectief. Ik merkte sinds ik hem had dat het automatisch scherpstellen niet luktte, maar ik dacht dat dit aan mijn body lag (die was immers ooit gevallen!)

De lens uiteindelijk verkocht aan een fotografe, bij het testen deed het scherpstellen het op die body wel. Later kreeg ik een berichtje dat hij soms wel goed scherp stelt, maar andere keren doet hij niks. Ze is ermee naar een fotografiewinkel geweest en deze zeggen dat er iets mis is met de lens, maar wat precies weten ze niet. Ik heb de lens terug gekocht, want wil geen problemen met het feit dat de lens niet goed werkt.
Het opsturen voor onderzoek kost op zichzelf al €70,- en ik ben niet meer van plan hem echt te gebruiken. Heb namelijk geen body meer en tot nu toe niet zeker of ik die nog een ga kopen!

Nu heb ik eigenlijk 2 opties:
- verkopen met het defect, waarbij rekening gehouden word met de prijs, defect wordt uiteraard vermeld en koper weet wat hij koopt.
- laten maken en verkopen voor de prijs wat hij waard is.
Ik zou hem graag zonder defect verkopen, maar als de reparatie kosten heel hoog zijn heeft het voor mij geen voorkeur om hem dan nog te verkopen. Dan zou ik hem zelf houden, maar als ik hem zelf houd hoeft het defect niet verholpen te worden. Heeft iemand zo iets eerder meegemaakt? Waar heb je hem laten maken? Hoeveel was je daarvoor kwijt?