Nou heb ik al eens eerder een nest op/in mijn huis gehad, werd ik midden in de nacht wakker omdat er een in mijn bed was gekropen en me stak... (Ja, echt hè! Ze moeten zo'n persoon als mij hebben die panisch is voor ze
)Dat nest heeft mijn vader toen bestreden door gif te leggen bij de opening van het nest. Dit nemen ze dan mee aan hun pootjes en zo gaan ze dood geloof ik.. Dit is al een paar jaar geleden.
Nu zit ik op internet te lezen wat je kan doen en kwam ook tegen dat ze nooit 2 keer op dezelfde plek een nest hebben... maar daar heb ik nou dus mn twijfels bij.
Wat ik ook las dat ze rond deze tijd waarschijnlijk aan bestrijding niks doen omdat het al tegen de periode loopt dat ze dood horen te gaan.
Maar de koningin zoekt natuurlijk een overwinterplek.. ik wil dat natuurlijk niet in mn huis hebben zodat ze straks in t voorjaar lekker een nieuw nest gaat bouwen met wespen om mij lek te prikken

Maandag ga ik denk ik toch maar even een bestrijder bellen, mn pa is hartstikke handig enzo, maar ik wil nu wel voor goed verlost zijn van die krengen
Wie heeft er ervaring mee om ze veilig weg te krijgen en houden?
En.. pfff nog 2 nachten door te zien komen zonder gestoken te worden, iemand tips?