Nou heb ik op mijn moeder haar werk wel eens geholpen met administratieve taken (“data-entry”-achtig werk, het verwerken van declaraties en ordenen van ordners) en ik heb op de receptie gewerkt met wat administratieve taken (o.a. bezoekers aanmelden en hun gegevens in het systeem zetten, verwerken van binnenkomende mailtjes en telefoontjes etc.) toen ik nog objectbeveiliging deed.
Nou lijkt het mij wel fijn om toch echt de switch te gaan maken naar een kantoorbaan en dus mogelijk in de administratie, maar ik heb geen idee waar te beginnen.
Ik merk, ondanks dat ik om mij heen hoor dat het niet perse nodig is, dat ervaring en scholing hierin toch wel wordt gevraagd. Dit zie ik terug komen in de vacatures die ik bekijk. Voor mijzelf en mijn eigen zekerheid ben ik dan ook zeker bereid om mijzelf enigzins op te leiden, echter heb ik wel mijn inkomsten nodig en zal ik dit naast mijn huidige baan moeten gaan doen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een thuisstudie, aangezien mijn huidige werktijden én dagen behoorlijk onregelmatig zijn. Ik heb dan ook geen vaste doordeweekse dag vrij om bijvoorbeeld naar school te kunnen. Maar is een thuisstudie wel goed genoeg voor bedrijven?

En zo ja, welke onderwijsinstelling staat goed aangeschreven?
Ik hoor/lees graag ervaringen van mensen die in deze branche werkzaam zijn of hier een (thuis)studie in volgen!
ik zie wel vele vacatures open staan, maar begrijp idd ook dat er velen (met de juiste opleidingen en ervaring) zoekende zijn.