Bordspel om aan te passen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manou

Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Bordspel om aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 07:18

Binnenkort neemt een collega afscheid die erg houdt van spelletjes, dus met een paar collega's bedachten we dat we misschien zelf een spel konden maken. Nu zoeken we alleen een bordspel om aan te passen, dat we 'Ga drie vakje vooruit' kunnen aanpassen naar 'Ga drie vakjes vooruit omdat X je rapport in 1 keer heeft goedgekeurd' en andere referenties naar het werk.
Het voordeel van een bestaand spel gebruiken is dat het dan speelbaar is, dat je niet per ongeluk iets onlogisch krijgt, dat je ergens vast komt te zitten of juist steeds voordeel hebt en zo aan het einde bent. En we hebben niet zoveel tijd meer om nog uitgebreid te proberen/testen. Het standaard ganzenbord heb ik al naar gekeken, maar daar zitten eigenlijk maar weinig dingen in die leuk aan te passen zijn. Dus weet iemand anders een voorbeeld, online het liefst, van een spel?


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Bordspel om aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:19

Levensweg misschien te doen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:27

Bij monopoly zou je de kanskaarten kunnen vervangen door zelfgemaakte kaartjes. Ik ken zo snel geen ganzenbord-achtig spel met losse kaartjes, maar zoiets is wel het makkelijkst aan te passen.

Of je moet tijd hebben om een spel zelf te tekenen en op een posterformaat te printen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bordspel om aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:28

Je zou van een mens-erger-je-niet spel zoiets best kunnen maken, bepaalde plekken een bepaalde kleur geven die weer naar een 'opdrachtkaartje' verwijzen.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Bordspel om aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:40

Ganzenbord is wel redelijk makkelijk aan te passen, al zou je dan een versie moeten vinden die niet allemaal ganzen op het bord heeft staan... Hmm…
Kwartet zie ik ook langskomen, met collega's, materialen die veel op het werk gebruikt worden, bloopers? Of memory met dezelfde objecten?
Monopoly kan inderdaad ook!

Even voor je gegoogled: https://www.bordspelkado.nl/

Cabelona

Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:45

Er zijn verschillende websites waarbij je een gepersonaliseerde monopoly kan maken. Zo ook voor ganzenbord en mens-erger-je-niet.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:46


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

meintje

Berichten: 1833
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Bordspel om aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:25

'Wie is het', met eigen foto's?

Een negatieve houding is als een lekke band; je komt er nergens mee tenzij je hem vervangt.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Bordspel om aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:39

Ik zou ook ganzenbord doen en dan zelf een bord ontwerpen op een stuk karton of iets.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Bordspel om aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:06

Ik heb een keer zelf een spel gemaakt, gebaseerd op ganzenbord. Het was voor mijn zus, die door Australië gereisd had. Ik heb een kaart van Australië op een grote houten plank geplakt, en de vakjes waren dan via de route die zij heeft afgelegd. Ze heeft bijvoorbeeld een keer autopech gehad, dus als je op dat vakje kwam, van de stad waar ze autopech had, moest je een beurt overslaan om op de pechhulp te wachten.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Manou

Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 20:23

Dank voor alle suggesties, het lijkt er trouwens op dat een van mijn collega's ook een voorbeeld heeft gevonden, dus het wordt even kijken wat we gaan gebruiken. We hebben de rest van het team gevraagd om acties aan te leveren, dus we gaan vrijdag kijken wat er is binnengekomen. Het spelbord zelf gaat gemaakt worden door een kunstzinnige collega, dat was niet het probleem.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:26

Cabelona schreef:
Er zijn verschillende websites waarbij je een gepersonaliseerde monopoly kan maken. Zo ook voor ganzenbord en mens-erger-je-niet.



Ja dit!

Zag er gister een op YouTube. Monopoly die je in Wizardopoly (Harry Potter theme) makkelijk kon verbouwen.

Manou

Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 20:59

Die websites die gepersonaliseerde spellen verkopen had ik ook gezien, dat valt buiten het budget, gezien er ook al een ander cadeau is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, BounceBabe, carineken, Emmaa_92, GoogleAdsense, HELder, IASCrawler, Keizerinnnn, Letje01, lotte_dl, M1994, Malle_meid, MeesMo, Oza04, Steppe, TessaxQuincy, Tomboy0, WendyKtH en 56 bezoekers