Leven zonder dromen en doelen

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Leven zonder dromen en doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:43

Vage titel misschien, kon het even niet anders benoemen.

Sinds mijn pony overleden is merk ik pas hoe ongelukkig ik ben.
Daarvoor speelde dit ook al, maar mijn pony was toch wel een belangrijk 'doel' in mijn leven.
Ik heb nu nog een pony maar daar heb ik lang niet zo'n klik mee.

Ik wil niet alles klakkeloos op internet gooien maar ik ben absoluut niet happy op moment.
Ik ga 1 dag in de week naar school, ik wil over 2 jaar mijn opleiding afgerond hebben.
Ik heb op dit moment werk, maar niet genoeg uren om fatsoenlijk rond te komen. Meer uren gaat niet lukken ivm een opspelende blessure.
Optie is ander soort werk via ander uitzendburo, maar dan sta ik voor 5 euro per uur te werken ivm loonheffing.
Ik ben 22 overigens.

School gaat opzich wel redelijk. Maar door dit alles laat ik daar ook wel eens steken liggen of meld me ziek.

Relatie gaat niet geweldig. Ik heb weinig steun aan mijn vriend. Hij begrijpt niet waar ik tegenaan loop.

Alle dagen zijn hetzelfde en ik voel me steeds waardelozer, een loser.
Ik sta op maar vraag me af waarom.
Het is net of ik iets mis in mijn leven, maar ik weet niet wat.
Ik heb geen dromen of doelen, ik zou niet weten wat.
Ik heb ook het geld niet om dingen te gaan ondernemen of leren, bovendien ontbreekt het me aan tijd.

Enige leuke dingetje is mijn andere pony op moment, maar met rijden komen we ook niet echt verder.
Bovendien kan ik me er niet toe zetten om te gaan rijden.

Ik weet niet goed wat ik zoek. Ik ben opzich wel creatief. Vroeger schreef ik songteksten en verhalen. Schilderde en tekende ik. Maar dat is allemaal weggezakt en wil niet echt meer.

Iemand die dit herkent? Ik weet verder niet wat ik met dit topic wil, in ieder geval even mijn ei kwijt.

Amber_anne

Re: Leven zonder dromen en doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:01

Ik had het laatst met mijn vriend over waarom ik het gevoel heb dat mijn dag niet voldaan voelt. Hij snapte niet wat ik bedoelde want hij gaat elke dag naar werk en dat is zijn doel en vindt hij leuk.
Toen bedacht ik me dat een doel hebben is wat ik mis en wat mensen een voldaan gevoel geeft. We hebben het er samen over gehad en een doel hoeft niet groot of lang lopend te zijn maar gewoon een ding.
Maak elke avond van tevoren een doel voor jezelf, al is het iets kleins zoals een kort verhaaltje schrijven van 100 woorden. Of met je pony gaan wandelen. Als je dat hebt gedaan dan mag je ook wel trots zijn op jezelf
Is het ook geen optie om een trainingsplan op te stellen met de pony? Welke doelen wil je halen samen?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:03

Ik zou een creatief coach zoeken om je uit het dal te krijgen.
Zelf ben ik fan van de methode van de kleine Tiki in Breda, kunstzinnig dynamisch coachen.

Zij coachen je op het punt waar het zit en kunnen ook mee kijken naar 'wat dan wel'

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:14

Als ik me neerslachtig voel dan denk ik altijd maar zo:

Afbeelding

TS, sport je? Eet je voldoende en gezond?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:26

Myrthe3 schreef:
V
Ik sta op maar vraag me af waarom.
Het is net of ik iets mis in mijn leven, maar ik weet niet wat.
Ik heb geen dromen of doelen, ik zou niet weten wat.

Oke, naar mijn idee is dit wel een beetje de kern van het verhaal. Het is niet heel erg blij-makend en daarom is het dus de kunst om tussen het grijs toch nog een opening te vinden om er iets positiefs mee te doen. Kijk, het zal je moeite kosten en je zult over het gevoel van geen-zin heen moeten klauteren; terwijl je daar dus geen zin in hebt. De vraag is dus eigenlijk: ga je zin maken om uit te knobbelen hoe je hier iets leuks uit gaat halen?
Het is aan jou, dus zeg het maar?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:30

Hoi ts,
Dit gevoel herkende ik ook tot ik had gevonden wat ik echt wilde.
Wat belangrijk is dat je jezelf op de eerste plaats gaat zetten. Wat vind jij leuk, wat wil je doen, en hoe ga ik het doen. Doe wat goed is voor jezelf en niet wat goed is voor een ander. Kies je eigen pad en bewandel die zoals jij wilt. Vind je de opleiding echt leuk of doe je het omdat het moet?
En geld tja school is een investering en daar zou ik niet op bezuinigen. Ik moet voor mijn opleiding maximaal bij lenen. En natuurlijk is dat rot, maar na deze studie ga ik wel iets doen wat ik leuk vind. En dan kan ik het afbetalen met een baan die ik leuk vind.

En ga weer tekenen, schrijven, zingen doe gewoon je ding en maak daar ruimte voor. Ik mis in je verhaal een beetje structuur. Maak een olanning voor je dagen al is het maar als richtlijn. Dat kan al zo veel rust geven.

Heb je trouwens hulp bij dit soort gevoelens? Bijv van een psycholoog? Misschien is het goed om daar eens naar te kijken.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:56

Zelf had ik ook zo een periode met echt bijna de zelfde dingen!

Toen ging de relatie uit en veranderde mijn leven....
Mijn leven werd weer van mij, ik kon doen wat ik wilde...dat was best een eng groot gat!
Maar daarna kon ik dingen opnieuw vorm geven, het indelen zo mijn gezondheid het goed vond!( niet meer te hoeven uitleggen en vragen om begrip)!
vandaar uit kwam mijn paarde hobby beter uit de voet, con ik creative dingen doen die ik niet meer deed en begon een andere opleiding.

ik bedenk dat mijn nieuwe doelen nu allemaal na 10 jaar gehaald zijn, Al mis ik nu nog steeds dat paard zo jij het ook hebt.Maar de herinneringen zijn me dierbaar. rijden doe ik niet meer en mijn huidige pony vind dat prima! We wandelen wat af,mennen VD etc.
OOk mijn nieuwe vriend inmiddels mijn man begrijpt mij ook beter en hem kan ik ook dingen gemakkelijker vertellen en delen vervelend en leuke dingen!
mijn gezondheid is nu stabiel maar was tijden slecht ,kwakkelen maar na 5 jaar leer je er meeleven en wat het mij wel bracht was het bij mezelf te blijven en daarin ben ik gegroeid.
tja het is waardeloos als je veel moet en je lijf werkt niet mee, dat veranderd niet maar ik kan nu er beter mee omgaan en geniet extra als het weer wel kan!

zoek als het kan hulp buiten jou vrienden en familie kring dat praat gemakkelijker en ze kunnen en mogen jou gevoelens en verhaal niet door vertellen!( mijn ervaring met mensen die niet de vrienden waren die ik hoopte in die tijd was vervelend en diep kwetsend!). En dat mis ik nu eigenlijk nog wel...een vriendin met wie je dingen kan delen, ik maak lastig vrienden en dat zit me wel eens dwars.
investeer tijd en geld in de vraagstukken die je nu hebt anders blijft het in een zelfde kringetje malen, en zal het nooit veranderen :(:)

Maar het beste is al gezecht Naast een dal zitten 2 pieken!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:20

Ik ken het TS!
Ik heb het op papier best leuk voor elkaar. Goede baan met dito salaris, koopwoning, goede band met m'n ouders, genoeg lieve vrienden en leuke hobby's.
Maar dus geen idee waar ik het allemaal voor doe, behalve het leven een beetje uitzitten.

Overigens ben ik wel in behandeling bij een psycholoog ivm depressie ;)

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie