Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 23:03

Mijn hond is 3 maanden geleden overleden door ouderdom. Hij is bijna 14 geworden, een mooie leeftijd voor een groot ras (American Akita)

Ik heb er ook vrede mee dat hij er nu niet meer is. Maar toch heb ik intussen 3 maanden later steeds meer moeite ermee om "alleen" te zijn, en geen wandel en speelmaatje meer te hebben.
(vriend en cavia's zijn er ook dus niet echt alleen)
Maar vooral savonds (zoals vanavond) als mijn vriend weg is om te werken en ik alleen thuis ben komt het verdriet weer omhoog en mis ik het enorm om een maatje bij mij te hebben.

Ik zou zelf ook wel weer een hond willen, maar het probleem is dat mijn vriend geen hond meer weer wil.

Weet niet goed hoe ik met deze situatie om moet gaan.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met evt adviezen en/of ervaringen?

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:19

Weet je vriend dat je 's avonds zo eenzaam bent nu je maatje is weggevallen?

Sterkte :(:)

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:25

Ons maatje is 18 jaar geworden. De eerste maand zonder haar ging prima,we hadden er vrede mee. maar daarna werden ik en m'n moeder gillend gek. We misten een hond zo erg. Maar m'n vader wilde ook geen hond meer. Uiteindelijk vond m'n moeder het niet leuk meer en heeft een fokker opgebeld. Op dat moment werd ons hondje geboren. Meant to be vonden wij. We hebben m'n vader gezegt dat we 2 weken later gingen kijken. Hij kon mee komen om te kijken of niet, maar die hond kwam er :=

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:32

Je kiest samen voor een huisdier, het diertje verdient liefde en zorg van beide partijen.
Wel moet je echt duidelijk maken aan je vriend hoe je je voelt en proberen uit te leggen hoe groot voor jou het gemis is. Soms heeft een ander dat niet goed door, vooral als deze meer weg is op voor jou moeilijke momenten. Praat erover, vaak.

Ik zou heel slecht zonder huisdier kunnen, ik moet iets om me heen hebben. Mijn man weet dat, hij wil alleen geen hond. Compromis: we hebben nu 2 binnenkatten (ragdolls). Hij vond een kat leuker dan een hond uiteindelijk en ik wilde er dan wel graag 2.... Zo geschiedde....
Erg leuk (al mis ik nog steeds een hond... Dat is toch anders, zijn meer op de mens gericht)
Succes!

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:37

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is wel iets waar ik vaak aan denk. Wij hebben een hond van 8 jaar, en ze zal hopelijk nog een paar jaar bij ons zijn, maar ik ben nu soms al bang voor de leegte die ze gaat achterlaten. Ik mis haar al als ze een nachtje logeren is door omstandigheden. Ik werk onregelmatig en ben vaak alleen thuis met haar en heb dan altijd gezelschap en een wandelmaatje. Het is echt mijn kindje <3

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je eenzaam voelt nu je hond er niet meer is. Heb je dit wel eens besproken met je vriend? Wat is de rede dat hij geen hond meer wil?

Sterkte :*

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:39

Waarom wil je vriend geen hond meer?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:41

Mandy_89 schreef:
Ik zou zelf ook wel weer een hond willen, maar het probleem is dat mijn vriend geen hond meer weer wil.

Weet niet goed hoe ik met deze situatie om moet gaan.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met evt adviezen en/of ervaringen?

Ik kan me levendig voorstellen dat je je/een maatje mist! Sta je er zelf achter om geen (nooit?) hond meer te nemen? Ik zou er zelf geen vrede mee kunnen hebben in elk geval.

Ik zou het met hem bespreken, wat het met je doet en dat je het echt heel graag weer wil. Ik zou ook bespreken wat zijn bezwaren zijn en die serieus nemen, maar daar wel oplossingen voor zoeken. Een akita is een hond van aardig formaat en geeft vaak veel haren in huis/op kleding. Als dat bezwaren zijn zou ik eerder een middenmaatje zoeken die veel minder haart.
Maar in mijn geval zou er toch echt weer een hond komen, ik wil niet zonder.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 23:50

Mijn vriend wil vooral geen hond omdat dat "makkelijker is" Met vakantie en dagjes weg enzo. Dat je gewoon kunt gaan zonder eerst oppas te regelen, of dat de hond meegaat op vakantie wat ook weer beperkingen geeft.

En de zooi wat eraf komt in huis.

(nu hadden wij een grote harige akita van 45 kg. Dus daar kwam veel haar af en door zijn grootte ook niet overal mee naar toe te nemen)

Al over gehad een kleinere hond en die ook minder verhaart. Maar hij blijft stug zeggen nee hoef geen hond weer, sowsio de komende jaren nog niet.

Denk dat het vooral ook is dat hij liever eerst een kindje wil.
Wat binnen een jaar/2 jaar ongeveer ergens in de planning zit.

Wat naar mijn mening prima samen gaat. Ik zie het probleem niet.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:54

Ts, :(:) . Ik denk toch dat je eens met je vriend om de tafel moet zitten. Dat hij geen hond meer wil is uiteraard zijn recht. Maar jij bent er ook! En jij voelt je blijkbaar ongelukkig zonder dat hele bijzondere maatje, want dat is een hond nou eenmaal.

Past het écht niet in jullie leven (veel reizen, veel te druk, te weinig geld, etc ) of zegt hij gewoon wat de helft van de mensen zegt als hun hond overlijdt?
Is er een middenweg mogelijk? Bijvoorbeeld een kleinere hond, geen pup meer, een rustiger dier, etc?
Ik kan me jouw behoefte aan een ander speciaal maatje zo goed voorstellen, ik vind het eigenlijk heel verdrietig als mensen dan zonder dat maatje door het leven moeten.
Praat eens met duidelijk met je vriend, vertel hem hoe erg je dat mist. Dat dat ook iets is wat geen mens kan geven, hoe lief dat mens ook is. Ik hoop dat jullie eruit komen.
Veel sterkte en succes!

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 00:02

Qua veel van huis af zijn valt het reuze mee

Ik werk 3 dagen in de week. Mijn vriend 5 dagen.

Hij is tussen 12.00/13.00 thuis om te eten.
Ik kom 15.30 thuis van het werk

Dus op de 3 dagen dat ik werk is de hond van 08.30/12.00 alleen en van 13.00/15.30.

Savonds is er altijd wel iemand thuis, meestal beiden, op 2 avonden na dan is mijn vriend met auto's aan het klussen.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 02:28

Mandy_89 schreef:
Mijn vriend wil vooral geen hond omdat dat "makkelijker is" Met vakantie en dagjes weg enzo. Dat je gewoon kunt gaan zonder eerst oppas te regelen, of dat de hond meegaat op vakantie wat ook weer beperkingen geeft.

En de zooi wat eraf komt in huis.

(nu hadden wij een grote harige akita van 45 kg. Dus daar kwam veel haar af en door zijn grootte ook niet overal mee naar toe te nemen)

Al over gehad een kleinere hond en die ook minder verhaart. Maar hij blijft stug zeggen nee hoef geen hond weer, sowsio de komende jaren nog niet.

Denk dat het vooral ook is dat hij liever eerst een kindje wil.
Wat binnen een jaar/2 jaar ongeveer ergens in de planning zit.

Wat naar mijn mening prima samen gaat. Ik zie het probleem niet.


Juist. Hij wil geen hond omdat 'het makkelijk is'. Maar hij wil wel een kind.
Ik volg de logica niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 04:59

Ik wel. Ik vind mijn kind ook makkelijker dan mijn 4 katten en ik snap wel dat hij eerst een kindje wil en pas daarna weer een hond.

Ts, is een kleiner dier niet iets voor je?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:25

lieveli schreef:
Ik wel. Ik vind mijn kind ook makkelijker dan mijn 4 katten en ik snap wel dat hij eerst een kindje wil en pas daarna weer een hond.

Ts, is een kleiner dier niet iets voor je?

Die kan ik niet volgen.Ik heb een bende aan katten en honden,zekers dat die makkelijker zijn als mijn kinderen.

Of jou kind is beter opgevoed als de mijne of mijn dieren zijn beter opgevoed als de jouwe <<)
Hier is het ook vlekkeloos naast elkaar gegaan.Wij namen nooit geen katten meer na het overlijden vd laatste,man houd niet zo van katten.na een maand zei hij gaat er toch maar weer 1 halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:31

Ik snap je gevoel, eerst had je een maatje in huis waar je 's avonds samen mee was en nu zit je thuis alleen. Ik zou het eens goed overleggen met je vriend en daarbij aangeven dat je je eenzaam voelt. Ik kan me voorstellen dat hij liever geen nieuwe hond heeft, maar als hij beter begrijpt hoe belangrijk het voor jou is dan kan je mogelijk een tussenweg vinden.

Mandy_89 schreef:
Denk dat het vooral ook is dat hij liever eerst een kindje wil.
Wat binnen een jaar/2 jaar ongeveer ergens in de planning zit.

Wat naar mijn mening prima samen gaat. Ik zie het probleem niet.

Uit eigen ervaring (we hadden een hond voor de tweeling kwam, en een tweede hond na de tweeling) zou ik zeggen dat je beter eerst de hond kan nemen en daarna een kind. Zo snel het kind er is wil je niet nog een puppy erbij hebben, beter eerst je hond trainen en de wildheid eruit laten gaan en dan pas een kind erbij.

Onze tweede hond, die na de tweeling kwam, heeft veel minder training gekregen want de kinderen hadden altijd voorrang. Gelukkig was het een hele rustige (luie) hond want als hij was zoals de eerste hond dan hadden we een probleem gehad.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 06:00

Is een kat niet een optie dan? Een britse korthaar oid, deze katten zijn zo leuk!
Echte kroelers

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:13

KarinLF schreef:
Is een kat niet een optie dan? Een britse korthaar oid, deze katten zijn zo leuk!
Echte kroelers


Jaaa... en onze brittjes zijn serieus net hondjes, lopen overal waar jij ook bent en ik sta er mee op en ga er mee naar bed (figuurlijk dan - ze staan naast het bed zodra de wekker gaat) Kom ik uit mijn werk zitten ze voor het raam al op mij te wachten :)

Echt vervelend TS, snap je gevoel helemaal en hoop dat je er over kan praten met je partner. Sterkte!

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:08

Heel herkenbaar gevoel hoor.
Zou toch goed over je gevoel blijven praten met je vriend.
Mijn man riep ook altijd hard ik wil hierna geen honden meer(honden zijn 8 en 10) en ik zei altijd ik zonder honden is geen optie.....laat hij nou vd zomer opslag verliefd zijn geworden op een ras en daar heel graag een pup van willen :?
Misschien ook wel omdat hij weet dat geen toch geen optie is.
Ik had al 1 hondje toen ik zwanger was en toen ik zwanger was vd eerste kwam nr 2 ineens op ons pad.
Nu inmiddels 3 kinderen en tja soms is het lastig als het stort regend en je moet je baby mee zeulen maar het is ook zeker heel fijn geweest want je gaat eerder wandelen,tenminste ik wel.

Dat van die haren en zooi kan ik enigzins wel begrijpen je blijft schoonmaken met een kruipende baby.
Maar ach ik neem het voor lief,hij maakt toch nooit schoon :D
En het oppas zoeken voor als je weggaat snap ik ergens ook wel maar als hij een kindje wilt........ :x


Toen bij mn pa thuis mn oude border collie overleed voelde ik me ook echt heel naar als ik in dat lege huis terug kwam.
Soms dacht ik zelfs of ik hem nog hoorde.
Het is gewoon lastig als je zo lang een maatje hebt gehad en die is er ineens niet meer.

Hoop dat je vriend uiteindelijk in wil zien dat jij het gemis te groot vindt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:31

beatje schreef:
lieveli schreef:
Ik wel. Ik vind mijn kind ook makkelijker dan mijn 4 katten en ik snap wel dat hij eerst een kindje wil en pas daarna weer een hond.

Ts, is een kleiner dier niet iets voor je?

Die kan ik niet volgen.Ik heb een bende aan katten en honden,zekers dat die makkelijker zijn als mijn kinderen.

Of jou kind is beter opgevoed als de mijne of mijn dieren zijn beter opgevoed als de jouwe <<)
Hier is het ook vlekkeloos naast elkaar gegaan.Wij namen nooit geen katten meer na het overlijden vd laatste,man houd niet zo van katten.na een maand zei hij gaat er toch maar weer 1 halen.


Mijn kind is beter opgevoed dan mijn katten, masr ook:

- makkelijker mee te nemen
- makkelijker oppas voor te vinden
- haart niet

:=

Mijn kind is veel meer flexibel.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:34

Ik had precies hetzelfde en heb toen een kat genomen .
Beste beslissing ooit!
Wel het gezelschap, nog veel meer knuffels dan met een hond maar veel minder zorgen.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:43

Ik zou ook voor een kat gaan. Ik ga als ik zin heb om te wandelen gewoon een klein blokje om met de kat. Vind ideaal dat als ik er ben het heel leuk vind. Maar als ik niet thuis ook lekker zijn eigen gang gaat.
Onze kat volgt je ook graag. Dus is altijd gezellig in de buurt. Kan evt een nachtje alleen zijn.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:52

Een kat!

Herkenbaar hier alleen niet zo zeer qua eenzaamheid, hond overleed vrij plotseling op bijna 11 jaar.
Leefden als gezin compleet bij elkaar langs ook al aten we gewoon samen.

Hond was geen optie wegens werk en tzt huis verlaten van mij en zusje. Dus kwam er een kitten bij. We hadden al een kat.
Jeetje wat een verschil! We hadden weer iets gezamenlijk.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:54

Ach wat sneu dat je je maatje moet missen, maar inderdaad een mooie leeftijd zeg :)

Ik snap je gevoel wel en denk dat je er toch eens goed over moet nadenken wat je zelf denkt dat handig / verstandig is. Kleinere hond, ander dier.... maar als het toch echt is dat je gewoonweg een ontzettende behoefte hebt aan een hond, en deze er zeker weten weer een keer komt...

Dan zou ik het juist nu doen. Je weet niet hoe makkelijk het gaat zijn om een kind te krijgen. Misschien duurt dat wel jaren en mocht het wat lastiger gaan (of zelfs helemaal niet lukken) dan heb je tenminste nog je hond als een soort troost in de tussentijd.

Maar vooral omdat je nu waarschijnlijk meer aandacht aan de opvoeding van de hond kan geven, je nu de tijd hebt om het diertje door-en-door te leren kennen en te vertrouwen. Want geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een onbekende hond in huis te halen bij een baby of klein kind.

Als dat voor jullie ook geldt dan duurt het helemaal nog eeuwen voordat er weer een hond komt....

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:04

Een kat is geen hond. Natuurlijk heb je dan wel iemand in huis, maar een kat neemt nooit de plaats in van het wandelmaatje en huisgenoot wat een hond kan zijn.
Op zich heeft je vriend wel gelijk... zonder hond is makkelijker, maar dat neemt niet weg dat het zonder hond heel eenzaam kan zijn.
Is een herplaatser , een oudere hond die niet zoveel kans heeft op een nieuw gezin , niet een idee?
Je weet dat er dan geen jaaaaren zorg meer aan zit. Dus tegen de tijd dat de kinderwens vervult zou kunnen worden is óf de hond er niet meer óf je vriend is al weer zo gewend aan een hond in huis dat het hem niet meer uitmaakt.
Mijn ouders hebben een oude herplaatser van 11 sinds een paar weken in huis en wat geeft het ze veel plezier !
Zowel de hond als mijn ouders zijn blij met deze keus.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 09:10

Een kat vind ik ook echt super leuk. Ben ermee opgegroeid. Maar een kat vind mijn vriend helemaal niets,

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:12

Ik zou gewoon eens met je vriend praten dan hoor. Misschien heeft hij niet echt door hoe eenzaam je je voelt zonder hond. Misschien als je met hem erover praat en je gevoelens duidelijk maakt, hij wel een hond wil zien zitten (eventueel dan een kleiner maatje, die zijn toch iets minder 'werk')