Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De heftigste dagen van mijn leven dacht ik
de eerste keer alleen met oma en opa mee, de eerste keer beneden bij oma en opa slapen ipv bij mij boven (toen kon ik niet slapen die nacht). De eerste keer peuterspeelzaal, de eerste dag basisschool (2 weken geleden) en ik zag op de kalender van school dat ze in mei een schoolreisje hebben
ik freak nu al... Toen ze anderhalf was heb ik 12 weken op stal geslapen/gewoond (flesseveulen). Ik heb 12 weken van haar gemist. Dat hielp wel met het leren loslaten, dus ik kan het nu wel maar het blijft met alles voor het eerst wel even slikken.
Maar het wordt beter
het gaat steeds iets makkelijker. Als ze ouder worden komen er weer andere zorgen
safina schreef:Co-ouderschap kan gevolgen hebben voor de hechting. Misschien komt daar ook wel ergens je gevoel vandaan? https://kiind.nl/keerzijde-co-ouderschap/
).Speirs schreef:Mooi stuk, Safina. Ik geloof zeker dat je moedergevoel daarom zegt dat je niet zo lang bij je kind weg wilt. Moeilijk lijkt me dat, hoor.
Heb er zelf geen ervaring mee gelukkig. Maar wel met loslaten op andere gebieden. Schoolreisjes en logeren (nu nog, en de oudste wordt 9).
Het scheelt mij dan wel als ik m'n gedachten stuur naar hoe leuk het is voor haar, in plaats van hoe zielig het is voor mij.