dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:45

Tuigje schreef:
Ik heb het gebeld worden door anonieme nummers uitgeschakeld, lekker rustig joh :D


Hoe doe je dat? _O- O:)

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 14:48

Skessa_ schreef:
Normaal gesproken als je zegt ik beroep me op het recht van verzet dan beginnen ze gelijk te piepen en druipen ze wel af.


Deze zijn zo brutaal dat je daar niet eens aan toe komt.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:48

Skessa_ schreef:
Tuigje schreef:
Ik heb het gebeld worden door anonieme nummers uitgeschakeld, lekker rustig joh :D


Hoe doe je dat? _O- O:)

Yes Heb ik ook werd er gek van. Jammer dan voor de mensen die prive/anoniem bellen

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:34

Skessa_ schreef:
Tuigje schreef:
Ik heb het gebeld worden door anonieme nummers uitgeschakeld, lekker rustig joh :D


Hoe doe je dat? _O- O:)


Ik heb een Huawei, daar kon ik het redelijk eenvoudig instellen.
Misschien even de handleiding van je mobiel checken, of je provider bellen? :)

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:38

Tuigje schreef:
Ik heb het gebeld worden door anonieme nummers uitgeschakeld, lekker rustig joh :D


Hoe dan???

Edit: *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Ik blijk die optie ook gewoon te hebben!!!

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:45

Check wel even dat je dat weer uitzet als je een telefoontje van bvb een ziekenhuis verwacht. Die bellen namelijk ook anoniem :).

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:23

LoveBodin schreef:
Check wel even dat je dat weer uitzet als je een telefoontje van bvb een ziekenhuis verwacht. Die bellen namelijk ook anoniem :).


Voor mij precies de reden om het niet uit te zetten :j

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:37

Hier een keer meegemaakt tot ik nog niet getrouwd was.

Ze bellen dus vragen of ze mn ouders konden spreken.
Ik: zijn met vakantie
Zij: Wie past er op zou ik die mogen spreken
Ik: de cavia :+
Zij boos en gooide de telefoon neer :wave:

Wij kunnen bij ons huistelefoon bepaalde telefoon nummers blokkeren ook landcode en anoniem zo ideaal. Gebruik onze vaste lijn alleen als babyphone

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 19:04

Shadow0 schreef:
Ja, ik hoop het. (Ik had het gelezen, en wilde mijn reactie eigenlijk een oproep maken naar iedereen die hiermee te maken heeft om het te melden. Alleen dat schreef ik dus uiteindelijk niet.)
Ik hoop echt dat de ACM dit aanpakt met een paar fikse boetes!
Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het iets oplevert.


woeptiedoeptie....ik heb mail van ACM.... :+
standaard email met opsommingen van wat je kunt doen (bel-me-niet register, recht van verzet melden of een voorbeeldbrief die je naar het bedrijf kunt sturen). Ze laten ook niet weten wat er met mijn melding gebeurt 'want dit kan het onderzoek ongunstig beïnvloeden'.Blijkt na onderzoek dat een bedrijf de regels heeft overschreden dan wordt dit gemeld op de sites van ACM en Consuwijzer.
Kortom, daar heb je verder niks aan. Gelukkig kwam er een dag later een mail met enquete over hoe je de dienstverlening vindt :+ }>

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 16:42

ennnnn...ik heb maar eens weer opgenomen, kreeg een grote bek en mevrouwtje hing op. Op naar het volgende telefoontje...

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:56

Als ik ongewenste telefoontjes krijg zeg ik geen interesse, fijne dag nog en hang op...daar ga ik toch zo geen energie aan verspillen :wave:

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 16:58

deze zijn nogal hardnekkig Sassy, schijt aan de regels en gewoon bijna iedere dag opnieuw bellen

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:07

O, in dat geval toch maar eens de eerder genoemde fluitjes of hoorn uitproberen? ~~}>
:= Vragen ze om lijkt het wel.
Edit : die dingen zijn er blijkbaar al met 150 decibel, betwijfel echt of die daarna nog een keer (kunnen) bellen :')

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:50

Ohhhh probeer please een van de genoemde opties. En laat het ons weten of het een succes was!!!!
Ik zit me gewoon te Verheugen xd. En als het niet werkt probeer je een andere optie!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:48

Gewoon steeds direct het nummer blokkeren waar ze op dat moment mee bellen.. lijkt me sterk dat ze oneindig veel nummers hebben.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 18:50

dat gaat niet, tenminste we kunnen dat zelf niet, dat moet dan via kpn aangevraagd worden.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:52

Kinke schreef:
dat gaat niet, tenminste we kunnen dat zelf niet, dat moet dan via kpn aangevraagd worden.


Lijkt mij de manier om eraf te komen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:56

Wat ik een keer gedaan heb .. werd ook gebeld , ze vroegen naar mij.. Ik zeg " oh dat is mn moeder , zal haar even halen " vervolgens de telefoon neergelegd en verder gegaan met eten.. hoorde we naar 5 min " halo , halo _O- .. hebben niet meer gebelt +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:59

Lente schreef:
LoveBodin schreef:
Check wel even dat je dat weer uitzet als je een telefoontje van bvb een ziekenhuis verwacht. Die bellen namelijk ook anoniem :).


Voor mij precies de reden om het niet uit te zetten :j


Hier ook.. Anders had het ziekenhuis mij niet kunnen bellen en had ik niet nog net die laatste tien minuten mijn moeder kunnen spreken voor zij overleed.

Bedenken jullie, diegenen met de meest bizarre ideeën, eigenlijk wel dat je met mensen te maken hebt? Mensen die waarschijnlijk niet veel andere keus hadden dan datgene doen wat bijna iedereen haat?
Maar joh, maak er vooral lekker stoere verhalen van over hoe je diegene zijn werk, dag, leven nog net even dat beetje extra poedersuiker gemaakt hebt. +:)+
Helden.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 21:04

ingedebruijn schreef:
Lijkt mij de manier om eraf te komen.


Aan de ene kant wel, vergt het nodige formulierenwerk, en dat is dan weer niet aantrekkelijk aangezien ze dus heel regelmatig een nieuw nummer gebruiken.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 21:06

Anoniem schreef:
Bedenken jullie, diegenen met de meest bizarre ideeën, eigenlijk wel dat je met mensen te maken hebt? Mensen die waarschijnlijk niet veel andere keus hadden dan datgene doen wat bijna iedereen haat?
Maar joh, maak er vooral lekker stoere verhalen van over hoe je diegene zijn werk, dag, leven nog net even dat beetje extra poedersuiker gemaakt hebt. +:)+
Helden.


Blijkbaar lees jij toch ook alleen wat jij wilt lezen, als je mijn berichten bekijkt, dan weet je inmiddels dat dit echt geen 'normaal' callcenter is. Dit betreft mensen die zich echt verschrikkelijk asociaal/brutaal/bizar en onfatsoenlijk gedragen. Ik ben blijkbaar nog te fatsoenlijk, ik zou bijvoorbeeld best een fluitje willen gebruiken om er definitief vanaf te komen, maar ik wil diegene geen gehoorbeschadiging laten oplopen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:11

Kinke, volgende keer je mobiel ook in de aanslag en gesprek opnemen met dictafoon functie. Gewoon heel netjes madam te woord staan zodat je ook de naam hebt van het bedrijf waar ze voor bellen en haar/zijn naam. Dan word je wat vervelender en laat ze maar over de rooie gaan, afsluiten met de woorden dat je het gesprek hebt opgenomen en dat er gerechtelijke stappen worden ondernomen wanneer je nummer niet per direct uit de bellijst word gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:11

Kinke, jij vindt dat fluitje dus ook te ver gaan, dan val jij toch niet onder diegenen met de bizarre "oplossingen"?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:16


Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:35

Anoniem schreef:
Bedenken jullie, diegenen met de meest bizarre ideeën, eigenlijk wel dat je met mensen te maken hebt? Mensen die waarschijnlijk niet veel andere keus hadden dan datgene doen wat bijna iedereen haat?


Ik ben van mening dat mensen wel een keuze hebben, zeker omdat het hier gaat om zaken die niet echt legaal zijn. (Ze voldoen niet aan de regels door zich niet aan het recht van verzet / belmeniet te houden.)

Hoe lastig het ook is als je graag werk wilt: dat werk moet je niet willen doen. En simpelweg beleefd nee blijven zeggen is duidelijk niet genoeg.

Liever heb ik dat het juridisch aangepakt wordt en dat die bedrijven met een fikse boete ontmanteld worden. En ik ben ook niet echt voor het kwaad doen van mensen. Maar... die mensen werken mee aan iets dat absoluut niet in de haak is. Dat hoeven we ook niet alleen maar ontzettend beleefd en vriendelijk af te handelen. Zij maken inbreuk op iemands leven door ongevraagd te bellen, en doen dat om geld aan jou te verdienen.
Verspillen van tijd vind ik bv echt prima: hoe langer ze bezig zijn, hoe minder kans ze hebben om anderen lastig te vallen, en hoe minder lucratief het wordt.