Tot ik gister een beschikking kreeg met een fors bedrag wat ik (terug) zou moeten betalen (Zorgtoeslag) en dat terwijl ik een maand geleden ook al een fors bedrag had betaald (dat kon ik herleiden, dacht ik, ook Zorgtoeslag). Met wat hulp hebben we eea nagerekend en blijkt het bedrag dat ik vorige maand betaald heb, absoluut niet te kloppen en het nieuwe bedrag lijkt ook totaal uit de lucht gegrepen.
Gewapend met een berekening en overzicht ben ik vanmorgen om 9 uur de Belastingtelefoon gaan bellen, voor het eerst in mijn leven. Na een heel keuzemenu en tekst die niet op mij van toepassing is, krijg ik te horen dat de wachtrij vol is en de verbinding wordt verbroken... Oké... Dat kan. Inmiddels is het 19 uur geweest en ben ik 12 keer bellen en hetzelfde riedeltje verder. Ik ben eens gaan Googlen en lees daar dat mensen soms al weken bezig zijn om de Belastingdienst te bereiken, maar allemaal tegen hetzelfde aanlopen.
Dat geeft de burger geen moed
Hebben jullie deze ervaring ook? Zijn er nog andere manieren om iemand van de Belastingdienst te spreken te krijgen? Het gaat om veel geld dus ik zit er ook niet om te springen om dagenlang of zelfs wekenlang in onzekerheid te zitten omdat ik ze maar niet te pakken krijg.
Ik ben al weken met ze aan de worstel over een onterechte rekening en boete. Heeft me drie dagen gekost voor ik ze eindelijk een keer aan de lijn had. Drie dagen continue verbinding verbroken of meteen of na uur in wacht staan.