Das pech...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:00

Spiegel weg.. -O-

Nietsvermoedend rijd ik naar huis nadat ik in het bos ben geweest, voorrangsversmallingen op de weg en ik word geconfronteerd met een bedrijfsbusje die met zeker wel 60km/u mijn spiegeltje eraf tikt en waarvan, hoe verbaasd ik was, geen naam heb onthouden en dus ook geen kenteken...

Nope, want meneer is gewoon lekker doorgereden :evaw:

Ik zet auto aan de kant en raap mijn spiegel van de weg, kijk om mij heen en oliebol, nee natuurlijk ook geen getuigen in de buurt.


En nu?
Nu zit ik met een flink kapotte spiegel, is de behuizing ook los van de draaicirkel waar het opgeklikt hoort te zitten...

Maar ik moet morgenmiddag wél weer naar de andere kant van NL (Lees: nu in oosten, moet naar Rdam) maar je mag dus niet rijden zonder l. Buitenspiegel dus hoe kom ik aan een nieuwe :')


Aangifte is gedaan ^)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:03

Dit een optie :+

Afbeelding

Geintje natuurlijk, heel vervelend! Heb je toevallig ander vervoer?
Lekker onbeschoft ook, zeker voor een bedrijfsbusje..

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:05

Oh wat waardeloos zeg -O-
Ducttape nog een optie, of is het echt niet meer provisorisch te fixen?

Woon je waar je nu bent, of juist waar je naartoe moet? “Mijn” garage gaat om 7.30 open en voor zoiets waar je niet meer mee mag rijden krijg je vast wel vervangend vervoer, toch?
Alleen als je een auto van oost naar west of andersom moet terugbrengen wordt het een duur geintje natuurlijk.

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:09

Helaas geen ander vervoer, ik ben nu bij mijn ouders op bezoek voor mijn 'weekend', maar ik woon in rotterdam en werk vlakbij schiphol. Dus dagelijks zeker wat kilometers waardoor een huurauto ook flink oploopt..

Als het nou mijn rechterspiegel was :roll:



Ik heb overigens de behuizing inderdaad vastgetaped met ductape en waar het glas op zit, zit enigszins weer vast. Maar ik heb nog maar 1/3 spiegel vol met scherven waar niks meer op uit te maken valt.


Ik weet dat er wel reparatie setjes zijn, maar weet niet in hoeverre die te krijgen zijn bij een tankstation?
Laatst bijgewerkt door TheJokerr op 03-10-18 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:11

Heb je anwb lidmaatschap? Misschien dat die iets kunnen betekenen? Anders vroeg naar een garage rijden voor een noodoplossing.

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:13

karuna schreef:
Heb je anwb lidmaatschap? Misschien dat die iets kunnen betekenen? Anders vroeg naar een garage rijden voor een noodoplossing.

Ik heb anwb en suzuki mobiliteitsservice, maar het is vanmiddag gebeurt, dus ik weet niet in hoeverre dat nog 'pech' is?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:14

Ja hoor, je kunt nu niet rijden dus ben je stilgevallen. Ik zou in dit geval suzuki inschakelen. Misdchien dat ze je kunnen helpen. Mijn hyundai service was overigens met vervangend vervoer. :j

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:16

Bij Kia was schade geen pech zeiden ze, maar bij de ANWB geef ik je wel een kans :j
Goed idee karuna!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:21

Ik heb het ook gehad, 's ochtends vroeg, donker, druk op de weg en geen plek om te stoppen. Tegenligger en ik reden allebei iets teveel naar het midden en toen was mijn spiegel eraf. Die van hem ook denk ik maar stoppen was eigenlijk geen optie. Doorgereden naar mijn werk en daar met Peugeot gebeld. Ze hebben gelijk een nieuwe besteld maar hij moest ook nog in de juiste kleur gespoten worden dus dat duurde een paar dagen. Ik had geen keus en ben gewoon die paar dagen heen en weer gereden. Eigen risico ja. Word ik gebeld dat ze de spiegel in de verkeerde kleur hadden gespoten en dus duurde het weer langer. Was heel blij toen ik uiteindelijk mijn spiegel terug had. Grapje heeft mij €236 gekost helaas...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:24

ANWB is meestal ook vrij streng dat schade geen pech is helaas, ook al eens zo'n soort grapje gehad met ze en ze proberen telefonisch heel heel duidelijk te hebben of het schade of pech is want voor schade komen ze dus niet. :(

TS echt enorm balen dit, wat een klojo ook gewoon weer he, dom doorrijden.

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:25

Bellatrix schreef:
Ik heb het ook gehad, 's ochtends vroeg, donker, druk op de weg en geen plek om te stoppen. Tegenligger en ik reden allebei iets teveel naar het midden en toen was mijn spiegel eraf. Die van hem ook denk ik maar stoppen was eigenlijk geen optie. Doorgereden naar mijn werk en daar met Peugeot gebeld. Ze hebben gelijk een nieuwe besteld maar hij moest ook nog in de juiste kleur gespoten worden dus dat duurde een paar dagen. Ik had geen keus en ben gewoon die paar dagen heen en weer gereden. Eigen risico ja. Word ik gebeld dat ze de spiegel in de verkeerde kleur hadden gespoten en dus duurde het weer langer. Was heel blij toen ik uiteindelijk mijn spiegel terug had. Grapje heeft mij €236 gekost helaas...


Ik wil alleen geen risico lopen op een boete door de spiegel waar ik niks door zie, aangezien ik regio rotterdam richting schiphol moet en elke keer wel surveillance zie rijden ben ik elke dag wel de sjaak gok ik |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:36

Hmm ja dat snap ik. Waar ik rij is nooit politie...binnenwegen van 60 km...

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:39

Toevallig geen handige vader/buurman/neef/broer waarmee je naar de sloop kan gaan, autospiegel halen en er op kan zetten voor tijdelijk?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:45

Citaat:
Ik wil alleen geen risico lopen op een boete door de spiegel waar ik niks door zie, aangezien ik regio rotterdam richting schiphol moet en elke keer wel surveillance zie rijden ben ik elke dag wel de sjaak gok ik |(


Ik wens geen meter te rijden zonder buitenspiegels. Ik voel me niet veilig.

Ik zou morgen de trein nemen, scheelt weer fileleed.

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:47

Bestaat er niet een nationaalschadefonds of iets dergelijks? Voor bepaalde gevallen waar je niks aan kunt doen willen die wel eens de kosten betalen dacht ik. Je kan het altijd proberen, zo'n kleine spiegel kost altijd veel meer geld dan je zou willen

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:50

Als je het niet gefixt krijgt zou ik de trein pakken en de auto evt. door iemand anders naar de garage laten brengen. Boete voor rijden zonder spiegel is vast duurder dan een treinkaartje :=

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:53

Je kunt de anwb ook bellen voor advies, ze komen niet maar kunnen je wel vertellen wat je kunt doen.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:56

Nationaal schade fonds doet niets als je geen getuigen hebt. Helaas ondervonden toen vrachtwagen lading op mn auto verloor, door reed, en de degene achter mij ook door reed -O-

Ontzettend kak, TS, maar ik zou ook voor de trein gaan en auto bij garage dagbesteding bieden. Of misschien de auto van je ouders lenen? ANWB is te proberen...

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:00

Nationaal schadefonds is vooral goed in redenen bedenken om niet te hoeven betalen. Mijn auto had een deuk, ik had getuigen en alles. Nee, omdat de auto op naam van mijn man stond had ik voor ik ging rijden eerst hem moeten laten kijken voor ik ging rijden. Wat een onzinorganisatie is dat.

Ik zou morgen ook kijken om het OV te kunnen pakken, zou de gok niet nemen, los van dat ik nooit zonder linkerspiegel zou durven gaan rijden voor zo'n afstand.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:02

Zit er een sloop in de buurt? Morgen voor vertrek langsrijden (indien voor vertrek de sloop geopend is). Of een dealer/garage. Niet mee gaan rijden hoor en al helemaal niet zo'n lange afstand!

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:22

Ik werk zelf op een alarmcentrale. Bel het nummer op je groene kaart even! Je komt dan bij de alarmcentrale, deze sturen een Berger en wellicht kan hij het dmv een noodreparatie oplossen. Kan hij dit niet dan zal je auto afgesleept moeten worden en naar de garage gebracht moeten worden. Dit valt allemaal onder je verzekering. Als je wa verzekerd bent dan zit een berging, kleine noodreparatie, transport gewoon in je verzekering. De schade ansich is afhankelijk van de dekking op je verzekering. Maar die Berger kan het of voor je maken of in elk geval zorgen dat je auto binnen 2 werkdagen bij de garage staat zodat je m zsm terug hebt.

Ben je all risk verzekerd bestaat er ook een grote kans dat je recht hebt op vervangend vervoer. Bij sommige verzekeringen kan dit gelijk geregeld worden, bij andere gaat dit via de schadehersteller.

Waar je de schade uiteindelijk kunt verhalen is een heel ander verhaal. Maar dit is in elk eval het stukje hulpverlening die elke verzekeraar heeft en de nummers op de groene kaart zijn 24/7 bereikbaar.

Succes in elk geval!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:46

Waarschijnlijk mist hij z’n spiegel nu ook en denkt hetzelfde over jou. ;)
Gevalletje dikke pech en elk z’n eigen schade betalen.

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:49

Probeer een autosloperij eens die hebben vaak die spiegels wel. En misschien willen ze je ook nog helpen met de spiegel erop zetten.

De schade verhalen zal lastig worden, ik heb zelf ook wel eens zoiets gehad op m'n werk, was m'n spiegel ook weg. Heb het helaas uit eigen zak moeten betalen.

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 18:04

sflj schreef:
Waarschijnlijk mist hij z’n spiegel nu ook en denkt hetzelfde over jou. ;)
Gevalletje dikke pech en elk z’n eigen schade betalen.

Gelukkig had ik wél voorrang op hem ;) dus hij had moeten stoppen, nu weet ik tenminste ook dat er malloten zijn die halverwege nog denken dat het past }:0

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Das pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:20

Kan ook zijn dat hij het niet gemerkt heeft...