inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:54

Maar met 4 dagen ben je dan wel klaar? Dan moeten ze weer hetzelfde aan?
Ik vind het persoonlijk echt heel weinig. Maar die van mij heeft ook wel overdreven veel. Ik denk dat ze wel 2 of 3 weken andere kleding aankan zonder hetzelfde te dragen. Beetje overdreven maar ja, ze kan afwisselen zullen we maar zeggen. Daar is het misschien ook een meisje voor, die wil steeds iets anders en andere combinaties maken. "Nee bij die schoenen kan die broek niet hoor, pfff dat ziet er toch niet uit, maar ja die trui is weer te lang voor die broek, OMG ik heb gewoon zo'n rotleven". :')

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:58

Suzanne F. schreef:
Maar met 4 dagen ben je dan wel klaar? Dan moeten ze weer hetzelfde aan?
Ik vind het persoonlijk echt heel weinig. Maar die van mij heeft ook wel overdreven veel. Ik denk dat ze wel 2 of 3 weken andere kleding aankan zonder hetzelfde te dragen. Beetje overdreven maar ja, ze kan afwisselen zullen we maar zeggen. Daar is het misschien ook een meisje voor, die wil steeds iets anders en andere combinaties maken. "Nee bij die schoenen kan die broek niet hoor, pfff dat ziet er toch niet uit, maar ja die trui is weer te lang voor die broek, OMG ik heb gewoon zo'n rotleven". :')

Hoe oud is je dochter?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:00

Hij heeft 8 broeken in totaal, en in totaal evenveel t shirts al dan niet met lange of korte mouwen en ga er nog paar met lange mouwen bijkopen. En 4 truien maar een trui doet hij wel is 2 keer aan.
Ik vind dat persoonlijk niet te weinig maar juist goed.

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:00

bigone schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar met 4 dagen ben je dan wel klaar? Dan moeten ze weer hetzelfde aan?
Ik vind het persoonlijk echt heel weinig. Maar die van mij heeft ook wel overdreven veel. Ik denk dat ze wel 2 of 3 weken andere kleding aankan zonder hetzelfde te dragen. Beetje overdreven maar ja, ze kan afwisselen zullen we maar zeggen. Daar is het misschien ook een meisje voor, die wil steeds iets anders en andere combinaties maken. "Nee bij die schoenen kan die broek niet hoor, pfff dat ziet er toch niet uit, maar ja die trui is weer te lang voor die broek, OMG ik heb gewoon zo'n rotleven". :')

Hoe oud is je dochter?


Bijna 12.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:02

Suzanne F. schreef:
Maar met 4 dagen ben je dan wel klaar? Dan moeten ze weer hetzelfde aan?
Ik vind het persoonlijk echt heel weinig. Maar die van mij heeft ook wel overdreven veel. Ik denk dat ze wel 2 of 3 weken andere kleding aankan zonder hetzelfde te dragen. Beetje overdreven maar ja, ze kan afwisselen zullen we maar zeggen. Daar is het misschien ook een meisje voor, die wil steeds iets anders en andere combinaties maken. "Nee bij die schoenen kan die broek niet hoor, pfff dat ziet er toch niet uit, maar ja die trui is weer te lang voor die broek, OMG ik heb gewoon zo'n rotleven". :')


Hier ook minimaal.

Maar als ze een half jaar of jaar dezelfde maat hebben dan ben je toch anders na mnd helemaal zat ervan. Kan je ze er wel in uittekenen

rockwitch

Berichten: 11736
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:07

Mijn zoon van 4 heeft een ruime garderobe. Een stuk of 5 jeans, 3 joggingbroeken (voor thuis) een hele stapel korte broeken en iets van 25 t-shirts met korte mouwen en misschien 15 met lange mouwen en dan nog een stapeltje truien en vesten. Meeste van hem komt van de C&A en ik heb van de week 4 longsleeves bij de Wibra gekocht. Qua ondergoed kan hij ook makkelijk 2 weken vooruit als ik niet zou wassen en sokken ook. Maar ik was wekelijks alles weg dus daar komt het nooit van.

Dochterlief heeft een hele commodekast vol. Dat ga ik niet eens tellen. Maar dat komt vooral omdat ze alles van haar grote nicht krijgt (die is 5 en mijn dochter 1.5) mijn schoonzus heeft bijna alles bewaard, dus dat wordt elke keer naar ons meegenomen. Verder heeft vriendlief nog een collega met een dochter die een jaar ouder is, dus die komt ook geregeld aan met een shopper vol. En dan sorteer ik eruit wat ik echt leuk vind. Ik koop zelf eigenlijk geen merken ofzo. Maar goed we krijgen wel veel qua merken. Zara, quapi, b-nosy. Allemaal heel leuk, maar zou er zelf dus echt niet zoveel voor betalen.

Wat te klein is van mijn zoon gaat naar mijn neefje van 3 en van mijn dochter gaat of naar iemand anders of ik probeer zoveel mogelijk te verkopen op een 2e hands beurs waar ik in maart heb gestaan en in oktober weer ga doen. Ik doneer ook wel eens wat aan een Terre Des Hommes winkel in de buurt.
Gooi alleen dingen weg waar echt vlekken in zitten die er niet meer uit gaan of als het stuk is of compleet uit vorm.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:14

Het belangrijkste is dat je ze op het weer en de omstandigheden kleedt, hoeveel ze hebben en hoeveel je spendeert maakt geen hol uit. Ik hou van mooie spullen en dure kleding, maar ik hoop toch niet dat dát hetgene is wat O zich herinnert als hij later groot is.

En als deze een beetje op z'n vader lijkt trekt ie straks een Metallica shirt aan, laat 'ie z'n haar groeien en kan ik de ziekte krijgen met mijn mooie goed :=

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:14

Gok dat T zo’n 10 broeken heeft, een stuk of 15 tshirts, ongeveer 10 longsleeves en zo’n 7 of 8 truien.
Niet mega veel, maar ook niet mega weinig.
Ik haal veel bij shoeby (Mitch) en de WE. Maar ook wel de wat duurdere merken als tumble.
Ik vind 35 euro voor een longsleeve overigens best wel een bak geld :o
Denk dat ik gemiddeld zo’n 75 euro per maand aan kleren voor hem uitgeef

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:17

Haha lie, daarom mar genieten van het feit dat je m nu nog alles kan aantrekken wat jíj wil.

Kleding moet wel gedragen mogen worden in alle omstandigheden. In het verleden hield ik wel kleding apart voor netjes, waardoor het nauwelijks gedragen werd

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:17

Afgelopen kwartaal eens opgeschreven wat ik aan kinderkleding uitgeef. 2 kinderen, van ondergoed tot jas, 450 euro

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:19

benangelique schreef:
Afgelopen kwartaal eens opgeschreven wat ik aan kinderkleding uitgeef. 2 kinderen, van ondergoed tot jas, 450 euro


Per kwartaal? Netjes toch! Kom je met de kinderbijslag een heel eind :D

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:48

Dat deed ik dus ook echt apart houden, maar doe ik nu minder. Julia heeft een paar hele mooie jurken die ik dan alleen met een speciaal iets aan deed. Nu vind ik gewoon vaker dat er een speciale gelegenheid is :+


Net een nieuwe kledingkast voor het monstertje gekocht voor dr nieuwe kamer. Maar manlief wilde er gelijk een extra laag kastje bij want hij wist dat 1 wat kleinere kast nooit genoeg zou zijn :Y)

Per kwartaal zou ik echt niet weten wat uit te geven. Wil het ook niet weten.
Geef denk ik rond de 200/300 per maand uit. Wisselt beetje wat ze nodig heeft. Kan soms ook niks zijn.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:54

Ik geef per kwartaal rond de 100,- uit voor 2 kinderen en dat is inclusief schoenen. Wij krijgen echt heel veel van een vriendin en we hebben het niet breed. Ik zou haar een week of 3 kunnen kleden zonder dat ze in hetzelfde loopt, maar in de praktijk draagt ze altijd dezelfde setjes. Het enige wat ik wel belangrijk vind zijn goede schoenen, maar daar krijgen we ieder jaar een bedrag van mijn so voor.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 09-09-18 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:56

Zelf nog geen kinderen, maar toen ik en mijn zusje klein waren, hadden we ook echt veel kleding (overdreven veel).

Ik ben wel benieuwd naar wat de ‘grote’ bokkers zelf kwa kleding hebben (incl kastfoto :') )

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:04

sharoontje schreef:
Zelf nog geen kinderen, maar toen ik en mijn zusje klein waren, hadden we ook echt veel kleding (overdreven veel).

Ik ben wel benieuwd naar wat de ‘grote’ bokkers zelf kwa kleding hebben (incl kastfoto :') )


dit was ook mijn gedachte XD
Maar ik kann zeggen dat ik juist weinig kleding heb voor een vrouw, op dit Moment is mijn kast echt leeg wegen de verhuizing. ik trek dat alleen nog aan wat ik mijn wasmand is, ik verhuis al in 2,5 week.

Maar toen ik nog bij mijn ouders woonde kon je bij mij een Panorama beeld maken en die was nog altijd te klein, alles was verstrooid overal XD :') Ben blij dat ik shoppen niet leuk vind en dus niet onnodige spullen koop :')

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:24

Wij hebben écht veel kleding voor ze. Maar: voor de oudste heb ik de afgelopen maanden zelf amper wat gekocht. Veel gekregen ( 2e hands én nieuw) . Zelf koop ik rustig bij de primark, hema, Zara etc met af en toe iets duurders er tussendoor. ( onder het mom van: haar zus kan het erna nog aan).

rockwitch

Berichten: 11736
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:27

Ik heb voor mezelf dus echt niet veel kleding. We hebben gewoon niet zoveel te besteden. Dus voor mijn verjaardag ga ik met mijn moeder shoppen. Heb wel een volle kast maar dat is allemaal kleding wat niet meer past. Moet de boel eens opruimen, maar nog geen ambitie.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:28

Hier een zoon van bijna 14, en ja die is toch wel gek op merkkleding.
Wij vinden het zelf ook belangrijk dat hij er goed gekleed bij loopt en we kunnen het ons permitteren.
Al heeft hij ook gewoon joggingsbroeken van h&m. Ik denk dat we per kwartaal zo rond de 500/750 euro uitgeven aan kleding ligt er ook een beetje aan wat hij nodig heeft winterjas is een stuk duurder dan zomerjas.

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:35

Ik heb voor mijzelf ook echt wel veel. Vorig jaar heel veel weggegeven aan een vriendin die minder te besteden heeft. Gingen denk ik 6 vuilniszakken weg :+
En nog is onze inloopkast ruim gevuld.

Heb voor mijzelf altijd mooie spullen, maar doe er ook jaren mee. Koop altijd in de sale of in Roermond bij de Designer Outlet.
Geef dan ong 2/3keer per jaar een 400/500€ uit en krijg nog regelmatig wat van mijn moeder. Koop daar vaak dingen als mooie zijden blouses, kasjmierwollen truien en jurken. Laatst een heel mooi suède leren jasje wat normaal 1500,-€ was en nu 150,-
Nog geld, maar die is over 10 jaar nog mooi.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:41

Ja ik heb veel maar ik draag het lang. Een mooi jurkje blijft lang mooi. Mijn jurkjes/jasjes zijn tussen de 150 en 200 euro maar ik doe er zo 10 jaar en langer mee.

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:44

Precies zo Lie.
Mag na mn zwangerschap wel weer echt even wat bijhalen. Zit nu wel dat dingen toch wat minder worden. Keertje blijven haken ergens en een piepklein gaatje ergens ofzo.
Maar goed heb nu toch een goed jaar niks gekocht behalve positiekleding. En dat telt niet vind ik :D

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:52

Op den duur willen ze meer met de anderen meekomen en dat is ook in orde, dan ga ik ook niet krenterig zijn. Echter is het dan omdat zij dat wil, mij interessert het niet zo veel, als het maar schoon en functioneel is.
Op dit moment draagt mijn 4 jarige rustig 2 maanden lang bij voorkeur enkel 4-5 jurkjes die afwisselend in de was liggen omdat dat nou eenmaal haar favoriete jurkjes zijn, daar ga ik echt niet over in discussie. En als ze allemaal in de was zitten dan vist ze wel een broek uit de kast.

Ik moet nu zelf echt weer kleding kopen aangezien ik 3 jaar verplichte werkkleding heb gedragen maar nu ergens anders ga werken. Heb daarom niet meer zo vreselijk veel. Ik haat kleding kopen :o

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:09

lieveli schreef:
Ik geef een paar honderd euro per maand uit aan kinderkleding. De ene maand is dat een tas vol Zara en de andere maand kleding uit het duurdere segment.


Oei, dat vind ik best wel veel. Mag ik dat zeggen? Of je moet 6 kinderen hebben?
Ik heb 2 kleindochters en die hebben beiden een goedgevulde kast, maar toch wel veel van Zara, Zalando, H en M, Hema etc. Meiden zijn 2 en 5 en groeien er nu nog snel uit, ook wordt kleding snel vies met knoeien en spelen. Dan vind ik een shirtje van 35 euro of meer toch best prijzig en een beetje zonde van het geld. Nu gooit mijn dochter gemakkelijk eens iets weg dat vies of kapot is. Koop zelf wel graag kleding van een fijn merk dat goed valt.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:12

Liselot schreef:
benangelique schreef:
Afgelopen kwartaal eens opgeschreven wat ik aan kinderkleding uitgeef. 2 kinderen, van ondergoed tot jas, 450 euro


Per kwartaal? Netjes toch! Kom je met de kinderbijslag een heel eind :D


Ja toch? Ik vond het ook netjes. Viel niet tegen in ieder geval.

Ik koop alles nieuw. Ik heb niemand in mijn omgeving die kan doorschuiven. Zelf doe ik dat wel. Ik verkoop het eigenlijk nooit. Heb liever dat ik mijn buurmeisje terug zie in die leuke kleren dan dat ik er een paar euro aan verdien.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:18

Afbeelding


Dit is 1 plank uit Mn dochters kast. Best wel aso eigenlijk. Ik vind het gewoon fijn dat er genoeg is. Ik geef per maand ongeveer 50-100 euro uit voor Mn kinderen. En als het nodig is koop ik schoenen of ik loop tegen leuke aan.

Geef eigenlijk nooit meer dan 15 euro voor een kledingstuk uit. Of ik moet iets echt graag willen hebben.