inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:30

Laten jullie ze alles zelf kiezen zodra die fase aanbreekt? Of meer zo van je mag uit x, y of z kiezen?
Ik leef nog in de droomwereld waarin ik alles kies met een baby van 8 maand en een peuter van net 2 jaar.
Ergens lijkt het me wel leuk als ze echt een eigen stijltje gaan ontwikkelen en niet alleen maar dingen willen hebben omdat een klasgenootje dat heeft.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:34

Hier kies ik alles nog uit :+ jongen van 3 en meisje 8 maanden.

Voorgenomen om ze voorlopig tussen x y en z te laten kiezen :+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:38

Voor mijn zoon van 5 kies ik alles nog uit. Voor mijn dochter van 8 meestal ook óf ik laat haar kiezen uit een aantal geselecteerde dingen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:40

Ik ging op mijn 14e een heftige goth fase in. Daarna meer punk. Hoop dat Oot de goth overslaat en meteen voor punk gaat.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:48

Mijn dochter is 6 en kiest wel haar kleding uit. Althans haar shirt dan zoek ik er een broek bij. Ze heeft nooit een rokjes en jurkjes fase gehad. Is net als haar mama was. Lekker jongensachtig. Ze moet weleens een jurk aan en dan gaan we naar h&m die hebben van die overdreven jurken en die vind ze wel mooi. Weet even uit mijn hoofd niet hoe die collectie heet maar het is wel duur voor h&m. Zo rond de 50 euro zitten die jurken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:53

Hier kiest dochter grotendeels zelf. Is 8. Hello Kitty fase ook gehad. Ik vond dat helemaal prima en stiekem wel schattig.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:01

Afbeelding
Ik hou het voorlopig op sweaterjurkjes voor mijn bewegelijke meisje

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:19

MizzMontana schreef:
Laten jullie ze alles zelf kiezen zodra die fase aanbreekt? Of meer zo van je mag uit x, y of z kiezen?
Ik leef nog in de droomwereld waarin ik alles kies met een baby van 8 maand en een peuter van net 2 jaar.
Ergens lijkt het me wel leuk als ze echt een eigen stijltje gaan ontwikkelen en niet alleen maar dingen willen hebben omdat een klasgenootje dat heeft.


Jongste wil graag joggings. Daar koop ik veel Z8 joggings voor. Dat vind ik zelf ook mooi dus zo een compromis.

Shirts en vesten kies ik uit. Hij zou wel dino's of paw patrol willen of zo maar die komer er niet in.

Oudste is 10 en daar bestel ik 5 shirts voor en dan blijven er 3 over meestal. Geen gekke prints of zo dat wil hij vast niet. Jeans moeten recht zijn en van zacht en soepel materiaal. Meestal heeft vingino wel een recht model joggjeans in de collectie waar ik er dan iedere collectie 2 van haal.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:53

Ik koop wel altijd een paar t shirts met auto s of dino s waar hij verzot op is.
Als ge hem dan naar zijn juf ziet gaan op school, zo fier als een gieter zijn auto's tshirt laten zien, vind ik dat altijd wel schattig en dat wil ik hem ook niet ontzeggen.
Het begint soms dat hij een broek broek niet aan wilt, dan geef ik hem een andere en is hij content.

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:09

MizzMontana schreef:
Laten jullie ze alles zelf kiezen zodra die fase aanbreekt? Of meer zo van je mag uit x, y of z kiezen?
Ik leef nog in de droomwereld waarin ik alles kies met een baby van 8 maand en een peuter van net 2 jaar.
Ergens lijkt het me wel leuk als ze echt een eigen stijltje gaan ontwikkelen en niet alleen maar dingen willen hebben omdat een klasgenootje dat heeft.


Ja hier mogen ze alles zelf kiezen. Daar komen regelmatig de meest kleurrijke creaties uit maar ik wil dat ze zich goed voelen in wat ze dragen.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:20

Mijn oudste (3) interesseert het niks. Of ik laat hem kiezen uit 2 shirts ofzo maar als ik hem iets anders aantrek boeit het hem niet. Hij wil wel bepalen welke pyjama hij aan krijgt, die met letters, die met auto’s of die met de graafmachine :+

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:22

Hier wel paw patrol en dino's. Gelukkig zijn die van c&a met die pailletten niet zo heel erg lelijk. En h&m had leuke dino shirts met pailletten. En idd wat dromertje zegt ze laat dan vol trots haar shirts zien.

Verder wil ik graag dat ze zich prettig voelt in wat ze draagt.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:02

Pyjama mag met paw patrol of cars. Dekbedovertrek ook als hij die wil.

En prettig voelen in kleding kan wat mij betreft prima in een shirt zonder disney print.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:16

Ik vond Disney als kind verschrikkelijk, geen idee of mijn kind er van gaat houden. Ik zet het in ieder geval niet vrijwillig aan.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:40

Oudste is 11, die interesseerd het werkelijk waar niet wat hij aan trekt.
Ook niet wat ik voor hem koop en van welk 'merk'
Met schoenen is hij wel kieskeurig, 90% van de tijd koop ik goede merk schoenen, soms eens van de Scapino oid, zolang het maar van leer is en niet van plastic.

Mijn dochter is 8, die wil het liefst felle kleuren, glitters, pailletten en dierenprint. Voor dat laatste pas ik sowieso.

De jongste is 6, die heeft wel voorkeur voor dinos, monsters en Cars of Paw Patrol..
Met schoenen zegt hij meestal wel of hij ze wel of niet mooi vind.

Het meeste koop ik bij H&M en C&A, soms bij Wibra of de Kik.
Ondergoed meestal Hema en heel soms Action, vooral sokken.
De jongens hebben soms binnen 2 weken de knieën door de broeken :(
No way dat ik daar duur spul voor koop.
De oudste krijgt af en toen wat van zijn 1 jaar oudere neef.
Kleding met Disney figuren koop ik zelden. Echt vreselijk :')

Kleding wat niet meer past gaat soms naar onze buurvrouw, zij heeft 6 kinderen.
Maar dan alleen als het nog heel is en geen vlekken heeft.
Echt kapot spul gaat in de prullenbak en wat nog redelijk bruikbaar is naar zo'n kledingcontainer.

Hier in de omgeving zijn de meeste vooral van het dure merk spul.
Vaak hebben die kinderen wekelijks wat nieuws aan.
Ik vind dat echt zonde van het geld :o
Koop meestal per seizoen een hele berg en tussendoor indien nodig wat nieuws.
Het jaar erop past het toch niet meer of is het kapot.
Ik vind bv Gaastra, Tommy Hilfiger, G-star, McGregor echt wel mooi, maar koop het gewoon niet omdat ik het belachelijk duur vind.
Als ik het al koop is het in de uitverkoop.
De enige hier in huis die merkkleding draagt is mijn man.
En dat hij dat graag wil vind ik prima.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 15-09-18 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:42

Meneer is veel gezelliger als je hem regelmatig (de illusie van) een keuze geeft dus ik vraag gewoon welke kleur romper / shirtje hij aan wil en of hij een tuinbroek of gewone broek aan wil, dat soort dingen.

Vrijdag koos hij bij zijn groene romper een oranje wol-zijde legging met hoge buikband (pyjamabroek) uit en het ging absoluut niks anders worden...dus daarmee ook echt in de auto naar de peuters gegaan :o

Daar op het parkeerplaatsje aangekomen deed ik nog een laatste poging en vroeg of hij toch niet liever die of die (broeken in de lucht) aan wilde omdat die oranje echt heel raar stond en toen nam hij mijn welgemeende goede raad toch ter harte en wilde eigenlijk toch wel graag zijn tuinbroek aan gelukkig....pfieuw :D

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:54

Hihi mooi om te horen hoe dat allemaal gaat als ze echt een eigen willetje krijgen.

Hier wil hij soms niet aangekleed worden, even 5 minuten laten rond lopen boven en dan kan ik hem ineens wel aankleden. Hij heeft gewoon tijd nodig om wakker te worden denk ik.
Tuinbroek wil hij de laatste tijd veel aan, maar dat vind ik ook leuk, lekker makkelijk dus tot nu toe.

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:54

Ach ik liep vandaag met een Cinderella,Anna en Elsa door London, samen met een van mijn zoons die een roze broek en rode trui aan had, en een van mn andere zoons die een politie uniform aan had. De enige die een beetje knap gekleed was was mijn jongste van een jaar (en dat was omdat ik die zelf aangekleed had)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 23:25

Wat leuk om te lezen , ik laat dochter 5 wel kiezen jurk, rok of broek. en dan vult ze het op de vrije dagen zelf aan en de vroege ochtenden die bepaal ik wat ze dan daar op of bij aantrekt.
(Als papa kiest heb je vaker gekke combi's) :D

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:57

Dat is ook wel handig inderdaad, eerst kind een ding laten kiezen en dan zelf aanvullen :j

Echt man, die oranje legging tot bijna onder de oksels vrijdag...tjongejonge zeg :D

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:04

Waar halen jullie tuinbroeken? Ik kom het weleens tegen maar het is het allemaal net niet vaak. Iemand van jullie bekend bij loods of stock? Daar shop ik vaak. Is weleens 4 voor 25 euro etc. Schoenen ook mega goedkoop. Verkopen o.a Le Chic, guess en dat soort merken. Zit op een paar locaties in Nederland en je kan via de Facebook pagina ook dingen bestellen.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:30

Ik kocht ze bij BonPrix maar het lijkt erop dat ze daar nu alleen nog maar vanaf maat 128 leveren en geen kleinere maten kleding meer.

Tuinbroeken zie ik dus ook niet meer....vanaf maat 80 deze ontdekt en niks anders meer gekocht omdat deze zo super fijn zijn en er leuk stoer uitzien en niet te wijd zijn. Gelukkig heb ik een voorraadje liggen t/m maat 134 geloof ik....en heb net pas gisteren de maat 92 in de "nog op Marktplaats zetten" doos gedaan bij nog een paar andere tuinbroeken in kleinere maatjes, dus we kunnen gelukkig nog wel even voort :P

Voordat ik die van BonPrix ontdekte heb ik alle tuinbroeken van Marktplaats gehaald. Ook deze in maat 80 en toen wilde ik geen andere meer dus de Marktplaats schatkamer sloeg weer toe +:)+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:37

Sunrise19 schreef:
Waar halen jullie tuinbroeken? Ik kom het weleens tegen maar het is het allemaal net niet vaak. Iemand van jullie bekend bij loods of stock? Daar shop ik vaak. Is weleens 4 voor 25 euro etc. Schoenen ook mega goedkoop. Verkopen o.a Le Chic, guess en dat soort merken. Zit op een paar locaties in Nederland en je kan via de Facebook pagina ook dingen bestellen.


Ja die ken ik. Kom er regelmatig maar vind de kwaliteit niet altijd goed.

Hier komen de tuinbroeken van zalando of direct bij Oshkosh vandaan. Hadden ook stapel mee uit usa

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:04

Thnx! Qua kwaliteit geen idee. Ik moet het altijd voelen de stof :') mijn vriendin heeft 2 dochters en alle kleding van mijn dochter gehad. Zij heeft dus bij haar jongste zelfs h&m spullen aan die nog super mooi zijn. Sommige dingen zijn dus al zeker 5 jaar oud. En door 3 kinderen veel gedragen. Maar ben nogal een pietje precies daarin.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:30

Uit Amerika gehaald (Oshkosh) Zara, H&M en Little Hedonist.