Ik ben even opzoek naar tips in deze situatie.
Een aantal weken geleden had ik een klein ongelukje bij een tankstation met de auto van mijn vader. Ik kreeg een melding dat de bandenspanning te laag was dus wilde de banden bijvullen bij de automaat. Hier stonden twee auto's geparkeerd (wat natuurlijk niet de bedoeling is). De voorste auto reed weg en ik wilde naar de automaat rijden, op dat moment wilde de achterste auto opeens ook weg en probeerde voor mij langs te gaan terwijl er niet genoeg ruimte was. Hij duwde door dus ik moest achteruit. Er stond heel dicht achter mij helaas een andere auto die ik in de situatie niet gezien had. Hier reed ik heel zachtjes tegenaan. Natuurlijk uitgestapt om te kijken of er schade was, ik had een heel klein plekje op de achterbumper (matzwart zacht kunsstof, beschadigd heel snel), bij hem was op het eerst gezicht niets te zien. De kentekenplaat was een beetje gedeukt, ik kan natuurlijk niet weten of dat al zo was.
Toen ik de banden stond op te pompen kwam hij naar mij toe (met zijn passagiers, vier volwassen mannen) dat hij toch wel schade had. Hij wees op een plekje aan de zijkant van zijn bumper, bijna onder de koplamp. Ten eerste leek dit meer op verweerde lak/steenslag geen kras of deuk of iets dergelijks. Ten tweede zat dit helemaal in de ronding van de bumper terwijl ik recht achteruit tegen zijn kentekenplaat ben gereden. Dit kan dus eigenlijk niet kloppen, het kwam gewoon niet overeen met het ongeval. Ik was samen met een vriendin maar als twee jonge meiden tegen vijf volwassen mannen ga je een discussie toch niet winnen dus maar een schadeformulier ingevuld en foto's gemaakt. Achteraf had ik gewoon even de politie moeten bellen maar het was 2 uur 's nachts en we hadden geen zin om daar nog langer te staan, ik moest daarna ook nog een uur in de auto. Een dag later heb ik het schadeformulier op de post gedaan. Op het formulier heb ik nog wel ingevuld dat de aangewezen schade op het andere voertuig niet overeen komt met het ongeval.
Nu krijg ik net een telefoontje van mijn vader. Hij had gesproken met de verzekering, de tegenpartij heeft geclaimd en de schade is vastgesteld op ruim 400,- euro. Dat zou kunnen dacht ik, lak schade herstellen is duur maar de schade die ik op de foto's had aangegeven is buiten beschouwing gelaten. Verder was er helemaal geen schade te zien?