Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:47

Ik heb een baan van 9.00-18.00/18.30, zou wat zijn als ik na 18.00 uur niet mocht stofzuigen. _O- En dan heb ik ook nog kinderen. Dus ik stofzuig als die op bed liggen, zo rond 19.45 uur. Ben geen uren bezig en enorm veel herrie maakt dat ook niet, dus dat vind ik persoonlijk muggenziften. De wasmachine maakt meee herrie, maaret startuitstel, zoals je aangeeft TS, is dat ook het probleem niet.

Ik denk dat je buren zelf het emmertje vol hebben zitten met de nieuwe baby...

Overigens hebben wij binnen een half jaar aan beide kanten nieuwe buren gekregen. Die veel moesten klussen en een fulltime baan hebben. Dat was dus 's avonds en in het weekend. De mini's zijn zelfs van het slopen en boren nooit wakker geworden. ;)

snorkel1986

Berichten: 3011
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:59

Hier stofzuig ik ook als het mij uitkomt... eerder ookrustig tijdens de middagslasp van de kids het hele huis zuigen ook hun kamer... slapen ze gewoon doorheen dat went wel ook gaat hier de wasmachine op alle tijd en aan en ach de arme kinderen slapen boven de gang waar de honden ook aanslaan als er visite binnen komt en de wasmachine staat

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:10

Ik woon zelf in een flat en houd zelf negen uur aan als max. voor stofzuigen en de wasmachine in de avond.
Vooral het centrifugeren van de wasmachine maakt een hoop herrie.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:33

Tot 22 uur zijn normale leefgeluiden acceptabel in een flat, stofzuigen en de wasmachine horen daarbij.

Natuurlijk kunnen en mogen de buren aangeven dat ze daar last van hebben, maar ze mogen niet eisen dat TS ‘s avonds niet stofzuigt. TS kan daar dan zoveel als mogelijk rekening mee houden, maar als het een keer niet uitkomt dan mogen ze het tot 22 uur niet verbieden.
Zo’n baby slaapt ook overdag, moet TS daar dan ook maar rekening mee houden?

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:37

Och arme. Niemand wil in mijn appartement wonen ben ik bang.

Achter mij een lieve jongen. Maar houd van dames en hardrock. Daarnaast klust hij gewoon door tot half elf.

Mijn onderhuur blowt. Houdt ook erg van de dames. En zet Rustig om 22:30 zijn hardcore op. Tot... Ach half één ofzo.

Welke wasmachine aan staat en wanneer maakt niet uit. Die dreunt door het ganse huis.
En gezien twee van de vier in de horeca werken en pas in de ochtend vroeg thuis komt draaien zij ook om half drie snachts de was.

Ja. De wietgeur is soms te.
Maar moet ik die hardwerkende lui met ook een apart ritme aan gaan spreken over iets wat niet anders kan?

Ik heb katten. En eerlijk. Ik stofzuig ook wel eens om 2100.

Geen haan die er naar kraait.
Want ieder in dit huis heeft een ander ritme.
En dan had je niet hier moeten gaan wonen.

Ja.
Ts kan n beetje rekening proberen te houden.
Maar het jonge gezin net zo.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:45

Ik vind jet best raar dat mensen meteen na één keer stofzuigen in de avond (en dan niet eens op een heel belachelijk tijdstip) meteen gaan appen. Als je dit nou elke dag doet, maar jeetje, bij het eerste geluid meteen appen vind ik erg overdreven van je buren.

Maar je wilt indd niet dat dit op een buurtje pesten uitloopt, dus wellicht aangeven dat je voor achten stofzuigt. Pfff, ben blij dat mijn buren niet van die zeurkousen zijn. Mensen maken zich zo snel druk lijkt het wel, kunnen echt helemaal niks meer hebben :roll:

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:49

TS: Maak je er niet teveel zorgen om. Zoals hier in het topic al werd gezegd, zullen je buurtjes het zwaar hebben met de baby en dit botvieren op jou.
Tot 22.00 uur mag je gewoon geluid maken vanuit je appartementen. en als dat 10/15 minuten stofzuigen is, dan is dat zo. Ik woon zelf ook in een appartement en uiteraard probeer je er altijd rekening mee te houden, maar hier komt het ook wel eens voor dat ik om 21.00 uur nog de stofzuiger pak.

Mensen zullen altijd alles naar hun eigen hand proberen te zetten, maar je mag ook zeker je grenzen aangeven. En ik vind zeker niet dat je onredelijk bent wat betreft je stofzuigtijden :D

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:50

Nu klagen ze over s avonds stofzuigen.. maar een jong kind slaapt overdag toch ook veel? Dus vind het eigenlijk een bijzonder iets. Ok, ik houd ook altijd wat rekening met m’n buren met vind dat je best een keer om 21.00 moet kunnen stofzuigen. Als het nou elke avond is ok..

Ts heb je een begeleider die je hier eventueel mee kan helpen? Gok namelijk dat deze mensen snel weer komen met een nieuwe “eis”

Edit: en zou nu niet halsoverkop gaan verhuizen. Dit soort dingen kunnen worden uitgepraat dus zou kijken of je daar eventueel hulp bij kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 05-09-18 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:50

Als de verstandhouding niet optimaal is kan je veel minder hebben van elkaar.
Probeer het aan je buren uit te leggen waarom, als dat niet helpt heb je je best gedaan.
Jij vraagt er niet om dat je die prikkels hebt en daar kan je weinig aan doen, net als dat de buren er weinig aan kunnen doen dat een baby besluit te gaan huilen en die houden echt geen rekening met de tijd of de woonsituatie, het is geven van beide kanten daar in.
Stofzuigen duurt geen uren en als je dat geluid niet kunt tolereren voor dat even dan heb je een kort lontje en wat door iemand anders ook al is aangegeven zullen ze zelf waarschijnlijk ook erg moe zijn van de baby door de gebroken nachten, niet dat dit dan een excuus kan zijn om je buurvrouw te verbieden om te stofzuigen op een normale tijd.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:54

Ik vind het dubbel.. Aan de ene kant moet het kindje ook juist met geluid kunnen slapen en is dit alleen maar een goede oefening. Het zou wat zijn als ik voor mijn zoon telkens als ie slaapt op mijn tenen moet lopen. Ja daag, ik doe gewoon mijn ding en hij slaapt er gewoon doorheen. Lekker makkelijk.

Aan de andere kant woon je in een flat waarbij men met meerdere mensen rekening moet houden.
En 'herrie' van de buren is wel irritant, vind ik zelf.

Ik ben het wel eens met Ceffyl.. Je doet het niet dagelijks, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar die ene keer dat het voor is gekomen of die twee keer dat jij per week stofzuigt.. Moet makkelijk kunnen.

Mensen ergeren zich tegenwoordig om het minste of geringste al aan elkaar.. Iets met live and let live..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:58

er word hier veel gesproken over "eisen" maar ik lees in het min of meer geciteerde bericht wat TS heeft gepost helemaal geen eis, meer een verzoek.
Probeer het wat minder aanvallend te lezen dan hoef je ook niet meteen in de verdediging te schieten.
Geschreven tekst is altijd wat lastiger te interpreteren.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:59

De buren een verse baby? Geloof mij, dit ligt niet aan jou hoor TS. De buren hebben het gewoon pittig op dit moment. Waarschijnlijk een zware dag achter de rug met de kleine en die was misschien nét stil en toen kwam jij met de stofzuiger en vervolgens is de baby weer wakker.
Dan is het heel makkelijk om zwaar gepikeerd de telefoon te pakken en een appje te sturen. Neem het niet te persoonlijk op allemaal. Probeer er gewoon rekening mee te houden, meer kun je niet doen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:11

Idd dit. Heel jonge baby, dus waarschijnlijk moeten ze een paar keer per nacht opstaan. Ok, ze hebben voor de baby gekozen, maar het kan toch zwaarder uitvallen dan ze verwacht hadden. Over een paar weken kunnen ze wel terug wat meer hebben.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:23

Hadden de buren voordat de baby er was ook al 'eisen' tav jouw huishouding?
Ze zullen inderdaad vast minder kunnen hebben momenteel, alhoewel ik wel twijfel aan hun verhaal want na 18:00 stilte eisen is gewoon bizar. Neemt niet weg dat een robotstofzuiger sowieso een goed idee is :D Die van ons doet iedere nacht een ronde, anders zou ik elke dag enorme plukken haar van onze hond (60 kilo) door het huis hebben dwarrelen. Heerlijk, niet meer die ergernis :D Ik heb bij de aanschaf ook gekeken naar het aantal decibellen wat die dingen produceren, omdat wij hem 's nachts laten lopen. Wij hebben toen een Blaupunkt gekozen.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:30

TS ik ben heel benieuwd wat bij jou voor je overprikkeling zorgt?
Je geeft aan dat je 's avonds zo overprikkeld bent van de dag dat je de hele avond, tot 2 uur 'snachts, moet ontprikkelen. Later geef je aan dat je prikkels niet van de boerderij komen waar je de hele dag bent. Wat zorgt er dan voor dat jij dagelijks zo geprikkeld bent dat je pas om 2 uur kan slapen?
Superfijn dat je begeleiding hebt en dat jullie zijn uitgekomen op een dagritme en structuur die bij jou past, is er ook verder mee gedacht in oplossingen om die prikkels nog beter te reguleren? Gedurende de dag vaker ontprikkelen zodat het niet zover oploopt? Prikkels wegnemen door bijvoorbeeld een ( noise cancelling) koptelefoon/ oortjes te gebruiken buiten? Je dagprogramma korter maken zodat je niet helemaal overloopt?
Laatst bijgewerkt door Goof op 05-09-18 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:33

Voor 18.00 stofzuigen lijkt mij niet redelijk, zoals meerdere aangeven. Als je een baan hebt kan dat ook niet en ook al ga jij overdag naar de boerderij, dat maakt niet uit, je bent er gewoon niet overdag (jouw keuze). Zelfs voor 20.00 vind ik erg vroeg, tot 21.00 lijkt me reeler.

Als het je lukt een robotstofzuiger te kopen zou dat wel ideaal zijn, vooral voor jezelf ook. Het scheelt zoveel. Wij leven met 10 honden in huis en hebben er ook eentje, echt ideaal. En de stofzuiger kan dat prima aan. Ik ben zo blij dat ik niet dagelijks de stofzuiger hoef te pakken.

Sterkte TS, en heel goed dat het je gelukt is zo je dagelijkse ritme in te vullen dat het voor jou werkbaar is.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:34

Goof schreef:
TS ik ben heel benieuwd wat bij jou voor je overprikkeling zorgt?
Je geeft aan dat je 's avonds zo overprikkeld bent van de dag dat je de hele avond, tot 2 uur 'snachts, moet ontprikkelen. Later geef je aan dat je prikkels niet van de boerderij komen waar je de hele dag bent. Wat zorgt er dan voor dat jij dagelijks zo geprikkeld bent dat je pas om 2 uur kan slapen?
Superfijn dat je begeleiding hebt en dat jullie zijn uitgekomen op een dagritme en structuur die bij jou past, is er ook verder mee gedacht in oplossingen om die prikkels nog beter te reguleren? Gedurende de dag vaker ontprikkelen zodat het niet zover oploopt? Prikkels wegnemen door bijvoorbeeld een koptelefoon/ oortjes te gebruiken buiten? Je dagprogramma korter maken zodat je niet helemaal overloopt?

Ze geeft aan dat de reis prikkels geeft, stofzuigen, boodschappen doen

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:37

Eigenlijk zou je, met jouw wensenlijstje en problemen (en honden), niet in een flat moeten wonen. Kun je misschien in aanmerking komen voor een gewone sociale huurwoning?

Ik heb ook chronische slaapproblemen, ben chronisch moe, heb altijd pijn, maar woon vrijstaand en kan dus rustig 's nachts om 2 uur gaan stofzuigen als ik weer eens niet kan slapen.
Voor jou zou zelfs een hoekhuis van een rij al veel geschikter zijn denk ik.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:40

Kijk de huisregels van het appartementencomplex eens na. Daar staat in wat wel en niet mag. Hier mag je gewoon tussen 08.00 en 22.00 je huishouden ed doen. Dat zijn normale woongeluiden. Ook stofzuigen dus. Wettelijk gezien zijn normale woongeluiden ook toegestaan. Na 22.00 wordt het wel een ander verhaal. Rekening houden met de buren is ook gewoon maar je moet wel in je eigen huis kunnen leven. Dat zij nou net een baby hebben....en willen dat het muisstil is....je weet dat dat in een appartementencomplex niet is. Die baby kan ook leren door geluidjes heen te slapen. Altijd muisstil bij slapen is ook niet handig.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:46

Goof schreef:
TS ik ben heel benieuwd wat bij jou voor je overprikkeling zorgt?
Je geeft aan dat je 's avonds zo overprikkeld bent van de dag dat je de hele avond, tot 2 uur 'snachts, moet ontprikkelen. Later geef je aan dat je prikkels niet van de boerderij komen waar je de hele dag bent. Wat zorgt er dan voor dat jij dagelijks zo geprikkeld bent dat je pas om 2 uur kan slapen?
Superfijn dat je begeleiding hebt en dat jullie zijn uitgekomen op een dagritme en structuur die bij jou past, is er ook verder mee gedacht in oplossingen om die prikkels nog beter te reguleren? Gedurende de dag vaker ontprikkelen zodat het niet zover oploopt? Prikkels wegnemen door bijvoorbeeld een koptelefoon/ oortjes te gebruiken buiten? Je dagprogramma korter maken zodat je niet helemaal overloopt?

Als ik TS was, zou ik niet het over hebben om voor de baby van de buren mijn hele ritme om te gooien, hoor. Dat gaat erg ver.
Nu ben ik niet bekend met de medische problemen die de TS heeft, maar ze heeft een ritme gevonden wat werkt voor haar. Waarom zou ze de baby van de buren boven haar eigen gezondheid plaatsen?
En voor 18u stofzuigen is voor de gemiddelde werkende Nederlander met een meer gemiddeld dag- en nachtritme ook niet haalbaar. Voor 20u lijkt mij een mooi compromis.
En de eerder genoemde robotstofzuiger is mss een uitkomst voor TS; die hoeft ze ook niet speciaal aan te schaffen voor het ‘plezier’ van de baby van de buren, want ze zal er ook zelf tijd door over houden aan het einde van de dag en zo’n apparaat maakt het dagelijks leven mss iets gemakkelijker voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:47

Ts even iets anders. Gebruik je al een noise canceler?

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:48

mairead schreef:
Goof schreef:
TS ik ben heel benieuwd wat bij jou voor je overprikkeling zorgt?
Je geeft aan dat je 's avonds zo overprikkeld bent van de dag dat je de hele avond, tot 2 uur 'snachts, moet ontprikkelen. Later geef je aan dat je prikkels niet van de boerderij komen waar je de hele dag bent. Wat zorgt er dan voor dat jij dagelijks zo geprikkeld bent dat je pas om 2 uur kan slapen?
Superfijn dat je begeleiding hebt en dat jullie zijn uitgekomen op een dagritme en structuur die bij jou past, is er ook verder mee gedacht in oplossingen om die prikkels nog beter te reguleren? Gedurende de dag vaker ontprikkelen zodat het niet zover oploopt? Prikkels wegnemen door bijvoorbeeld een koptelefoon/ oortjes te gebruiken buiten? Je dagprogramma korter maken zodat je niet helemaal overloopt?

Als ik TS was, zou ik niet het over hebben om voor de baby van de buren mijn hele ritme om te gooien, hoor. Dat gaat erg ver.
Nu ben ik niet bekend met de medische problemen die de TS heeft, maar ze heeft een ritme gevonden wat werkt voor haar. Waarom zou ze de baby van de buren boven haar eigen gezondheid plaatsen?


He? Waar zie je mij zeggen dat zij haar ritme moet omgooien voor een baby van een ander??
Nee hoor, ze heeft nu iets dat werkt en daar moet ze lekker bij blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:57

GamblersCup schreef:
Ik zou me er niets van aantrekken en gewoon je ding doen. Het is toegestaan, en je hoeft niet beperkt te worden door mensen die vinden dat men zich maar aan hun kind moet aanpassen. Dan moet je niet in een flat gaan wonen.


En dan gaan de buren hetzelfde doen en is TS veel verder van huis ;) Slecht idee..

TS, het is al meer aangegeven, ga eens met ze in gesprek, vertel ze jouw verhaal en probeer beide een beetje water bij de wijn te doen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:04

Ik woon ook in een flat en woon geluiden zijn gewoon toegestaan van 8 tot 22 uur.
Daar hoort stofzuigen en koken enz allemaal bij.
Ik zou het bericht verder negeren en er niet meer op ingaan.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:28

Raar dat ze al gelijk vragen of je voor 6 uur wilt stofzuigen als dit de eerste keer is dat je zo laat stofzuigt. 6 uur vind ik niet echt een realistische tijd. Zoals gezegd werken de meeste mensen overdag en dan is het ook niet reëel om te vragen. Jouw compromis om het voor 8 uur te doen is een nette oplossing vind ik.

Ik zou er zoveel mogelijk rekening mee proberen te houden, zolang het niet ten koste van jezelf gaat. Dan kun jij ze later ook aanspreken als kindlief loopt te krijsen. Maar ik zou duidelijk proberen uit te leggen wat je probleem is. Het liefst met begeleider erbij die het gesprek in goede banen kan leiden. Als er meer begrip is voor elkaars situatie dan zorgt dat ook voor meer verdraagzaamheid. De toon in dit gesprek is belangrijk. Ik zou niet meer via De telefoon communiceren hierover. Getypte tekst kan lomper aankomen.

En verder moeten ze beseffen dat woongeluiden bij een flat horen. Daar zal de kleine ook aan moeten wennen. Het is niet reëel om te verwachten dat alles en iedereen zich aanpast aan hun kind.

Ik ben blij dat bij ons in de flat niet moeilijk wordt gedaan. Ik kan lekker mn ding doen en ik accepteer de herrie van mijn (boven)buren dan ook maar. En die kunnen er wat van. Soms lijkt het wel of er een olifant op de vloer staat te springen ipv een 3 jarige met ADHD.