Uiteraard heb ik al het eea opgezocht op internet maar ik kom er niet uit.
Voorheen deed mijn oude externe harde schijf al wel eens moeilijk, maar even simpel via de laptop van mijn vriend een bestandje overzetten was geen probleem.
Nu heb ik echt het orginele bestand nodig dat op die harde schijf staat, het gaat om een orginele foto die ik aan iemand moet leveren zodat hij kan worden afgedrukt als poster. Het internet bestand is hiervoor niet geschikt. Nu 'ziet' mijn laptop de harde schijf dus niet meer. Bij mijn vriend ploepte hij eventjes op bij 'deze computer' waarin je dus alle aangesloten stations ook kunt zien, maar toen ik erop wilde klikken gaf hij een melding dat dit niet kon. En weg was mijn harde schijf weer.

Ik ben op mijn eigen laptop verder gaan kijken en kwam via het instellingen menu op mijn laptop tot de ontdekking dat de harde schijf wel is aangesloten.

Echter, na wat verder zoeken op internet kwam ik bij 'schijfbeheer' uit. Hier kan ik de schijf niet ontdekken.

De schijf staat dan weer wel bij het stukje om hem uit te werpen

Wie kan mij helpen? Ik moet zo snel mogelijk bij die foto's zien te komen. (en dan ga ik meteen een back up maken

Ik ben redelijk handig met mijn laptop maar dit gaat mijn kennis te boven. Moet ik langs een zaak voor een harddisk recovery? Is hier zelf nog wat aan te doen? Of is het echt een verloren zaak en moet ik een waanzinnige kans aan mijn neus voorbij laten gaan omdat ik niet bij die ene foto kan komen..? De schijf pak ik echt alleen nog maar als ik toch nog een aanvraag voor een foto op groot formaat binnen krijg dus veel gebruik ik hem niet meer..
Help!
Ik gebruik trouwens een Lenevo laptop, windows 10 en het gaat over een WD Elements harde schijf.
Aan het kabeltje ligt het iig niet. Ik heb er 2 en beiden werken perfect in combinatie met mijn andere huidige harde schijf.

). Met de quick scan zal hij de NTFS-structuur kunnen herstellen. Lukt dit niet kan je altijd een full scan doen maar die kan rustig een nachtje duren.