Wat kost kinderoppas?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:55

Meliaforever schreef:
Tja.. Je kan ook een broek voor 25 euro kopen. Ouders krijgen nog kinderbijslag, je hoeft nog geen zorgverzekering te betalen. Gewoon sparen en zuinig aan doen.
Ik zeg niet dat ik 4 euro veel vind voor een 17 jarig hoor. Maar volgens mij willen ze het ook gaan aanpassen het minimumjeugdloon. Werkgevers willen ook alleen maar jonge werknemers hierdoor.

7 euro per uur voor een 17 jarige vind ik een prima loon. :j

Maar met een broek van 25 euro kom ik een pak minder ver dan met een broek van 80 euro... Zelfs in de Zara of H&M is het tegenwoordig al duur voor een broek (circa 40-50 euro) en die zijn dan nog eens van flut kwaliteit... Maar dat is natuurlijk een ander onderwerp. Vind het alleen echt een beetje erg, dan zit ik liever thuis wat creatiefs te maken en te verkopen dan ergens mijn sos afdraaien voor ocharme 3 of 4 euro per uur. Kan je beter geld op straat gaan rapen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 23:04

Ik heb drie oppaskinderen in Zuid-Limburg, ik krijg €12,50 per uur. Voor minder neem ik de moeite niet eens. Zeker als het laat wordt, na middernacht, vind ik dat een zeer respectabel bedrag.

Nu we een eigen huis hebben komen ze ook wel eens slapen, dan zeg ik, doe maar een tientje, omdat ik in mijn eigen huis mijn eigen ding kan doen en gewoon kan gaan slapen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:31

Ik vind het ook nog wel een verschil of je een tiener vraagt of een 20+ er. Daar mag qua vergoeding ook best wat verschil in zitten. Maar voor iemand van 15/16/17 die 's avonds paar uurtjes oppast lijkt 6 euro per uur me best netjes.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:35

Ik ben veertien en krijg ongeveer 3 euro per uur. Ligt wel aan wie het is!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:57

Oppassen kreeg ik altijd zo'n €7,50 per uur op mijn 18e maar dat was spelen en redelijk vroeg naar bed (jonge kinderen). Heel af en toe keer koken. Helpen met huiswerk maken valt bij mij onder bijles en dat deed ik op mijn 18e voor €15 per uur.

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:51

Wij betalen onze oppas meestal €30 / €35 voor een avondje van ongeveer 19:00 / 20:00 uur tot 00:00 uur en dan zorgen we uiteraard voor eten en drinken, we hebben een mooie TV staan met Nedflix en de jongste ligt dan al op bed (1 1/2 jaar). Veel hoeven ze niet te doen dus. Onze oudste is 5.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:55

Wij betalen 5 euro per uur (aan een twintiger), maar zij past vrijwel alleen maar in de avond op, dus heeft dan veel vrije tijd. We hebben 1 makkelijk zoontje en die gaat vaak na hooguit een half uurtje al naar bed. Wij zorgen voor lekkers en drinken en ze gaat vrijwel altijd Netflixen. Anders zou ze dit thuis doen zei ze, dus zo verdient ze nog wat.
Er komt bij ons wel een tweede aan, dan gaat het tarief wat mij betreft omhoog, omdat een tweede kind nu eenmaal meer werk is.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:38

Toen ik deed oppassen bij de buurmeisjes kreeg ik €10 per avond, ik bleef dan slapen en ging sochtends naar huis en kreeg dan betaald.
Bij de achterbuur kindjes kreeg ik €15 en bleef dan ook slapen. Ik was toen 13/14 jaar. Was altijd heel blij met de centjes.

Nu pas ik ook op, alleen is het met een medische reden, nu krijg ik wel wat meer dan die €10. Alleen loopt dit dan via pgb en komt dit (gelukkig) dus niet uit de moeders eigen portemonnee.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:56

Ik krijg €5 per uur. Dit vind ik prima. Soms blijf ik slapen en dan is het van 12 tot 6 de helft van het bedrag. Dan slaapt iedereen en vind ik het prima. Ik vind het leuk om te doen, ze heeft onwijs leuke kinderen en is oprecht heel blij dat ze mij heeft als oppas. En schept er ook graag over op bij familie en vrienden (Ik heb zo'n toffe oppas en ze kan echt heel leuk en goed met de kids).
Ik nodig 9 van de 10 keer mijn vriend uit en kunnen wij samen een film kijken ofzo. Overigens heeft de moeder voorgesteld dat ik mijn vriend maar moet uitnodigen voor gezelschap. Betaald film kijken met mijn vriend, want wil een kind nog meer? :+

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:01

Ik kreeg €5 - €7,50 per uur. Beetje afhankelijk wat ik moest doen.. meestal van 20.00 tot 01:00 ofzo. Heb ik van m'n 17e tot 19e gedaan.
Werd flink verwend met een hele voorraad chips, frisdrank en andere 'luxe' wat echt niet nodig was. := Maar wel lekker. :')

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:45

Wij hadden laatst, ivm opname in het ziekenhuis oppas nodig voor onze andere 6 kinderen (baby ging mee, en een kind in het ziekenhuis)
Wij wonen in London en schijnbaar is het hier normaal om per kind te rekenen. Ik kreeg prijzen van £7 per kind, per uur door tot middernacht, daarna £9 per kind per uur. Mijn man is dus thuis gebleven bij de andere kinderen en ik zat met baby en ziek kind in het ziekenhuis want dat is gewoon niet te betalen. Wij hebben nooit oppas, hooguit als ik moet bevallen en dan komt een vriendin van mij, maar die was nu op vakantie.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 16:17

XxLMMxX schreef:
Vraag eens wat de oppas zelf in gedachten heeft.
En kijk of dat ook een beetje bij jouw bedrag ligt


Het is niet voor mij :+ . Ik heb geen oppas meer nodig. Het ging er meer om dat mijn dochter zich dat vroeg bij haar oppasadres en dat die dat absurd duur vonden.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:29

Isabonny schreef:
XxLMMxX schreef:
Vraag eens wat de oppas zelf in gedachten heeft.
En kijk of dat ook een beetje bij jouw bedrag ligt


Het is niet voor mij :+ . Ik heb geen oppas meer nodig. Het ging er meer om dat mijn dochter zich dat vroeg bij haar oppasadres en dat die dat absurd duur vonden.


Als richtlijn houd ik altijd aan het minimumloon + eventueel meer als je wat intensiever moet werken (drukke kinderen of bijv. ook erbij koken) of als je opleiding erbij aansluit. Het minimumloon is voor een 19-jarige momenteel rond de 5 euro per uur.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:37

Ik kreeg als 17 jarige 5 euro voor 2 uurtjes na school oppassen op mijn buurjongetje. Dat was niet echt veel als ik de bedragen hier lees maar ik had goed contact met die mensen. Vroeger altijd op hun pony's mogen rijden en later altijd hun buitenbak mogen gebruiken. En als er wat was dan stonden ze voor me klaar dus ik was er dik tevreden mee.

Ik denk dat 7 euro per uur wel een mooie uurprijs is. Het minimum loon is lager

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 20:17

Oedi schreef:
Isabonny schreef:
Het is niet voor mij :+ . Ik heb geen oppas meer nodig. Het ging er meer om dat mijn dochter zich dat vroeg bij haar oppasadres en dat die dat absurd duur vonden.


Als richtlijn houd ik altijd aan het minimumloon + eventueel meer als je wat intensiever moet werken (drukke kinderen of bijv. ook erbij koken) of als je opleiding erbij aansluit. Het minimumloon is voor een 19-jarige momenteel rond de 5 euro per uur.


Ze heeft verschillende baantjes (geen oppas)waar ze meer mee verdient, maar dat vond het gezin waar ze moest oppassen heel anders...oppassen is geen werk volgens hun :o? . Ik ben het daar niet mee eens. Oppassen is net zo goed werk. Zeker als je ook nog samen huiswerk zit te maken en de jongste maar niet in bed wil blijven liggen, omdat de oudste ook nog niet naar bed hoeft. Zo ben je toch de hele tijd bezig met de kinderen en zelfs als je, nadat ze in bed liggen, daar op de bank zit TV te kijken, dan nog vind ik het werk. Je zit nl. niet zo ontspannen als thuis op de bank. Je kunt niet naar bed als je wilt. Je duikt er niet de kasten in op zoek naar wat lekkers, zoals je dat thuis kunt doen. Je hebt toch een verantwoordelijkheid om erop te letten dat alles goed gaat.

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:36

In het algemeen:
Eigenlijk absurd dat mensen zo min mogelijk voor een oppas willen betalen. Je wil toch zeker weten dat je kinderen veilig zijn en goed worden verzorgd mocht daar behoefte aan zijn?

Of zie ik dat als niet-moeder verkeerd?

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:53

Ben het met je eens!

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:54

Ik krijg 5 euro per uur. Ben 20 jaar, woon in de regio midden Nederland.
Kinderen zijn meestal de helft van de tijd wakker, leg ze op bed en dan zit ik nog 1 a 2 uurtjes op de bank, mits ze rustig gaan slapen, een van de kinderen is wat lastiger namelijk en heb je meestal wel de handen vol aan.

Verdien daarnaast met mijn huidige werk ook niet heel veel meer. 9 euro bruto dus daar hou je ook maar 5 of 6 euro netto aan over natuurlijk. Dit krijg ik voor werk waarvoor ik gestudeerd heb, dus vind 5 euro voor iets waarvoor je niet echt een studie nodig hebt zo gek nog niet.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:47

MoOtJuHh schreef:
In het algemeen:
Eigenlijk absurd dat mensen zo min mogelijk voor een oppas willen betalen. Je wil toch zeker weten dat je kinderen veilig zijn en goed worden verzorgd mocht daar behoefte aan zijn?

Of zie ik dat als niet-moeder verkeerd?

Ben ik helemaal met je eens, maar in mijn geval was het 6x7£ per uur en na 2 uur zou het 6x9£ per uur zijn, en ik begrijp best dat 6 kinderen veel werk kunnen zijn maar ze lagen op de oudste na al in bed en over het algemeen slapen ze redelijk goed.
42£ per uur en £54 per uur kan ik echt niet opbrengen hoor.
Ik had met alle liefde £15-£18 per uur willen betalen zodat mijn man ook in het ziekenhuis kon zijn maar meer toch echt niet.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:49

Dat is inderdaad wel heel erg duur en ook niet reeel!

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:21

_Nadia_ schreef:
MoOtJuHh schreef:
In het algemeen:
Eigenlijk absurd dat mensen zo min mogelijk voor een oppas willen betalen. Je wil toch zeker weten dat je kinderen veilig zijn en goed worden verzorgd mocht daar behoefte aan zijn?

Of zie ik dat als niet-moeder verkeerd?

Ben ik helemaal met je eens, maar in mijn geval was het 6x7£ per uur en na 2 uur zou het 6x9£ per uur zijn, en ik begrijp best dat 6 kinderen veel werk kunnen zijn maar ze lagen op de oudste na al in bed en over het algemeen slapen ze redelijk goed.
42£ per uur en £54 per uur kan ik echt niet opbrengen hoor.
Ik had met alle liefde £15-£18 per uur willen betalen zodat mijn man ook in het ziekenhuis kon zijn maar meer toch echt niet.


Het is geen verwijt, zeker niet. Excuses als dat wel zo over is gekomen.

Immers is er ook geen opleiding (in de meeste gevallen). En wat jij betaald lijkt mij meer dan redelijk. Maar ik ken ook gevallen waar er 3 euro per uur wordt betaald.
Zoals je zegt liggen de meeste kinderen al op bed of slapen ze de meeste uren al.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:28

Ja 3 euro per uur vind ik ronduit belachelijk, voor welke leeftijd dan ook. Nu zou ik sowieso niemand van onder de 18 op laten passen (behoorlijk hypocriet, ik deed t zelf vanaf mn 14de) maar het is nogal een verantwoordelijkheid die je een ander persoon geeft. Ja, ze kunnen als t goed gaat op de bank zitten, maar als er wat is verwacht ik toch adequaat handelen. Voor 1 of 2 kinderen vind ik 7.50 euro per uur vrij redelijk.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:56

Ik ben het met je eens dat oppassen wel echt een werk is. Ik heb ook echt al schreeuwende kinderen gehad, die niet naar bed wouden en heel moeilijk deden. Dan heb ik wel even zoiets van 'sh*t'... Dat ga ik echt niet doen voor 3 euro per uur... Als ik bij familie oppas vind ik het meestal altijd fijner, voel me meer op mijn gemak en durf ook wel eens sneller iets te pakken om te eten. Bij andere doe ik dat niet. Maar heb ook al mensen gehad die erg laat weg bleven, en dan slaap je ook niet... Ook eens gehad dat de tv niet werkte, dus daar zat ik dan toen de kinderen in bed lagen en ik niks kon doen...

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:05

Oppassen is vind ik zwaarder dan het klinkt. Ik heb een paar jaar geleden mijn oppasdiploma gehaald (ja dit bestaat echt, dit was een cursus van 3 maanden waarin je letterlijk álles leert) en ik vraag daarom altijd sowieso wel wat meer, ivm dat dat ook geen goedkope cursus was. Ik verdien nu ongeveer voor 1 kind 10/15 euro per uur. Is wel bij mensen die we kennen.

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:36

Jeetje wat een hoge bedragen lees ik hier. Ik heb vanaf mijn 18e altijd 5 euro per uur gevraagd. Als tiener 4 euro. Zeker als je de kids alleen op bed legt en dan de hele avond voor jezelf hebt, vind ik dat je geen recht hebt om heel veel meer te vragen.

Overdag oppassen is wat anders, dat zie ik als werk en dan mag je in goed overleg zeker naar een hoger tarief gaan. Dat heb ik ook altijd gezegd bij nieuwe adressen.