Wat kost kinderoppas?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:45

Onze oppas is 19 en krijgt 6 euro per uur. Ze brengt ze naar bed en heeft decrest van de avond in principe voor zichzelf, ze worden zelden wakker. Vaak ronden we het bedrag naar boven af, zodat het een mooi rond bedrag is.

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:46

De oppas hier vraagt 4 euro als het kind wakker is en 3 euro als het slaapt.

Voor 50 euro per avond mag je mij achter elkaar doorgeven waar dat adres is want dan kom ik wel een avondje oppassen! :oo

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:51

Ooit op mijn 12/13e begonnen voor het symbolische bedrag van €2.5 bij buren en familie. Was een leuke aanvulling op mijn zakgeld. Rond 15/16e pas ik nog steeds op, wisselend van overdag de kids vermaken tot een avondje bankhangen tot een avondje koken en in bed leggen. Gemiddeld zo’n €3-5 en dan naar boven afgerond. Omgeving noordholland.

Nu heb ik familie in de buurt van hilversum, en ik hoor dat daar amper oppas te vinden is. Zelfs voor €10 per uur voor meiden van 16, vind je een oppas die het uitgaan hoe dan ook verkiest boven een avondje oppassen.

Ps; die avond hier boven van €50 is zo’n 6 uur werk of te wel €8.3 per uur en dat is niet eens zo gek als ik sommige bedragen mag geloven :)

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:54

Ja. Nee. Je hebt gelijk. Ik vind het ook lastig om oppasmeisjes te vinden. Er zijn er tientallen die zeggen dat ze graag willen maar iedere keer als ik bel dan kunnen ze niet. :\

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:59

Doe 50 euro gaat over mijn bericht denk ik? Dat is wel meer dan een avondje hè, dat is een hele dag die ik er dan zit.
Dan pluk ik hem 's ochtends uit zijn bed. Kleed hem aan en eet 2x met hem, leg hem 's middags nog weer in bed en vermaak hem de uren dat hij wakker is.

50 euro voor alleen bankhangen wil ik ook echt niet hebben :n Dat is absurd veel voor niks doen.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:04

Ik kon de laatste tijd ook maar weinig, vooral wanneer degene bij wie ik ga oppassen echt maar 2 of 3 dagen voordien vragen of ik kan komen of niet... Dan heb ik vaak al plannen die ik wel of niet bereid ben om af te zeggen om te gaan babysitten...

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:04

Froukje schreef:
Doe 50 euro gaat over mijn bericht denk ik? Dat is wel meer dan een avondje hè, dat is een hele dag die ik er dan zit.
Dan pluk ik hem 's ochtends uit zijn bed. Kleed hem aan en eet 2x met hem, leg hem 's middags nog weer in bed en vermaak hem de uren dat hij wakker is.

50 euro voor alleen bankhangen wil ik ook echt niet hebben :n Dat is absurd veel voor niks doen.

Ik denk dat het over mijn bericht ging. Ik heb zoals ik al zei er niks over te zeggen hoeveel ik krijg, al vind ik 50 euro ook wel teveel. Maar het is niet voor een avondje bankhangen, ben dan gewoon de hele avond met hem bezig.

Anna_Leo

Berichten: 90
Geregistreerd: 10-10-12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:09

Ik ben 22 en krijg bij elk familie 5 euro per uur, overdag of 's avonds maakt niet uit. Heb hier in de omgeving ook de indruk dat als je meer zou vragen ze wel naar iemand anders op zoek gaan. Ik vind het leuk om te doen en uiteindelijk heb ik aan het einde van het jaar toch een heel leuk bedrag opgespaard waar ik mee op vakantie kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:11

Ik vraag 6 euro standaard per uur, amar ik sta ook open voor een lager bedrag of een hoger bedrag.
Ik vind het handiger om een duidelijk, vast (bespreekbaar) bedrag te hebben, dan heb je daar namelijk geen gedoe over. Mijn leeftijd is overigens 16 jaar en het maakt me niet uit of ik dan aan het bankhangen ben of dat ik ze constant moet bezig houden en moet koken of luiers verschonen.
Edit: Omgeving Rotterdam.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-18 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:15

Ik verdien als achttienjarige iets meer dan 5,- per uur bij de supermarkt, dus voor oppassen vraag ik 5,- per uur aan kennisen. Maar dat zijn wel jonge kinderen die vroeg op bed liggen. Als de opas ook zou helpen met huiswerk, vind ik 6,-/7,- wel een mooi bedrag. 10,- per uur vind ik echt veel geld. Dan wordt je avondje uit wel heel duur...

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:17

Ik ben gastouder van beroep en verdien gemiddeld €13,50 per uur netto voor overdag oppassen via het bureau. Krijg mijn eten en drinken van de ouders en vermaak de kids de hele dag.

Indien ik een avondje ergens oppas buiten mijn uren om dan is het €10 per uur zolang de kids wakker zijn daarna €7.50.

Dit was zowel in omgeving Rotterdam als nu in Brabant.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:42

Ik pas nu niet meer op, maar toen ik dat nog deed vroeg ik dit:

€ 7,50 per uur voor oppassen als de kinderen op bed lagen
€ 10,00 per uur voor oppassen als de kinderen wakker waren, zonder huishoudelijke taken of koken
€ 12,50 per uur voor oppassen als de kinderen op bed lagen en ik dan huishoudelijke taken deed
€ 15,00 per uur voor oppassen als de kinderen wakker waren en ik ook huishoudelijke taken moest doen of koken

Ik gaf ook bijles toen, daar vroeg ik ook € 15,00 per uur voor. Nam dan wel zelf materialen mee.

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:11

Ik kreeg toen ik nog oppaste 5 euro per uur. Vaak op 2 kids, samen eten en naar bed brengen. Toen was il rond de 20 jaar.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:31

ik schrik van de prijzen hier.. ik heb als 14/15 jarige ongeveer 10 euro in het uur gekregen.. en dat bij alle 4 de oppasbaantjes… (ik ben nu 27)

ik was 3 tot 4 avonden in de week aan het oppassen (totaal). meestal max. 2/3 uurtjes. maakte niet uit of de Kids wakker wakker waren of niet, de ene keer waren ze wakker en de andere keer sliepen ze al.

Dan heb ik het wel erg goed gehad, ik had niet eens de prijs gezegt wat ik wou hebben. Ik kreeg deze prijs gewoon.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:46

Wow dat tikt dan wel lekker aan^

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:48

Ik snap niet dat mensen voor die lage bedragen gaan werken? Ook oppassen is gewon werk hoor. En meestal nog zwart ook, dus ze hoeven er ook nog eens geen belasting over te betalen...

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:03

In mijn geval is het dan mijn neefje dus ik hoef er helemaal geen geld voor, ik vind dat mannetje veel te leuk dus alles wat ik krijg is mooi meegenomen.

Maar ik zou bij een ander echt niet voor 5 euro per uur aan het oppassen gaan :n Helemaal niet als de kinderen nog wakker zijn.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:29

Mwah, hangt een beetje van de situatie af. In het gunstigste geval treft de oppas de kinderen een uur wakker, de rest van de tijd zit ze meestal te studeren. Dat kan je tijdens de meeste baantjes niet doen. Ik had dat wel wat gevonden hoor, betaald studeren :D

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:16

Ik heb het ook soms wel heel makkelijk gehad, maar toen ik eens voor 25 euro bijna 6 uur was gaan oppassen had ik ook zoiets van, nah laat maar de volgende keer...

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:54

Maar als ik kijk wat je verdient met een krantenwijkje lopen, of werken in de horeca.. ik weet dat een jongen van 16 80 euro per maand verdiend met wekelijks 5 uur werken. Dat is dan ook maar 4 euro per uur. Dan zou ik liever op de bank chips zitten eten.. voor de jeugd is het denk ik een prima bijbaantje..

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:57

Als je 15/16 bent is dat een heel leuk bedrag idd voor een paar uurtjes oppassen. Maar ik ben bijna 25.. Dan haak ik bij 4/5 euro toch echt af.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:04

Ik vind persoonlijk de lonen voor studenten in Nederland een beetje zorgwekkend... Met 80 euro kan je een nieuwe broek kopen. En daar werk je dan een hele maand voor... Beetje profiteren van goedkope werkkracht lijkt mij. Moest ik zoveel verdienen had ik nu mijn paard niet meer gehad.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:13

Ja dat is zeker zo.. dat 80 euro vrij weinig is! Zo ook de minimumlonen voor volwassenen, die 9 euro waar jij het over had als 17 jarige is hier minimumloon voor volwassenen. Bruto.. dus daar gaat nog het een en ander af! En daar zou je dan je huis en leven van moeten kunnen bekostigen.. :(

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:39

keshia schreef:
Ja dat is zeker zo.. dat 80 euro vrij weinig is! Zo ook de minimumlonen voor volwassenen, die 9 euro waar jij het over had als 17 jarige is hier minimumloon voor volwassenen. Bruto.. dus daar gaat nog het een en ander af! En daar zou je dan je huis en leven van moeten kunnen bekostigen.. :(

Ik verdien ongeveer 80 euro per dag... Sorry maar ik vind het echt schandalig...

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:46

Tja.. Je kan ook een broek voor 25 euro kopen. Ouders krijgen nog kinderbijslag, je hoeft nog geen zorgverzekering te betalen. Gewoon sparen en zuinig aan doen.
Ik zeg niet dat ik 4 euro veel vind voor een 17 jarig hoor. Maar volgens mij willen ze het ook gaan aanpassen het minimumjeugdloon. Werkgevers willen ook alleen maar jonge werknemers hierdoor.

7 euro per uur voor een 17 jarige vind ik een prima loon. :j