Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:56

Daar was ik al een beetje bang voor... Heel veel sterkte!

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:03

Wat heftig en veel sterkte met deze situatie! Ik hoop dat jij je kunt redden met de kinderen en alle steun uit je omgeving krijgt die je nodig hebt hiermee! :(

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 11:21

Dankjullie!

Ja ik wou dat het anders was, maar helaas, het is zo'n bizarre situatie aan het worden. Het gekke is namelijk dat het er op lijkt dat de mediators partijdig zijn. Er is namelijk een uitgangspunt dat genomen wordt mbt het huis maar waarvan ik vrijwel zeker weet dat dit niet klopt. En zij weten dit ook, maar houden toch vast aan dat uitgangspunt.

Daarnaast heeft hij tijdens de gesprekken zowat 90% van de spreektijd en wordt dat ook nog eens allemaal in de verslagen opgenomen. Dus veel vertrouwen heb ik daar niet in >;)

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:25

Bloempje13 schreef:
Dankjullie!

Ja ik wou dat het anders was, maar helaas, het is zo'n bizarre situatie aan het worden. Het gekke is namelijk dat het er op lijkt dat de mediators partijdig zijn. Er is namelijk een uitgangspunt dat genomen wordt mbt het huis maar waarvan ik vrijwel zeker weet dat dit niet klopt. En zij weten dit ook, maar houden toch vast aan dat uitgangspunt.

Grootste kenmerk van een narcist, ze weten iedereen een rad voor de ogen te draaien want ze zijn leuk, lief en aardig en vaak zeer charmant , pas in een gezamenlijke relatie komt ware aard naar boven.

Dus ik ben zeker niet verbaasd dat hij de mediators voor zijn karretje kan spannen. Je kunt de mediators ontslaan en anderen nemen , misschien een optie maar bij vechtscheiding is het hard tegen hard en ben je ze niet meer nodig.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:27

Ik zou als de wiedeweerga over stappen op een advocaat!!! Het is heel belangrijk dat er iemand ook vecht voor jou, en als de mediators partijdig zijn ga je het onderspit delven!

MarjanB

Berichten: 16493
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:05

Heel veel sterkte! En inderdaad voor jezelf opkomen en nu andere weg in slaan.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:31

Ik kwam deze tegen en wilde je hem even meegeven. Heel veel sterkte met de situatie. :(:)

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:39

Ik sluit me van harte aan bij xPabloBokt.

Ook dit is een fase, hoe vervelend ook.

Avalanche

Berichten: 16087
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:43

Hoi TS, je mag me pb-en als je even je hart wilt luchten hoor :)

En zonder meer een advocaat inschakelen :j

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 12:49

Thanks allemaal! En de rest kan ik nog even niet zoveel over zeggen, maar ik ben niet achterlijk laat ik maar zeggen ;-)

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:34

Heel heftig ts, houd vol! sterkte!

Avalanche

Berichten: 16087
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:45

Bloempje13 schreef:
Thanks allemaal! En de rest kan ik nog even niet zoveel over zeggen, maar ik ben niet achterlijk laat ik maar zeggen ;-)

Nou, ik ben heel blij dat je goed wakker bent nu.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:00

Heel veel sterkte!

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:56

Zet 'm op, TS!

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:04

Hey Bloempje,

Dat klinkt echt heel erg vervelend.. Hoop dat je er goed of in elk geval niet te slecht uit komt. Die mediators, kan je geen andere aanvragen? Uitspreken dat je ze partijdig vindt en dit onderbouwen? Ik weet niet hoe dat werkt, heb gelukkig nooit een mediator hoeven inschakelen..

Hoop dat het snel voorbij is of beter gaat. Sterkte :(

Martie

Berichten: 2393
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:05

Ik zou met de mediators bespreken dat je niet het gevoel hebt dat ze onpartijdig zijn. Het hoeft niet eens een feit te zijn, je gevoel telt ook. Ze horen jullie allebei voldoende spreektijd te geven en jou het vertrouwen te geven dat ze onpartijdig zijn en jij je open kan stellen anders wordt er aan het fundament van een mediationgesprek getornd.
Je kan duidelijk benoemen welke punten je dwars zitten en ook vragen dit in de verslaglegging op te nemen.

Avalanche

Berichten: 16087
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:16

Ik zou met de hele mediation stoppen en een advocaat inschakelen.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:50

Avalanche81 schreef:
Ik zou met de hele mediation stoppen en een advocaat inschakelen.


Weet je wat een advocaat kost? Ben je met gemak 5 tot 10 duizend euro verder als het niet snel gaat.

Ik zou zeker je gevoel richting mediator uitspreken.

Zelf ook gescheiden waarbij niet alles vlekkeloos verliep. Je mag mij altijd een pb sturen

Avalanche

Berichten: 16087
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:57

Ik heb een redelijk idee wat een advocaat kost, ja. Je kunt ook op pro Deo basis een advocaat inschakelen, afhankelijk van je inkomen. Ik ben een aantal jaren geleden gescheiden, en ik wilde in eerste instantie met mediation aan de gang, tot mijn ex op dezelfde manier bezig ging. Toen bleek dat ik een pro Deo advocaat kon krijgen, dat heb ik gedaan, en daardoor ben ik nu een stuk beter af dan ik zonder zou zijn geweest.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 10:49

Gelukkig heb ik daarvoor ook steun van mijn familie achter de hand :-)
De "nieuwe" is een bijzonder gehaaide tante die het hele proces volledig over heeft genomen van hem... Dus mediation is echt gekkenwerk op dit moment...

Het is soms net of ik dit allemaal verzin ofzo, het is zooooon gek maf idioot verhaal. Maar ik wou dat ik het verzonnen had. Dat ik kon zeggen "hahaaaa, reltopic!!!" Ik ben nu alle incidenten op een rijtje aan het zetten. Niet te geloven dat ik al zo lang in de extreme ellende zit... En zo vaak overal aan de bel getrokken en niemand die me kon/wilde helpen. Uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen, zo blijkt maar weer. Net of alle hulpverleners een stel hobbyisten zijn.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:52

Dat zo'n type als hij dat laat gebeuren... Maar heel vervelend voor je :(:) hoop echt voor je dat het zsm opgelost wordt en dat je (voor zover mogelijk) van hem af bent.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:31

Bloempje13 schreef:
Gelukkig heb ik daarvoor ook steun van mijn familie achter de hand :-)
De "nieuwe" is een bijzonder gehaaide tante die het hele proces volledig over heeft genomen van hem... Dus mediation is echt gekkenwerk op dit moment...

Het is soms net of ik dit allemaal verzin ofzo, het is zooooon gek maf idioot verhaal. Maar ik wou dat ik het verzonnen had. Dat ik kon zeggen "hahaaaa, reltopic!!!" Ik ben nu alle incidenten op een rijtje aan het zetten. Niet te geloven dat ik al zo lang in de extreme ellende zit... En zo vaak overal aan de bel getrokken en niemand die me kon/wilde helpen. Uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen, zo blijkt maar weer. Net of alle hulpverleners een stel hobbyisten zijn.


Ja ik herken het gevoel van in een foute droom te zijn beland wel. Nooit gedacht dat je dit zou kunnen overkomen maar je wordt meegesleurd in iets en het lijkt wel een soort trein waar je opstapt en die maar doordendert, waar je niet meer uit kan stappen. En alles wat je passeert lijken dingen uit nachtmerries en soap-series. Maar er is goed nieuws: die trein stopt uiteindelijk toch echt een keer. Maar dat het een lange zware rit is dat is zeker. Maar je stapt eruit als een nog sterkere vrouw, dat weet ik ook zeker!

En ja ook ervaring met hulpverlening die helemaal niks doet of in ieder geval niks nuttigs kan bijdragen of veranderen.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:45

Scheiden van een narcistisch persoon is te doen maar heel moeilijk want ze werken gewoon nergens aan mee, alles is een persoonlijke aanval en zij vinden dat ze met alles in hun recht staan want emphatisch vermogen richting ex of kinderen is gewoon niet aanwezig. Die nieuwe kan alles wel overgenomen hebben, echter, ook zij zal door hem op zijn spoor gezet zijn. Die mediators zouden hier totaal niet in mee mogen gaan, bel ze maar eens op en zeg dat je melding gaat doen bij de belangenvereniging van mediators omdat zij partij kiezen en in zijn praatjes trappen. Vraag maar of zij iemand weten die wel met narcisme bekend is bij een scheiding. Heel benieuwd wat ze zeggen.

Avalanche

Berichten: 16087
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:34

Bloempje13 schreef:
Gelukkig heb ik daarvoor ook steun van mijn familie achter de hand :-)
De "nieuwe" is een bijzonder gehaaide tante die het hele proces volledig over heeft genomen van hem... Dus mediation is echt gekkenwerk op dit moment...

Het is soms net of ik dit allemaal verzin ofzo, het is zooooon gek maf idioot verhaal. Maar ik wou dat ik het verzonnen had. Dat ik kon zeggen "hahaaaa, reltopic!!!" Ik ben nu alle incidenten op een rijtje aan het zetten. Niet te geloven dat ik al zo lang in de extreme ellende zit... En zo vaak overal aan de bel getrokken en niemand die me kon/wilde helpen. Uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen, zo blijkt maar weer. Net of alle hulpverleners een stel hobbyisten zijn.

Oh, ik geloof je meteen. Het is zo krankzinnig dat je er zelf aan twijfelt of het wel echt gebeurt, omdat het voor je gevoel niet eens kan.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 18:12

bigone schreef:
Scheiden van een narcistisch persoon is te doen maar heel moeilijk want ze werken gewoon nergens aan mee, alles is een persoonlijke aanval en zij vinden dat ze met alles in hun recht staan want emphatisch vermogen richting ex of kinderen is gewoon niet aanwezig. Die nieuwe kan alles wel overgenomen hebben, echter, ook zij zal door hem op zijn spoor gezet zijn. Die mediators zouden hier totaal niet in mee mogen gaan, bel ze maar eens op en zeg dat je melding gaat doen bij de belangenvereniging van mediators omdat zij partij kiezen en in zijn praatjes trappen. Vraag maar of zij iemand weten die wel met narcisme bekend is bij een scheiding. Heel benieuwd wat ze zeggen.


Oe scherp ja, die ga ik nog even achter de hand houden! Verder kan ik hier even niet teveel kwijt, maar we hebben een plan 8-) Ik heb bij de aanvraag heeeel duidelijk gezegd waar we mee te maken hadden en jahoor daar hadden ze ervaring mee en nee dat was allemaal geen probleem.

Maar zij is volgens mij nog veel erger dan hij, ik vind het echt ongelofelijk hoe ze alles aanstuurt. Als ik niet scherp was geweest dan was ik zomaar helemaal aan de kant gezet en was mijn plaats nu gewoon helemaal overgenomen door haar. Heeeel apart zal ik maar zeggen.