Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:27

BMHP schreef:
Citaat:
Maar later op de dag hebben we ook nog even rustig gepraat, hij had eerst 's middags nog een verstandshuwelijk voorgesteld (dus wel samen blijven wonen "voor de kinderen" maar geen relatie) maar dan kan ik zeker voor m gaan zorgen terwijl hij de bloemetjes buiten zet. Later nog een keer klein gesprekje, bleef ie ook wel rustig bij en het dringt wel door nu dat het niet meer goed komt. Hij zei zelfs dat ie ergens ook wel begreep dat ik moeite met m had. Maar ik heb het idee dat dat begrip nu aanwezig is omdat ie aandacht gehad heeft.


pff, Wat is het moeilijk om te weten dat zaken net zo snel weer 100% kunnen draaien in een emotionele bui, of gewoon wanneer de pet andersom staat.

Ik ben voor openheid en eerlijkheid, maar wees wijs en kies ervoor om jouw zaken en die van de kinderen goed te regelen.



Ik las ook die zinnen en dacht....pffff....

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:34

Ts, kan hij niet meteen bij zijn troostende vriendinnetje intrekken? Probleem opgelost, jij zsm de scheiding erdoor drukken en hem proberen( met hulp van familie) uit te kopen . En wel voor die andere dame hem door heeft , ben jij er af.

marietta
Berichten: 160
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:35

Scheiden doet leiden.
Ik betwijfel of het niet soms mogelijk of verstandig is voor de kinderen te blijven.
Deze man leek een psychische ziekte na ongeluk te hebben. Dat viel daardoor lange tijd onder "in goede en slechte tijden elkaar steunen."
Veel sterkte gewenst, TS

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:47

Zeker niet blijven.
Je hebt het lang genoeg geprobeerd.
Je eigen geluk is ook belangrijk.

Ik denk net als Bigone, lekker bij die vrouw laten intrekken dan ben jij er vanaf.
Wel snel de scheiding erdoor gooien voor het geval die vrouw hem zat is en het huis uitzet.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:48

bigone schreef:
Ts, kan hij niet meteen bij zijn troostende vriendinnetje intrekken? Probleem opgelost, jij zsm de scheiding erdoor drukken en hem proberen( met hulp van familie) uit te kopen . En wel voor die andere dame hem door heeft , ben jij er af.


Ik hoop toch heel erg dat die andere vrouw er niet intrapt....zit zij met de oliebol...
( helaas bewijst de praktijk het tegendeel )

Maar ik snap niet dat je iemand anders dit toewenst.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:47

Wat een verhaal zeg!! Er zitten heel veel stukken in waarvan ik denk, zo was mijn ex ook. Ook zo'n narcist, op en top.Ik heb het 25 jaar uitgehouden en kan ook wel een heel boek schrijven.
Nu ben ik al bijna 7 jaar bij hem weg, en man, wat een verademing!!

Kies voor jezelf en je kinderen. Een huis kan je altijd omtoveren tot een thuis en jezelf weer veilig en jezelf voelen.

Sterkte!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 09:18

Ik weet het niet zo goed of er nou echt wat is gebeurd, maar aan de andere kant, hij heeft jaren terug ook gelogen over zoiets. Dus ook al is het echt zo, ik vertrouw het dus gewoon niet, en het is ook gewoon een heel raar verhaal natuurlijk.

En ik zat nog te denken, dat ik zo kalm blijf, volgens mij is dat een soort overlevingsstrategie ofzo, als ik alles echt tot me laat doordringen wat er in de loop van de tijd is gebeurd dan ben ik gewoon ff uit de roulatie denk ik. Ik heb ook wel een aantal gesprekken gehad met iemand, maar hiervoor ga ik ok nog een keer naar een psycholoog. Het is ook net of ik alles in een rugzak gestopt heb en af en toe komt er wat uitpiepen, dan moet ik weer aan een of andere nare situatie denken.

Ik lees overigens in alle reacties dat het gedrag zo herkenbaar is als narcistisch, het gekke is dat we destijds bij de psych zaten na de test en die las het rappot even door en zei "nouuuu, narcistisch, dat vind ik eigenlijk wel meevallen, of niet?" en ja toen zat ik te bedenken dat hij toch ook inderdaad wel veel voor ons deed en zei ik ook zoiets van ehhhh nee niet zo. Maar ja, weet ik veel... Maar zo ging het dus de hele tijd, ik maar zeggen "het klopt niet" en iedereen zei tegen me, nee hoor, niks aan de hand, het is dit of dat en daar kunnen jullie aan werken. En dan denk je op een gegeven moment inderdaad van nou, toch maar weer beter mn best doen.

Momenteel is het weer rustig thuis en daar kan ik daar weer geen peil op trekken want dan denk ik meteen dat ie alles weer "vergeten" is en ik alles weer opnieuw moet gaan beleven. Maar ik ga lekker door en heb veel hulp vanuit familie, dat is echt zo lief.

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:32

Tja, narcistisch of wat het ook is, normaal is het zeker niet. En blijkbaar ook niet te helen.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 09:40

Dat klopt ook, zei ik ook nog laatst, het maakt ook niet uit welk labeltje erop zit, het gaat erom of ik er mee kan/wil leven of niet. Nou nee dus.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:03

Nou, ik vind het overduidelijk. Het lastige aan die testen is dat ze makkelijk anders ingevuld kunnen worden.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:13

Een narcist is een meester in manipulatie dus dat dat niet uit een test zou komen is niet zo gek...

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 12:19

Nou, het stond toch wel echt duidelijk in het rapport: "diagnose: stoornis x met narcistische trekken", maar de psych vond dat dus reuze meevallen. (Die vond het eigenlijk allemáál wel reuze meevallen wat daar in stond). Maar die dacht ook dat er iets met mij was omdat ik aangaf niet meer tegen de woedeuitbarstingen te kunnen 8)7

Ja dan denk je wel ff in een foute film te zijn terechtgekomen. Heb je zo hard gevochten om eindelijk bij stevige hulpverlening uit te komen, krijg je dit -O-

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:30

Ja, dat is toch op zijn minst erg raar. wie heeft de therapeut uitgezocht? om het zo maar eens raar te zeggen

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 12:33

Doorverwezen via de huisarts omdat de vorige eerstelijnspraktijk niet voldoende hulp kon bieden. Dit is bij een GGZ instelling, de andere therapeuten zijn hier ook bij aangesloten.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:50

Je kan altijd aangeven dat het niet klikt en dat je iemand anders wil :) Niet iedereen verstaat zijn/haar vak ;)

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:03

Waarschijnlijk doet hij bij de therapeut opzitten en pootjes geven en tuint die recht in z’n mooie verhalen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:06

Narcistische trekken is heel wat anders dan een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Welke persoonlijkheidsstoornis beschrijven ze in eerste plek?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 13:07

Ik pb je even :-)

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:46

Hoe is de situatie ts??

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 13:34

Nou pak de popcorn er maar bij hoor...

Ik ben benieuwd welke voorspellende gaven dit topic nog meer heeft, het is bijna grappig.

Ik heb toch doorgevraagd naar zijn bezoekje dat zo gezellig laat eindigde. Ik had hem betrapt op een bepaalde uitspraak die ik exact wist te plaatsen (seks) en dat wist hij, dus heeft uiteindelijk toegegeven dat er eea gebeurd was. Hij is daar de zondagavond ook doodleuk geweest.
Dit gesprek was afgelopen donderdag. Het was natuurlijk mijn schuld, want ik wilde niks meer van hem en hij had nou eenmaal liefde nodig. Heel zielig was het allemaal, echt sneu. En vooral mijn schuld 8)7

Nou hij stelde voor om toch maar vooral samen te blijven wonen en dat hij dan af en toe naar haar zou gaan, dan zou ik geen last van hem hebben en konden we allemaal hier blijven wonen. Toen ik aangaf dat ik dan ook wel eens iemand zou kunnen tegenkomen waar ik goed mee zou kunnen "praten" was dat niet aan de orde, want ik vond dat toch helemaal niet belangrijk?

Natuurlijk vond ik dat geen goed idee en ik heb aangegeven dat het nu dus wel helemaal klaar voor mij was. En afgelopen weekend heeft ie gewoon heen en weer gependeld tussen ons huis en haar. Want het is ook zijn huis en hij kan nergens heen, kan ook alleen in zijn eigen bed slapen (komt rustig om half 5 thuis), en weet je wel hoe naar dit allemaal voor hem is? Hij wil ook gewoon het liefst in zijn eigen bed slapen? Heb hem gezegd dat ie dan ook maar bij haar moet blijven, maar t is net een boomerang _-:(

Ik heb de kinderen inmiddels verteld hoe de vlag er voor hangt, die reageren gelukkig nog vrij goed, voor hen is dit ook bizar natuurlijk. Papa die doodleuk zegt dat ie naar zijn nieuwe vriendin gaat, echt WTF.

Ik heb zelf net iemand van de GGZ gesproken die mij een beetje inzicht geeft in dit gebeuren en mij steunt. Hij heeft ook nog duidelijk aangegeven hoe eea bij hem in elkaar zit en het is ook duidelijk dat er eigenlijk geen enkele verbetering is te verwachten. Dit had ik ook wel een beetje nodig want ik ben werkelijk met stomheid geslagen door de situatie. Manman wat n toestand. Er lopen ook specifieke afspraken inmiddels (zoals jullie ook in reacties en pb hebben geadviseerd), want deze situatie is natuurlijk totaal onhoudbaar.

Maar anyways, ik ben jullie allemaal echt eeuwig dankbaar voor alle reacties en PB's, mede hierdoor heb ik vastgehouden aan het "iig tijdelijk apart" verhaal en is dit zo aan het rollen gekomen. Mijn laatste restje twijfel is verdwenen, ik voel me (naast de stress die ik wel ervaar) al een stuk sterker en ik hoop dat ze samen stikgelukkig worden, echt waar *\%/*

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:38

Wauw, wat een helder licht is hij ook :')
Het is ook wel verdrietig dat ie zo doet, maar gelukkig lijk je wel in te zien dat het niet meer aan jou ligt.

Wel zou ik echt nog vandaag ervoor zorgen dat hij maar een andere slaapplek krijgt., want zelf gaat hij dat niet doen. Want voor hem is het lekker makkelijk natuurlijk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:39

Jeetje wat een hufter...

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:42

Hij maakt het je nu inderdaad wel makkelijk om je biezen te pakken. Nou ja, hij moet zijn biezen pakken. Als je al twijfelde aan welk besluit je moest nemen, is die twijfel nu wel weg. Ik wens jou en je kinderen een lang en gelukkig leven samen toe.

belle_boef

Berichten: 10740
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:42

Afbeelding


Sterkte wat een bizarre situatie

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:44

potverdikkeme hoe kunnen mensen in elkaar steken toch..
bizar. Blij dat jij zo'n sterke vrouw bent die niet meer in zijn persoonlijkheid trapt.
Als het een tientje kostte gaf je hem lekker een maand met haar naar de bahama's. :evaw: :=
Ik gun jou en de kinderen een geweldige toekomst! Hopelijk heb je snel een eigen plekje, of het huis zonder hem, zodat jouw leven ook weer beter door kan gaan. En heel veel sterkte voor de, ongetwijfeld, moeilijke momenten die komen gaan. Laat je eigenwaarde en zelfvertrouwen hier niet onder lijden.