Hallo allemaal!
Ik hoop op deze manier meer Tillandsialiefhebbers te vinden! Ik heb ze zelf sinds kort ontdekt en ben helemaal fan van deze air plants en de creaties die je ermee kunt maken.

Voor wie niet bekend is met luchtplantjes, hier een korte beschrijving:
Citaat:Tillandsia's of luchplantjes zijn bijzondere planten die net even een andere verzorging nodig hebben dan dat je misschien gewend bent. Ze hebben licht nodig. Plaats ze dus op een plek met voldoende zonlicht. In de zomer vermijd je best direct zonlicht. Tillandsia's zijn niet erg kieskeurig met temperatuur. Deze mag schommelen tussen de 10 en 32 graden. Er moet echter rekening gehouden worden met de verhouding van licht en temperatuur; bij hogere temperaturen verdragen ze meer vocht, bij lagere temperaturen verdragen ze minder vocht.
Het liefst hebben ze regelmatig wat bewegende frisse lucht. Verwen je plantjes dan ook af en toe en leg ze even buiten.
Hoewel luchtplantjes in staat zijn om vocht en voeding uit de lucht te halen, is het aan te raden om ze elke week met de plantenspuit te benevelen of ze elke 3 weken in een badje met water te leggen. Laat ze hierin 3 tot 4 uur weken en zorg dat ze goed kunnen drogen om rotting te voorkomen.
Het kan gebeuren dat de buitenste bladeren afbreken of niet meer mooi zijn. Haal deze er dan voorzichtig af. Je plantje heeft hier verder geen last van. Na verloop van tijd kan je luchtplantje gaan bloeien en kunnen er mini-luchtplantjes aan groeien. Deze kunnen opnieuw opgekweekt worden.

Ik ben nu zelf bezig om wat creaties te maken. Ik heb inspirate opgedaan via Pinterest en heb spulletjes bij 2Switch gehaald. De plantjes heb ik via vakantieveilingen gewonnen, haha ideaal!
Ik zou het leuk vinden om creaties te delen met anderen die ook met tillandsia’s bezig zijn en misschien kunnen we elkaar tips vragen?