Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:03

foxy80 schreef:
MelissaV schreef:
Qua dubbelzinnige opmerkingen tja ik sta als enige vrouw tussen 3 mannen, waarvan er 2 vrijgezel zijn. Dan wordt er al eens een grapje gemaakt, lijkt mij als hun over vrouwen mogen spotten/grappen, dat het niet ineens ‘uitdagend’ is als ik dat een keer terug doe. Er worden soms ook dingen gezegd die ik niet vind kunnen maar dat leg ik ook langs mij neer, had verwacht dat iemand die 30jr ouder is als mij die volwassenheid ook had maar dat valt dus dik tegen :+


Als er dingen zijn die jij niet kunnen vind dan zeg je niks? Dat kan net zo "uitnodigend" overkomen naar zo een type, just saying.


En al komt dat uitnodigend over, als zij aangeeft niets met hem te willen moet dat genoeg zijn toch? Of niet? Als je het als uitnodiging ziet voor een date/afspraakje als iemand niet tegen schuine opmerkingen in gaat gaat er iets goed mis volgens mij :+

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 00:05

foxy80 schreef:
MelissaV schreef:
Qua dubbelzinnige opmerkingen tja ik sta als enige vrouw tussen 3 mannen, waarvan er 2 vrijgezel zijn. Dan wordt er al eens een grapje gemaakt, lijkt mij als hun over vrouwen mogen spotten/grappen, dat het niet ineens ‘uitdagend’ is als ik dat een keer terug doe. Er worden soms ook dingen gezegd die ik niet vind kunnen maar dat leg ik ook langs mij neer, had verwacht dat iemand die 30jr ouder is als mij die volwassenheid ook had maar dat valt dus dik tegen :+


Als er dingen zijn die jij niet kunnen vind dan zeg je niks? Dat kan net zo "uitnodigend" overkomen naar zo een type, just saying.


Wat moet ik antwoorden op opmerkingen zoals: alle vrouwen zijn prutsmutsen. Kan er hele discussie over voeren maar dat heeft met zo iemand wss weinig nut.. Vind de opmerking niet kunnen maar zie niet in hoe ik hem uitdaag door er niet op te antwoorden

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:12

MelissaV schreef:
Wat moet ik antwoorden op opmerkingen zoals: alle vrouwen zijn prutsmutsen. Kan er hele discussie over voeren maar dat heeft met zo iemand wss weinig nut.. Vind de opmerking niet kunnen maar zie niet in hoe ik hem uitdaag door er niet op te antwoorden


WTF? -O-
Heeft hij dat gezegd of een andere collega?

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 00:14

foxy80 schreef:
MelissaV schreef:
Wat moet ik antwoorden op opmerkingen zoals: alle vrouwen zijn prutsmutsen. Kan er hele discussie over voeren maar dat heeft met zo iemand wss weinig nut.. Vind de opmerking niet kunnen maar zie niet in hoe ik hem uitdaag door er niet op te antwoorden


WTF? -O-
Heeft hij dat gezegd of een andere collega?

Dat is zijn standaard uitspraak zo’n beetje.
Laatste tijd kwal er achteraan behalve jij he omdat hij weet dat ik er echt niet mee kan lachen

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:17

Castilja schreef:
foxy80 schreef:

Als er dingen zijn die jij niet kunnen vind dan zeg je niks? Dat kan net zo "uitnodigend" overkomen naar zo een type, just saying.


En al komt dat uitnodigend over, als zij aangeeft niets met hem te willen moet dat genoeg zijn toch? Of niet? Als je het als uitnodiging ziet voor een date/afspraakje als iemand niet tegen schuine opmerkingen in gaat gaat er iets goed mis volgens mij :+


Aangezien TS nu haar eigen reacties in vraag stelt, is het misschien handig om mee te geven dat altijd braafjes je mond houden ook niet helpt. Vandaar ook mijn stelling: alleen je baas kan je tot orde roepen omtrent je manier van communiceren.

Dat er bij meneer een schroef los zit is me al lang duidelijk. Meer dan 20 jaar ouder en dan dit gedrag gaan vertonen, appen met een jonge dame na de uren, beetje druk zetten en boos gaan doen. Kansloos type :evaw:

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:18

_/-\o_

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:19

foxy80 schreef:
MelissaV schreef:
Wat moet ik antwoorden op opmerkingen zoals: alle vrouwen zijn prutsmutsen. Kan er hele discussie over voeren maar dat heeft met zo iemand wss weinig nut.. Vind de opmerking niet kunnen maar zie niet in hoe ik hem uitdaag door er niet op te antwoorden


WTF? -O-
Heeft hij dat gezegd of een andere collega?

Hahah, hier kan ik dan weer niet wakker van liggen.
Mannenpraat. :D
Je wilt niet weten wat mannen zeggen/bespreken als er geen vrouwen bij zijn.
En de vrouwen die zeggen: mijn man niet. Die hebben het gewoon nog nooit gehoord.

Ik werk tussen alleen maar mannen en ik zeik gezellig terug met allerhande vrouwengezeik als we weer bespreken wie er nu beter is. }>

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:22

MelissaV schreef:
Dat is zijn standaard uitspraak zo’n beetje.
Laatste tijd kwal er achteraan behalve jij he omdat hij weet dat ik er echt niet mee kan lachen


Beste TS, meneer is ronduit achterlijk. Zet het op een lopen naar de dichtsbijzijnde nooduitgang.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 24-08-18 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 00:23

Citaat:
Hahah, hier kan ik dan weer niet wakker van liggen.
Mannenpraat. :D
Je wilt niet weten wat mannen zeggen/bespreken als er geen vrouwen bij zijn.
En de vrouwen die zeggen: mijn man niet. Die hebben het gewoon nog nooit gehoord.

Ik werk tussen alleen maar mannen en ik zeik gezellig terug met allerhande vrouwengezeik als we weer bespreken wie er nu beter is. }>


Zo gaat het bij ons ook, beetje op elkaar vitten, de collega die even oud is als mij gaat het ook zo. Maar daar is van beide kanten 0,0 gevoel bij gemengd en daar zit het verschil, daar kan ik echt goed mee lachen. Ik heb mij vergist in de oudere collega en had ik geweten dat hij gevoelens had, had ik het meteen dag 1 afgekapt. Maar ik heb meermaals op de man af gevraagd maar hij is heel lang blijven ontkennen, waardoor ik hem uiteindelijke geloofde en dat had ik gewoon nooit mogen doen -O-

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:27

Sunnda schreef:
Hahah, hier kan ik dan weer niet wakker van liggen.
Mannenpraat. :D
Je wilt niet weten wat mannen zeggen/bespreken als er geen vrouwen bij zijn.
En de vrouwen die zeggen: mijn man niet. Die hebben het gewoon nog nooit gehoord.

Ik werk tussen alleen maar mannen en ik zeik gezellig terug met allerhande vrouwengezeik als we weer bespreken wie er nu beter is. }>


Ik normaliter ook niet. *\o/*

Maar in deze context vind ik het wel compleet fout. Ik ben ouder, ik ben boos, ik zeg waar ik zin in heb goed wetende dat ik mijn collega daarmee irriteer...

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 15:06

foxy80 schreef:
Sunnda schreef:
Hahah, hier kan ik dan weer niet wakker van liggen.
Mannenpraat. :D
Je wilt niet weten wat mannen zeggen/bespreken als er geen vrouwen bij zijn.
En de vrouwen die zeggen: mijn man niet. Die hebben het gewoon nog nooit gehoord.

Ik werk tussen alleen maar mannen en ik zeik gezellig terug met allerhande vrouwengezeik als we weer bespreken wie er nu beter is. }>


Ik normaliter ook niet. *\o/*

Maar in deze context vind ik het wel compleet fout. Ik ben ouder, ik ben boos, ik zeg waar ik zin in heb goed wetende dat ik mijn collega daarmee irriteer...

Dat inderdaad, flauwe/gemene opmerkingen richting mij, zonder dat de baas iets doorheeft

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:42

Bij ons worden dergelijke misverstanden gewoon smakelijk weggelachen. Het kan even awkward zijn maar dan praat je dat gewoon uit en terug even goede vrienden. De mannen hier voelen zich echt niet in het kruis gegrepen als ze een blauwtje lopen ;-), en de vrouwen trouwens ook niet.

Deze meneer kan dit blijkbaar niet plaatsen en voelt zich gekrenkt. Kwestie van wat problemen en een laag zelfbeeld?

Ik zou nog eenmaal het gesprek aangaan en heel duidelijk maken dat hij heel de boel verziekt met zijn kinderachtig gedrag en dat dit gewoon moet plaatsen en zich niet zo moet aanstellen...
Hij verwacht niet dat jij in de aanval gaat.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:02

Zulke vervelende mannen zitten overal. Daar moet je echt niet je baan voor opzeggen als die verder naar je zin is.Nee is gewoon nee, daar moet hij het mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:27

Sunnda schreef:
MelissaV schreef:
Wat moet ik antwoorden op opmerkingen zoals: alle vrouwen zijn prutsmutsen. Kan er hele discussie over voeren maar dat heeft met zo iemand wss weinig nut.. Vind de opmerking niet kunnen maar zie niet in hoe ik hem uitdaag door er niet op te antwoorden

Hahah, hier kan ik dan weer niet wakker van liggen.
Mannenpraat. :D
Je wilt niet weten wat mannen zeggen/bespreken als er geen vrouwen bij zijn.
En de vrouwen die zeggen: mijn man niet. Die hebben het gewoon nog nooit gehoord.

Ik werk tussen alleen maar mannen en ik zeik gezellig terug met allerhande vrouwengezeik als we weer bespreken wie er nu beter is. }>

Ik heb ook vaak genoeg met alleen mannen gewerkt, maar er zijn heus mannen die niet zo over vrouwen praten. De ene man is de andere niet, gelukkig. Hangt waarschijnlijk ook van het beroep, de sector en de cultuur binnen het bedrijf af.
Je hebt ook vrouwen die heel grof zijn in hoe ze over mannen (of mensen in het algemeen) praten, en je hebt de wat meer beschaafde types, en alles daar tussen in. Bij mannen net zo.

Ik vind het een beetje een Trump-idee dat het maar normaal zou ziijn om alle vrouwen prutsmutsen te noemen en dat alle mannen dat doen. En ik heb er zelf geen , dus ik ben niet zo'n vrouw die zegt: mijn man niet.

Ts: ik zou me vanaf nu heel zakelijk en professioneel opstellen naar hem toe, en zoals al gezegd, kijken hoe het na zijn vakantie gaat. En lekker doorsolliciteren! De arbeidsmarkt trekt echt weer aan nu.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 19:11

Ik ben inderdaad op het gemak wat aan het rond solliciteren.
Ben benieuwd als hij volgende week terug komt, wat het gaat geven, hoe hij zich gaat gedragen.
Ben nu al nerveus :+

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:26

Niet op je kop laten zitten! Het is zijn probleem, niet het jouwe!

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:54

Jij moet niet nerveus zijn, maar hij! Hij misdraagt zich in dit verhaal, jij niet!!

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:02

Vaak als je je zo druk maakt van te voren valt het altijd mee.
Daarnaast inderdaad wat hier boven gezegd is. Waarschijnlijk is hij nerveuzer.

Hij denkt misschien wel dat hij op zijn kop krijgt van zn baas.
Hij weet niet of je het verteld hebt.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:47

Hoewel de hele situatie heel vervelend is en deze kerel niet helemaal lekker is, moet ik wel zeggen : eikels zijn overal.
Er zijn altijd wel collega‘s die echt het bloed onder je nagels vandaan halen, klote opmerkingen maken en de sfeer verzieken.
Echter, het is je werk, niet je vriendenclub.
Trek je op aan mensen waar je wat mee hebt en de rest is gewoon zakelijk. Laat je niet verleiden tot woordenwisseling met zak de behangers.
Pas als het echt over een grens gaat als zijnde stalking, sexistisch of bedreigend gedrag danwel gericht pesten dan moet je ook gewoon een officiele klacht indienen.
Wordt dat niet serieus genomen dan is het tijd voor een andere weekgever.
Maar ga ajb niet voor elke zak weg wanz dan hou je nooit heel lang een baan ben ik bang.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 01:35

Sizzle schreef:
Hoewel de hele situatie heel vervelend is en deze kerel niet helemaal lekker is, moet ik wel zeggen : eikels zijn overal.
Er zijn altijd wel collega‘s die echt het bloed onder je nagels vandaan halen, klote opmerkingen maken en de sfeer verzieken.
Echter, het is je werk, niet je vriendenclub.
Trek je op aan mensen waar je wat mee hebt en de rest is gewoon zakelijk. Laat je niet verleiden tot woordenwisseling met zak de behangers.
Pas als het echt over een grens gaat als zijnde stalking, sexistisch of bedreigend gedrag danwel gericht pesten dan moet je ook gewoon een officiele klacht indienen.
Wordt dat niet serieus genomen dan is het tijd voor een andere weekgever.
Maar ga ajb niet voor elke zak weg wanz dan hou je nooit heel lang een baan ben ik bang.


Amen _/-\o_

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:16

Nou TS. Hoe gaat het nu ?

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 20:25

Okay dus, het is heel anders gelopen als ik gedacht had.
In het weekend maakte mijn bazin een opmerking over iets wat ik verkeerd gedaan had.
Ik was nogal gestrest, veel dingen aan mijn hoofd, dus heb ik het wat persoonlijk opgevat, wat ze ook meteen doorhadden. Toen werd ik op het kantoor van hun geroepen met de vraag of er iets was waar ik mee zat en dat ik dat echt bij hun kwijt kon als dat zo was.
Toen heb ik maar gewoon verteld wat er aan de hand is. Ze hebben het heel anders opgepakt als dat ik verwacht had. Ze waren echt geschokt, hadden het niet zien aankomen en wisten in eerste instantie niet hoe ze er mee om moesten gaan. We zouden het ff aankijken als hij terug was uit vakantie.

Dat hebben we gedaan, nu was hij dus terug uit vakantie en dag 1 was echt een ramp.
Hij zei geen woord, tegen mij niet maar ook niet als iemand iets aan hem vroeg waar ik bij stond. Hij liet een student gewoon staan die met een vraag van een klant naar hem kwam. Not done dus.
Dat viel mijn baas/bazin natuurlijk ook op en zodra hij klaar was moest ik weer mee naar het kantoor.
Ze hebben het nog niet tegen hem verteld dat ze het weten omdat ze mijn vertrouwen niet willen beschamen, wat ik uiteraard apprecieer.

Nu vertrokken mijn baas/bazin de volgende dag op vakantie, met een bang hart natuurlijk omdat ze bang waren dat het ging escaleren, ze hebben mij dus gevraagd om toch nog 1x met hem te praten om het enigzins op zakelijk vlak toch juist te krijgen. Wat ik uiteraard ook snap, het was helemaal niet mijn bedoeling om dit te veroorzaken, ik wou hem gewoon duidelijk maken dat ik hem puur en alleen als collega zie, en dus geen vriendschappelijk contact oid wil. Gewoon een professionele relatie als collega's.
Aangezien ik staalhard genegeerd werd heb ik hem nog een sms gestuurd waarin ik hem zeg dat de bazen zich zorgen maken omdat er niks gezegd wordt, ik heb hem niet verteld dat ze het weten want dan ontploft de bom helemaal, I guess.

Eerst stuurde hij dat ik een lafaard was en daarna antwoordde hij niet meer. Nu deed hij de dag daarna ineens terug normaal alsof er helemaal niks aan de hand is/is geweest. Dus ik weet niet wat ik er van moet denken, maar voorlopig laat ik het maar ff zo want ik zou niet willen dat het escaleert als mijn baas en bazin op vakantie zijn..

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:46

Hoop voor jou dat het goed blijft gaan. Wel heel fijn dat ze je zo steunen in het hele verhaal!

Ik vind het wel een rare vogel als ik jouw berichten zo lees...

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:55

Fijn dat je bazen het zo oppakkwn. Voot hun ook lastig. Hetis een vriend/bekende. Plus nu 1 kant van het verhaal. Fijn dat ze je steunen en eventueel actie willen ondernemen.

Inderdaad maareven aankijken.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:10

zie je wel dat je (goede) bazen hebt het voor je opnemen, die vent is niet goed gewoon.
en dan te bedenken dat jij door de situatie al aan het solliciteren was, is toch te belachelijk voor woorden...... je laat je toch niet weg jagen??

gelukkig heb je je bazen achter je..

sterkte