Sinds 1.5 jaar wonen we met erg veel plezier in onze woning.
Sinds we er kwamen wonen waren de buren erg behulpzaam, zo ook de buurman op de hoek. Dit is een oudere man die altijd onze container netjes terug zet, de straat veegt en zich ook graag overal mee bemoeid.
Voornamelijk hebben wij, maar ook onze visite, erg last van het laatste punt. Meneer weet niet meer van ophouden en bemoeit zich werkelijk waar overal mee
.Uit het raam schreeuwen als we in de tuin zijn (drive-in woning) en dubbelzinnige opmerkingen maken waarvan je je afvraagt of hij nu knettergek is of dat het hele bijzondere humor is.
Hij controleert meerdere keren op een avond of onze schuurdeur wel op slot zit door eraan te trekken. Op alles wat niet in zijn straatje past worden wij aangesproken (container te dicht bij zijn hekje etc.)
Nu is hij afgelopen week, toen wij op vakantie waren,erg uitgevallen tegen mijn schoonmoeder en stond hij zelfs in de schuur

Volgens hem was de schuur niet goed dicht en hij moest dit controleren. Bovendien "brak ze in" bij ons en hadden wij hem gevraagd voor ons huis. Uhhh....echt niet!
Mijn vraag is wat moet ik hiermee? Met die man valt amper normaal te praten. Hij is echt niet gek, maar dat zou je echt denken als je hem ziet en hoort praten. Buren bevestigen ook dat hij echt niet gek is.
Ook vindt hij het doodnormaal om zijn afval in onze containers te gooien. Aanspreken heeft geen zin want hij reageert heel onverschillig : "Ja nouja, de mijne zat vol!".
Ik ben mijn geduld verloren en weet niet zo goed meer wat nu wijsheid is. Iemand tips?

!
Hij staat toch nog op jullie terrein?