Als je partner veel van huis is.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:33

Echte problemen deel ik ook gewoon als het mogelijk is qua bereik. Is het niet voor advies, dan wel een luisteren oor. Hij vind dat wel eens lastig want op afstand kan hij er niks aan doen.

Zondag "even" naar Amsterdam om elkaar te zien ( vanuit Groningen ) laatste kans voor ie Rusland in verdwijnt.
Ik moet zeggen dat ik afstand erg relatief vind sinds ik met hem samen ben. Rij rustig 200 km om elkaasr even te kunnen zien.En tijd/een jaar gaat ook reuze snel voorbij

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:00

Zo, bijgelezen en even tijd achter de laptop :)

Mijn vriend deed deze job al 4 jaar toen ik hem leerde kennen, we zijn nu 6,5 jaar samen. Ik wist dus van in het begin dat hij geen alledaagse job had en ben in het diepe gesprongen. In het begin was het wennen en aftasten, nu weten we perfect wat we aan elkaar hebben.

Zoals TS zegt, je MOET wel communiceren en vertrouwen hebben in elkaar. Anders red je het niet als koppel. Je moet er allebei rotsvast van overtuigd zijn dat je blindelings op elkaar kan bouwen, dat je partner achter je staat.
Ik breng slecht nieuws van het thuisfront gewoon over als het belangrijk is.

Ik ben wel blij dat ik 2 vriendinnen heb die weten hoe het is. De ene is dochter van iemand die vaak voor werk in het buitenland zat, de andere heeft een partner die in dezelfde branche en sinds een tijdje ook in het zelfde bedrijf werkt. Dat scheelt toch wel om af en toe je hart eens te luchten. Want je krijgt het als thuisblijver niet cadeau. Iedereen heeft wel een antwoord of mening klaar over zijn job gaande van "dat soort mannen hangt toch overal de leuter in want je weet het niet" tot "oh dan zit jij ook wel fijn gebakken, hoef je niet meer te werken toch?"

Eerlijk, hoe moeilijk het ook is om hem telkens te moeten missen, wij weten dat dit voor ons the perfect match is. Dat is het belangrijkste.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:41

O ja "hij verdient vast veel geld waarom werk je dan nog" kan er echt geïrriteerd van raken. Hij werkt er erg hard voor en niet iedereen kan dat werk doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:07

De mannen (en vrouwen) die dit type job alleen maar doen voor het geld, die houden het nooit lang vol.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 08:40

Wij doen het deels voor het geld zodat ik thuis kan blijven. Maar hij doet het helaas erg goed :') is de enige die na een jaar al een vaste aanstelling heeft gekregen en de loonsverhoging die hij aangegeven had. Echter gebruiken we maar de helft van zijn loon voor alles incl vaste lasten. Dus we leven er niet naar. Ik heb gewoon een auto van 18 jaar oud. Wel een die bijzonder zuinig is. We passen er niet met zn 5en in.

We sparen lekker voor de toekomst. Wonen nu vrije sector en willen met de tijd graag gaan kopen. Aangezien je hier toch met minimaal 300.000 over de brug moet komen willen wij een heel groot deel zelf bij elkaar sparen. We wonen voor vrije sector heel erg goedkoop. 1 euro boven de subsidie grens. :')

Daarnaast wilde mijn man graag reizen en de wereld zien. Ik heb dat niet zo, dus mooie oplossing. Hij is pas 27 dus ik zie genoeg opties voor de toekomst. Hij heeft het gelukkig erg naar zijn zin. Dus je kan het wel voor het geld doen, mits je het ook echt naar je zin hebt. Ik ga zelf een opleiding starten als het meezit dit jaar nog. Heb de baan in die sector al, moet alleen even studeren om echt aan het werk te kunnen. Nu help ik af en toe eens een dagje. Maar ik ga dan ook niet slecht verdienen en mocht het bedrijf toch verkocht worden heb ik de ervaring al in Mn zak zitten. Wij zijn totaal niet materialistisch verder. Het enige wat bij ons geld waard is, is het speelgoed van de kinderen en de pc van mijn man. :')

Wij hebben een aantal zware jaren gehad en dan besef je echt dat liefde en gezondheid de enige dingen zijn die ertoe doen. En ik draai elke euro nog steeds 6 keer om. Ben een expert geworden in goedkoop boodschappen doen. Dus tja, voor het geld kan je het zeker doen. Je moet het alleen niet allemaal willen uitgeven denk ik. :')

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:00

Hier een man die in de burgerluchtvaart werkt. 4,5 of 6 dagen op en dan 1,2 of heel soms 3 dagen af.

Wat ik het moeilijkste vind is als zijn rooster zo loopt dat hij weken, soms maanden achter elkaar vr/za/zo werkt. Alle sociale dingen van vrienden en familie met een “normale” baan vinden plaats in het weekend. Vind dat toch echt leuker om samen met hem te doen dan alleen.

Oh inderdaad Verakaj, alsof iedereen met een reizend beroep maar alles wipt wat los en vast zit |o zo kortzichtig.
Alsof dat niet met de secretaresse van kantoor kan... dat heeft echt niets te maken met beroep, maar alles met de persoon/relatie.

Geld, tja, het is wel mogelijk door zijn beroep dat ik thuis ben voor de kinderen, maar zeker niet de reden om dit werk te doen. Ik zie zulk soort opmerkingen maar als jaloezie.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:28

Varekaj schreef:
Zoals TS zegt, je MOET wel communiceren en vertrouwen hebben in elkaar. Anders red je het niet als koppel. Je moet er allebei rotsvast van overtuigd zijn dat je blindelings op elkaar kan bouwen, dat je partner achter je staat.
Ik breng slecht nieuws van het thuisfront gewoon over als het belangrijk is.
...........................
Iedereen heeft wel een antwoord of mening klaar over zijn job gaande van "dat soort mannen hangt toch overal de leuter in want je weet het niet" tot "oh dan zit jij ook wel fijn gebakken, hoef je niet meer te werken toch?"

Eerlijk, hoe moeilijk het ook is om hem telkens te moeten missen, wij weten dat dit voor ons the perfect match is. Dat is het belangrijkste.


Vertrouwen is inderdaad héél belangrijk in een relatie, anders ben je nergens. Denk dat het de basis van alles is, zéker als een van beide vanwege werk lang van huis is.

Mijn vriend is chauffeur en van maandag tot vrijdagavond van huis. Veel binnenland, maar ook bijvoorbeeld België of Duitsland. Ik wist het vanaf het allereerste begin dat dit zijn werk is. Maar niet alleen zijn werk, ook zijn passie, wat hij graag doet. En dát vindt ik ook belangrijk daar steun je elkaar in. Zie hem immers ook het liefste genieten.

Natuurlijk niet altijd makkelijk, maar maakt de tijd samen des te mooier. Gelukkig kunnen we de hele dag door veel contact hebben. Als er wat te bespreken is, of gewoon zomaar is dat wel erg prettig. Ook fijn is overigens dat we met een hele groep truckersvrouwen een whatsapp groep is, ook daar steunen we elkaar en hebben we veel lol samen.

Onlangs samen naar Truckstar geweest, was een geweldig weekend. Mooi om hem te zien genieten, en samen te genieten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:26

Hij deed de job al toen we elkaar leerden kennen. Hij is erin gerold omdat hij in de basis ooit wou meemaken hoe het was om in het buitenland te werken. Het was zijn eerste job en bijna 11 jaar later doet ie het nog steeds :) Hij is wel onshore begonnen en nadien naar offshore gegaan. Die thuis-werk regeling is "gunstiger" ivm thuisfront. Ik heb hem alleen maar offshore weten werken. Wel de opklim van surveyor naar party chief. Het hoofdkantoor wil nu dat ie eigenlijk nog hogerop gaat. Daarvoor moet ie echter vast op kantoor gaan zitten en dat wil hij absoluut niet. Het is ten eerste minder goed betaald (wel 9 to 5 dus veel meer thuis) en tjah... zijn job is hier inderdaad ook zijn passie.

Aangezien ik paarden heb moet ik wel zelf blijven werken. Mijn hobby, mijn onkosten. Stoort me niet eigenlijk. Het heeft allemaal voor- en nadelen.

Nog iets wat de meeste wel zullen herkennen: de eenzaamheid op feestjes en familiedagen. Met dat zomerweer allemaal koppels op een terras en jij in je eentje. De eeuwige vraag "en wanneer is hij terug". Maar ook dat je sneller leert relativeren binnen je relatie en je soms echt af gaat vragen waar anderen mee bezig zijn, met drama om niks.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:28

Off to Amsterdam om mijn ventje even te zien!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 00:00

Ik moet nog wachten tot 1 september. Ten vroegste. Normaal zat zijn werktijd (6 weken) erop rond 18/8 maar zoals altijd de laatste maanden/jaren wordt het steevast op de laatste minuut zonder pardon verlengd. En dan niet met een dag of 3 maar direct 2 weken of meer. Om de flauwste excuses en domste dingen.
Zo hadden ze eens geen aflos want ze waren vergeten dat de aflos de week nadien zou trouwen en al 1,5 jaar op voorhand daarvoor extra verlof had gevraagd (en gekregen natuurlijk).

Ook nu weer "we hebben geen aflos". Jah... Tis nu niet dat dat project plots uit de lucht is komen vallen.

Hij heeft aangegeven tot max. 1 september te willen blijven. Ik durf er mijn kop op zetten dat ze daar alsnog eind september van maken. Dan is hij 12 weken weg geweest. Eind oktober moet hij weer vertrekken normaal gezien.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 07:53

Ik heb de tickets al voor mijn man, helaas zegt dat ook niks :P Hier ook al gehad dat hij langer moest blijven. Of gezeik met visum in die habbibabbi landen :P "Even" paar keer in en uit het land vliegen met 2 uurtjes slaap op 26 uur.

Ik heb het liefst dat hij naar Noorwegen gaat. Super contact daar en nooit geen gezeur over wanneer hij terug komt. Hij gaat half september naar Japan. Althans dat is de planning. Nog maar 3 nachtjes dan is hij weer thuis :D Dit keer was niet zo lang. Iets langer dan een maand.

Moet zeggen dat hier alles op zich wel goed geregeld is. Als alles gaat zoals het moet mist hij maar 1 verjaardag maar is hij wel thuis met kerst en oud en nieuw.

Karev hoe was het in Amsterdam?
Varekaj: Ik vind dat jij wel in een heel lastig pakket zit hoor. Kan hij niet gewoon zeggen dat hij naar huis moet? Misschien is het bij ons makkelijker omdat wij kinderen hebben. Hier luisteren ze er in ieder geval wel naar.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:06

MizzMontana schreef:
Hier een man die in de burgerluchtvaart werkt. 4,5 of 6 dagen op en dan 1,2 of heel soms 3 dagen af.

Wat ik het moeilijkste vind is als zijn rooster zo loopt dat hij weken, soms maanden achter elkaar vr/za/zo werkt. Alle sociale dingen van vrienden en familie met een “normale” baan vinden plaats in het weekend. Vind dat toch echt leuker om samen met hem te doen dan alleen.

Oh inderdaad Verakaj, alsof iedereen met een reizend beroep maar alles wipt wat los en vast zit |o zo kortzichtig.
Alsof dat niet met de secretaresse van kantoor kan... dat heeft echt niets te maken met beroep, maar alles met de persoon/relatie.

Geld, tja, het is wel mogelijk door zijn beroep dat ik thuis ben voor de kinderen, maar zeker niet de reden om dit werk te doen. Ik zie zulk soort opmerkingen maar als jaloezie.


Klinkt als mijn eigen rooster. Ik werk ook in de burgerluchtvaart.

Hier dus niet een partner die veel weg is maar ben zelf degene die veel weg is. Dus als iemand nieuwsgierig is naar de andere kant van het verhaal, kom maar op! :D

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:19

Leuk Nelleke! Cockpit of cabine?
Is er een partner thuis met een “normale” job?

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:23

Ik ben cabine. Nu heb ik wel een nevenfunctie en ben ik in de winter heel veel op kantoor en dus gewoon in de avonduren thuis en werk ik geen 100% meer maar 80%. Dan vind ik het allemaal prima te doen.

Mijn man werkt inderdaad een 'normalere' job. Hij heeft wel veel vrijheid en kan zijn eigen tijd indelen. Hij werkt af en toe thuis voor de honden en neemt af en toe een doordeweekse dag vrij zodat we ook eens samen vrij zijn.

Moet zeggen dat voor mij weekenden vrij vragen best wel goed werkt maar ik weet dat dit niet altijd het geval is en er zijn ook periodes dat het helemaal niet lukt.

Edit: ik ga er gelijk vanuit dat jouw man cockpit is maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet... :D :')

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:27

Mijn man is ook de hele week weg.
Zondagavond vertrekt hij, en met een beetje geluk vrijdagavond thuis en anders zaterdagochtend.
Ben al jaren niets anders gewend en ik vind het heerlijk.
Hij is wel 1x in de 6 weken 1 week onbetaald thuis. Maar dan werk ik wel gewoon.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:29

Mijn man is vrachtwagen chauffeur. Hij is de woensdag avond meestal thuis en het weekend. Opzich nog best goed geregeld. Ik werk zelf in de zorg en heb om het weekend dienst. Dit vind ik soms wel moeilijk omdat we elkaar dan weinig zien.
Maar over het algemeen vind ik het heerlijk om alleen thuis te zijn.
We willen graag kinderen, ik maak me er wel eens zorgen over. Lijkt me best zwaar om de opvoeding grotendeels alleen te moeten doen. Maar ik denk dat we onze weg er ook wel in zullen vinden.

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:15

Mijn man is de hele week van huis en weekend vaak druk met werk in de buurt.
Dus niet zo vaak weg/ lang weg als bij vele hier.
We hebben Inmiddels 3 kinderen, waarvan de oudste bijna 4 en de jongste 4 weken is. En dat vind ik soms best wel pittig.
Ik ben gestopt met het werk wat ik altijd deed voor de kinderen. Daar heb ik het wel lang moeilik mee gehad omdat ik dat met veel plezier deed. Ik werk nu veel vanuit huis. Een gastouder en kdv vinden we echt helemaal niets. Teveel dingen gehoord en gezien die ik niet wil.

Ondanks dat ik nu veel alleen ben met de kinderen zou ik het ook niets vinden als hij elke avond thuis is
Ik ben dit zo gewend dat ik echt moet omschakelen als hij eens lang weekend of vrij heeft.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:37

@ Sunrise19: Als hij zegt "ik moet naar huis" dan gaan ze een keer heel hard lachen en meer ook niet. Wij hebben geen kinderen en zelfs al heb je die wel, daar wordt ook geen rekening mee gehouden. Zelfs lang op voorhand aangevraagde én goedgekeurde vakantie en geboekte reizen trekken ze zich niets van aan als het er op aankomt. Dan betalen ze doodleuk de gemaakte onkosten terug en kan hij gewoon vertrekken naar de werkplek. Dat ik dan mijn verlofdagen kwijt ben... jammer maar helaas. Hun zorg niet.
En zelfs voor hele dringende zaken, zoals overlijden van een ouder of zijn broer kan hij niet stante pede naar huis komen. Hij moet dan wachten tot het schip in de haven binnenkomt en hij van boord kan, en het is niet gezegd dat ze zomaar toestemming geven om het project te verlaten om "eventjes" iemand te gaan afzetten. Soms zitten ze op een dag varen bijvoorbeeld. Helikopterplatform is niet overal aanwezig en "oppikbootjes" zijn er ook lang niet altijd.

Het kan dus perfect mogelijk zijn dat hij zelfs de begrafenis zou missen...

Er zijn zat collega's die verjaardagen, communiefeesten en zelfs geboortes van hun eigen kinderen (moeten) missen omdat ze de planning er niet op willen aanpassen.

Vroeger waren ze daar veel menselijker in. Echter is rond 2016 er eens en hele grove borstel doorheen gehaald, allemaal nieuwe mensen op nieuwe postjes en sindsdien is het dweilen met de kraan open. Zijn departement is leeggelopen van mensen die hun ontslag hebben gegeven en ze vinden geen vervangers. Hij is ook elders aan het rondkijken.

Over communicatie ga ik niet klagen. Dat is maar uitzonderlijk dat we geen contact kunnen houden. Een dagelijks mailtje op zijn minst is altijd al mogelijk geweest. Anders hebben we whatsapp, Messenger en de sateliettelefoon. De enige periode waarbij we 14 dagen 0 contact hadden was omdat ze een grote oversteek moesten doen door piraatgevoelig gebied en daarbij compleet onder de radar moesten blijven.

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:15

Wat een verhaal Varekay, wat is de reden dat hij daar blijft werken? Mijn man is ook regelmatig van huis maar dat is de keuze die we samen gemaakt hebben, mocht ik het niet trekken stopt hij direct gelukkig.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:21

Mijn verloofde was loonwerker en werkt nu bij een akkerbouwer. Hij is 6 dagen soms 7 dagen aan het werk van meestal 6u tot 21u. Maar kan ook eerder beginnen en later eindigen, dat weet niemand van te voren. Hij werkt al gauw 80-120 uur per week. Vaak komt ie savonds thuis, dan eet ie wat en gaat ie alweer naar bed want de wekker gaat 5u of eerder. Ik spreek hem 1 a 2 uur op een dag. Dus ook ik zie hem heel weinig. Misschien niet helemaal hetzelfde maar zo gaat het hier van begin maart tot eind december. Alleen dan hebben ze het rustig.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 12:28

Jeetje varekaj, ik zou idd eens rond kijken dan! Mijn man moest perse 1 september vrij hebben en is dus ruim op tijd thuis. Met mijn bevalling was hij ook thuis en anders hadden ze een helikopter of boot geregeld. Maar ze proberen wel makkelijk te zijn. Enige wat wij daarvoor inleveren is wel flexibel zijn. Dus accepteren dat hij vandaag hoort dat hij morgen 4 weken weg is. Ik vond dit lastig maar inmiddels ben ik eraan gewend. Tijdje terug was hij 2 dagen thuis, 3 dagen weg, 1 dag thuis, 2 weken weg. Daarna 10 dagen thuis en 4 weken weg. Soms lastig maar inmiddels weet ik niet beter. De belangrijkste dagen is hij thuis. Dat is mij meer waard. We zouden een weekje naar Centerparcs gaan. Dit inmiddels geannuleerd want hij is er dan niet. Dus nu gaan we in 2019 maar weg. Herfstvakantie is hij er wel maar dan word onze zoon 2 dus dan wil ik niet weg. En tussen kerst en oud&nieuw was nog een optie maar dan kan alleen een weekend en kom ik op 31 december thuis en dit wilde ik ook niet. Nog gekeken om daar oud&nieuw te vieren maar dat kost over de 1000 euro en dat vind ik belachelijk. Dus nu maar wat anders verzinnen Haha. En anders in 2019 maar weer kijken. Nu ben ik inmiddels gewend dat vakanties lastig zijn dus dat is dan niet anders. Dagjes weg zijn ook leuk en ontspannen kan ik beter thuis dan ergens anders :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:31

Het is de planningsdienst die nogal brokken maakt hoor. Een collega had extra vrij gevraagd omdat zijn vrouw moest bevallen van een tweeling. Mijn vriend moest daardoor 2 weken langer blijven en een derde collega zou dan 2 weken gaan, zodat de beste man 4 weken extra tijd had met zijn kinderen (werd voor het eerst vader). Dat was dus heel ruim van te voren al geregeld met de collega's. Bleken ze dat vergeten op de planning, wilden ze die kerel vlak voor de bevalling alsnog naar Australië sturen :roll:

Andere collega waren ze vergeten dat ie vrij had genomen omdat hij ging trouwen, die wilden ze dan vlak voor of op de trouwdag zelf ook weer naar werk sturen.

Begin juli moest mijn vriend vertrekken. Op een week tijd is de vliegdatum 3x gewijzigd. Voor ons geen probleem, maar de planningsdienst had 3x een urgent flight aangevraagd en ticket geboekt in business class. Dat is dan ook 3x niet gebruikt geweest. Kostelijke mopjes daar op die afdeling :=


Hij zit nog bij het bedrijf omdat hij ondanks de sfeer en het gedoe het werk zelf wel ontzettend graag doet. En hij krijgt dan ook nog steeds elk jaar zeer positieve evaluaties en de bijhorende promoties.
Hij wil zeer graag in die branche verder blijven werken, al hoeft dat niet noodzakelijk in de offshore te zijn. De jobs zijn echter zeer gewild en niet al te dik gezaaid, wat maakt dat iets anders vinden niet zo makkelijk is.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:35

Jeetje varekaj wat een gedoe zeg.
Zou dat wel heel lastig vinden. Nou is in de scheepvaart vaak niets zeker maar een beetje een richtlijn over thuiskomst of vertrek is wel prettig.

Amsterdam was kort haha. Kon er pas om 18 uur savonds komen omdat ze druk waren. En vanochtend om half 8 zat ik weer in de auto. Maar het was fijn elkaar weer even te zien. Ik krijg daar wel Weer een boost van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:01

Die korte momentjes samen, die zijn goud waard :D Mogen jullie elke keer blijven overnachten als ze in de haven liggen? Hier verschilt het per kapitein. Door misbruik zijn ze er helaas een stuk moeilijker in geworden, dus de laatste keren was het 's avonds heen met aankomst rond 18u en terug huiswaarts rond 23u30. Telkens een dik uur enkele rit met de auto.
Intussen is het alweer een jaar geleden of zelfs langer, zit nu altijd ergens in de (onbewoonde) wereld.

Het is een gedoe maar ach... we voelen ons vast allemaal een beetje als op pakjesavond wanneer ze weer thuiskomen :+

Wij hebben een aantal "vaste routines" bij vertrek en aankomst. Zo ga ik mee naar de luchthaven om 'm uit te zwaaien bij vertrek of om 'm op te halen bij thuiskomst. Voor zover dat lukt met mijn eigen job natuurlijk. Daar hoort voor mij dan ook steevast een Starbucks bij :9k

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 22:33

Met 3 kinderen kan ik dat allemaal niet :') maar voor mij is het ook altijd pakjesavond als ie weer voor de deur staat. Donderdag is hij zelfs eerder thuis dan mij. Ik moet naar het ziekenhuis. Het hele dorp weet ook meteen als hij thuiskomt. Dan weet ik weer hoe Mn make up werkt en verban ik Mn slobber broeken en shirts :') en verban ik ook 2 kinderen uit mijn bed :+

Lastig idd om in deze branche op dat niveau een baan te vinden. Maar dat komt vast goed varekaj!

Karev mag je dan aan boord? Hier word er niet in Nederland gevaren zover ik weet. Eventueel wel voor reparatie geloof ik. Alles word per vliegtuig gedaan en als het schip er al ligt maar er nog geen werk is of dat het schip nog naar een andere locatie moet zitten ze in een hotel. Tijdje terug 11'dagen zelfs in een hotel. Betaald vakantie :')