Brieven versturen bus weg!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:22

Ik vind dat je met een brievenbus op 800m nog geluk hebt, dat is toch hartstikke dichtbij? Ja als je heel slecht ter been bent dan kan dat heel ver zijn, maar de meeste mensen die zo'n stukje niet kunnen lopen hebben daar oplossingen voor. Jij ook lees ik, alleen heb je je scoot niet op dit adres.

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:16

Wat is supermarkten beperkt open? Ik vind het een prima zaak dat het nu via de supermarkten kan. Daar kom je, of degene die voor jou boodschappen doet, toch regelmatig en dan kan de post direct mee. Ideaal!

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:25

Marije_jiplover schreef:
Ik vind het wel logisch dat de bussen verdwijnen.

Er wordt nu eenmaal steeds minder post verstuurd en dus moet er bij postnl ook gewoon flink bezuinigd worden, er komt simpelweg steeds minder binnen, dan moet er ook aan de uitgavenkant bezuinigd worden en dat dus oa door het schrappen van brievenbussen, die dan niet geleegd hoeven worden, dat scheelt in de kosten.

Ik vind het niet logisch. In NRC stond een paar dagen geleden een stuk over het feit dat de tarieven omhoog mogen van de toezichthouder (naar ong. 1 euro per brief), omdat de kosten stijgen. In hetzelfde stuk stond echter ook dat de winst van postnl vorig jaar is gestegen. Misschien aardig om die winst een beetje terug te laten vloeien naar de samenleving en een ander soort bezuinigingsbeleid erop los te laten. In ieder dorp, buurt of wijk een brievenbus/postagentschap in een supermarkt, en die er niet voor laten betalen bijvoorbeeld. Bespaar je wel op het aantal brievenbussen, maar nauwelijks op de service.
Ik weet niet of dit voor iedereen leesbaar is: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/30/po ... n-a1611591
Laatste alinea:
Vorig jaar mocht het postbedrijf de prijzen al met 7 procent verhogen. De prijs van een postzegel ging toen van 78 cent naar 83 cent. De postbezorger kampt met een dalend onderliggend bedrijfsresultaat, het bedrag dat overblijft als de bedrijfskosten van de netto-omzet worden afgetrokken. Dit bedrag daalde afgelopen jaar met 20 miljoen euro. Daarentegen nam de winst over 2017 met 13 miljoen toe. Toch besloot PostNL om in februari dit jaar een groot aantal banen te schrappen om zo 40 miljoen euro te besparen.

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:34

karuna schreef:
Deze brief is opgelost gelukkig komt zo iemand ophalen. Alleen zou graag en met mij meer mensen gewoon zelf iets kunnen doen zonder weer voor iets hulp te moeten vragen vanwege weer iets dat nek omgedraaid wordt. Nu is het een brief dan weer vervoer naar huisartsen post omdat de busdienst is opgeheven.dan weer geld halen enz

Dit vind ik dus heel erg >censuur< om te lezen. Je hebt zo gelijk en ik vind het echt schokkend dat we zo weinig sociaal zijn als samenleving. Ik sta altijd klaar voor mijn oudere buren, maar ik begrijp heel goed dat ze zo min mogelijk gebruik van mij willen maken. Zou ik ook niet willen. Je voelt je zo miskend als mens...

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:19

karuna schreef:
Heb gebeld vanmorgen moet per papieren post aangeleverd worden.fotos van klep nummerbord en foto's van rekening van scootmobiel verzekering.

Pc met scanner neup. Ipad en een goede printer wel. En dan ga je weer ouderen en anderen die niet zo digitaal zijn moeten dan weer hulp vragen

Supermarkten beperkt open daar waar een brievenbus is. Jammer dan voor weekenden. Niet iedereen woont in een grote zelfvoorzienende stad ook de krimpgebieden hebben recht op enige voorzieningen
Wat ontzettend irritant. Normaal sta ik hier niet echt bij stil, doe zelden iets op de post en op kantoor geef ik het af bij de secretaresse(s). Hier in het dorp voldoende postbussen maar de banken sluiten massaal. Zeker binnen een gebied waar veel ouderen wonen is dit lastig. Ze voelen zich onveilig bij veel cash geld.

Weet je trouwens zeker dat je niets kunt mailen naar de BD? Ze zijn inderdaad niet makkelijk maar ik kreeg ze uiteindelijk zo ver dat ik een mailadres kreeg. We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder en het is nog niet opgelost, maar als iets snel(ler) moet kan ik tegenwoordig mailen (naast minstens 3 keer per maand ruim 1 uur te bellen met ze).

Eigenlijk moet ik na het bovenstaande te hebben geschreven, concluderen dat je gewoon pech hebt. Maar mailen kán dus wel :')

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:29

Karuna gelukkig is het opgelost.

Belastingdienst wil graag allerlei papieren en foto’s per post hebben als je je auto op invalidekenteken wil zetten. Digitaal zou handiger zijn. Vertel dat de belastingdienst maar.

Tja ik verstuur steeds minder gewone post.
Ik vind de postzegels gewoon te duur worden.
Kan Post.nl de tarieven wel verhogen omdat mensen weinig sturen, maar dan zullen nog minder mensen post gaan versturen.

Afgelopen jaar de kerstkaarten met Sandd verstuurd. Scheelde veel geld.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:37

luuntje schreef:
Karuna gelukkig is het opgelost.

Belastingdienst wil graag allerlei papieren en foto’s per post hebben als je je auto op invalidekenteken wil zetten. Digitaal zou handiger zijn. Vertel dat de belastingdienst maar.

Tja ik verstuur steeds minder gewone post.
Ik vind de postzegels gewoon te duur worden.
Kan Post.nl de tarieven wel verhogen omdat mensen weinig sturen, maar dan zullen nog minder mensen post gaan versturen.

Afgelopen jaar de kerstkaarten met Sandd verstuurd. Scheelde veel geld.
Interessant!

Dus post.nl is eindelijk haar monopoly positie kwijt :P

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:54

Moet zeggen dat ik het wel rijkelijk laat vind als de brief perse verstuurd moet worden omdat het anders te laat bij de belastingdienst aankomt.

Wij versturen dagelijks tientallen poststukken en hier zit al regelmatig een vertraging in van 1-3 dagen. Dus als je post zo belangrijk is dat het aankomt zou ik het eerder versturen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 10:56

Eeeh ja maar heb je ook alles gelezen? De brief was veel te laat afgeleverd door post.nl. Was ruim anderhalve week ervoor op de bus gedaan door de belastingdienst, kreeg hem gister ochtend in de bus. Meteen gebeld naar belastingdienst met de vraag of het digitaal kon gezien de krappe termijn, maar helaas moest per post dus

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:00

Ailill schreef:
Dus post.nl is eindelijk haar monopoly positie kwijt :P

PostNL is toch bezig met het overnemen van Sandd? Meen dat ik daar laatst iets over gelezen heb.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:37

Je hebt gelijk Karuna. Ook hier de brievenbus in de straat met 55+woningen verdwenen.Het is nu moeilijker om een brief snel gepost te krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 11:02

Niks gehoord nog van post.nl. Wel van de belastingdienst. Hehe boel is eindelijk geregeld