Werken in het buitenland.. wat voor verzekering?!

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

marachels

Werken in het buitenland.. wat voor verzekering?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 14:05

*Excuses als het hier niet goed staat, dan graag verplaatsen

Ja, verzekeringen dus. Heb het internet al aardig wat afgestruind en ook contact gehad met Univé maar wordt nog niet veel wijzer.

Situatie:
Ik wil vanaf september/oktober een tijdje in het buitenland gaan werken, met paarden. Het lijkt er op dat het Ierland gaat worden, gewoon stalwerk maar ook rijden en eventueel wedstrijden rijden.
Ik dacht eerst aan 3 maanden, maar nu kan het ook een half jaar worden.Het gaat hierbij om werk tegen kost- en inwoning en wat zakgeld/onkostenvergoeding.
Met een gewone doorlopende reisverzekering lijkt dit niet te lukken i.v.m. de reisduur en het feit van werken.

Door Univé werd ik naar Allianz gestuurd voor een globetrotter verzekering, maar dan kom ik bij het kopje beroepsrisico's en weet ik niet waar paardrijden onder valt (https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... oepsrisico).
Dan kwam ik nog bij een ander punt waarin staat dat er niet gedekt wordt: als je deelneemt aan wedstrijden of voorbereidingen daarop; (file:///C:/Users/Mara/Downloads/Voorwaarden_GTRV_2018-05-25.pdf)

Ik kom er dus eigenlijk niet meer uit en vraag me af wat anderen voor verzekering hadden/hoe dit geregeld was bij tijdelijk werk in het buitenland met paarden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:33

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Kelly_ann

Re: Werken in het buitenland.. wat voor verzekering?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:56

Paardensport is bij Global geen hoogrisicosport. En valt dus onder hun reisverzekering. En ze hebben een verzekering waar vrijwilligerswerk onder valt. Je kan ook even kijken bij JoHo Isis.

Maar als prof, behalve een goede zakelijke reisverzekering valt er weinig te verzekeren. Misschien dat binnen de EU nog wel iets valt. En dat een goede adviseur nog iets kan.

Ik heb in mijn studententijd paarden werk gedaan met een goede backpack reisverzekering.

Succes!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:45

Toen ik stage ging lopen in het buitenland (ziekenhuis in de VS) kon dit nog via een extra module bij mn zorgverzekering, maar toen ik er ging werken kon/mocht dit niet en heb ik een verzekering afgesloten bij Joho Isis.

https://www.bokt.nl/markt/ad/482434/cus ... g-solo-175”-dressuurzadel

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:49

Kan je niet, aangezien je daar gaat werken, onder contract/officieel werk een ziekteverzekering/risicoverzekering afsluiten in Ierland?
Ik werk ook in het buitenland, officieel contract en daar heb ik gewoon een ziekteverzekering. Lijkt me dat je daar ook een risicoverzekering af kan sluiten?

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 05:10

Ik heb vroeger bij ABN Amro een reisverzekering gehad die ik kon aanvullen met een soort lang in het buitenland polis. Daardoor kon ik geloof ik tot een jaar bijverzekeren. Hier heb ik ook zorgkosten op kunnen declareren. Ze vergoeden alles wat de zorgverzekeraar zelf niet betaalt. Wel even goed de voorwaarden bekijken. Er zit soms een maximum aan kosten (bv tandarts).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:47

Maartje__ schreef:
https://www.oomverzekeringen.nl/ heb je hier al gekeken? Staan bekend om buitenlandverzekeringen

Ik werk als adviseur bij een verzekeringsmaatschappij. Wij bieden geen verzekering aan, maar ik zou je ook doorverwijzen naar OOM Verzekeringen. Bieden langere dekking en ook voor werk.

Daarnaast kan je eventueel ook nog bij Travel Active kijken wat ze daar aanbieden. Maar daar ben ik iets minder bekend mee.

Ik zou zeggen, let vooral goed op hoe de hulpverlening is geregeld (repatriëring, vergoeding onvoorziene uitgaven) en of je je medische kosten moet uitbreiden en of hier nog een aanvullend pakket bij moet ivm het paardrijden.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:34

Bel FBTO even. Die hebben modules en daarbij kun je Lang op reis én Zakenreizen meerverzekeren.
Ik meen zelfs dat je risicosporten ook kunt verzekeren, maar dat weet ik niet zeker....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:14

linoleum schreef:
Maartje__ schreef:
https://www.oomverzekeringen.nl/ heb je hier al gekeken? Staan bekend om buitenlandverzekeringen

Ik werk als adviseur bij een verzekeringsmaatschappij. Wij bieden geen verzekering aan, maar ik zou je ook doorverwijzen naar OOM Verzekeringen. Bieden langere dekking en ook voor werk.

Daarnaast kan je eventueel ook nog bij Travel Active kijken wat ze daar aanbieden. Maar daar ben ik iets minder bekend mee.

Ik zou zeggen, let vooral goed op hoe de hulpverlening is geregeld (repatriëring, vergoeding onvoorziene uitgaven) en of je je medische kosten moet uitbreiden en of hier nog een aanvullend pakket bij moet ivm het paardrijden.

Ik heb ook een tijdelijke verzekering bij OOM afgesloten toen ik in het buitenland ging werken.
Achteraf hoorde ik dat ik mijn eigen verzekering in die periode had moeten opzeggen, want dubbel verzekeren mag ook weer niet. Maar of dat klopt weet ik niet.
In elk geval is een verzekering afsluiten bij OOM simpel en snel geregeld.

B+24 L1+27 L2+26 M1+21 M2+10 Z1+1

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:23

Toen mijn zusje in het buitenland zat was ze ook verzekerd bij OOM. Die hebben haar meerdere keren goed geholpen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 22:40

lianne__ schreef:
Ik heb ook een tijdelijke verzekering bij OOM afgesloten toen ik in het buitenland ging werken.
Achteraf hoorde ik dat ik mijn eigen verzekering in die periode had moeten opzeggen, want dubbel verzekeren mag ook weer niet. Maar of dat klopt weet ik niet.
In elk geval is een verzekering afsluiten bij OOM simpel en snel geregeld.

Ja daar zat ik dus ook over te denken, want straks heb ik een zorgverzekering, reisverzekering, AVP verzekering en een extra reisverzekering omdat mijn andere niet geldig is voor deze periode/werk 8)7
Dat is nogal wat.. %)

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!! Hier kan ik wat mee, ik ga het verder uitzoeken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie