Heel snel geïrriteerd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:17

Volgens mij bekijk je alles toch niet zo realistisch...

Je stelt jezelf heeft zelfstandig voor,maar werken om zelf wat geld te verdienen,daar doe je niet echt aan mee,want je bent heel kieskeurig?
Geen idee wat je studeert,maar in de tijd van nu mag je al heel blij zijn dat je werk vindt,kieskeurigheid hoort daar zelden bij.
(en de meeste plannen kosten handenvol geld,dus als je zo goed en bewust met alles bezig bent,zou je realistischer zijn in zo'n dingen.)

Idem met poetsen enzo,qua zelfstandigeheid,poets idd gewoon je kamer,strijk je kleren,maak je eigen eten klaar als je iets anders wil,...
Vooral dan als je gewoon vaak thuis zit.

Ik snap ook je ouders er ook wel hoor.
Jij hebt grote plannen maar werkt niet,jij komt op ern leeftijd dat je eisen stelt(liever geen bezoek,ander eten,...),maar zelf draag je zelde bij(poetsen,koken,....)

Geef jezelf aan schop onder je kont en doe ook effectief dingen ipv enkel te dromen.

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:25

tengeltje11 schreef:
Volgens mij bekijk je alles toch niet zo realistisch...

Je stelt jezelf heeft zelfstandig voor,maar werken om zelf wat geld te verdienen,daar doe je niet echt aan mee,want je bent heel kieskeurig?
Geen idee wat je studeert,maar in de tijd van nu mag je al heel blij zijn dat je werk vindt,kieskeurigheid hoort daar zelden bij.
(en de meeste plannen kosten handenvol geld,dus als je zo goed en bewust met alles bezig bent,zou je realistischer zijn in zo'n dingen.)

Idem met poetsen enzo,qua zelfstandigeheid,poets idd gewoon je kamer,strijk je kleren,maak je eigen eten klaar als je iets anders wil,...
Vooral dan als je gewoon vaak thuis zit.

Ik snap ook je ouders er ook wel hoor.
Jij hebt grote plannen maar werkt niet,jij komt op ern leeftijd dat je eisen stelt(liever geen bezoek,ander eten,...),maar zelf draag je zelde bij(poetsen,koken,....)

Geef jezelf aan schop onder je kont en doe ook effectief dingen ipv enkel te dromen.


Absoluut niet mee eens. Er is meer dan werk zat, zeker voor 17 jarige.
ts: als je gaat werken ben je ook minder thuis, werk is niet vervelend en het is zeker fijn om wat extra geld te hebben. ik denk dat als je gaat werken er al heel veel irritatie weg valt!

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:29

verootjoo schreef:
LoveGlove schreef:
Ik zit te denken. Wat komt er allemaal kijken bij het op kamers gaan?


Vooral veel geld :Y)


Huur
Gas water en elektra
WA verzekering
Inboedelverzekering
Telefoon abbo of prepaid
Internet en tv abbo
Zorgverzekering

Dat zijn de maandelijkse kosten die je sowieso hebt.
Vaak vraagt men een maandhuur borg die je voor aanvang huur moet betalen samen met de eerste maand huur.

WA en inboedel heb ik bij 1 maatschappij afgesloten en ben 11 euro per maand kwijt daaraan.
Zorgverzekering kost mij 120 euro per maand en ik spaar 40 euro voor het eigen risico
Mijn telefoonabbo is 50 euro
En mijn tv en internet samen is 67 euro

En ik spaar maandelijks een x bedrag voor het geval er iets stuk gaat of dat mijn paard of hond ziek wordt.
En omdat ik zelfstandig woon moet ik ook jaarlijks gemeentelijke belastingen en het waterschap betalen dus daar spaar ik ook voor. Gemeentelijke belastingen en het waterschap kosten mij op jaarbasis ook 700 euro

Huur hangt af van de regio waar je zit. Ik zit in Drenthe en huur particulier en betaal voor een 3 kamer appartement in een omgebouwde oude boerderij 855 euro incl gas water en elektra.

Op mijn huurcontract staat wel de kale huurprijs dus ik heb huurtoeslag van 233 euro

En ook zorgtoeslag van 101 euro

Als je op kamers gaat heb je geen recht op huurtoeslag dacht ik.
Maar zorgtoeslag kun je bij de belastingdienst aanvragen.

Als je nog een scooter rijdt komt daar nog het onderhoud brandstof en verzekering bij.

Sportclub of hobby's? Kost ook geld.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:37

Waarschijnlijk zit jij je ouders net zo in de weg als zij jou. Maar het is wel begrijpelijk wat je voelt, echter, je kunt er zelf veel aan doen. Ga zelf je kamer schoon houden, ga eens strijken, ruim je rommel op, ga eens koken, maw, ga meehelpen. Goede leerschool wanneer je zelfstandig woont. Zoek een baan met wat meer uren en laat los dat je zo veel mogelijk wil verdienen met zo weinig mogelijk uren. Er zijn maar heel weinig beroepen waar dit lukt en dat werk wil je niet doen. Ga je naar school?? En welke, plannen om te studeren??

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:46

bigone schreef:
Waarschijnlijk zit jij je ouders net zo in de weg als zij jou. Maar het is wel begrijpelijk wat je voelt, echter, je kunt er zelf veel aan doen. Ga zelf je kamer schoon houden, ga eens strijken, ruim je rommel op, ga eens koken, maw, ga meehelpen. Goede leerschool wanneer je zelfstandig woont. Zoek een baan met wat meer uren en laat los dat je zo veel mogelijk wil verdienen met zo weinig mogelijk uren. Er zijn maar heel weinig beroepen waar dit lukt en dat werk wil je niet doen. Ga je naar school?? En welke, plannen om te studeren??


Dit precies.
Ik kom uit een heel ander nest en had echt een stiefloeder.
Zodra ik groot genoeg was werd ik omgedoopt tot assepoester terwijl zij halfdronken op de bank hing.
Ben op mijn 17e weggelopen en ben alsnog flink wat keren op mijn bek geflikkerd. Maar huishoudelijke taken gingen me prima af.
Het was meer het financiële plaatje wat niet lukte.
Ook het vinden van zelfstandige woonruimte was niet makkelijk. En heb foute keuzes gemaakt toen.
Ik zou het als ik toen wist wat ik nu weet totaal anders hebben aangepakt. En dat zou dan inhouden dat ik zeker nog wat jaren me had moeten laten koeieneren door die dronkelap. Maar dan had ik wel kunnen sparen en dan had ik wel een huisje via de woningbouw gehad.

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:57

Het huishouden doen als je op kamers bent is het probleem niet. Eerst een geschikte woonruimte vinden en vervolgens genoeg geld hebben om van te kunnen leven wel.

Dat gaat het best als de basis voor elkaar hebt: een zelfstandig inkomen. En dat bereik je door onderwijs. Er zijn er maar enkelen zo getalenteerd dat zij een andere weg kunnen bewandelen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:03

FennaK schreef:
je kan ook een spiraaltje nemen he als je toch anticonceptie wilt, daar zitten veel minder hormonen in dan in de pil.

Ik weet niet of ik dat kan. Ik ben eeeenorm gevoelig. Voooral daar op die plek. Dus dat zal dan eeeeenorm veel pijn gaan doen. Ik kan niet eens tampons indoen zonder immense pijn. Dus ja :')


verootjoo schreef:
LoveGlove schreef:
Ik zit te denken. Wat komt er allemaal kijken bij het op kamers gaan?


Vooral veel geld :Y)

Dat had ik me ook al bedacht :Y


tengeltje11 schreef:
Volgens mij bekijk je alles toch niet zo realistisch...

Je stelt jezelf heeft zelfstandig voor,maar werken om zelf wat geld te verdienen,daar doe je niet echt aan mee,want je bent heel kieskeurig?
Geen idee wat je studeert,maar in de tijd van nu mag je al heel blij zijn dat je werk vindt,kieskeurigheid hoort daar zelden bij.
(en de meeste plannen kosten handenvol geld,dus als je zo goed en bewust met alles bezig bent,zou je realistischer zijn in zo'n dingen.)

Idem met poetsen enzo,qua zelfstandigeheid,poets idd gewoon je kamer,strijk je kleren,maak je eigen eten klaar als je iets anders wil,...
Vooral dan als je gewoon vaak thuis zit.

Ik snap ook je ouders er ook wel hoor.
Jij hebt grote plannen maar werkt niet,jij komt op ern leeftijd dat je eisen stelt(liever geen bezoek,ander eten,...),maar zelf draag je zelde bij(poetsen,koken,....)

Geef jezelf aan schop onder je kont en doe ook effectief dingen ipv enkel te dromen.

Kwa werk kijk ik er nu zo naar: ik zit nog thuis, en ik heb nu alleen geld nodig als ik iets wil kopen voor mezelf. Ik heb zelf helemaal geen vaste lasten ofzo. Ik ben wel iemand die dan altijd veel spaart om dat grote dingen te kopen waar ik veel aan heb. Maar over werk zit ik nu ook veel te denken. Ik zit te bedenken wat ik zelf leuk zou vinden om te doen, en wat goed verdient. Misschien kan ik daar een combinatie van vinden. Ik kijk eerst maar wat ik zelf leuk vindt, daarna kijk ik naar de rest. Ik ben kieskeurig, want ik vind niet veel leuk. Maar dat betekend niet dat ik het niet ga doen. Ik doe nu ook werk wat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind. Toch zal het moeten.

Ik zal je eens zeggen: mam smeert zelfs de boterhammen voor mij, en dat WIL ze zelf. Ze pampert me helemaal, en dat wil ze, om vervolgens te zeuren dat ik niets doe. Dan zeurt ze bv dat ik mijn bed niet opmaak, maar vervolgens, voordat ik zelfs de kans krijg om op te staan van mijn stoel, doet ze het zelf al. Dan heb Ik zoiets, dan doe het ook niet zelf :')
Dus op dat gebied wordt ik gewoon veel gepamperd door mijn moeder. Daardoor heb ik dat inzicht denk ik nog niet. Daarbij ben ik een langzaam persoon. Vooral kwa poetsen. En ik zal je zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om sneller te worden, maar niets werkt. Ik ben gewoon een langzaam persoon. Mam is juist heel snel, en heeft ook het geduld niet om te wachten totdat ik klaar ben met was vouwen ofzo. Als ik 3 handdoeken heb gehad, heeft zij de hele stapel al gehad. Daardoor laat ze me ook niet altijd toe om te poetsen.

Ik ben ook iemand die alles doet om te krijgen wat ze wil. Dat valt niet altijd te zien, maar laat je niet voor de gek houden hoor. Ik ben achter de schermen altijd bezig met werken aan dingen waarvan jij niks weet :))

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:09

Herkenbaar, wat je moeder doet. Ik heb ook zo'n opvoeding gehad: niet veel huishoudelijks geleerd van ma want ze deed het liever zelf. En dan vervolgens wel haar zorgen uitspreken over hoe dat nou moest als je het huis uit ging.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:13

Ik had werkelijk geen flauw benul wat koken en poetsen betreft en in die tijd bestonden er nog geen smart-phones of makkelijk internet (modem).
Ben toen gewoon naar de blokker gegaan, 2 goedkope pannen gekocht, bij de supermarkt simpele dingen gekocht en het kwam vanzelf goed :D

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:21

Precies, huishouden is gewoon een kwestie van gaan doen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:22

bigone schreef:
Waarschijnlijk zit jij je ouders net zo in de weg als zij jou. Maar het is wel begrijpelijk wat je voelt, echter, je kunt er zelf veel aan doen. Ga zelf je kamer schoon houden, ga eens strijken, ruim je rommel op, ga eens koken, maw, ga meehelpen. Goede leerschool wanneer je zelfstandig woont. Zoek een baan met wat meer uren en laat los dat je zo veel mogelijk wil verdienen met zo weinig mogelijk uren. Er zijn maar heel weinig beroepen waar dit lukt en dat werk wil je niet doen. Ga je naar school?? En welke, plannen om te studeren??

Ja, dat denk ik wel dat ik dat ga doen. We gaan vrijdag op vakantie en ik op kamp. En als we daarvan terugkomen, kan ik met mam even goed afspreken wat We allebei willen en wat ik kan enzo. Ik heb dan nog een week of 2 vakantie, dus dan heb ik nog de tijd om het te leren :j


leestmee schreef:
bigone schreef:
Waarschijnlijk zit jij je ouders net zo in de weg als zij jou. Maar het is wel begrijpelijk wat je voelt, echter, je kunt er zelf veel aan doen. Ga zelf je kamer schoon houden, ga eens strijken, ruim je rommel op, ga eens koken, maw, ga meehelpen. Goede leerschool wanneer je zelfstandig woont. Zoek een baan met wat meer uren en laat los dat je zo veel mogelijk wil verdienen met zo weinig mogelijk uren. Er zijn maar heel weinig beroepen waar dit lukt en dat werk wil je niet doen. Ga je naar school?? En welke, plannen om te studeren??


Dit precies.
Ik kom uit een heel ander nest en had echt een stiefloeder.
Zodra ik groot genoeg was werd ik omgedoopt tot assepoester terwijl zij halfdronken op de bank hing.
Ben op mijn 17e weggelopen en ben alsnog flink wat keren op mijn bek geflikkerd. Maar huishoudelijke taken gingen me prima af.
Het was meer het financiële plaatje wat niet lukte.
Ook het vinden van zelfstandige woonruimte was niet makkelijk. En heb foute keuzes gemaakt toen.
Ik zou het als ik toen wist wat ik nu weet totaal anders hebben aangepakt. En dat zou dan inhouden dat ik zeker nog wat jaren me had moeten laten koeieneren door die dronkelap. Maar dan had ik wel kunnen sparen en dan had ik wel een huisje via de woningbouw gehad.

Met het geld zal ik denk ik niet veel problemen hebben. Ik houdt het nu in principe al goed bij. Het enige is dat ik zelf nog niet zo 123 bij kan, dus ik weet nier altijd precies wat erop staat. Maar verder houdt ik alles goed bij. Ik denk meer dat het verdienen van het geld het grootste probleem gaat zijn, mij kennende :=


Sizzle schreef:
Ik had werkelijk geen flauw benul wat koken en poetsen betreft en in die tijd bestonden er nog geen smart-phones of makkelijk internet (modem).
Ben toen gewoon naar de blokker gegaan, 2 goedkope pannen gekocht, bij de supermarkt simpele dingen gekocht en het kwam vanzelf goed :D

Precies dit :')

Voor de mensen die trouwens willen weten: ik ben een opleiding voor dierenartsassistente aan het doen, en daarna wil ik misschien nog een muziekopleiding doen. Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:24

T is wel makkelijk om daar achter te schuilen.
Smeer je boterhammen gewoon zelf, kuis zelf, hoe langzaam ook, doe je was zelf, ga zelf werken...

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:28

Je moet helemaal niets afspreken, gewoon doen. En je moeder die je pampert?? Ik lees toch wel iets van overal de schuld neerleggen behalve bij jezelf, waarom niet gewoon zelf je boterhammen klaar maken ipv te wachten tot zij het gedaan heeft. Dat pamperen doen veel moeders maar daar heb je als kind een groot aandeel in hoor. Want je kunt sommige zaken gewoon voor zijn.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:29

Succes met het verdienen van geld dan, met die opleidingen... sorry, dat is onaardig.
Ik vind het namelijk leuk dat je oprecht probeert na te denken over hoe het anders kan.
Je zit ook gewoon volop in ontwikkeling, zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik herken het ook wel, mijn moeder en ik hadden regelmatig ruzie en irritaties toen ik nog thuis woonde. Ik kon gewoon boos worden omdat ze iets zei. En achteraf gezien verdiende ze dat niet.
Gelukkig is er veel veranderd omdat ik op mezelf ging wonen, maar het verschil met jou is wel dat ik altijd gewerkt heb voor mijn geld en dat ik ook wist wat koken en huishouden doen inhield.
Alleen dat huishouden, daar was ik de eerste jaren niet altijd zo mee bezig, het was meestal echt een puinzooi bij mij :') En nu woon ik in een keurig huis, meestal heel opgeruimd en schoon (maar dat schone komt door de schoonmaakster, ik houd namelijk van een schoon huis, maar niet van het schoonmaken).

Wat me wel opvalt is dat het bij jou altijd aan een ander ligt. Je kunt ook gewoon je eigen brood smeren 's ochtends of de avond van te voren. Je bed opmaken als je opstaat. Gewoon een keertje extra stofzuigen... denk na over waar jij invloed op hebt.
Jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen leven en niemand anders.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:30

inderdaad, moeders kunnen pamperen, maar men laat zich ook graag bepamperen en dan dat als reden opgeven om iets niet te doen.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:34

Je kunt ook afspreken dat je iig zelf je kamer gaat bij houden. Bed opmaken. Poetsen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:39

dromertje2 schreef:
T is wel makkelijk om daar achter te schuilen.
Smeer je boterhammen gewoon zelf, kuis zelf, hoe langzaam ook, doe je was zelf, ga zelf werken...

Dat langzame daar bedoel ik mee dat mijn moeder geen geduld heeft om op mij te wachten met poetsen. Ik kan zo snel zijn als ik wil, maar dan ben ik nog heel langzaam.

Mam smeert ook de boterhammen voor pap :=

En volgens mij lijkt het nu een beetje voor iedereen alsof ik helemaal niks doe, wat niet waar is. Ik maak meestal mijn bed op, en ik stofzuig iedere week de hele bovenkamer. Stofvegen ook :j
Dus ik doe niet helemaal niets. Maar meer kan wel. Maar nogmaals, mijn ouders hebben me nooit gezegd van jij gaat elke week mam helpen met de was etc. Dan ben ik ook zo iemand die dat niet doet, omdat ik het voor mezelf druk heb, met voor mijn doen, belangrijke dingen. Ik verveel me daarom ook nooit in vakanties. Ik ben altijd bezig. Ergens is dat natuurlijk geen goed iets, tegenover mijn ouders.
Wendy schreef:
Succes met het verdienen van geld dan, met die opleidingen... sorry, dat is onaardig.
Ik vind het namelijk leuk dat je oprecht probeert na te denken over hoe het anders kan.
Je zit ook gewoon volop in ontwikkeling, zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik herken het ook wel, mijn moeder en ik hadden regelmatig ruzie en irritaties toen ik nog thuis woonde. Ik kon gewoon boos worden omdat ze iets zei. En achteraf gezien verdiende ze dat niet.
Gelukkig is er veel veranderd omdat ik op mezelf ging wonen, maar het verschil met jou is wel dat ik altijd gewerkt heb voor mijn geld en dat ik ook wist wat koken en huishouden doen inhield.
Alleen dat huishouden, daar was ik de eerste jaren niet altijd zo mee bezig, het was meestal echt een puinzooi bij mij :') En nu woon ik in een keurig huis, meestal heel opgeruimd en schoon (maar dat schone komt door de schoonmaakster, ik houd namelijk van een schoon huis, maar niet van het schoonmaken).

Wat me wel opvalt is dat het bij jou altijd aan een ander ligt. Je kunt ook gewoon je eigen brood smeren 's ochtends of de avond van te voren. Je bed opmaken als je opstaat. Gewoon een keertje extra stofzuigen... denk na over waar jij invloed op hebt.
Jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen leven en niemand anders.

Ik snap niet wat je met die eerste zin bedoeld? :+

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:40

capopjekop schreef:
Je kunt ook afspreken dat je iig zelf je kamer gaat bij houden. Bed opmaken. Poetsen.

Dat doe ik al :D

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:45

Wat ik met die zin bedoelde is dat je als dierenartsassistente waarschijnlijk het minimumloon gaat verdien, áls je al een baan vindt. Hetzelfde geldt voor een muziekopleiding.
Doen wat je leuk vindt is belangrijk, maar voor beide opleidingen geldt dat er veel mensen zijn die dit willen doen, maar er weinig werk in is.
Behalve dan als je op het gebied van muziek écht heel getalenteerd bent misschien. Maar dan zou je daar waarschijnlijk nu ook al een mooie zakcent mee kunnen bijverdienen.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:46

Volgens mij zijn jouw ouders hartstikke lieve ouders die het beste met zich voor hebben :j

Goed ook dat je niet boos wordt op ze want volgens mij verdienen ze dat ook niet. Wel zou ik er (maar volgens mij heb je dat al gedaan) over praten met je ouders, maar op een luchtige manier, anders wordt het zo'n ding.

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor dat je je irriteert aan je ouders dat heb ik ook nog steeds (ik ga volgend jaar mei samenwonen met mijn vriend, tel de dagen af :')). Maar als je je irriteert probeer dan even te bedenken hoeveel ze voor jou over hebben en voor je doen. En als je zo'n bui hebt, ga naar buiten of ga muziek luisteren/maken of zorg in ieder geval dat je even een uitlaatklep hebt.

2/3 jaar geleden had ik het ook veel erger dan nu, dus ik zorgde ervoor dat ik niet zoveel thuis was := ging werken, naar mijn verzorgpaardje, met vriendinnen afspreken, naar mijn vriend, sowieso naar school etc. Als je minder thuis bent dan heb je ook minder tijd je te ergeren.

Uit het huis is heus niet alles, zeker niet op jouw leeftijd, je hebt alleen een bijbaantje als ik het begrijp, dus daar kom je eerlijk ook niet ver mee. Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en we kunnen goed rond komen, maar we moeten wel op letten.

Wat betreft die pil, zou ik zeker mee stoppen als je toch geen seks hebt ;) want het is allemaal maar troep. Dit kan je toch eerlijk aangeven tegen je moeder? Op een volwassen en rustige manier.

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:57

De combi werk doen wat je leuk vindt en veel geld verdienen gaat je niet lukken met deze opleidingen.
En ik weet niet of je ouders je dat wel hebben geleerd maar het leven is niet alleen dingen doen die je leuk vindt. Kies een goede opleiding waarbij je naar de toekomst kijkt en ga dan werken en vooral sparen. Niet denken van ik heb nu toch geen kosten dus boeiuh, maar sparen voor een inboedel als je op kamers wil. En een opleiding kost ook geld. Ik denk dat je je irritatie gevoelens beter kan gaan omzetten in effectief iets gaan ondernemen voor jezelf.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:16

Wendy schreef:
Wat ik met die zin bedoelde is dat je als dierenartsassistente waarschijnlijk het minimumloon gaat verdien, áls je al een baan vindt. Hetzelfde geldt voor een muziekopleiding.
Doen wat je leuk vindt is belangrijk, maar voor beide opleidingen geldt dat er veel mensen zijn die dit willen doen, maar er weinig werk in is.
Behalve dan als je op het gebied van muziek écht heel getalenteerd bent misschien. Maar dan zou je daar waarschijnlijk nu ook al een mooie zakcent mee kunnen bijverdienen.

Vorig jaar op kunstkamp was er een bn’er Genaamd Tommie Christiaan, die iets speciaals in me zag. Hij vond dat ik echt enorm veel talent heb, en hij zei dat ik nog ver ga komen als ik dat wil. Dus talent zal ik vast veel hebben :j

Ik doe dierenartsassistente omdat ik ook moet denken dat, wat ik echt wil, lastig is om te bereiken. Dus voor het geval dat het nooit wat wordt, doe ik deze opleiding.

Ik wil zo ontzettend graag een artiest worden. Stel je voor ik kon de toekomst zien, en ik zou in de toekomst zien dat ik nooit een artiest zou worden. Dan zou ik nu een einde aan mijn leven willen maken. Zo graag wil ik het. Daarom werk ik er zelf thuis nu ook heel hard voor. Ik oefen dag en nacht om beter te worden. Echt op dansles en zangles mag ik zomaar niet van mijn ouders, dus dan moet ik het zelf maar allemaal doen. Kunstkamp mag dan wel. Maar dat heb ik deels ook zelf betaald.
Nu doe ik ook aan YouTube :)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:20

Suzanne F. schreef:
De combi werk doen wat je leuk vindt en veel geld verdienen gaat je niet lukken met deze opleidingen.
En ik weet niet of je ouders je dat wel hebben geleerd maar het leven is niet alleen dingen doen die je leuk vindt. Kies een goede opleiding waarbij je naar de toekomst kijkt en ga dan werken en vooral sparen. Niet denken van ik heb nu toch geen kosten dus boeiuh, maar sparen voor een inboedel als je op kamers wil. En een opleiding kost ook geld. Ik denk dat je je irritatie gevoelens beter kan gaan omzetten in effectief iets gaan ondernemen voor jezelf.

Eens!


@LoveGlove, mag je niet op dans of zangles omdat het te duur is? Want in dat geval is het juist goed om een (extra) baantje te zoeken om deze lessen wel te kunnen betalen, je groeit juist veel met lessen. Dus als je artiest wil worden, zou ik daar in investeren.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:20

LoveGlove schreef:
Wendy schreef:
Wat ik met die zin bedoelde is dat je als dierenartsassistente waarschijnlijk het minimumloon gaat verdien, áls je al een baan vindt. Hetzelfde geldt voor een muziekopleiding.
Doen wat je leuk vindt is belangrijk, maar voor beide opleidingen geldt dat er veel mensen zijn die dit willen doen, maar er weinig werk in is.
Behalve dan als je op het gebied van muziek écht heel getalenteerd bent misschien. Maar dan zou je daar waarschijnlijk nu ook al een mooie zakcent mee kunnen bijverdienen.

Vorig jaar op kunstkamp was er een bn’er Genaamd Tommie Christiaan, die iets speciaals in me zag. Hij vond dat ik echt enorm veel talent heb, en hij zei dat ik nog ver ga komen als ik dat wil. Dus talent zal ik vast veel hebben :j

Ik doe dierenartsassistente omdat ik ook moet denken dat, wat ik echt wil, lastig is om te bereiken. Dus voor het geval dat het nooit wat wordt, doe ik deze opleiding.

Ik wil zo ontzettend graag een artiest worden. Stel je voor ik kon de toekomst zien, en ik zou in de toekomst zien dat ik nooit een artiest zou worden. Dan zou ik nu een einde aan mijn leven willen maken. Zo graag wil ik het. Daarom werk ik er zelf thuis nu ook heel hard voor. Ik oefen dag en nacht om beter te worden. Echt op dansles en zangles mag ik zomaar niet van mijn ouders, dus dan moet ik het zelf maar allemaal doen. Kunstkamp mag dan wel. Maar dat heb ik deels ook zelf betaald.
Nu doe ik ook aan YouTube :)

Nou, dan heb je een mooi doel om voor te gaan werken: zang- en dansles.
Als je het zelf betaalt kun je dat mooi doen toch?
Of als het wat goedkoper moet: word lid van een zangkoor en/of dansgroep!

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:24

Als je op kamers wil, vergeet ook de kosten van de inboedel niet. Toen mijn vriend en ik ons huis gingen inrichten, waren we zo 10.000 kwijt. Nu weet ik dat het om een heel huis gaat i.p.v. een kamer, maar een behangetje hier, een verfje daar, een kussentje hier; het geld is weg voordat je het door hebt.

Voor de rest zie ik vaker topics van je voorbij komen en hoe erg ik het op haat om oude koeien uit de sloot te halen; het schetst een impulsief beeld van je. Je zegt dat je weet wat je wil, maar bij de uitvoering loopt het spaak. Zoals het kopen van Neverland, volgens mij heb je toen ook allerlei goede tips gekregen die je wegwuifde.

Als jij wil leren om het huishouden te doen, dan zeg je: mam ik doe vanmiddag de was en ik wil het graag alleen doen. Ik kan me dan niet voorstellen dat je moeder er problemen mee heeft. Ik zou mijn dochter tenminste haar gang laten gaan. Mijn moeder heeft me ook altijd veel in het huishouden laten doen en ook al ging het niet altijd op haar manier, ik ben er wel zelfstandig door geworden.