Heel snel geïrriteerd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:26

Vero schreef:
Suzanne F. schreef:
De combi werk doen wat je leuk vindt en veel geld verdienen gaat je niet lukken met deze opleidingen.
En ik weet niet of je ouders je dat wel hebben geleerd maar het leven is niet alleen dingen doen die je leuk vindt. Kies een goede opleiding waarbij je naar de toekomst kijkt en ga dan werken en vooral sparen. Niet denken van ik heb nu toch geen kosten dus boeiuh, maar sparen voor een inboedel als je op kamers wil. En een opleiding kost ook geld. Ik denk dat je je irritatie gevoelens beter kan gaan omzetten in effectief iets gaan ondernemen voor jezelf.

Eens!


@LoveGlove, mag je niet op dans of zangles omdat het te duur is? Want in dat geval is het juist goed om een (extra) baantje te zoeken om deze lessen wel te kunnen betalen, je groeit juist veel met lessen. Dus als je artiest wil worden, zou ik daar in investeren.

Nee het is niet zo zeer het geld. Het is meer dat mam bang is dat het mij te veel wordt om het allemaal te doen, terwijl ik alles wat je op zo’n lessen leert, nu allemaal zelf thuis doe, wat sowieso meer tijd kost, omdat ik het mezelf moet aanleren. Dus ja :')
Misschien is het ook meer voor haarzelf dat ze het niet wil, omdat ze het zelf allemaal druk vindt. Dat kan ook. Daar zie ik mam wel voor in. Want nu moet ze me nog overal naartoe brengen etc.
Geld is niet zo’n heel groot probleem. Nou moet het bij mij niet en en en worden, want dan is het veel te duur natuurlijk. Maar dat snap ik ook heel goed. Dat doe ik ook niet.
Er is hier dichtbij ook een studio waar ik liedjes wil opnemen. Want ik schrijf zelf ook liedjes, en ook voor op YouTube kan ik op die manier betere kwaliteit leveren, waardoor ik hopelijk meer kijkers heb. Ik wil dat zelf betalen, maar daar denkt mam anders over. Ze wil gewoon dat ik het helemaal niet doe :(

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:28

Oh ben jij dat die Neverland wilde kopen?
Je zit in een pleeggezin zeg je. Ben je getest op persoonlijkheids- of gedragsstoornissen? Of is daar geen sprake van? Het kan een combinatie van factoren zijn waardoor je ouders zo beschermend zijn.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 01-08-18 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:29

Ik vind dit soort verhalen altijd lastig. We horen (lezen) 1 kant van het verhaal en dat klinkt super positief; je weet wat je wil, je komt gemotiveerd over, je wil leren zelfstandig worden etc etc.
Anderzijds lees ik vaker topics en berichten van je waarin je constant aangeeft te blijven vastlopen en er lijkt weinig te veranderen. Je ouders zijn bewust pleegouders geworden en ik ga er vanuit dat ze ervaring hebben en kennis hebben van opgroeien, opvoeden, de puber, bijkomende problematiek, oplossingsgericht denken etc etc.
Jouw moeder zal zich niet voor niets zorgen maken, beschermend zijn en jouw taken op zich nemen.
Als jij wil leren en jezelf wil ontwikkelen geef dat dan bij je moeder aan. Zeg gewoon ' mam, ik wil ooit op mezelf en ik heb het idee dat ik er nog lang niet klaar voor ben. Wil je me helpen dit te bereiken en me leren koken, me begeleiding in huishoudelijke taken, wil je een baantje met me zoeken etc' .
Succes.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:31

Nicolien schreef:
Als je op kamers wil, vergeet ook de kosten van de inboedel niet. Toen mijn vriend en ik ons huis gingen inrichten, waren we zo 10.000 kwijt. Nu weet ik dat het om een heel huis gaat i.p.v. een kamer, maar een behangetje hier, een verfje daar, een kussentje hier; het geld is weg voordat je het door hebt.

Voor de rest zie ik vaker topics van je voorbij komen en hoe erg ik het op haat om oude koeien uit de sloot te halen; het schetst een impulsief beeld van je. Je zegt dat je weet wat je wil, maar bij de uitvoering loopt het spaak. Zoals het kopen van Neverland, volgens mij heb je toen ook allerlei goede tips gekregen die je wegwuifde.

Als jij wil leren om het huishouden te doen, dan zeg je: mam ik doe vanmiddag de was en ik wil het graag alleen doen. Ik kan me dan niet voorstellen dat je moeder er problemen mee heeft. Ik zou mijn dochter tenminste haar gang laten gaan. Mijn moeder heeft me ook altijd veel in het huishouden laten doen en ook al ging het niet altijd op haar manier, ik ben er wel zelfstandig door geworden.

Ahh Neverland. Daar ben ik nu opnieuw mee begonnen, omdat ik op school heb geleerd hoe je een plan moet maken :')

Nu ben ik ook bezig met het kijken kwa geld op dat gebied. Maar ik geloof nog steeds dat het niet onmogelijk is. Onrealistisch wel. Maar het was in de jaren 70 ook onrealistisch dat Michael Jackson zijn off the wall album zou verslaan met zijn nieuwe album, laat staan dat het het best verkopende album ooit zou worden met meer dan 100 million kopies. Hij heeft het wel voor elkaar gekregen :j
Nouja, ik heb het nu ook over Michael Jackson. Een gevalletje apart, maar ik geloof dat elk persoon zoiets kan met zijn of haar talent en passie. Als je het echt wilt, kun je het ook. Maar je moet dan wel hard werken. En dat probeer ik met al mijn macht. Misschien niet altijd op de goede manier, maar ik doe in ieder geval mijn stinkende best

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:32

Suzanne F. schreef:
Oh ben jij dat die Neverland wilde kopen?
Je zit in een pleeggezin zeg je. Ben je getest op persoonlijkheids- of gedragsstoornissen? Of is daar geen sprake van? Het kan een combinatie van factoren zijn waardoor je ouders zo beschermend zijn.

Wat aardig van je zeg :j

Maar ik ben er zelf redelijk zeker over dat ik zeker geen normaal kind ben. Dus misschien heb je gelijk *\o/*

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:34

Met enkel uw stinkende best doen, red je het niet in deze wereld en betalen geen rekeningen.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:35

Heel eerlijk, ik krijg een beetje een "dream but no drive" idee bij jou.
Er is duidelijk te zien dat je veel dromen hebt en weet wat je in de toekomst zou willen, maar je doet er niet perse veel voor.

Ik had eerst ook grote dromen en ideeën, maar er kwam helemaal niks van, geen stapje vooruit. Waarom? Ik fantaseerde er bijna alleen over en deed weinig om deze dromen waar te maken. Conclusie: misschien was het toch niet helemaal wat ik wilde, anders zou ik er wel meer moeite voor doen.

Ik zeg niet dat je niks doen, maar je hebt meer mogelijkheden dan de dingen die jij nu doet, ook zonder geld. Je zegt dat je de lessen niet mag omdat het anders te druk wordt volgens je moeder. Waardoor wordt het te druk? Andere hobbies? Als het je ultieme droom echt is om artiest te worden, zonder twijfels, zou je waarschijnlijk meer tijd vrij maken voor de droom, en niet voor andere hobbies. Die wel leuk zijn, maar er minder toe doen.

Mensen die het écht willen, gaan er volledig voor.

Je moeder brengt je overal heen, dat hoeft geen probleem te zijn. Je kan fietsen, je kan een scooterrijbewijs halen en voila je kan jezelf erheen brengen.

YouTube is inderdaad 1 van de dingen die je kan gebruiken om beroemd te worden (want ik krijg wel het idee dat je echt beroemd wilt worden en niet zomaar een artiest in aan barretje een keer). Maar dat is zeker niet het enige. Je kan proberen audities te doen voor talentenjachten, musicals, etc. Alles wat met jouw droom te maken heeft.

Ik zou het met je moeder bespreken. Als het echt je droom is, dan straalt de passie er vaak vanaf. Ik denk niet dat je moeder het volledig zou verbieden.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:39

Vero schreef:
Heel eerlijk, ik krijg een beetje een "dream but no drive" idee bij jou.
Er is duidelijk te zien dat je veel dromen hebt en weet wat je in de toekomst zou willen, maar je doet er niet perse veel voor.

Ik had eerst ook grote dromen en ideeën, maar er kwam helemaal niks van, geen stapje vooruit. Waarom? Ik fantaseerde er bijna alleen over en deed weinig om deze dromen waar te maken. Conclusie: misschien was het toch niet helemaal wat ik wilde, anders zou ik er wel meer moeite voor doen.

Ik zeg niet dat je niks doen, maar je hebt meer mogelijkheden dan de dingen die jij nu doet, ook zonder geld. Je zegt dat je de lessen niet mag omdat het anders te druk wordt volgens je moeder. Waardoor wordt het te druk? Andere hobbies? Als het je ultieme droom echt is om artiest te worden, zonder twijfels, zou je waarschijnlijk meer tijd vrij maken voor de droom, en niet voor andere hobbies. Die wel leuk zijn, maar er minder toe doen.

Mensen die het écht willen, gaan er volledig voor.

Je moeder brengt je overal heen, dat hoeft geen probleem te zijn. Je kan fietsen, je kan een scooterrijbewijs halen en voila je kan jezelf erheen brengen.

YouTube is inderdaad 1 van de dingen die je kan gebruiken om beroemd te worden (want ik krijg wel het idee dat je echt beroemd wilt worden en niet zomaar een artiest in aan barretje een keer). Maar dat is zeker niet het enige. Je kan proberen audities te doen voor talentenjachten, musicals, etc. Alles wat met jouw droom te maken heeft.

Ik zou het met je moeder bespreken. Als het echt je droom is, dan straalt de passie er vaak vanaf. Ik denk niet dat je moeder het volledig zou verbieden.

Nee het is misschien te druk voor haarzelf als ik van alles ga doen. Dat bedoel ik. Ik zit nu op dit moment nergens op. Dus ik kan van alles. Wat ik thuis doe, is wat er in een dans- of zangles ook gebeurt, dus ja, veel verschil zit daar niet in.

Ik probeer zelf hard te werken voor alles. Misschien zijn er veel meer mogelijkheden die ik zelf niet zie. Haha talentenshows. Die ga ik doen als ik 18 ben! Heb het nooit gemogen van mam en pap :n

Mam zegt zelf altijd tegen mij: jij hoort gewoon op dat podium te staan. Daar voel jij je thuis. Dus ze ziet het echt wel.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:40

Maar als ze het ziet, waarom mag je dat soort dingen dan niet doen?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:42

Vero schreef:
Maar als ze het ziet, waarom mag je dat soort dingen dan niet doen?

Omdat ze denkt dat het te druk is. Dat is of voor mezelf, of voor haar. En dan bedoel ik daarmee, te druk in het bolletje. Maar daar ga ik sowieso geen last van hebben, aangezien ik dat gedoe thuis allemaal ook doe.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:43

Bespreek dat dan? Van te voren bedenken hoe je het goed uit gaat leggen, want anders krijg je meestal een slecht verhaaltje die niemand snapt (in mijn geval dan). :)

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:44

LoveGlove schreef:
Nee het is misschien te druk voor haarzelf als ik van alles ga doen. Dat bedoel ik. Ik zit nu op dit moment nergens op. Dus ik kan van alles. Wat ik thuis doe, is wat er in een dans- of zangles ook gebeurt, dus ja, veel verschil zit daar niet in.

Ik probeer zelf hard te werken voor alles. Misschien zijn er veel meer mogelijkheden die ik zelf niet zie. Haha talentenshows. Die ga ik doen als ik 18 ben! Heb het nooit gemogen van mam en pap :n

Mam zegt zelf altijd tegen mij: jij hoort gewoon op dat podium te staan. Daar voel jij je thuis. Dus ze ziet het echt wel.

Je bent een pleegkind zeg je, hebben jouw ouders het dan eigenlijk wel voor het zeggen?
Kan het misschien zo zijn dat ze je op zich wel willen steunen, maar niet kunnen/mogen?

Sorry, maar thuis een beetje hobby'en is echt wat anders dan als er iemand kritisch meekijkt en je daadwerkelijk les krijgt. De manier waarop je het nu doet is prima aanvullend op les, maar de kans dat je onbewust fouten maakt is heel erg groot als er niemand met je meekijkt.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:48

Wendy schreef:
LoveGlove schreef:
Nee het is misschien te druk voor haarzelf als ik van alles ga doen. Dat bedoel ik. Ik zit nu op dit moment nergens op. Dus ik kan van alles. Wat ik thuis doe, is wat er in een dans- of zangles ook gebeurt, dus ja, veel verschil zit daar niet in.

Ik probeer zelf hard te werken voor alles. Misschien zijn er veel meer mogelijkheden die ik zelf niet zie. Haha talentenshows. Die ga ik doen als ik 18 ben! Heb het nooit gemogen van mam en pap :n

Mam zegt zelf altijd tegen mij: jij hoort gewoon op dat podium te staan. Daar voel jij je thuis. Dus ze ziet het echt wel.

Je bent een pleegkind zeg je, hebben jouw ouders het dan eigenlijk wel voor het zeggen?
Kan het misschien zo zijn dat ze je op zich wel willen steunen, maar niet kunnen/mogen?

Sorry, maar thuis een beetje hobby'en is echt wat anders dan als er iemand kritisch meekijkt en je daadwerkelijk les krijgt. De manier waarop je het nu doet is prima aanvullend op les, maar de kans dat je onbewust fouten maakt is heel erg groot als er niemand met je meekijkt.

Ja, mam en pap hebben het helemaal voor her zeggen bij mij. Mijn biologische ouders hebben niets te zeggen. Daar heb ik ook geen contact meer mee, omdat ik dat niet wil.

Dat klopt wat je zegt. Daarom wil ik ook les.
Wat dingen zijn die ik ook doe is dingen zelf maken om te helpen. Ik ben lenig, maar daar heb jk hard voor moeten werken. Zoiets als yoga blokken kosten al gauw 10 euro. Zijn maar van die blokjes. Ik ben toch creatief, dus ik maak ze zelf. Ik heb ook mijn hele kamer vol met allemaal motivaties die me helpen om echt te willen werken voor wat ik wil. Nu ben ik ook weer met dat project bezig.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:55

Hoi TS, ik heb je topic doorgelezen en ik krijg het idee dat je veel dromen hebt, maar er niet veel voor wil/kan doen.

Ik ben ook een dromer, vroeger als kind al en nu nog steeds, maar zowel je studie als je droom om door te breken als artiest zijn beide niet de allerbeste basis.
Ik wilde vroeger ook wat met dieren doen, tot ik er achter kwam dat die markt mega schaars is en het salaris over het algemeen ook geen vetpot is. Toen ben ik gaan kijken naar een andere studie en deze richting bevalt goed en de baankansen zijn hoger!

Het leven bestaat niet altijd uit aan alleen maar leuke dingen doen, zou mooi zijn, maar een huis met een bord eten als je thuiskomt is ook wel fijn.

Verder moet je tegenwoordig er echt uitspringen als je artiest wil zijn. Ik weet niet of het kan, maar de markt voor artiesten raakt steeds voller.
Hierbij is les nemen wel belangrijk, omdat je dan ook gerichte feedback kan krijgen van een docent.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:01

Suzanne F. schreef:
Oh ben jij dat die Neverland wilde kopen?


Ah ja dit gebrek aan realiteitszin kwam me al enigszins bekend voor :=

TS je spreekt jezelf in dit topic constant tegen. Je werkt weinig want het is niet nodig, intussen wil je wel op kamers en lijk je het besef totaal te missen dat ook dat een hoop geld kost, waar je nu al voor zou kunnen sparen. Je wil goed verdienen, maar doet een opleiding tot dierenartsassistent. Je zegt dat je je eigen kamer bijhoudt, maar intussen maakt je moeder wel je bed op 'omdat jij geen tijd hebt om op te staan als ze het zegt'.

Stop met jezelf voor de gek houden. Talent alleen is niet genoeg, succes komt niet aanwaien. Als je iets wil bereiken zul je ook keihard moeten werken en die drive lijk jij totaal te missen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 15:10

Vanillia schreef:
Suzanne F. schreef:
Oh ben jij dat die Neverland wilde kopen?


Ah ja dit gebrek aan realiteitszin kwam me al enigszins bekend voor :=

TS je spreekt jezelf in dit topic constant tegen. Je werkt weinig want het is niet nodig, intussen wil je wel op kamers en lijk je het besef totaal te missen dat ook dat een hoop geld kost, waar je nu al voor zou kunnen sparen. Je wil goed verdienen, maar doet een opleiding tot dierenartsassistent. Je zegt dat je je eigen kamer bijhoudt, maar intussen maakt je moeder wel je bed op 'omdat jij geen tijd hebt om op te staan als ze het zegt'.

Stop met jezelf voor de gek houden. Talent alleen is niet genoeg, succes komt niet aanwaien. Als je iets wil bereiken zul je ook keihard moeten werken en die drive lijk jij totaal te missen.

Ik realiseer me heel goed dat op kamers wonen zeg maar op z’n minst een 1000 euro per maand is, als dat al niet meer is. Dan heb je het erover als je er woont. Dus het inrichten en alles, kost ook nog wel een centje, en dan heb je ook nog van die hele grote uitgaven, mocht er iets kapot zijn ofzo. Dus dat besef ik iets beter dan dat jij denkt. Had ik allang uitgerekend :D

Dat dierenartsassistente een baantje is waar niet veel verdient kan worden, en wat niet veel te vinden valt, is ook geen nieuws voor mij. Over veel verdienen bedoelde ik nu een bijbaantje. Niet de toekomst. Zo lezen veel mensen het blijkbaar niet. Nadeel van internet :(

Nee, ik maak mijn bed bijna altijd op. Maar stel je voor, ik zit op de bank in mijn kamer, en ik heb mijn bed (nog) niet opgemaakt, en mam komt binnen, dan gaat ze wel eens zeuren daarover. En dan is het bijna altijd zo dat ze eraan begint voordat ik al kan opstaan om het zelf te gaan doen. Dat bedoelde ik. Maar ik verwoord het verkeerd, wat ik zeg maar altijd doe :\

En als jij nou eens een hele maand bij mij komt logeren, en me 24/7 volgt, weet ik vrij zeker dat je vindt dat ik die drive niet mis. Ik denk meer dat er gewoon veel meer dingen zijn die ik zelf simpelweg niet zie. Dat zal het meer zijn, dan dat ik echt die drive niet heb. Want die heb ik zeker.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:13

Oke, je hebt dus uitgerekend hoeveel het kost om op jezelf te gaan wonen, en dat is goed. Maar de tweede vraag, en eigenlijk de belangrijkste, is waar je het geld vandaan gaat halen. Met een bijbaantje verdien je niet zoveel geld en een hoge schuld krijgen is nou ook niet echt iets wat je moet willen. Ik zou alleen op kamers gaan als het écht niet meer anders kan, maar dat lijkt hier niet de situatie.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:16

Op kamers €1000? Oh, ik doe het voor de helft :+ Maar ik heb een redelijk betaalbare kamer en ik leef zuinig.

Geen zorgen over poetsen als je op kamers gaat, daar maken veel van mijn medestudenten zich ook niet bepaald druk over :D Je merkt vanzelf wel hoe dat loopt, sommige mensen zijn van nature minder netjes en storen zich er ook minder aan of het een puinhoop is of niet.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 15:18

Vero schreef:
Oke, je hebt dus uitgerekend hoeveel het kost om op jezelf te gaan wonen, en dat is goed. Maar de tweede vraag, en eigenlijk de belangrijkste, is waar je het geld vandaan gaat halen. Met een bijbaantje verdien je niet zoveel geld en een hoge schuld krijgen is nou ook niet echt iets wat je moet willen. Ik zou alleen op kamers gaan als het écht niet meer anders kan, maar dat lijkt hier niet de situatie.

Nee dan kom ik er nu niet. Dat had ik me ook gerealiseerd. Dus ik zit nog bij mijn ouders, dus ik zal maar mer die irritatie moeten leren leven.

Op kamers gaan is voor Nu geen optie. Dat had ik zelf al bedacht.
Ik ga even mijn frustratie eruit gooien. Want het is echt zo: IK HAAT GELD!
Heb er altijd een hekel aan gehad, en dat blijkt zo. Geld is gewoon een vervloekt geval. :n

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:20

Wat zit iedereen toch te vitten op die opleiding? Wat is uberhaubt "veel geld verdienen", voor iemand van 17 met een bijbaantje, is uberhaubt een volledig salaris (al dan niet minimum) veel geld. Waarschijnlijk klinkt, wat je nodig hebt om op kamers te kunnen wonen, ook al als "heel veel geld".

Er is niks met dierenarts assistente willen worden. Het is toch gewoon een prima niveau 4 opleiding met een prima salaris. Ja, dat salaris valt onder de laag/midden inkomens, maar is daar iets mis mee dan?

Als je studeert heb je trouwens, ook op mbo, recht op studiefinanciering. Het is wel een lening, maar met prima voorwaarden. Je zult er ook naast moeten werken, maar met stufie, en zelf nog voor elkaar krijgt om 300/400 euro bij te verdienen moet je met een studentenkamer een heel eind kunnen komen.

Ik heb zelf trouwens jaren 2 baantjes gehad. Een weekend baantje, om het weekend 2 dagen 4 uur schoonmaken, en daarnaast een ochtend krantenwijk. Ik vond het ideaal, ja, het was vroeg op, die krantenwijk, maar ik verdiende er bijna 200 euro per maand mee, terwijl ik het amper doorhad. Ik had ritme doordat ik daar om 6 uur sochtends moest zijn, uurtje werken, en dan was ik de rest van de dag lekker vrij. Ik had amper door dat ik 6 uur per week werkte, waardoor er zat ruimte was om op een gegeven moment ook in het weekend nog ergens anders te werken.

Ook met artiest willen worden is niks mis, zeker niet als je je realiseert dat het een kleine kans is, en je in je plannen ruimte biedt voor een "verstandige" opleiding. En dat doe je. Top toch!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-08-18 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:22

LoveGlove schreef:
Ik realiseer me heel goed dat op kamers wonen zeg maar op z’n minst een 1000 euro per maand is, als dat al niet meer is. Dan heb je het erover als je er woont. Dus het inrichten en alles, kost ook nog wel een centje, en dan heb je ook nog van die hele grote uitgaven, mocht er iets kapot zijn ofzo. Dus dat besef ik iets beter dan dat jij denkt. Had ik allang uitgerekend :D

Dat dierenartsassistente een baantje is waar niet veel verdient kan worden, en wat niet veel te vinden valt, is ook geen nieuws voor mij. Over veel verdienen bedoelde ik nu een bijbaantje. Niet de toekomst. Zo lezen veel mensen het blijkbaar niet. Nadeel van internet :(

Nee, ik maak mijn bed bijna altijd op. Maar stel je voor, ik zit op de bank in mijn kamer, en ik heb mijn bed (nog) niet opgemaakt, en mam komt binnen, dan gaat ze wel eens zeuren daarover. En dan is het bijna altijd zo dat ze eraan begint voordat ik al kan opstaan om het zelf te gaan doen. Dat bedoelde ik. Maar ik verwoord het verkeerd, wat ik zeg maar altijd doe :\

En als jij nou eens een hele maand bij mij komt logeren, en me 24/7 volgt, weet ik vrij zeker dat je vindt dat ik die drive niet mis. Ik denk meer dat er gewoon veel meer dingen zijn die ik zelf simpelweg niet zie. Dat zal het meer zijn, dan dat ik echt die drive niet heb. Want die heb ik zeker.



Als je die drive inderdaad zo sterk hebt, waarom héb je dan nog geen bijbaantje en zit je nog niet op zangles? Is toch gewoon een kwestie van solliciteren, maandje werken, centjes hebben en inschrijven voor de les?
Je kan drive genoeg hebben, maar als je niet van je kont komt, zit je binnen 10j nog altijd met de drive om een groot artiest te worden, maar heb je nog geen één les gevolgd.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:24

Sorry hoor, maar toen ik op kamers woonde gaf ik écht geen 1000 euro per maand uit. Eerder rond de 600, misschien 700. En dan leefde ik nog op ruimte voet vergeleken bij mijn veel zuinigere mede studenten.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 15:34

Xanthippe schreef:
LoveGlove schreef:
Ik realiseer me heel goed dat op kamers wonen zeg maar op z’n minst een 1000 euro per maand is, als dat al niet meer is. Dan heb je het erover als je er woont. Dus het inrichten en alles, kost ook nog wel een centje, en dan heb je ook nog van die hele grote uitgaven, mocht er iets kapot zijn ofzo. Dus dat besef ik iets beter dan dat jij denkt. Had ik allang uitgerekend :D

Dat dierenartsassistente een baantje is waar niet veel verdient kan worden, en wat niet veel te vinden valt, is ook geen nieuws voor mij. Over veel verdienen bedoelde ik nu een bijbaantje. Niet de toekomst. Zo lezen veel mensen het blijkbaar niet. Nadeel van internet :(

Nee, ik maak mijn bed bijna altijd op. Maar stel je voor, ik zit op de bank in mijn kamer, en ik heb mijn bed (nog) niet opgemaakt, en mam komt binnen, dan gaat ze wel eens zeuren daarover. En dan is het bijna altijd zo dat ze eraan begint voordat ik al kan opstaan om het zelf te gaan doen. Dat bedoelde ik. Maar ik verwoord het verkeerd, wat ik zeg maar altijd doe :\

En als jij nou eens een hele maand bij mij komt logeren, en me 24/7 volgt, weet ik vrij zeker dat je vindt dat ik die drive niet mis. Ik denk meer dat er gewoon veel meer dingen zijn die ik zelf simpelweg niet zie. Dat zal het meer zijn, dan dat ik echt die drive niet heb. Want die heb ik zeker.



Als je die drive inderdaad zo sterk hebt, waarom héb je dan nog geen bijbaantje en zit je nog niet op zangles? Is toch gewoon een kwestie van solliciteren, maandje werken, centjes hebben en inschrijven voor de les?
Je kan drive genoeg hebben, maar als je niet van je kont komt, zit je binnen 10j nog altijd met de drive om een groot artiest te worden, maar heb je nog geen één les gevolgd.

Omdat ik simpelweg niet weet wat ik wil en hoe ik het wil, en nog geen actie ondernomen heb om te bedenken wat en hoe, omdat ik het voor mezelf zo druk heb. Dat is waarom.

En zangles mag ik niet zomaar. Dat had ik al gezegd. Daarom doe ik het nu zelf. Ik heb wel ooit een half jaar zangles gehad. Ik heb ook 6 jaar dansles gehad en 3 jaar musicalles waar dans- en zangles ook onder valt. Ik treed regelmatig op, en ik ga ieder jaar op kunstkamp waar ik dans- zang- en acteerlessen krijg. Zo’n kamp duurt een week. Daarbij komen daar ook nog bn’ers om workshops te geven, dus daar kun je ontdekt worden, wat mij vorig jaar bijna is overkomen. Toen stonden mijn ouders nog helemaal niet zo zeer achter mijn dromen, en nu is dat anders. Tommie Christiaan zag toevallig mijn talent, mijn it-factor en mijn drive, en zei dat ik nog wel eens heel ver zou kunnen komen. Hij heeft me geholpen om de gedachten van mijn ouders eens om te draaien. Dus aub zeg eens dat ik geen drive heb. Op dat danskamp ben ik ongeveer de enigste van alle kids daar die in de tijd dat we vrij hebben nog staat te oefenen in een hoekje waar niemand is, en zelfs in bed nog alles een keer herhaald. Zeg nog eens dat ik geen drive heb?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:37

Waar heb je het eigenlijk zo druk mee allemaal? School, natuurlijk, maar wat precies nog meer allemaal? Alleen thuis oefenen met zang/dans of ook andere dingen?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:43

LoveGlove schreef:
Omdat ik simpelweg niet weet wat ik wil en hoe ik het wil, en nog geen actie ondernomen heb om te bedenken wat en hoe


Lieve TS, ben nou eens realistisch. Je mist de drive die je nodig hebt om het te maken in die wereld, da's niet erg, maar het zou wel helpen als je stopt met tegen jezelf liegen. Had je wel de drive gehad die je nodig hebt om het te maken in die business had je al lang actie ondernomen. Wat zou je iemand anders in jouw situatie adviseren?