)Ik zit eigenlijk niet zo vaak op bokt, laat staan dat ik topics plaats, maar ik ga toch maar eens gebruik maken van de grote vrouwelijke macht die hier heerst.
In de herfst - ja, ik stress nu al - ga ik fancy uiteten met mijn lieve vriend bij de Librije in Zwolle. Gratis, via zijn leuke bedrijf en bedrijvenconnecties waar elkaar blijkbaar veel gegund wordt! Heel erg leuk natuurlijk, vooral omdat we daar ook goed terecht kunnen als vega(n) zijnde. Ik heb al gehoord, en ging er al vanuit, dat het een plek is waar het wel zo fijn is om netjes gekleed te gaan. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om een keer een gelegenheidsjurk te kopen (die ik dus niet heb) en mij mooi te kleden voor mijzelf en vriend.
Maar ik weet echt niet waar te zoeken... Ik heb al wat websites afgestruind maar nog niet gevonden wat ik zoek. Ik weet ook niet zo goed wat ik zoek, wel wat ik niet zoek. Ik zoek geen felle kleuren en drukke printjes, tierelantijntjes en flapperende stofjes en laagjes (kant of iets dergelijks vind ik nog wel oké, zolang het niet te uitbundig is), absoluut geen glitter of opdruk dingetjes.
Ik hou van warme kleuren (bruin, donkergeel, donkergroen, donkerblauw, donkerrood/roest kleur), simpel maar toch elegant. Zelf ben ik erg tenger (maatje 34/36), weinig vrouwelijke vorm, dus in helemaal losse jurkjes voelt het algauw alsof ik een vuilniszak draag. Het liefst wil ik iets met een aansluitend bovenlijf of in iedergeval een strakkere taille, de onderkant mag losser/wijder zijn maar niet te poef. Lang of wat korter vind ik beide mooi.
Zelf ben ik veel bij de paarden, werk ik als kok en in de thuiszorg, klus ik regelmatig samen met mijn vriend en ben ik veel buiten te vinden. Hierdoor ben ik vaak praktisch gekleed en in kleren die vaak wel vies mogen worden, zeker ook wel leuk gekleed, maar vooral ook praktisch. Ik draag wel eens rokken en heb laatst dit jurkje gekocht die ik erg leuk vind, en mijn vriend ook, heel belangrijk
Maar het lijkt me heel leuk om voor deze gelegenheid extra mijn best te doen en er mooi en elegant uit te zien, me even heel erg vrouwelijk voelen in plaats van 'de dame die overal spontaan een koprol kan maken en het niet uitmaakt dat ze daarna onder de modder en gras zit' zoals mijn vriend het altijd goed verwoord.
Lieve bokt mensen die ervaring en verstand hebben met en van dit soort kleding, waar en wat zoek ik?