Tips om kind in auto niet te vergeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 20:01

Bedankt voor je verhelderende antwoord Beatje, ik zal er verder maar gewoon niet op ingaan. Ik kan je wel verzekeren dat ik met hart en ziel van mijn kind houd en niet overspannen of whatever bent. Maar goed, ieder zijn eigen mening natuurlijk. Iemand veroordelen is natuurlijk makkelijk :)

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:04

Ik ken overigens ook iemand die zonder paard op een wedstrijd aan kwam.
Vergeten in te laden.
Mensen kunnen fouten maken en sommige fouten kunnen helaas heel slecht aflopen.
Zo fikt er ook zo af en toe iets af omdat mensen iets vergeten zijn.
Hier zette een jaar geleden een moeder niet goed de rem op haar kinderwagen bij het kopen van een treinkaartje. De kinderwagen is voor een trein terecht gekomen die net het station binnen kwam. Dat vergeef je jezelf je leven lang niet en waarschijnlijk krijg je daarboven op nog leuke briefjes en e-mails van vreemden over hoe slecht je bent.

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:11

Tja mijn zus en zwager overkwam het gisteren.
Gisteren was ze bij mijn ouders met haar man en 3 kinderen. De jongste is anderhalf dus nog te jong om zelf de auto uit te komen. De oudste 2 zijn 4&5 dus wel oud genoeg. Nadat ze zijn aangekomen haalt ze de jongste uit het zitje, en de oudste 2 stappen zelf de auto uit om zo snel mogelijk naar opa en oma toe te rennen. Dacht ze.

Blijkbaar was de 2e een beetje in slaap gevallen, en heeft hij het niet doorgehad dat ze er al waren. En hij is dus in de auto blijven zitten. Na 20 minuten kregen ze pas door dat J. nergens te bekennen was. Groot huis, grote tuin en grote familie dus hij kon overal zijn zegmaar. Toen toch maar in de auto gaan kijken en daar zat hij. Helemaal bezweet en overstuur. Gelukkig (!!!) stond de auto in de schaduw, en hadden ze onderweg de hele tijd airco aangehad. De auto was dus niet gloeiend heet geworden. Hij was vooral bezweet van het huilen.
Het voorportier was overigens niet op slot maar hij had niet het benul om over de voorstoel heen te klimmen.

Ze waren allemaal wel heeeel erg geschrokken, dat gebeurt ze maar zo niet weer!

Ik heb nog maar 1 kindje en denk niet dat het dan snel gebeurt. Maar met meerdere kan ik het me voorstellen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:15

Dus omdat jij wel eens vergeetachtig kan zijn loopt je kind het risico te overlijden en dan hazl je jeschoudrrs op en zegt live sucks.Sorry je kan voor veel dingen een excuus bedenken maar niet voor het vergeten van iemand van wie zijn leven van jou af hangt. En ik kan rustig zeggen dat ik dat niet snap. Als je de verantwoording hebt over levende wezens dannmoet je die nemen en niet aan komen met ben ik vergeten want de vergadering op mijn werk was net iets belangrijker. Dan heb je duidelijk je prioriteiten verkeerd staan.

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:16

Ik moest hier even over nadenken.

Ik ben ook erg chaotisch, maar ik ben in de auto de hele tijd bezig met kletsen tegen mijn kinderen. Zij zijn het allerbelangrijkste en ik kan me niet voorstellen dat ik een van hun ooit zou vergeten.

Maar wellicht dachten die mensen dat ook..

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:21

DiantaM schreef:
Ik moest hier even over nadenken.

Ik ben ook erg chaotisch, maar ik ben in de auto de hele tijd bezig met kletsen tegen mijn kinderen. Zij zijn het allerbelangrijkste en ik kan me niet voorstellen dat ik een van hun ooit zou vergeten.

Maar wellicht dachten die mensen dat ook..

Mijn zus 'leeft' voor haar kinderen ze betekenen alles voor dr. En toch overkwam het haar voor 20 minuten.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:23

Ja Beatje, jij zal nooit in je leven iets fout doen wat een ander kan schaden dat is duidelijk. Ik wou dat ik zo zelfverzekerd was in mijn perfectie.

Het kan ook gewoon totale miscommunicatie zijn als er 2 of meer mensen zijn. Stel dat ouder 1 denkt dat kind in huis is bij nummer 2 en ouder 2 denkt dat kind in de tuin is bij ouder 1, ondertussen kan dat kind wel al naar het eind van de straat gekropen zijn bij wijze van spreke.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:26

beatje schreef:
Dus omdat jij wel eens vergeetachtig kan zijn loopt je kind het risico te overlijden en dan hazl je jeschoudrrs op en zegt live sucks.Sorry je kan voor veel dingen een excuus bedenken maar niet voor het vergeten van iemand van wie zijn leven van jou af hangt. En ik kan rustig zeggen dat ik dat niet snap. Als je de verantwoording hebt over levende wezens dannmoet je die nemen en niet aan komen met ben ik vergeten want de vergadering op mijn werk was net iets belangrijker. Dan heb je duidelijk je prioriteiten verkeerd staan.


Gelukkig ben jij onfeilbaar, jouw kids boffen met een moeder die nooit een fout maakt. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:28

Gewoon een stick on plak dingens op het handvat/deur? Zie je altijd als je uitstapt.

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:32

@Mazida, ik vind juist wél dat je een goede moeder bent. Je denkt aan de risico's en wil proberen ze te voorkomen en vraagt hulp. Dat is én dapper (gezien de vooroordelen van zogenaamde supermoeders :roll: ) en je weet dat je een mens bent en dat helaas lang niet alles perfect gaat. Hulp vragen is voor veel mensen moeilijk omdat het in hun ogen als een zwakte wordt gezien als het niet gaat zoals het zou moeten. Je mag trots op jezelf zijn dat je dit onderwerp aansnijdt en de confrontatie aangaat. +:)+

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:33

Ik denk dat er werkelijk niet 1 ouder ter wereld is, letterlijk niet 1, die alle 126 miljoen seconden van de eerste 4 jaar van een mensenleven kan opletten zonder ooit een fout te maken. Iedereen maakt fouten - alleen omdat we een grotendeels veilige wereld hebben, betekent dat meestal gelukkig geen ramp. En zo heel af en toe vallen de omstandigheden zo dat het niet goed gaat. Dat is dan vooral een ongeluk. Ik zou niet weten waarom we daar extra veroordeling aan toe moeten voegen.

Dat geldt trouwens ook voor je eigen leven. Ik heb in mijn leven ook echt wel dingen gedaan die tot mijn dood hadden kunnen leiden... maar waarbij het gelukkig goed ging. 100% onfeilbaarheid is niet erg realistisch.

Waarom zou je dat topic dan zo beladen maken? Het redt geen levens. Nog meer druk op perfectionisme maakt de situatie niet beter, wel slechter. Waarom zou je dat doen? En heb je dan echt nog nooit iets gedaan waarbij jijzelf of een ander in gevaar kwam? (En als je denkt dat het niet zo is - weet je dat? Misschien heb jij ook wel iets gedaan alleen weet je het niet omdat er geen negatieve gevolgen waren.)

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:37

ik heb alle reakties gelezen en er even over nagedacht, sommigen reakties gaan mij wel heel ver. Vergeten kann iedereen.. natuurlijk is dat geen excuus om je Kind te vergeten, zal ook nooit moeten gebeuren..
Maar 1 sec. niet opletten is soms genoeg om je Kind te verliezen.

Ik heb geen kinderen, nog niet in de planning. Maar ik vind het goed dat ieder hier over nadenkt dat dit KAN gebeuren, ook al zou het NIET moeten gebeuren.

Daarom denk ik ook voorkomen is beter dan genezen! Wat ik heel belangrijk vind is praten met je Partner, dat beide weten wat een ander gaat doen. Ik weet haast wel zeker dat dit veel voorkomen kann, zeker als je dagritmes ineens anders zijn.
Want dat is het, een mens is een gewoonte dier. bij ons is het in geheugen, en wanneer iets anders loopt kann het gebeuren dat iets of iemand vergeten wordt.

En mensen die zeggen dat hun het niet overkomt, daar kan ik mijn hand voor mijn hoofd slaan.. echt, hoe makkelijk kun je denken.. karma doet het werk wel..
Het kan iedereen overkomen, of je het verwacht of niet..

Natuurlijk wanneer je kinderen hebt pas je meer op en zijn het jou alles, maar toch kan het ook JOU gebeuren.

TS, ik vind het goed dat je hier over nadenkt!


Mijn computer is op Duits ingesteld, woorden verandert mijn computer dus. daarom dat niet aller correct Nederlands geschreven is.

melody2
Berichten: 891
Geregistreerd: 26-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:42

Er zijn al vele manieren uitgevonden om te voorkomen dat je je kind vergeet in de auto. 1 van die uitvindingen is een lange lichtgewicht kabel die je aan de ene kant aan je kindje of het autostoeltje vast kan doen en het andere uiteinde klik je vast aan je autosleutels of je eigen arm. Als je dan je auto uit gaat moet je eerst die kabel los maken en kan je je kind dus niet vergeten, aangezien die aan het andere uiteinde vastzit.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:44

beatje schreef:
Dus omdat jij wel eens vergeetachtig kan zijn loopt je kind het risico te overlijden en dan hazl je jeschoudrrs op en zegt live sucks.Sorry je kan voor veel dingen een excuus bedenken maar niet voor het vergeten van iemand van wie zijn leven van jou af hangt. En ik kan rustig zeggen dat ik dat niet snap. Als je de verantwoording hebt over levende wezens dannmoet je die nemen en niet aan komen met ben ik vergeten want de vergadering op mijn werk was net iets belangrijker. Dan heb je duidelijk je prioriteiten verkeerd staan.


Dus omdat TS hoopt dat het geen taboe is en om bruikbare tips vraagt kan het voorkomen worden. Jij draagt hier niet echt aan bij met je reacties.

Iets vergeten heeft niet altijd wat met prioriteiten te maken maar meer met je mentale gesteldheid op dat moment. Door reacties van mensen zoals jij zal het taboe alleen maar groter worden en gaan mensen er juist niét over gaan praten, ook niet als ze hulp nodig hebben. Dus ik vraag mij momenteel heel erg af wat jij op dit moment probeert te bereiken met je posts behalve mensen in een kwaad daglicht te zetten :)*

TS, de tip van handtas, telefoon, schoen en dergelijke lijken slim. Of wellicht een sleutelhanger aan je autosleutel die daar herkenbaar voor is? Dat elke keer als je je autosleutel uitende auto pakt je even eraan denkt om een blik naar achter te werpen? Een soort geheugensteuntje?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:46

Ben zelf als peuter wel eens vergeten afgezet te worden op het kdv, kwam mijn moeder ook pas achter op het parkeerterrein van werk want ik was de hele rit stil. Iets was weinig voorkwam en toen moest ze terug dus het kan zomaar ook bij betrokken ouders ;)


Vriendin is een keer vergeten in de winkel als kind, haalt ze nu haar schouders over op en zegt life sucks.

Maar TS je kunt achter alles onheil zoeken word je niet een betere ouder van. Desnoods een riedeltje in je hoofd maken en dat elke keer herhalen als je uitstapt "Kind mee, sleutel mee, alles is oké" iets simpels dat blijft hangen.

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:48

Pfff zeg, wat een reacties
Misschien goed voor de negatieve zeurders onderons je te realiseren dat niet iedereen het zelfde is (en je dan niet gelijk knettergek bent).
Ik kan me heel goed vinden in de 'angst' van de topic starter. Hihi m'n moeder was ook echt als de dood dat dit mij ging overkomen (eerste weken dat ik ging werken appte ze me elke ochtend als herinnering ). Omdat ik niet zo'n super georganiseerd persoon ben en niet echt een 'geboren moeder'.
Maar misschien moet je iets inbouwen in je vaste routine. Bijvoorbeeld als ik mijn dochter achterin heb, rijdt ik altijd die kant van m'n huis weg dat ik langs de gastouder kom. En dan doe ik ff n check bij mezelf afzetten of niet. Zonder m'n dochter rij ik de andere oprit af.
Of inderdaad je werktas of sleutel van je werk bij de Maxi-Cosi leggen.

Maar ik denk vooral dat het een angst is van je die geen werkelijkheid wordt. Het is zelfs mij nog nooit overkomen
Wel een keertje bijna nog bij de andere gastouder ( moest ik omkeren op de snelweg...pfff)
Laatst bijgewerkt door lindar1985 op 22-07-18 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_JitsJarig

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:50

Misschien een knipperlichtje op het stoeltje vastmaken, zodat je het ook 's avonds ziet na die lange rit naar oma :)* Buiten bereik van het kind, maar wel in het zicht als je uitstapt.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:52

Mijn moeder is mij als baby vergeten bij de opticien. Ze liep de deur uit met haar 2 andere kids en de medewerker zei : mevrouw... u vergeet uw baby?
Terwijl mijn moeder meest secure persoon is die ik ken. Ik ben zelf een keer mijn hond vergeten op stal maar ja ik ben een warhoofd. Werd ook nog gebeld: vergeet je niet iets? Ehmm nee wat dan? Je hond!! Oooooh :o

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:57

Iets vergeten gaat snel.

Ik heb 3 kinderen werk bewust niet.
Mijn man en ik zijn geen fan van kids naar kdv of gastouder dus ben huismoeder geworden. (Even voor het idee bewust ouder geworden en kiezen voor je kind verhaal. Niet werkende ouders overkomen ook zulke dingen)

Laatst reed ik weg bij school. Mijn 2 jarige had ik vast geklikt de 7 jarige red zich zelf en de 4 jarige doet ook altijd zelf zijn gordel vast. Maar hij kreeg de gordel nu niet dicht normaal controleer ik altijd en trek hem strak (hij zit nog in een 5 puntsgordel).
Nu reed ik al een poosje roept mijn 4 jarige "mama! Ik zit helemaal niet vast..." Ben op een veilige plek gestopt en heb hem snel vast gemaakt. maar je zult maar een ongeluk krijgen....

Hier in de straat wonen mensen met ook 3 kids in de zelfde leeftijd als die van mij. Die zitten los in de auto meisje van 2 loopt geregeld over de achterbank heen en weer... Verbaas me er geregeld over. Je zoekt dan in mijn ogen echt dood voor je kind op. 1x remmen en je kind ligt dood op straat...

Shenavallie
Berichten: 11585
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:03

Shadow0 schreef:
Ik denk dat er werkelijk niet 1 ouder ter wereld is, letterlijk niet 1, die alle 126 miljoen seconden van de eerste 4 jaar van een mensenleven kan opletten zonder ooit een fout te maken. Iedereen maakt fouten - alleen omdat we een grotendeels veilige wereld hebben, betekent dat meestal gelukkig geen ramp. En zo heel af en toe vallen de omstandigheden zo dat het niet goed gaat. Dat is dan vooral een ongeluk. Ik zou niet weten waarom we daar extra veroordeling aan toe moeten voegen.

Zelfs in een documentaire die ik jaren geleden heb gezien over stammen in de donkere wouden kwam het voor. Moeders waren in de rivier hun spullen aan het wassen of eten aan het schoonmaken, toen één van de kinderen door een krokodil te grazen werd genomen. Moeder - uiteraard - helemaal overstuur en een paar dagen later ging de hele stam weer verder alsof er nooit wat gebeurd was. Maar ook dan zie je maar: het kan iedereen overkomen.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:08

TS: geen kinderen en ook geen ervaring of tips voor je (die van de schoen vind ik trouwens wel een handige)! Maar ontzettend goed dat je dit bespreekbaar maakt! Iedereen roept dat het je nooit zal gebeuren, tot het je gebeurt. Dapper van je om er een topic over te maken, dat creëert bewustwording (wat in mijn ogen alleen maar goed is) en hopelijk nuttige tips voor iedere ouder!

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:28

Ik denk dat het ook 'vaak' gebeurt als je uit je ritme bent. Dus moeder brengt normaal het kind naar het kdv, maar nu doet vader het. Vader zet kind in de auto maar zit zo in zijn ochtendroutine dat hij naar zijn werk rijdt en het kind vergeet.

Het is verschrikkelijk en het zou niet mogen gebeuren, maar het kán.

Standaard een alarm instellen op je tel is miss een optie en daarbij elkaar ook even een appje sturen (voor het geval de 1 denkt dat de ander het kind weggebracht heeft maar hij dat zelf had moeten doen)

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:29

Ik heb ontelbare nachtmerries gehad in mijn leven dat ik mijn konijnenoppas vergeten had te regelen en dan na de vakantie uitgedroogd waren. Terwijl ik echt nog nooit 1 dag iets vergeten ben als het daarop aan komt.
Heb me zelfs wel eens een week slecht gevoeld omdat ik bij een paard vergeten had de shampoo uit de staart te spoelen (na even inweken).
Ik durf te zeggen dat ik een gigantisch ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel heb en ook heel goed georganiseerd ben, maar toch stond uk ineens op het verkeerde parkeerterrein.
Ik gruwel ervan hoe dat mis had kunnen gaan als ik daar boven op wel heel moe zou zijn geweest en ook nog haast zou hebben.
Nu keek ik in de binnenspiegel en zei: jij hebt een hele domme mama, en ben toen weer teruggereden.

Tieneke

Berichten: 21693
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:30

Ik hoop dat degenen die hier veroordelend zijn (gelukkig zijn dat er niet al te veel) zelf hun kind opvoeden zodat ook die kinderen later perfecte ouders worden die het nooit zou overkomen. Je moet maar als kind van een dergelijke taboe-in-stand-houder later zelf maar eens een keer iets per ongeluk mis doen.

Ik heb geen kinderen maar ik kan het me perfect voorstellen. Ik vergeet heel vaak van routine-zaken of ik ze nu wel of niet gedaan heb. En nee, ik ben niet depressief of overstresst of weet ik veel.

Het is zo makkelijk om te oordelen. Maar ik zou daar maar héél erg mee opletten.

Amber_anne

Berichten: 6934
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:55

Nog geen kinderen maar dit is wel echt een van mijn nachtmerries. Kan het zeker goed voorstellen, hoevaak heb je bijvoorbeeld niet dat je echt denkt dat het een andere dag is?

Ik vind die van die band aan de kinderstoel en aan de pols een goede.

Waarom kan de kinderstoel niet voorin of is dit minder veilig?