Tips om kind in auto niet te vergeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 18:27

Rustig maar Goof, mijn hoofd zit niet zo vol, ik zeg dat ik het me alleen wel kan voorstellen... En ook onder vrienden/kennissen merk ik dat er echt een supertaboe op dit onderwerp zit. Weet je, misschien redt dit topic wel het leven van een kind van en ouder die zich dat ook niet voor kon stellen :P

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:29

Ik denk dat iemand eerder zichzelf achter het oor moet krabben, als iemand denkt dat je een supermens bent die geen vergissing kan maken.
En zelf als je alles zo goed mogelijk doet.... we zijn allemaal feilbaar als mens.
In de huidige tijd lijkt dáár een groot taboe op te liggen...
De bedrijven voor psycho-pharmacy en de claim-advocatuur varen er wel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:30

Shenavallie schreef:
Mijn vroegere buurvrouw heeft dat wel ooit gehad. Zij gingen 's nachts op vakantie en halverwege de reis konden ze terug, omdat haar dochter nog thuis in bed lag. Gelukkig een prettigere plek dan in een auto, maar toch.


Totaal geen tips... maar om deze moest ik echt heel erg lachen. Gelukt om lekker kilometers te maken die nacht, maar niet helemaal zoals de planning was _O-

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:06

Ik ben geen moeder. Maar ben zo chaotisch als wat.
Ik kan mij voorstellen dat iemand dat zou overkomen.
De tip van de schoen heb ik eerder gehoord.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:12

Gypsy schreef:
Je schoen is wel slim, die mis je direct als je uit de auto stapt.


Hee, ik heb mijn schoen niet aan. Oja, die ligt achterin de auto! Hee, waarom zit er een kind achter in mijn auto? Wie is dat? :+ Sorry ik zie echt zo'n verstrooide moeder voor mij :+

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:17

WesternWay schreef:
Neeee niemand die dat gebeurt hoor.
Behalve dat het dus wél gebeurt. En die mensen die hadden zich dat waarschijnlijk ook nooit voor kunnen stellen.

Wat ik wèl een keer aan de hand heb gehad, is dat mijn zoon zó snel was dat hij recht onder mijn neus te water viel. Ik stond met hem langs de kant van een klein zwembad, mijn man lag in het water en ik hield toezicht. Iemand gooide wat weg, ik keek alleen kort opzij vanwege het geluid en gelijk weer terug naar mijn zoon maar die lag toen al te water. Mijn man en ik grepen hem tegelijk beet voordat hij helemaal koppie onder ging, maar de schrik zat er goed in!

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:20

Yom schreef:
Ooit had ik het plan om naar het beste idee van NL te gaan met het idee dat er een soort alarm af gaat (oid) als je je auto uit gaat maar er nog gewicht in de kinderstoel zit. Maar ja, dat is misschien wel leuk maar ik verwacht niet dat een auto/kinderstoel fabrikant dit gaat overnemen

Goed idee! Ook voor als je je boodschappen in het stoeltje hebt gezet en vergeet mee te nemen! :j
Waarom probeer je het niet nog eens? Niet geschoten...

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:21

Ik kan mij er ook niks bij voorstellen eigenlijk.

Er was toch laatst een man die 1 kind naar de creche had gebracht en de andere vergeten. Dat was in Engeland en dat kindje was ook overleden.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:22

idinn schreef:
Shenavallie schreef:
Mijn vroegere buurvrouw heeft dat wel ooit gehad. Zij gingen 's nachts op vakantie en halverwege de reis konden ze terug, omdat haar dochter nog thuis in bed lag. Gelukkig een prettigere plek dan in een auto, maar toch.


Totaal geen tips... maar om deze moest ik echt heel erg lachen. Gelukt om lekker kilometers te maken die nacht, maar niet helemaal zoals de planning was _O-

Wij moesten er ook smakelijk om lachen toen. Het was ook nog eens in een tijd dat de mobiele telefoon nog niet bestond, anders had ze ons kunnen bellen om bij haar dochter te gaan zitten tot zij weer terug waren. :D

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:25

Ik kan het me niet voorstellen.
Maar het gebeurt. Dus het kan.

Ik ben zelf nooit een kind vergeten.
Maar ik werk niet rij alleen naar school.

Toch slim om er over na te denken.
Idd een tas naast de kleine of je mobiel (kun je ook niet afgeleid worden door dat ding)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:28

Er is dus blijkbaar zoveel druk in de maatschappij dat moeders in hun hoofd zo vol zitten dat ze hun kind vergeten. Dat is toch erg.

Dus zorgen dat je minder druk bent en minder of geen stress hebt.
Alles MOET maar tegenwoordig.



Ik kan mij ook echt niet voorstellen dat je je kind vergeet. Dan gaat er ergens iets goed mis in je leven.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:29

Ik kan me er niks bij voorstellen hoor.Ik zal ouderwets zijn,maar heb mijn kinderen echt wel bewust genomen dus ze hebben bij mij ook altijd op 1 gestaan met controlle berichtjes als manlief ze van school moest halen.

Maar goed ik stond net ook bij een winkel waar een kindje in de auto zat te huilen.De ramen stonden op een kiertje dus ik heb zijn handje vast gepakt en hem gerustgesteld dat ik zijn ouders ging halen er was gelukkig maar 1 winkel open.Het was 29,5 graden dan laat je toch geen kind in de auto,ook niet voor die ene boodschap in de bouwmarkt.Toen ik pa een preek wilde geven sprak hij natuurlijk geen nederlands :+

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 19:36

Reacties als als cowgirl en beatje dragen juist bij aan de instandhouding van dit taboe. Net omdat ik erover nadenk mijn kind niet bewust 'heb genomen' en ik haar daarom wel zal vergeten :P . Ben juist blij dat ik dit topic heb geopend, omdat ik merk dat er bij veel mensen geen begrip voor is en ze weer met vooroordelen komen als 'Ja, moeder is weer druk' en bij mij 'staan de kinderen op 1 -O- .'

Geloof maar dat bij ouders bij die wie dit is gebeurd ook zeker is, die dachten ook altijd: dit overkomt niet niet...

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 19:37

En overigens nogmaals: ik ben mijn kind nooit vergeten, maar ik vind het goed om er wel over na te denken hoe je zoiets voorkomt, ook al weet jij zeker dat het jou nooit zal overkomen.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:40

Ik ben ooit een keer naar de parkeerplek van mijn werk gereden en toen ik de motor uit deed realiseerde ik me dat ik nog niet bij het kdv geweest was....
Kind zat dus nog achterin.
Nee, ik ben niet uitgestapt en nee ik er is niets gebeurd en nee ik was niet oververmoeid.
Gewoon het ritme van een verkeerde dag (kdv is om de dag). Ik heb een heel rustig kind dus er kwam niet perse geluid van de achterbank.
Ik heb echt wel slecht geslapen daarvan, gewoon het idee dat het kan gebeuren %)

Mijn ouders zijn me vroeger overigens 2 of 3x vergeten op te halen na een school kamp :+

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:42

Mazida een kind vergeten is belachelijk niks geen taboe aan,maar je kan dan niet zeggen dat je een goede ouder bent.
Niemand hoeft voor mij kinderen te nemen, maar kinderen vergeet je niet.Ik ben trouwens een grote chaoot die wel een eens rekening vergeet te betalen omdat ik dat blijkbaar minder belangrijk vind of omdat hij kwijt is geraakt onder andere post.
Maar als je kinderen neemt dan richt je je leven daar naar in.Mocht je ze toch vergeten dan zou ik zelf hulp zoeken met het inrichten van mijn leven ,want dan is er duidelijk iets mis.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 19:42

Fijn Sizzle dat je durft toe te geven dat wel kan gebeuren, ook al ben je niet druk. Gewoon goed om ervoor na te denken hoe je zoiets kunt voorkomen.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 19:44

Beatje: Vind je mij een slechte moeder, omdat ik hierover durf na te denken? Moet ik hulp gaan zoeken?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:47

Het is hier in de buurt eens gebeurd.

Mama, basisschool leerkracht had een vergadering op een dag dat ze normaal niet hoefde te werken.
Baby kon die dag extra naar de opvang maar moeder reed naar de school met baby achterin en vergat naar de opvang te gaan.

Opvang had niets door, mama had niets door, de routine was onderbroken.

Baby heeft het niet overleefd zo gewensd en geliefd als ze was.

(Ver)oordelen is zo gemakkelijk, net als zeggen dat zoiets jou nooit zou overkomen.

Gelukkig komt het zelden voor maar het zijn echt niet altijd onachtzame ouders.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 19:49

En daarom Percy denk ik dat het goed is om het er op Bokt gewoon een keer over te hebben. En heb al goede tips zien voorbij komen :) . Voorkomen is altijd beter dan genezen.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 19:50

Overigens zorg ik er altijd voor dat ik niet druk ben. Sta 's ochtends altijd om 6 uur op, zodat ik overal alle tijd voor heb en niet hoef te haasten naar KDV of opa/oma. En heb ook een relaxte werkgever, dus dat scheelt natuurlijk ook.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:51

Mazida schreef:
Beatje: Vind je mij een slechte moeder, omdat ik hierover durf na te denken? Moet ik hulp gaan zoeken?

Als jij oprecht bang bent je kind te vergeten dan zou ik hulp zoeken .Dan is er in je leven iets niet in orde als je het belangrijkste in je leven zomaar vergeten kan.Dan kan je idd overwerkt zijn of zo, maar iets in je leven is dan niet in orde.

Ik heb er een schurft aan dat voor alles excuses gezocht word en dat er zoiets belangrijks als een kinderleven er door op het spel komt te staan.
Of ik jou een slechte moeder vind?Ik ken je niet dus kan daar geen antwoord opgeven.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:53

Dat ben ik helemaal met je eens Mazida.

Het zijn echt niet altijd slechte ouders en zeggen "dat overkomt mij niet' is helaas erg gemakkelijk gedacht.

Dit topic is mijns inziens heel zinvol. Dapper om zon taboe onder de aandacht te brengen.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:54

Mazida schreef:
Beatje: Vind je mij een slechte moeder, omdat ik hierover durf na te denken? Moet ik hulp gaan zoeken?

Juist een goede moeder. De ouders die dit wel is overkomen (kind vergeten), daarvan lijkt me dat het merendeel het niet bewust deed en zich er ook niks bij kan voorstellen dat dat hen zou overkomen. :n

Alleen maar goed om hier als ouder over na te denken.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:59

Mazida schreef:
Fijn Sizzle dat je durft toe te geven dat wel kan gebeuren, ook al ben je niet druk. Gewoon goed om ervoor na te denken hoe je zoiets kunt voorkomen.


Mijn binnenspiegel staat altijd op de kinderstoel gericht zo ben je ook altijd wel redelijk bewust wat achterin gebeurd.
Maar toch heb ik het die keer gewoon gemist. Blijkbaar onbewust te veel bezig met de dag te plannen in je hoofd of zo.