Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:51

Leuk dat meer mensen het een goed idee vinden! Zal morgen een topic maken, nu slapen :Z

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:29

Heel leuk idee!

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:11

Foaly schreef:
Leuk dat meer mensen het een goed idee vinden! Zal morgen een topic maken, nu slapen :Z


Komt het linke hierin? :)


Hoe vinden jullie motivatie om te schrijven?

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:21

[UK] Het verhalen-schrijven-stukjes-delen-topic!

Zeker komt het linkje hierin :D Aanvullingen op de OP zijn welkom :D

En over motivatie: ik zie hier vaak 'writer's block/geen motivatie/inspiratie', maar een van de belangrijkste tips die ik ooit gelezen heb is: just do it, and allow yourself to suck. Ga gewoon achter die pc zitten, zet een muziekje aan (of juist niet) en schrijf wat, en vraag jezelf niet af of het wel 'goed' genoeg is. Alles wat je op papier krijgt is meegenomen. Oppoetsen kan altijd nog, maar dat kan alleen als er iets is om op te poetsen :D

Oh, en als er helemaal geen nieuwe woorden uitkomen, ga ik altijd editten. Dus bezig met wat ik al wel heb, en dan komt de inspiratie voor de rest vanzelf wel weer :j

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:52

@Foaly: Daar heb ik wel last van ja haha, dat ik dan schrijf en denk: neh, dit is niets. En dat motiveert ook niet echt :')

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:52

Ik ga dingen doen die mij vaak inspiratie brengen of ik ik begin neer te schrijven wat het ergste is dat kan gebeuren en ga zo verder.
Op inspiratie wachten werkt niet... Ik heb geleerd dat inspiratie iets is dat jezelf maakt door je er aan bloot te stellen. Er is niet zoiets als een muze waarop je kan zitten wachten. Soms moet ik wel ideeën een beetje laten sudderen en kijken welke optie ik nu het beste vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:54

Foaly schreef:
Oef Germie daar zou ik ook echt laaiend om worden. Goed dat je er werk van maakt, helemaal als je zelf ook nog eens op de foto staat 8)7

Ik zat btw te denken, zou er hier animo zijn voor een feedback topic? Dat je bijvoorbeeld een stukje van je verhaal kunt plaatsen waar je trots op bent of waarmee je hulp nodig hebt zodat anderen kunnen meedenken?



Zeer goed idee!



Trouwens Germie, is het een idee om de uitgeverij erover te berichten? Want die willen dit soort gezeik ook absoluut niet. Denk dat die er wel snel wat aan doen.

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:37

Aprella schreef:
Ik ga dingen doen die mij vaak inspiratie brengen of ik ik begin neer te schrijven wat het ergste is dat kan gebeuren en ga zo verder.
Op inspiratie wachten werkt niet... Ik heb geleerd dat inspiratie iets is dat jezelf maakt door je er aan bloot te stellen. Er is niet zoiets als een muze waarop je kan zitten wachten. Soms moet ik wel ideeën een beetje laten sudderen en kijken welke optie ik nu het beste vind.


Ik krijg vaak ideeën van muziek, maar uitwerken... Ho maar. Niets is goed genoeg.

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:57

Heb je al wel eens geprobeerd om een x aantal woorden/pagina's te schrijven zonder een woord terug te lezen? Dan verzand je niet in eindeloos herlezen en verbeteren. :)

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:32

ik heb het schrijven weer opgepakt heb mijn eerste versies een paar keer weggooit maar ben eigenlijk over het nieuwe exemplaar niet helemaal tevreden. Iemand hier die wel eens een roman leest en mij even opweg wil helpen?

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:44

julius_juut schreef:
Heb je al wel eens geprobeerd om een x aantal woorden/pagina's te schrijven zonder een woord terug te lezen? Dan verzand je niet in eindeloos herlezen en verbeteren. :)


Nee nog niet gedaan. Wil eigenlijk zo dadelijk proberen wat te schrijven :)

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:04

Is er eigenlijk ook een topic waar je aan de hand van een klein stukje tekst er een verhaal omheen gaat verzinnen, een kort verhaal? Dat lijkt mij namelijk ook heel leuk, maar kan zogauw niets vinden :)

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:05

joeluna schreef:
Is er eigenlijk ook een topic waar je aan de hand van een klein stukje tekst er een verhaal omheen gaat verzinnen, een kort verhaal? Dat lijkt mij namelijk ook heel leuk, maar kan zogauw niets vinden :)



RPG?

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:10

RPG staat voor rollenspel? (Vertelt Google mij := )

Nee, dat bedoel ik niet. Meer dat iemand een zin uit een gesprek plaatst, of een gebeurtenis, en dat iedereen die mee wil doen daar dan zijn eigen verhaal op schrijft :j Dan kan iedereen dat posten en van elkaar lezen wat de anderen ervan gemaakt hebben.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:40

Een writing prompt topic bedoel je?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:18

Hoi!

Ik ben vanochtend begonnen op Wattpad met het schijven van mijn eerste boek. Het boek heet The Afterlife. Het is een spannende sciencefiction/fantasy vanaf 16 jaar. Deel 1 staat nu online en deel 2 zal in de loop van de week volgen. Ik krijg de link hier niet geplaatst, maar mijn gebruikersnaam is @xgunpowder.

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:37

Ik doe eigenlijk niets meer op Wattpad... :')

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:45

Het is me wel gelukt om te schrijven! Durf het alleen niet te delen want het is slecht..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:44

Zertab schreef:
Het is me wel gelukt om te schrijven! Durf het alleen niet te delen want het is slecht..


Je mag het ook prive sturen als je wil ;)
Mijn verhaal is ook niet perfect, maar als ik het deel kan ik er wel tips over krijgen :)

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:10

Ja dat wel, maar heb niet echt de drive om mezelf te verbeteren op dit moment. Ik wil voor nu alleen maar het plezier terugvinden.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:36

Ah, begrijpelijk :j

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:40

Ben bang dat de tips - hoe goed ze ook bedoeld zijn! - mijn motivatie weer naar beneden brengt..

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:21

Myrsky schreef:
Een writing prompt topic bedoel je?


Uhm ja denk het wel :)

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:05

Ik krijg veel inspiratie van Pinterest. Heb verschillende borden voor de verschillende verhalen. Ook heb ik altijd een klein boekje en een potlood bij me (ivm. Lekkende pennen) waar ik de structuur van het verhaal in heb opgeschreven maar ook inspiratie in neerkalk. Vaak als ik in de stad loop of de hond uitlaat krijg ik een goed idee. Eerst zette ik het in mijn telefoon maar schrijven gaat sneller.

Voor m'n werk had ik ook altijd pen en papier bij me, tussen die aantekeningen stonden heel vaak ideeën voor verhalen :')

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:18

Ik heb even zo'n ongelofelijke schop onder m'n hol nodig... Ik moet echt gaan schrijven maar doe het gewoon niet.