Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:32

Is het nog nagelezen door die editor? Ik ben ook een beetje aan het rondkijken, ben benieuwd naar jouw ervaring :)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:40

Foaly schreef:
Is het nog nagelezen door die editor? Ik ben ook een beetje aan het rondkijken, ben benieuwd naar jouw ervaring :)


Daar zijn ze nog mee bezig denk ik. Kon 2 a 3 weken duren :) Zodra ik het binnen heb laat ik het je weten. Ze hadden een hele schappelijke prijs vond ik.

Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:04

OK, ben benieuwd!

Ik heb inmiddels een idee voor een nieuw verhaal, maar zit een beetje vast op één punt. Wellicht dat hier iemand wil helpen?
De vraag: Hoe sloop je een bedrijf dat willens en wetens gevaarlijk speelgoed op de markt brengt? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'sleep ze voor de rechter', maar om plottechnische redenen gaat dat niet werken :') Oh, en het liefst zo dat de CEO van het bedrijf (die heeft besloten dat het gevaarlijke speelgoed in kwestie niet mocht worden teruggeroepen) flink hard geraakt wordt en voorlopig nergens meer aan de bak komt :+

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:15

Blackmail? Slechte verhalen over ze verspreiden/kapot maken op social media?

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:25

Dat dacht ik ook meteen, slechte recensies, haatcamapgne, zoiets.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:48

Stalking, bedreigen, insluipen?

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:57

Personeel wat zelf de boel gaat verlinken oid?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:59

Moord, ontvoering?

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:50

Amandavd schreef:
Moord, ontvoering?

Moord is wel een hele drastische oplossing _O-

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:05

Een anti-bedrijf blog van onafhankelijk onderzoeker/journalist? Dat speelgoed aan zijn kinders geven? Net als de directeur van Monstanto die een glaasje Roundup aangeboden kreeg?

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:50

Klokkenluiders? Youtubers met hele slechte recensies? Een dodelijke afloop van een kind na het spelen met speelgoed? Undercover medewerkers van een Greenpeace achtige organisatie?

Kan je die man niet ook privé kraken? Bijvoorbeeld met een affaire waardoor alles over dat speelgoed en zijn affaire naar buiten komt?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:01

Myrsky schreef:
Amandavd schreef:
Moord, ontvoering?

Moord is wel een hele drastische oplossing _O-


Niet hrt hoofspersonage, maar een van zijn kinderen, zijn vrouw of zijn minnares }> <<)

Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:31

Moord...tja, twee hoofdpersonen zijn ertoe in staat, en het is de taak van de derde om ze een beetje in toom te houden :+ Dat gaat m dus helaas niet worden :')

Privé kraken staat zeker op de planning, we willen immers niet dat ie vrolijk doorgaat als CEO van een ander bedrijf als Oink Oink Inc (ja, zo heet het shady bedrijf in kwestie :') ) in puin ligt. Een personal touch is heel belangrijk :+ (en gezien het feit dat hij het geld dat ie bespaard heeft door te beknibbelen op veiligheid, in eigen zak heeft gestopt, is die personal touch ook meer dan terecht :+ )

Ik heb inmiddels wel een beetje uitgedacht hoe ik het ga doen: niet alles in detail beschrijven :') Het is immers een kort verhaal. Ik heb drie elementen:

Infiltration -- hoe ze het bedrijf binnenkomen,

Distraction -- de CEO en beveiliging afleiden terwijl de hacker op zoek gaat naar bewijs op de interne servers van het bedrijf,

Extraction -- het bewijs en de hoofdpersonen weer naar buiten zien te krijgen,

Profit -- RIP bedrijf :+ )

en een complication (een corrupte medewerker van de overheidsinspectiedienst, want hoe krijg je anders onveilig speelgoed op de markt :+

Met deze elementen zou het moeten lukken. Het idee is dus dat ze het bewijs jatten van de interne servers en daarmee naar de media/de overheid/social media gaan. En tegelijk dus de CEO en die overheidspersoon aan de schandpaal nagelen met het bewijs van een (al dan niet verzonnen) affaire :j

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:04

Ik heb me net last minute toch voor Camp Nano aangemeld. Eigenlijk heb ik er heel weinig tijd en wilde ik me niet aanmelden, maar tegelijk wil ik graag weer meer gaan schrijven en heeft het me eerdere jaren ook wel echt gemotiveerd haha.

Klinkt goed Foaly!

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:11

Ik ga me zo ook nog aanmelden. November is mislukt maar we gaan er voor in april :)

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:35

Ik heb eindelijk weer wat tijd gevonden om te schrijven. Ik ben nog volop bezig met voorbereidend werk (plot maken, de wereld maken etc) en ik heb weer zo'n zin om er verder mee te gaan.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:09

Aprella schreef:
Ik heb eindelijk weer wat tijd gevonden om te schrijven. Ik ben nog volop bezig met voorbereidend werk (plot maken, de wereld maken etc) en ik heb weer zo'n zin om er verder mee te gaan.


Wat fijn, maak daar lekker gebruik van!

Ik heb de analyse van mijn manuscript terug. Zowel positief commentaar gekregen als opbouwende kritiek. Er zit potentie in maar er moet echt heel hard aan gewerkt worden. Dit bureau is echt een aanrader, ik heb een uitgebreid leesrapport gekregen en ook in het manuscript staan heel veel opmerkingen. Ik merk nu dat leestekens echt een valkkuil van mij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:11

Had Marieke Veringa je manuscript gelezen?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:27

Hanafubuki schreef:
Had Marieke Veringa je manuscript gelezen?


Yep, superfijn gedaan. Hele eerlijke kritiek maar wel constructief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:30

Foaly schreef:
OK, ben benieuwd!

Ik heb inmiddels een idee voor een nieuw verhaal, maar zit een beetje vast op één punt. Wellicht dat hier iemand wil helpen?
De vraag: Hoe sloop je een bedrijf dat willens en wetens gevaarlijk speelgoed op de markt brengt? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'sleep ze voor de rechter', maar om plottechnische redenen gaat dat niet werken :') Oh, en het liefst zo dat de CEO van het bedrijf (die heeft besloten dat het gevaarlijke speelgoed in kwestie niet mocht worden teruggeroepen) flink hard geraakt wordt en voorlopig nergens meer aan de bak komt :+



Winkel heel toevallig brand?





Ik zit momenteel weer een beetje vast... ik kan me gewoon er niet toe zetten om te schrijven. M'n studie is gewoon ook loodzwaar, advertising aka conceptontwikkeling/art direction. Wel heel nuttig omdat je de manier van idee ontwikkeling ook kan toepassen op verhalen schrijven, maar ik ben momenteel even op het punt dat het allemaal vastzit op creatief gebied. :') Weet niet hoe ik eruit kom, iemand tips?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:21

De enige tip die ik heb, ik heb het zelf ook meegemaakt, is blijven schrijven. Dat is natuurlijk moeilijk als je voornamelijk, misschien zoals ik, schrijft wanneer je inspiratie hebt. Maar dan blijf je hangen in een dip zeg maar. Probeer elke dag wat te schrijven, losse scenes of over hoe je dag is geweest, of over je dromen etc. Focus dan niet op hoe je het schrijft of wat je schrijft maar dat je schrijft. Dat heeft mij geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:22

Amandavd schreef:
Hanafubuki schreef:
Had Marieke Veringa je manuscript gelezen?


Yep, superfijn gedaan. Hele eerlijke kritiek maar wel constructief.


Fijn! Ik wil ook haar diensten gebruiken als ik eindelijk eens zo ver ben :+ vind haar als schrijfster ook heel goed schrijven!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:26

Hanafubuki schreef:
Amandavd schreef:

Yep, superfijn gedaan. Hele eerlijke kritiek maar wel constructief.


Fijn! Ik wil ook haar diensten gebruiken als ik eindelijk eens zo ver ben :+ vind haar als schrijfster ook heel goed schrijven!


Zou ik zeker doen, ze is ook totaal niet duur maar wel heel uitgebreid, zowel in haar leesrapport als in de opmerkingen bij het manuscript. Ze is heel duidelijk in haar feedback en waar je zwakke en sterkte punten zitten. Ik heb helaas nog niks van haar kunnen lezen maar haar analyse van mijn werk was echt wel fijn.

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:56

Misschien een stomme vraag maar lever je dan je gehele 'boek' in of een deel?

Ik kom momenteel ook niet veel verder met schrijven, heel druk met werk, maak meer dan 40 uur en daarnaast nog bbl opleiding en 2 paarden :')
Dus vaak savonds geen zin meer. Ga zo nog maar eens een poging wagen.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:50

Myrthe3 schreef:
Misschien een stomme vraag maar lever je dan je gehele 'boek' in of een deel?

Ik kom momenteel ook niet veel verder met schrijven, heel druk met werk, maak meer dan 40 uur en daarnaast nog bbl opleiding en 2 paarden :')
Dus vaak savonds geen zin meer. Ga zo nog maar eens een poging wagen.


Helemaal geen stomme vraag. Je kunt delen inleveren, dit is vaak goedkoper of een geheel manuscript. Ik heb mijn gehele manuscript ingeleverd.