Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:27

Helaas herkenbaar, steeds opnieuw jongens ik ben geregistreerd, niet geinteresseerd en nee ik stap niet over enz. Heb soms het idee dat registreren juist telefoontjes oplevert of zo.

Mobiel geen last van gelukkig alleen vast

Wat alleen mij opvalt is dat de bedrijven die bellen voor verkoop en ik afgesnauwd heb prompt daarna aan de voordeur staan -:(- _-:( . R o t o p!
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-07-18 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 16:27

siskeh schreef:
Klinkt heel bekend, de afgelopen maanden is het ca. 2x per week raak met een of ander adviesbureau die denkt dat we kunnen besparen op onze energierekening.
Volgens mij zit het "probleem" hem erin dat het niet de energiemaatschappij zelf is, maar een adviesbureau. "geen interesse" is de korste oplossing, al hebben we er een aantal "uitgedaagd" om met een lager bod te komen, nog niet gelukt.


Heb jij ook genoteerd welke adviesbureaus?

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:29

Nee, niet herkenbaar. Ik word echt nooit gebeld.

Ik denk dat je juist wel een vast nummer moet nemen.
Als ik ergens mijn tel. nr. op moet geven, bijv. bij een website voor een bestelling, geef ik bij voorkeur mijn vaste nr. op. Als mijn nummer verkocht wordt, of als de site gehackt wordt, krijgen ze mijn vaste nr. Ik heb daar een antwoordapparaat aan hangen, dus als een callcenter mij belt mogen ze gezellig daar mee kletsen.

Eerder had ik 2 nummers, en gaf ik mijn 2e nummer op, waar ik geen telefoon aan had hangen. Kon soms wel horen dat de router naar die 2e lijn schakelde. Ook heel effectief :Y) .

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:36

Opnemen en snel zeggen goededag u spreekt met (naam), heeft u een momentje alstublieft? En dan je telefoon naast de radio leggen _O-

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:41

Haha Absolem _O-
Flauw, maar soms zou je toch...

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:48

Ik zou het recht op vergeten eens proberen ipv het recht op verzet.
Dan moet het bedrijf namelijk jou gegevens wissen :)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:50

Stephanie_M schreef:
Gewoon je huistelefoon de deur uit en alleen nog maar mobiel bellen! :)


Dit heeft geen nut...ik heb nog nooit een huistelefoon gehad en ik wordt letterlijk wekelijks gebelt...als ik zeg dat ik al letterlijk 10 x geregistreerd sta in het bel-me-niet register, wordt ik nog wekelijks gebelt...je kunt het beter het bel-me-wel register want sinds ik me voor het eerst geregistreerd heb daar, wordt ik alleen maar vaker gebelt..
Ook ik ben inmiddels niet zo netjes meer en kwak gewoon de rooie hoorn erop zodra ik hoor dat het zo'n callcentre ding is...

Je kunt er niet echt iets aan doen ben ik bang

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:54

Ik word ook soms wel meerdere keren per dag gebeld, vraag me ook echt af hoe ze aan mijn nummer komen aangezien ik die nooit zomaar invul ergens.
Die mensen zijn ook echt stug en vervelend, als ik bij voorbaat al zeg geen interesse te hebben dan word er nog doorgevraagd waarom dan niet.. Terwijl ik ze dat keer op keer uitleg. Heb de laatste keer gevraagd naar de manager, die was zogenaamd niet aanwezig..
Zelfs een keer gehad dat iemand echt boos op me werd omdat ik zei dat ze op moeten houden met bellen, die kerel flipte hem helemaal uit z'n pan en gooide alle frustratie er uit.. Toen hij klaar was heb ik hem even gevraagd aan zn bloeddruk te denken en heb ik opgehangen.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:58

Ik heb het ook nog vaak, zowel zakelijk als privé. Wat ik inderdaad vaak doe is net als Absolem zeggen, heeft u een ogenblikje en dan gewoon wat anders gaan doen. Op een gegeven moment hebben ze dan wel opgehangen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:01

Ik heb me niet ingeschreven in het bel-me-niet-register en word eigenlijk nooit gebeld, terwijl ik wel redelijk vrij mijn telefoonnummer achterlaat bij bestellingen.

Ik heb geen idee hoe ervan af te komen, maar mijn idee zou zijn dat je wilt dat zij er wat bij te verliezen hebben. En een van de manieren zou zijn om te proberen zoveel mogelijk aan de weet te komen voor hen - ook zodat de klacht die je daarna indient bij de AP en de ConsuWijzer zoveel mogelijk informatie bevat.

Mogelijkheden: 'een momentje, ik zet even de opname aan, ik wil dit gesprek graag registreren' of desnoods 'ik registreer al mijn telefoongesprekken, dan bent u daarvan op de hoogte.' (Dit mag. Je mag gesprekken waar je zelf deel van bent opnemen, en als particulier mag dat zelfs zonder de ander te informeren. Je mag het niet altijd naar buiten brengen, maar het kan wel gebruikt worden als bewijs.)

Andere mogelijkheid: doorvragen met wie je spreekt, namens wie ze bellen, of het zelf een werknemer is bij dat bedrijf of dat dit via een tussenpersoon loopt, vragen met wie je contact op kunt nemen om het verhaal te bevestigen, welk kvk-nummer ze hebben, etc. Daarna alsnog zeggen dat je geen interesse hebt en ophangen.
(En dan, bij voorkeur, inderdaad de klacht indienen met al die info.)

Wat je wilt is dat er iemand in die systemen een notitie maakt 'niet meer bellen want straks wordt dit gebruikt om ons een boete te geven wegens het illegaal gebruiken van persoonsgegevens.'
Geen idee hoe groot de kans van slagen is, maar omdat het zo te horen gaat om nogal schimmige bedrijven lijkt dat me eerder te werken dan te hopen dat ze uit goedwillendheid de wet en het register respecteren.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:02

Oh, dat is ook wel een leuke ja. Beetje met de AVG dreigen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:03

Opta inschakelen. Krijgen ze een boete die hoog kan oplopen. Dreigde er voorheen mee, werkt prima!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 17:06

CharmingS schreef:
Ik word ook soms wel meerdere keren per dag gebeld, vraag me ook echt af hoe ze aan mijn nummer komen aangezien ik die nooit zomaar invul ergens.
Die mensen zijn ook echt stug en vervelend, als ik bij voorbaat al zeg geen interesse te hebben dan word er nog doorgevraagd waarom dan niet.. Terwijl ik ze dat keer op keer uitleg. Heb de laatste keer gevraagd naar de manager, die was zogenaamd niet aanwezig..
Zelfs een keer gehad dat iemand echt boos op me werd omdat ik zei dat ze op moeten houden met bellen, die kerel flipte hem helemaal uit z'n pan en gooide alle frustratie er uit.. Toen hij klaar was heb ik hem even gevraagd aan zn bloeddruk te denken en heb ik opgehangen.


Ik had vandaag ook echt een eikel eerste klas aan de telefoon.
Hij had zich voorgesteld en gevraagd of het uitkwam.
Ik:"Serieus? Ik word iedere paar weken gebeld door een bedrijf met exact hetzelfde bericht, met iedere keer een andere bedrijfsnaam terwijl ik in een bel-me-niet-register sta...."
En hij onderbrak me met:" Ok mevrouw, ik ga dit gesprek beëindigen".
Ik:" Nou, dat denk ik niet, we zijn nu in gesprek. Ik vraag me werkelijk af waar je mijn nummer vandaan hebt als ik geregistreerd sta?"
Hij:" Tja, mevrouw. U vraagt zich dat af. Ik vraag me ook wel eens wat af zoals hoe het heelal ontstaan is of wat mijn doel op aarde is..." (wtf :roll: )
Ik:" Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil weten waar jij nu mijn nummer vandaan hebt".
Hij:" Dat staat hier in mijn computer". Als u een klacht wil indienen kan ik u doorverbinden met mijn leidinggevende".
Ik:" Zeer graag ja".
Hij" ..... oh.... Nu?"
Ik:" Ja. Ik wil nu doorverbonden worden met je leidinggevende".
Hij:" Oh. Ja die werkt op een andere afdeling. Ik zal haar nu meteen een bericht sturen, dan zal ze meteen naar mijn bureau lopen om het te bespreken".
Ik:" Prima, ik wacht wel:
......
Hij 30 seconde later:" Goh, ze heeft nog steeds niet gereageerd, ik denk dat ze druk is".
Ik:" Prima, dan ontvang ik graag haar contactgegevens en dan bel ik zelf wel. Geen probleem".
Hij:" ja mevrouw, die heb ik wel, maar u weet het he, die mag ik niet geven."
Hij (fakking sarcstisch):" Maar mevrouw, ik heb alle tijd hoor. U? Dan blijven we gewoon zitten wachten joh".
Ik:" Ik heb inmiddels de website gevonden en zal daar mijn klacht indienen. Kun je me nog 1x vertellen met wie ik heb gesproken en namens welk bedrijf?"
Hij: ....geeft serieus een andere naam op dan aan het begin (!!!!).
En ik had het idee dat hij dus ook een andere bedrijfsnaam noemde, maar dat kan ik niet hard maken. Idioot.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 17:07

Dank shadow en tallie, fijne tips!

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:14

Dat komt door al die leuke winacties en bende waar men altijd alle gegevens invult. Als je de verleiding kunt weerstaan omdat de meeste acties toch nep zijn gebeurd het niet.

Heb ooit zelf eens ergens een nummer ingevuld en werd plat gebeld. Doe nooit meer ergens aan mee en voila, ik wordt echt nooit, maar dan ook nooit gebeld door verkopers of weet ik wat. Alleen mijn provider waagt het soms. Maargoed, das vrij voorspelbaar. ;-)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 17:15

Ik vul nergens mijn nummer of overige gegevens in en ik heb nog nooit meegedaan aan wat voor winactie dan ook.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:28

Hier ook, helpt niks.

Wij wonen achteraf en hebben zonnen panelen en palletkachel.Wij hebben dus geen gas.
Elke keer bellen ze op van de nuon of andere bedrijven dat ze goedkoper gas kunnen leveren.
Elke keer zeggen ze melden bij bel register, ja of dat helpt.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:32

Ik ben niet geregistreerd bij het belmeniet register en wordt bijna nooit gebeld. Echt heeeeeeeeel af en toe. Maar eigenlijk nooit. Ik snap niet hoe ze aan jullie nummers komen dan. Moet je toch ergens hebben ingevuld bij een winactie online denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:35

Ik ben ZZP'er en word dus ook helemaal plat gebeld. Vooral met aanbiedingen voor andere energie, terwijl ik tot aankomend weekend bij m'n ouders woon en dus helemaal niets te zeggen heb over de energielevering. Daarnaast vind ik het ook gewoon schijtirritant. Er bestaan tegenwoordig bots waarin als je een bepaald telefoonnummer belt ze het callcenter een koekje van eigen deeg geven door ze enorm lang aan de lijn te houden, maar ik durf dat niet als telefoonnummer op te geven bij de KVK omdat ze me ook moeten kunnen bereiken. Vind het echt achterlijk dat de informatie van ZZP'ers (niet alleen telefoonnummers maar ook mijn BSN(!!)) zo idioot makkelijk te achterhalen zijn.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:45

Goof schreef:
CharmingS schreef:
Ik word ook soms wel meerdere keren per dag gebeld, vraag me ook echt af hoe ze aan mijn nummer komen aangezien ik die nooit zomaar invul ergens.
Die mensen zijn ook echt stug en vervelend, als ik bij voorbaat al zeg geen interesse te hebben dan word er nog doorgevraagd waarom dan niet.. Terwijl ik ze dat keer op keer uitleg. Heb de laatste keer gevraagd naar de manager, die was zogenaamd niet aanwezig..
Zelfs een keer gehad dat iemand echt boos op me werd omdat ik zei dat ze op moeten houden met bellen, die kerel flipte hem helemaal uit z'n pan en gooide alle frustratie er uit.. Toen hij klaar was heb ik hem even gevraagd aan zn bloeddruk te denken en heb ik opgehangen.


Ik had vandaag ook echt een eikel eerste klas aan de telefoon.
Hij had zich voorgesteld en gevraagd of het uitkwam.
Ik:"Serieus? Ik word iedere paar weken gebeld door een bedrijf met exact hetzelfde bericht, met iedere keer een andere bedrijfsnaam terwijl ik in een bel-me-niet-register sta...."
En hij onderbrak me met:" Ok mevrouw, ik ga dit gesprek beëindigen".
Ik:" Nou, dat denk ik niet, we zijn nu in gesprek. Ik vraag me werkelijk af waar je mijn nummer vandaan hebt als ik geregistreerd sta?"
Hij:" Tja, mevrouw. U vraagt zich dat af. Ik vraag me ook wel eens wat af zoals hoe het heelal ontstaan is of wat mijn doel op aarde is..." (wtf :roll: )
Ik:" Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil weten waar jij nu mijn nummer vandaan hebt".
Hij:" Dat staat hier in mijn computer". Als u een klacht wil indienen kan ik u doorverbinden met mijn leidinggevende".
Ik:" Zeer graag ja".
Hij" ..... oh.... Nu?"
Ik:" Ja. Ik wil nu doorverbonden worden met je leidinggevende".
Hij:" Oh. Ja die werkt op een andere afdeling. Ik zal haar nu meteen een bericht sturen, dan zal ze meteen naar mijn bureau lopen om het te bespreken".
Ik:" Prima, ik wacht wel:
......
Hij 30 seconde later:" Goh, ze heeft nog steeds niet gereageerd, ik denk dat ze druk is".
Ik:" Prima, dan ontvang ik graag haar contactgegevens en dan bel ik zelf wel. Geen probleem".
Hij:" ja mevrouw, die heb ik wel, maar u weet het he, die mag ik niet geven."
Hij (fakking sarcstisch):" Maar mevrouw, ik heb alle tijd hoor. U? Dan blijven we gewoon zitten wachten joh".
Ik:" Ik heb inmiddels de website gevonden en zal daar mijn klacht indienen. Kun je me nog 1x vertellen met wie ik heb gesproken en namens welk bedrijf?"
Hij: ....geeft serieus een andere naam op dan aan het begin (!!!!).
En ik had het idee dat hij dus ook een andere bedrijfsnaam noemde, maar dat kan ik niet hard maken. Idioot.



Geen bandje met 'Dit gesprek kan opgenomen worden voor trainingsdoeleinden"


Maar super irritant! Ik moet eerlijk bekennen ben al een tijdje niet gebeld maar werd er ook helemaal simpel van.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:45

Goof schreef:
Ik vul nergens mijn nummer of overige gegevens in en ik heb nog nooit meegedaan aan wat voor winactie dan ook.


Dit heb ik dus ook nooit gedaan.. maar word de laatste maanden constant gebeld omdat ze op zoek zijn naar een meneer van den Berg.. is waarschijnlijk gewoon een grapjas geweest die bewust overal een verkeerd nummer ingevuld heeft.. dus nu zit ik ermee :(

Bij mij helpt dat bel me niet register ook totaal niet.. en de mensen die bellen voor een bedrijf kiezen waarschijnlijk ook niet wie ze gaan bellen maar ik word wel steeds minder vriendelijk :x

Baal ervan dat de huisarts en dierenarts ook altijd anoniem bellen anders had ik denk ik nooit meer anoniem opgenomen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:46

Heeel lang geleden geheim nummer aangevraagd vanwege stalking voor zowel mijn mobiele nummer als mijn vaste. Heb het nooit aangepast. Scheelt ontzettend veel van dit soort rommel.
Als ik gebeld wordt is dit een uitzondering.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:03

Suzanne F. schreef:
Ik snap niet hoe ze aan jullie nummers komen dan. Moet je toch ergens hebben ingevuld bij een winactie online denk ik.


Er is een levendige datahandel, ook van telefoonnummers. Dat hoeft echt niet de schuld van mensen zelf te zijn - vaak niet.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:06

En zeker als je ook ondernemer bent en ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel ben je vaak de Sjaak.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:08

(Als de frustratie te hoog oploopt, blaas dan wat stoom af met Arjen Lubach: https://www.youtube.com/watch?v=vV7jmXGwT2Y
Hij heeft ook nog een specifieke rant over de KvK dacht ik, maar deze is hier in elk geval toepasselijk.)