Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:51

Om dit soort telefoontjes te voorkomen heb ik Truecaller op mijn telefoon staan, dan kan ik anonieme oproepen enz gewoon blokkeren. Dat bel-me-niet-register is ronduit waardeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:56

PureSG schreef:
Om dit soort telefoontjes te voorkomen heb ik Truecaller op mijn telefoon staan, dan kan ik anonieme oproepen enz gewoon blokkeren. Dat bel-me-niet-register is ronduit waardeloos.


Hoe werkt dat precies? Blokkeert hij alle anonieme oproepen?

Edit, laat maar.. Lees geen beste reviews in de appstore :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-18 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:59

Siesjuh schreef:
Suzanne F. schreef:
Pfffff, ze bleef maar aandringen en een heel verhaal. Krijgen ze per seconde betaald dat ze je aan de lijn houden ofzo?

Nee, vaak per klant die ze hebben binnengehaald of per iets wat ze verkocht hebben ;)
Dat noemen ze een target, dat levert extra inkomsten om en vaak zelfs niet. Daarnaast gewoon een basissalaris.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:02

Dit is een wat ouder filmpje en niet helemaal passend bij het onderwerp. Maar denk dat jullie het hier toch kunnen waarderen. _O-


Bloodymary
Berichten: 4552
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:14

Magrathea schreef:
Dit is een wat ouder filmpje en niet helemaal passend bij het onderwerp. Maar denk dat jullie het hier toch kunnen waarderen. _O-

[ Video ]


Oh die herinner ik me nog wel, geweldig is die!

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:31

Izzy19 schreef:
Hier al regelmatig telefoon gehad van internet provider. Probleem is dat hun lijn niet tot bij ons ligt en zelfs als ik het zou willen, ik niet bij hen kan aansluiten. Dus ik vraag standaard eerst of wij nu eigenlijk al kunnen aansluiten. Ah nee, dat kan niet maar ze gaan een glasvezel kabel leggen! En of ze mag terug bellen op een moment dat beter past. En dan vraagt ze wanneer het beter past. Ja, als de glasvezel kabel er ligt hé, dan mag je terug bellen. (Ik woon echt heel afgelegen dus ik vermoed dat dit nog niet voor de komende 100 jaar gaat zijn :) ) Ben benieuwd nu als ze nog eens bellen, dan vraag ik meteen of die glasvezel kabel er al ligt :D
Na een tijdje wordt het ook gewoon wel amusant eigenlijk. Maar 't is wel een beetje dom om mensen op te bellen die je niet eens iets kan verkopen omdat het praktisch gewoon niet mogelijk is...

Dat heb ik ook meegemaakt, wij hebben de royale keuze uit 1 aanbieder, omdat we in het buitengebied zitten. Komen ze aan de deur en vragen ze of we klant willen worden, tja dat is typisch een gevalletje van niet je huiswerk hebben gedaan. Via de telefoon gebeurt het inderdaad ook regelmatig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:31

Bloodymary schreef:
Vind ik echt geen argument, ze doen gewoon hun werk. Als je voor dit soort werk kiest dan verdien je niet beter dan dit soort behandelingen. Voor mij zijn mensen die dit soort werk doen echt het laagste van het laagste en zo behandel ik ze dan ook.

Ok.... :wow:

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:42

Bloodymary schreef:


Vind ik echt geen argument, ze doen gewoon hun werk. Als je voor dit soort werk kiest dan verdien je niet beter dan dit soort behandelingen. Voor mij zijn mensen die dit soort werk doen echt het laagste van het laagste en zo behandel ik ze dan ook.[/quote]


Zo, wie heeft er vanmorgen over jou ontbijt heen geplast :=

Ieder mens verdiend op zijn minst een beetje respect ongeacht het werk dat iemand doet. En deze telefoontjes kunnen onwijs irritant zijn maar dit vind ik toch wel wat ver gaan zeg.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:45

Zoals mijn man tegenwoordig zegt:
“Ik ben ook een mens, ik heb ook een moeder...” :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:49

Wijsje schreef:
Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?


Mogen we je telefoonnummer even
Gaan we kijken hoe zwaar jou leven is

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:55

[***] schreef:
Wijsje schreef:
Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?


Mogen we je telefoonnummer even
Gaan we kijken hoe zwaar jou leven is
Mag het wat minder? Dit soort uitspraken hoorde ik voor het laatst op de middelbare school :')

Anoniem

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:00

Zoals je wel merkt hier in het topic halen die call centers het slechtste in je naar boven

Bloodymary
Berichten: 4552
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:03

Haha, dat zeker. Normaal ben ik heel aardig hoor.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:14

[***] schreef:
Zoals je wel merkt hier in het topic halen die call centers het slechtste in je naar boven
Wat prima is. Maar dan mogen anderen daar dan toch ook een menig over vormen? Ik vind het namelijk ook iets over iemand zeggen, ik voel niet de behoefte dat hier te vermelden, anderen blijkbaar wel.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:25

poes schreef:
Er zijn veel leuke opties:

Doe alsof jij hen belt en probeer hen iets te verkopen. Een standaard leeg colablikje als collector’s item.

Bied je medeleven aan en bied een leukere en beter betaalde baan aan (doe ik vaak)

Speel het raadselspel zie mijn vorige post

Gewoon zwijgen. Tot ze ophangen. En terugbellen. En weer zwijgen.

Gelijk melden dat je hun tijd gaat verspillen en vervolgens zo lang mogelijk aan de lijn houden.

Als variatie daarop: telefoon gewoon naast je leggen. Telkens opnemen en weer hetzelfde.

Heel random een verhaaltje vertellen.

Etc.

Ik vertel ook vaak dat mijn man zegt dat ik te dom ben en alleen hij dit soort zaken mag regelen. Vervolgens vragen ze altijd zonder verpinken of ze zijn nummer mogen? Dan zeg ik dat hij de vorige keer gezegd heeft dat hij me dan achter de auto bindt. Werkt ook.


Oh my ik betrap mezelf op een heel sadistisch lachje :') :') _/-\o_

friendly
Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:08

Je wordt wel heel creatief dus eigenlijk dienen ze nog een soort educatief doel ook. Je gaat je hersens meer gebruiken om allerhande manieren te bedenken om van die vervelende callcenters af te komen :') }:)

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:25

Ik heb dit ook gehad. Bij mij hielp NOOIT MEER Anoniem opnemen. Ze blijven wel even volharden in de hoop dat je toch een keer opneemt maar ik heb volgehouden. Nu word ik nooit meer gebeld.

friendly
Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:28

Tot/tenzij je werk anoniem belt... Dan kan je t niet maken om niet op te nemen vind ik. Dus dat is een slechte optie naar mijn mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:52

Ailill schreef:
[***] schreef:
Zoals je wel merkt hier in het topic halen die call centers het slechtste in je naar boven
Wat prima is. Maar dan mogen anderen daar dan toch ook een menig over vormen? Ik vind het namelijk ook iets over iemand zeggen, ik voel niet de behoefte dat hier te vermelden, anderen blijkbaar wel.


Wat verdraai jij de boel, ik weet wel een leuk baantje voor je
Mag het wat minder? Is jouw uitspraak
Als iedereen zijn mening mag geven dan ik toch zeker ook?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:58

Gulpje schreef:
Ik heb dit ook gehad. Bij mij hielp NOOIT MEER Anoniem opnemen. Ze blijven wel even volharden in de hoop dat je toch een keer opneemt maar ik heb volgehouden. Nu word ik nooit meer gebeld.

Hier bellen ze nooit meer anoniem (is wel zakelijk)

CharleyT
Berichten: 4004
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:32

friendly schreef:
Tot/tenzij je werk anoniem belt... Dan kan je t niet maken om niet op te nemen vind ik. Dus dat is een slechte optie naar mijn mening...


Daar hebben ze iets op gevonden: niet anoniem bellen! En anders, als het zo belangrijk is dat er anoniem wordt gebeld, even inspreken op voicemail dat je je werk moet bellen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37294
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:51

Dat filmpje heerlijk hewoon.

Maar ja idd nee zeggen en dan ja maar we hebben ... neee ja maar ... NEE ja maar. Goedemiddag kwak hoorn erop,

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:56

Haha juist om deze reden wil ik niet voor een call center werken, is een heuze stap lichter werk dan ik nu doe...maar kansloos toch als mensen je als poep behandelen als je netjes en beleefd iemand op belt.

Ik geloof ook niet in de produkten die worden verkocht via zo een call center..

Ik poeier ze altijd heel snel en netjes af, al meteen na de 1e zin en dat vinden ze echt niet erg. Vaak halen ze mij dan zelf uit het systeem

Vergeet niet dat de internetwinkels jouw gegevens verkoopt, helaas zit je hierdoor overal heel snel in...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:16

CharleyT schreef:
friendly schreef:
Tot/tenzij je werk anoniem belt... Dan kan je t niet maken om niet op te nemen vind ik. Dus dat is een slechte optie naar mijn mening...


Daar hebben ze iets op gevonden: niet anoniem bellen! En anders, als het zo belangrijk is dat er anoniem wordt gebeld, even inspreken op voicemail dat je je werk moet bellen.

Maar hier werd ook al eerder gezegd, als je ZZP'er bent oid dan is dat leuk en aardig maar je wil ook geen klanten mislopen :+ Of uberhaupt niet bereikbaar zijn voor klanten. Als iemand anoniem wil bellen is dat diens goed recht, daar heb jij als opdrachtnemer vrij weinig mee te maken toch..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:28

Indestal schreef:
Haha juist om deze reden wil ik niet voor een call center werken, is een heuze stap lichter werk dan ik nu doe...maar kansloos toch als mensen je als poep behandelen als je netjes en beleefd iemand op belt.

Ik geloof ook niet in de produkten die worden verkocht via zo een call center..

Ik poeier ze altijd heel snel en netjes af, al meteen na de 1e zin en dat vinden ze echt niet erg. Vaak halen ze mij dan zelf uit het systeem

Vergeet niet dat de internetwinkels jouw gegevens verkoopt, helaas zit je hierdoor overal heel snel in...


Ik wilde ook niet, maar ik had geen keuze.
Overigens was nee bij mij gewoon “fijne dag verder”, haalde vaak nét m’n target, maar niet ver eroverheen ofzo