Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
PureSG schreef:Om dit soort telefoontjes te voorkomen heb ik Truecaller op mijn telefoon staan, dan kan ik anonieme oproepen enz gewoon blokkeren. Dat bel-me-niet-register is ronduit waardeloos.
Siesjuh schreef:Dat noemen ze een target, dat levert extra inkomsten om en vaak zelfs niet. Daarnaast gewoon een basissalaris.Suzanne F. schreef:Pfffff, ze bleef maar aandringen en een heel verhaal. Krijgen ze per seconde betaald dat ze je aan de lijn houden ofzo?
Nee, vaak per klant die ze hebben binnengehaald of per iets wat ze verkocht hebben
Magrathea schreef:Dit is een wat ouder filmpje en niet helemaal passend bij het onderwerp. Maar denk dat jullie het hier toch kunnen waarderen.
[ Video ]
Izzy19 schreef:Hier al regelmatig telefoon gehad van internet provider. Probleem is dat hun lijn niet tot bij ons ligt en zelfs als ik het zou willen, ik niet bij hen kan aansluiten. Dus ik vraag standaard eerst of wij nu eigenlijk al kunnen aansluiten. Ah nee, dat kan niet maar ze gaan een glasvezel kabel leggen! En of ze mag terug bellen op een moment dat beter past. En dan vraagt ze wanneer het beter past. Ja, als de glasvezel kabel er ligt hé, dan mag je terug bellen. (Ik woon echt heel afgelegen dus ik vermoed dat dit nog niet voor de komende 100 jaar gaat zijn ) Ben benieuwd nu als ze nog eens bellen, dan vraag ik meteen of die glasvezel kabel er al ligt
Na een tijdje wordt het ook gewoon wel amusant eigenlijk. Maar 't is wel een beetje dom om mensen op te bellen die je niet eens iets kan verkopen omdat het praktisch gewoon niet mogelijk is...
Bloodymary schreef:
Wijsje schreef:Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?
[***] schreef:Mag het wat minder? Dit soort uitspraken hoorde ik voor het laatst op de middelbare schoolWijsje schreef:Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?
Mogen we je telefoonnummer even
Gaan we kijken hoe zwaar jou leven is
[***] schreef:Wat prima is. Maar dan mogen anderen daar dan toch ook een menig over vormen? Ik vind het namelijk ook iets over iemand zeggen, ik voel niet de behoefte dat hier te vermelden, anderen blijkbaar wel.Zoals je wel merkt hier in het topic halen die call centers het slechtste in je naar boven
poes schreef:Er zijn veel leuke opties:
Doe alsof jij hen belt en probeer hen iets te verkopen. Een standaard leeg colablikje als collector’s item.
Bied je medeleven aan en bied een leukere en beter betaalde baan aan (doe ik vaak)
Speel het raadselspel zie mijn vorige post
Gewoon zwijgen. Tot ze ophangen. En terugbellen. En weer zwijgen.
Gelijk melden dat je hun tijd gaat verspillen en vervolgens zo lang mogelijk aan de lijn houden.
Als variatie daarop: telefoon gewoon naast je leggen. Telkens opnemen en weer hetzelfde.
Heel random een verhaaltje vertellen.
Etc.
Ik vertel ook vaak dat mijn man zegt dat ik te dom ben en alleen hij dit soort zaken mag regelen. Vervolgens vragen ze altijd zonder verpinken of ze zijn nummer mogen? Dan zeg ik dat hij de vorige keer gezegd heeft dat hij me dan achter de auto bindt. Werkt ook.
Ailill schreef:[***] schreef:Wat prima is. Maar dan mogen anderen daar dan toch ook een menig over vormen? Ik vind het namelijk ook iets over iemand zeggen, ik voel niet de behoefte dat hier te vermelden, anderen blijkbaar wel.Zoals je wel merkt hier in het topic halen die call centers het slechtste in je naar boven
friendly schreef:Tot/tenzij je werk anoniem belt... Dan kan je t niet maken om niet op te nemen vind ik. Dus dat is een slechte optie naar mijn mening...
CharleyT schreef:friendly schreef:Tot/tenzij je werk anoniem belt... Dan kan je t niet maken om niet op te nemen vind ik. Dus dat is een slechte optie naar mijn mening...
Daar hebben ze iets op gevonden: niet anoniem bellen! En anders, als het zo belangrijk is dat er anoniem wordt gebeld, even inspreken op voicemail dat je je werk moet bellen.
Indestal schreef:Haha juist om deze reden wil ik niet voor een call center werken, is een heuze stap lichter werk dan ik nu doe...maar kansloos toch als mensen je als poep behandelen als je netjes en beleefd iemand op belt.
Ik geloof ook niet in de produkten die worden verkocht via zo een call center..
Ik poeier ze altijd heel snel en netjes af, al meteen na de 1e zin en dat vinden ze echt niet erg. Vaak halen ze mij dan zelf uit het systeem
Vergeet niet dat de internetwinkels jouw gegevens verkoopt, helaas zit je hierdoor overal heel snel in...