Citaat:De kenmerken van 4-seizoenenbanden:
- Goede prestaties bij alle weersomstandigheden, maar altijd een compromis tussen zomerbanden en winterbanden
- Geen bandenwissel tussen winterbanden en zomerbanden
- Levensduur gelijk aan zomerbanden en winterbanden
- Vooral geschikt wanneer u weinig rijdt (<10.000 km/jaar)
- Vooral geschikt wanneer u niet in wintersportgebied of bij winters weer rijdt
Wanneer kiest u voor 4-seizoenenbanden?
De 4-seizoenenband is een compromis tussen een winterband en een zomerband. Het gebruik van zomerbanden in de zomer en winterbanden in de winter blijft de veiligste manier van autorijden. Een 4-seizoenenband is vooral een aantrekkelijke optie:
- Als u weinig tot niet onder winterse omstandigheden rijdt
- Als u minder dan 10.000 kilometer per jaar rijdt
- Als u een normale rijstijl hebt
Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? Waarom zijn all-weather banden alleen ok als je weinig kilometers rijdt?
Ik zit eigenlijk niet te wachten op zomerbanden en winterbanden en het gedoe van wisselen, onverwacht warm weer, etc...
Thanks!

Met die winters die wij hier hebben heeft dat geen zin. De banden hebben er al jaren niet onder gezeten. Nu de zomerbanden versleten zijn ga ik de winterbanden oprijden, die kon je volgens de garage gewoon in de zomer doorrijden en scheelt nauwelijks qua slijtage.. En daarna ga ik weer voor all season banden.
Echt sneeuw is vaak maar een paar dagen per jaar, maar die onverwacht warmere periodes in de winter of ineens een hoop regen in de zomer zijn er wel regelmatig..