Ben ik nou zo niks waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:15

Lieve schat, natuurlijk ben je heel veel waard. En weet je, je moet proberen deze date niet als mislukkig te zien, weer niets geworden, balen, kak etc.... waarom zo negatief? In plaats daarvan kun je het ook omdraaien. Je hebt na 3 dates door dat deze jongen je niet gelukkig gaat maken. Je hebt heel goed ingezien dat hij te weinig moeite doet en er van zijn kant uit voor jou te weinig bevestiging komt. Dus.... is dit geen relatiemateriaal voor jou. Klaar, niet negatiever maken dan het is en het niet op jezelf betrekken! Deze combi past niet, de jongen is oke, jij bent oke, maar een relatie zou jullie beide niet gelukkig maken. Hallelujah dat je dat na 3 dates weet en niet 7 jaar en misschien en een stel kids later.
En voor de volgende dates, je zoekt iemand die jou aanvult, en je gelukkig maakt. Verreweg de meeste jongens/mannen passen niet in dit plaatje, want zoveel zijn er niet die jou goed aanvullen. Dus het is even zoeken ;). En die zoektocht heet daten. Niets meer, niets minder. Hoofd omhoog meid en probeer de negatieve gedachten tegen te houden. Want die zijn echt nergens voor nodig. En als je merkt dat daten je gevoel van eigenwaarde zover onderuit haalt, zou het dan geen optie zijn om eerst met jezelf aan de slag te gaan voor je je op de mannenmarkt richt? Want afwijzing en teleurstelling horen er wel een beetje bij. Daarbij ben je nu ook best kwetsbaar in mijn ogen. Stel je komt iemand tegen die wel heel veel moeite voor je doet, maar je tegelijk niet goed behandelt, wat dan? Er zijn ook mannen die je overladen met complimentjes om je afhankelijk te maken en je daarna enkel voor hun eigen doeleinden gebruiken. Als je te gevoelig bent voor aandacht en bevestiging, loop je ook een groot risico in een heel ongelukkige relatie terecht te komen. Misschien is het juist een stuk beschermimg dat het op relatiegebied nu nog niet zo werkt. Als het goed is hoort een gelukkig leven niet van wel of geen partner af te hangen. Misschien is het eerst tijd om eens aan dat gelukkig zijn te werken! En van daaruit mag jij heel kritisch blijven kijken of een jongen het wel echt allemaal waard is. Want geloof me, je kunt beter de rest van je leven zonder vent blijven, dan dat je hartstikke ongelukkig bent in een relatie.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:25

Ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt... Maar het is een cliché: als je niet van jezelf houdt, gaat iemand ook niet snel van je houden.
Het is écht waar!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:56

Wat een nare situatie! Maar bekijk het zo; als je niet van jezelf kunt houden, hoe kun je dan van iemand anders houden? Je moet leren van jezelf te houden en gelukkig te zijn in je eentje voordat je je in een relatie gaat storten want dat is zo belangrijk! Vaak gun je jezelf namelijk niet datgene wat jou écht gelukkig maakt als je niet van jezelf houdt. Je settled sneller met iets minders omdat je denkt dat je dat verdient, omdat je denkt dat je toch niet beter zult krijgen maar dat is absoluut niet waar!

Ik raad dus aan (net als meerdere voor mij) om even goed uit te zoeken waar je onzekerheden e.d. vandaan komen, en wat je eraan kunt doen. Want zoals meerdere hebben gezegd; je zelfvertrouwen en goede bui laten afhangen van een partner/relatie is op de lange termijn niet goed voor je :(:)