Mijn moeder heeft een inboedelverzekering sinds 1973. De verzekering is in de loop der jaren tig keer overgenomen door verschillende partijen en bij haar scheiding is ze de polisbladen kwijt geraakt. Ze heeft in al die jaren nog nooit iets gedeclareerd en betaald dus al keurig 45 jaar de maandelijkse premie.
Tijdens de warme zomerdagen is haar gloednieuwe vitrage bekneld geraakt tussen de buitendeur (was dichtgeslagen) en heel flink beschadigd: Twee scheuren van zo'n 20 á 30cm. Nieuwwaarde respectievelijk €680,-
We besloten de schade te declareren bij de inboedelverzekering. En die antwoord vervolgens het volgende:
U heeft een inboedelpolis afgesloten op basis van extra uitgebreide condities. Bij dergelijke
condities is er dekking ingeval van bijvoorbeeld waterschade of inbraak. Schade als gevolg
van een dichtslaande deur, hetgeen beschouwd wordt als een zogenaamd van buiten
komend onheil is echter niet gedekt. De schade komt zodoende niet voor vergoeding in
aanmerking
Nu begrijp ik dat ze geen all-risk polis heeft, maar dit leek me nu juist iets wat wél onder de inboedel zou moeten vallen?
Ik wil maandag even de polisvoorwaarden proberen te traceren.
Weet iemand hier misschien hoe dit zit?