Verslapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:39

Ik vraag me altijd af hoe een app op een telefoon kan zien hoe je slaapt? :+

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:42

eclair98 schreef:
Ik vraag me altijd af hoe een app op een telefoon kan zien hoe je slaapt? :+


Je legt de telefoon naast je in je bed. De meeste telefoons hebben tegenwoordig een bewegingssensor en kunnen dus meekrijgen hoe stil je ligt. Bij ondiepe slaap beweeg je meer.

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:42

Sleepcycle baseert het op je ademhaling en beweging in bed.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:46

Het luchtalarm instellen als wekker geluid en dan bij het voeteind leggen op zn hardste stand.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:06

Hier hetzelfde probleem. Ik heb 3 apps die je slaap 'meten'. Normaal wissel je van lichte en diepe slaap maar bij mij is gewoon van 23.00-wekker REM (deep) sleep.
Wake up light is kansloos, ik doe mijn gordijnen niet eens dicht 's nachts :+.

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:20

Ontspanningsmeditatie voor het slapen gaan helpt je om dieper te slapen.
Een wekkerradio met een praatprogramma helpt mij als het even zwaar is. Dan ga ik toch luisteren naar wat er wordt besproken. Harde geluiden maken dat ik met een ochtendhumeur de dag zou beginnen.
En zorg voor voldoende slaap. De meeste mensen hebben meer nodig dan ze denken.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Verslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 20:23

Mn telefoon kan ik niet in bed hebben overigens. Ik moet m snachts opladen omdat ik m overdag nodig heb. En om snachts wakker gemaakt te worden door alles wat vanaf de plank naar beneden komt is niet zo handig. Ik moet dus om mn wekker uit te zetten sowieso al omhoog, dus dan ben ik wel wakker.

Wel bedanken alvast voor alle adviezen, er zitten ongetwijfeld een aantal goede tussen. Ik kan ze nog niet allemaal uitproberen nu natuurlijk. Slapen doe ik best wel veel

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:45

Wiskey1 schreef:
Mizora schreef:
Sowieso eerder naar bed gaan, blijkbaar heb je meer slaap nodig. Maar een vriendin sliep ook door al haar wekkers heen en zij heeft jarenlang succes gehad met zo'n ouderwetse opdraai belwekker.

Zo'n ding:
[ Afbeelding ]

Maar er zijn ook apps voor op je telefoon die in het half uur voordat je wakker moet worden kijken wanneer je licht slaapt en je dan wakker maken. Dan wordt je ook fitter wakker.




Op een eetbord? Zo'n wekker lijkt mij niet zo handig om in te stellen. Ik werk dan geen nachtdiensten, maar tijd van opstaan wil nog wel eens verschillen.


Een porseleinen bord en een stuk bij je bed vandaan, zodat je er echt uit moet om jezelf van de herrie te verlossen.

Instellen stelt niets voor.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:58

MissBambi schreef:
De pavlok wekker :D krijg je een stroomschokje. Voor mij werkt hij tegenwoordig niet zo goed meer omdat ik zelfs in m'n diepe slaap de wekker af doe. Al weet ik dat er tegenwoordig ook wekkers zijn die je pas af kan doen als je ze bij het Dockingstation in de buurt houd, zal wel met een soort magneetje werken.

Deze zou ik zelf graag nog willen aanschaffen.

Edit: je kan ook trillen en/of geluid instellen en dus ook en/of stroom waarvan je ook de sterkte van allen kan bepalen.


Even los van TS, misschien helpen voor jou die apps waarbij je een opdracht moet uitvoeren voor je wekker uitgaat. Ik heb ooit een gehad waarbij je simpele rekensommen moest uitrekenen of 4 keer het goede icoontje uitkiezen oid. Dan moet je actief nadenken dus kan dat niet in je diepe slaap uitgezet worden. Ik word alleen wel goed wakker normaal gezien dus voor mij was het alleen irritant

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:03

Gewoon een wekkerradio. Die hebben echt een irritant, vrij hard geluid en dan eventueel ergens neerzetten waarvoor je uit je bed moet.
En anders gewoon zo'n oude 'tring'wekker.

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:58

Of je door iemand wakker laten bellen

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:01

Ik had hetzelfde probleem
Ik heb nu een wake up light van philips, eigenlijk nooit meer gebeurd. Heb m op de radiostand en dan op het hardst (slaap met oordopjes)
En als ik echt zeker wil weten zet ik ook nog daarnaast mijn telefoon met 5 wekkers en keihard aan. Nou ik verslaap me dan echt niet meer :)

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:01

Mizora schreef:
Sowieso eerder naar bed gaan, blijkbaar heb je meer slaap nodig. Maar een vriendin sliep ook door al haar wekkers heen en zij heeft jarenlang succes gehad met zo'n ouderwetse opdraai belwekker.

Zo'n ding:
[ Afbeelding ]

Maar er zijn ook apps voor op je telefoon die in het half uur voordat je wakker moet worden kijken wanneer je licht slaapt en je dan wakker maken. Dan wordt je ook fitter wakker.

Ha ha ha, toen mijn zoon een periode had dat hij steevast te laat kwam ('wekker niet gehoord' of 'wekker doet het niet'), heb ik ook zo'n exemplaar aangeschaft. En of dat werkte! :j
Nog leuker: op een schaal zetten met knikkers erin. :D

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:50

Een wake-up light is niet alleen licht.

Het is een combinatie van licht, geluid en timing.

Als ik alleen op licht wakker moet worden dan gaat mij dat ook niet lukken.

Een half uur voordat ik wakker moet worden gaat het lampje heel zacht branden. Langzaam aan steeds iets feller... dan gaat 20 minuten later mijn wekker.

Stel het zou al een uur licht zijn voordat mijn wekker gaat dan wordt ik ook niet wakker omdat ik dan alweer in een diepere slaap ben.
Doordat het licht langzaam feller wordt wordt je automatisch uit je diepe slaap gehaald. En slaap je zeg maar wat meer aan de oppervlakte.
Opdat exacte moment gaat mijn wekker af. En dan hoor ik hem wel.

Als ik mijn licht in mijn slaapkamer aan laat slaap ik ook gewoon door hoor.

En je hoeft niet direct een dure te kopen. Je hebt ook wel namaak die stukken goedkoper zijn
Of wellicht ken je iemand die er een heeft die je zou kunnen lenen om te testen.