Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:10

Mijn neefje: "mam ik vind mijn broertje niet meer zo leuk, kan je hem op marktplaats zetten"

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:15

SusanH schreef:
Toen ze 5 was moesten ze met Pasen een liedje in de kerk zingen. Over Jezus die gekruisigd werd. Zware kost. Maar met een lichte boventoon want onze dochter zong vrolijk: Ze hadden hem gekruisigd en in een graf gedaan, maar na 3 dronken dagen is hij weer opgestaan. Echt je kon me opvegen.


In het kader van deze ken ik er nog een: “Jezus heeft een nieuwe geit”, ipv ‘Jezus leeft in eeuwigheid’.

Mijn kind heeft het trouwens altijd over ‘pikkies’ en dan bedoelt hij kippen.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:16

"Mamma, je hoeft geen beha in je koffer te stoppen. Je borsten hebben ook vakantie!" (5 jaar)

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:25

Ik haalde de oudste uit school samen met de jongste en de spelletjes juf liep voor ons uit bij het oversteken
zegt jongste: mama dat is toch (naam oudste) zn juf,
ik:ja schat dat klopt,
hij: waarom verkleed ze zich als spook?!_O-juf draagt een hoofddoek
Echt je kon mn oudste en mij opvegen maar ook wel geprobeerd duidelijk te maken dat sommige mensen dat doen met een reden en dat is niet als spook door t leven gaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:46

Iris82 schreef:
"Mamma, je hoeft geen beha in je koffer te stoppen. Je borsten hebben ook vakantie!" (5 jaar)



Tja, breng daar maar eens wat tegen in. Hij heeft natuurlijk volkomen gelijk, lekker laten hangen. :') :')

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:52

Mijn zoon toen hij een jaar of 6 was in de apotheek. Hij keek heel aandachtig en met grote ogen naar een nogal gothic geklede mevrouw met redelijk woest zwart haar en zei toen nogal hard: 'Mam! Is dat nu een echte heks?'

Ik lag enorm in een deuk natuurlijk, heb hem maar uitgelegd dat die mevrouw geen heks was maar gewoon nogal van zwarte kleren hield.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:59

Toen mijn dochter nog heel klein was begon het te sneeuwen. Ik ging met haar voor het raam naar buiten staan kijken en zei... Kijk, sneeuw!! Mooi hè.
Mijn dochtertje riep heel blij: "SNEEUW!! SNEEUW!! SNEEUW!!..... Ja genoeg, doe maar weer uit."

:')

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:16

Leuke dingen komen hier voorbij!

Toen mijn kinderen klein waren had ik een paard, een schimmel. Hij heette Gucci. Mijn jongens gingen regelmatig mee naar stal en kenden het paard goed.
Toen we een keer in de dierentuin waren riep mijn oudste zoon (toen 6 jaar) ineens heel enthousiast:
'Kijk mama, een streepjesGucci!!' Hij zag een zebra.... _O-

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:24

Anoniem schreef:
Toen mijn dochter nog heel klein was begon het te sneeuwen. Ik ging met haar voor het raam naar buiten staan kijken en zei... Kijk, sneeuw!! Mooi hè.
Mijn dochtertje riep heel blij: "SNEEUW!! SNEEUW!! SNEEUW!!..... Ja genoeg, doe maar weer uit."

:')

Kijk, je dochter is gewoon een hele slimme meid!
Zodra ik sneeuw zie,denk ik dat ook altijd ^)

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:37

Vliegtuig ---> Kijk mama Vliegguh
Vogel ---> Wowel

heerlijk nu die leeftijd van 2,5 hahaha

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:03

Leuk zeg al die uitspraken. Sommige dingen blijven hangen.
Ik vertelde mijn vriend dat mijn ouders een potti potti hebben. ( zo’n campingtoilet). Dus mijn vriend zegt: Een wat? Denk dat je een porta potti bedoeld.
Ik heb dus altijd gedacht dat het een potti potti was.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:24

Toen ik rond de 6-7 jaar oud was hadden mijn ouders varkenshaas klaargemaakt voor bij het avondeten. Dat had ik nog nooit eerder gegeten. Dus een van hen vraagt aan mij "En, wat vind je er van?" "Ja, het is wel lekker. Smaakt een beetje naar mensenvlees."
Wij noemen varkenshaas nog steeds mensenvlees :')

Mutti

Berichten: 146
Geregistreerd: 09-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:18

Ik was met mijn 3 oppaskinderen buiten in de tuin aan het spelen. Ineens komt de middelste (4) bij mij en geeft me een dikke knuffel. Ik zeg:" Wilde je graag een knuffel van mij?" Zegt hij :" Nee, ik had een vieze neus!" :+

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:25

Haha Mutti lekker dan. Je ben als zakzoek gebruikt.

Toen ik jong was hakte ik mijn gehaktbal in hele kleine stukjes.
Ik was kattevoer voor de katten aan het maken.
Nog steeds denk ik eraan als ik mijn gehaktbal kleiner maak.

Zoon was jaar of 3 en ik ging maar het Arbeidsbureau.
Meneer die mij hielp had een soort steenpuisten in zijn gezicht.
Zoon kon het niet laten er iets van te zeggen. Maar goed ik uitgelegd dat iedereen anders is.
Sommige mensen hebben een bril, rood haar, kort haar, maakt niet uit.
Zoon knikte keurig van ja.
We lopen weg en hij zegt hard ‘ mama het waren wel rare puisten he.

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:27

Mijn zusje had een nieuwe tekst op het reclame liedje van de Kruidvat gemaakt.
Kruidwrat, steeds verplassend, altijd voordelig...
Elke keer als ik een reclame van de kruidvat zie moet ik denken aan kruidwrat :')

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:40

Omg, hilarisch topic dit :D

Wij hebben een app waar we alle maffe uitspraken van onze dochters in op schrijven, echt geweldig.

Mijn oudste kon toen ze kleiner was de L niet goed uitspreken... als we dan iets leuks deden (uiteraard vaak in het openbaar) waarop zij wilde zeggen “leuk heh!” Zei ze “neuk-eh!”

Inmiddels is ze 3,5 en weet alles beter _O-
“Mama, praat eens tegen mij! Je bent toch geen klein kind!”

Onlangs heeft ze op de crèche, tijdens de lunch aan tafel, verkondigd dat mama heel boos was op papa :o kindje naast haar zei “oh mijn mama ook!” en kindje aan de andere kant “mijn mama ook!” Hilarisch volgens de leidsters... (ik was niet bij de ruzie tussen mij en mijn vriend aanwezig... maar dat geheel terzijde hahaha)

Speirs

Berichten: 1686
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:48

ShadowFax schreef:
Wij hebben een app waar we alle maffe uitspraken van onze dochters in op schrijven, echt geweldig.

Omg wat een fantastisch idee!

Wij zijn bezig met een nieuw huis en bespraken de mogelijkheid om de wc boven eruit te laten en alleen beneden een te houden.

Zegt mijn dochter:'Dan moeten we allemaal maar een luier om'. Hilarisch, ze is namelijk al 8. Wat ik vooral zo leuk vind is als ze zelf echt humor krijgen <3

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:58

ShadowFax schreef:
Omg, hilarisch topic dit :D

Wij hebben een app waar we alle maffe uitspraken van onze dochters in op schrijven, echt geweldig.

Mijn oudste kon toen ze kleiner was de L niet goed uitspreken... als we dan iets leuks deden (uiteraard vaak in het openbaar) waarop zij wilde zeggen “leuk heh!” Zei ze “neuk-eh!”

Inmiddels is ze 3,5 en weet alles beter _O-
“Mama, praat eens tegen mij! Je bent toch geen klein kind!”

Onlangs heeft ze op de crèche, tijdens de lunch aan tafel, verkondigd dat mama heel boos was op papa :o kindje naast haar zei “oh mijn mama ook!” en kindje aan de andere kant “mijn mama ook!” Hilarisch volgens de leidsters... (ik was niet bij de ruzie tussen mij en mijn vriend aanwezig... maar dat geheel terzijde hahaha)


Ohhh nou zo heeft die van mij een keer verkondigd dat papa met handboeien door de politie werd gehaald en naar het bureau moest.
Hij was helemaal over zn toeren,al dus de leidster.
Dus die kwam heel voorzichtig vragen met ophalen of het wel goed ging thuis.....ik had werkelijk geen idee waar ze het over had dus zei lachend tuuuurlijk.
Er was overigens niets van waar maar ik dacht later wel hoe komen de verhalen de wereld in :')

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:14

Mijn dochter zingt dat ene sinterklaaslied al 4 jaar lang fout. “Wie stout is krijgt lekkers, wie zoet is de roe”

Mijn zoontje heeft ook een prachtige portomofeuille, en daarin zitten zijn briefcenten waarmee hij een tweebrommer (quad) gaat kopen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34690
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:20

Ik moest dat echt 3 keer lezen die bovenste ik dacht, dat klopt toch gewoon.

Mijn dochter zong heel lang over waaiende wimpers in plaats van wimpels :))

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:27

Omg mensenvlees :')
Ik zat met een jaar of 3/4 een keer bij mijn moeder op schoot terwijl ze mij mandarijnpartjes voerde. Er zat een pitje in dus ik vroeg of dat in alle partjes zat. Nee, zei mijn moeder, alleen in sommige.
Toen ik weer een pitje had vroeg ik: is dit dan een sommige? Slim joh ha

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:29

Onze oudste had een onzichtbaar hondje die overal mee naar toe ging.Ze liep dan blaffend over straat en was haar hondje aan het aaien :)

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:45

Haha geweldig.
Mijn broertje toen hij klein was. Hij zag een man lopen met mega stekels.

Roept mijn broertke keihard; kijk mama een stekelvarken.


Of mijn zoontje laatst kijk mama dat zijn kadeten. Ik vroeg dus waar dan ja daar al wijsens naar 2 donkere vrouwen.(hoe hij daar bij komt ben ik nog steeds niet achter)

AnnickT

Berichten: 1469
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:53

Hier een keer een 6-jarig meisje dat aan haar moeder vroeg of ze katholiek waren. Moeder antwoordde met nee en legde uit dat zij geen religie/godsdienst hebben, maar dat er verschillende zijn en dat iedereen zelf mag weten wat hij wil. Meisje dacht even na en vroeg toen: "Kan ik dan gewoon alles een paar dagen uitproberen en dan kiezen?"

Missy_

Berichten: 1789
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:31

Ooh geweldig! Ik werk zelf in de kinderopvang dus uitspraken genoeg! Leuk idee om het bij te houden trouwens.
Gister gingen we opruimen zodat we aan tafel konden om te gaan eten, hoor ik een 3-jarig meisje tegen de andere kinderen zeggen: 'nee dat moet niet in de bak, moet ik het nou 3 keer zeggen.' Ik hoorde haar nog net niet diep zuchten :')