Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:46

papa: even wachten, papa is nu met mama in gesprek
dochter: mama heeft twee oren, een voor jou en een voor mij.

uhhhh ok :o?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:47

_O-

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:49

Dochter 2 bijna 3.

Mam neem je je borstels wel mee, dl2(3weken) heeft net gedronken

We gingen samen in bad en was bang dat Mn borstels( borsten) bij dl2 achter bleven _/-\o_

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:53

Dochter met blaasproblemen heeft net betere plastechniek aan geleerd. Op een gegeven moment zit ze toch niet helemaal goed en help ik haar herinneren hoe het moet :
Het is mijn lijf dus ik bepaal zelf wel hoe ik ga plassen!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:27

quera schreef:
Dochter 2 bijna 3.

Mam neem je je borstels wel mee, dl2(3weken) heeft net gedronken

We gingen samen in bad en was bang dat Mn borstels( borsten) bij dl2 achter bleven _/-\o_

Gelukkig is mijn dochter niet de enige met die fascinatie. Ze is net twee geworden en lijkt er een spelletje van te maken om te doen alsof ze niet weet wie mama is. Als je haar vraagt wie ik ben of waar mama is kijkt ze je aan alsof je Chinees spreekt, begint ze te lachen en kijkt mij soms triomfantelijk aan, maar zegt niks. De enige manier om haar naar mij te laten wijzen is door te vragen waar de tit is. := Papa kent ze wel. #)

Laurora

Berichten: 2648
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:58

Ik paste een keertje een middagje op een jongetje van toen 3 jaar.
Het was lekker warm, dus die middag hadden we elkaar natgespoten met waterpistolen. Vraagt ie de keer erop aan mij: "zullen we weer met de waterviolen spelen?" :')
Zelfde kereltje noemde zijn kroket een "spikkelfrikandel"

Edit: oh, ik weet nog een, mijn neefje, ongeveer 2,5 jaar oud noemt de (witte) poedel van mijn schoonouders "schaap".
Ook is hij gek op dierenfilmpjes op youtube. Echter zijn de filmpjes die hij het leukst vind in het engels. Dus als hij nu een dier ziet, en zijn vader/oom/opa/oma vraagt "welk dier is dat?" roept hij heel serieus "leopard!" of "horse!" of "elephant!"
We krijgen het er niet meer uit, dus we hebben ons er maar bij neer gelegd dat meneer gewoon voor zn 3e prima engels gaat spreken _O-

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:10

Willeke_ schreef:
papa: even wachten, papa is nu met mama in gesprek
dochter: mama heeft twee oren, een voor jou en een voor mij.

uhhhh ok :o?


_O-

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:40

Oh er schiet me er nog 1 te binnen! Die kleine van ons rond zijn 3e verjaardag, deden we aardbeien in plakjes snijden en op brood leggen. Zegt 'ie: Lekker! Aardbeienworst! Hihi.

En er is hier een boom omgevallen vorige week.
Rijden we een paar dagen later weg van huis, zegt 'ie: dag Pappa-auto! Dag huis! Dag vallende boom! Tot straks!

Jis_

Berichten: 11652
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:20

BiBiQ schreef:
Wat een opmerkingen komen er langs :')

Dochterlief hier zei toen ze een jaar of 2 was altijd Googel in plaats van vogel. De V uitspreken was lastig haha.



:D Mijn oudste zoon zei een tijdje gogel in plaats van vogel. En maakte rare maar begrijpelijke zinnen. Zoals, mag mij mee ook.

Ik heb ergens een schriftje liggen met leuke uitspraken van de kinderen. Door de tijd heen onthou ik het niet allemaal helaas. jongste is nu 18.

Oja mijn jongste zoon, ik zat op de wc en liet eigenlijk altijd de deur open voor een snelle plas. :o Kwam die kleine, 4 jaar, langs lopen, keek en liep door, liep weer achteruit en zei, past net hè mama. :')

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:41

Ik was net even boos tijdens het winkelen op de jongste:'jij bent een mene (gemene) mama.'
'ja, klopt heel gemeen, ik zou een andere zoeken'
Zegt de oudste 'nee mama jij moet gewoon bij ons blijven want andere mama's zijn niet geneem maar wel spannend'
OK, bedankt

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:57

Hahahaha

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:15

Mijn moeder dronk muntthee. Zit mijn broertje naar te kijken. Zegt ie vol afgrijzen: "Mam, er groeit een PLANT in je thee"

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:03

Tijdens een leuk gesprek over liefde, verliefd zijn etc.
Vriend:mama heeft mijn hart gestolen
Ik:en papa heeft mijn hart gestolen
Dochter van 4:dan is het toch geen stelen, dan is het ruilen!

Speirs

Berichten: 1686
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:35

Mijn baby zat op handen en knieën heen en weer te schommelen. 'Ze twerkt!' zei een meisje die naar haar keek :')

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:17

Dochter en schoonzoon gaan een dagje naar het strand, ergens in Noord Holland. Ergens, skyline richting hoogovens, grote fabrieken met enorme schoorstenen, roept zoontje van toen 5 jaar: "NU weet ik waar de wolken gemaakt worden!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:21

Ik was klein en voor het eerst naar de dierentuin geweest. Prachtig natuurlijk.
Later die week zit ik voor op de fiets bij papa en fietst er een zwarte meneer langs. Ik wijs ineens naar die meneer met eigenwijs vingertje, en roep keihard: "Apie!"
Mijn moeder geloofde er achteraf natuurlijk niks van, tot ik het later die week in de supermarkt weer deed :')

Ook een keer op vakantie in de supermarkt, uiteraard wederom keihard en onbeschaamd: "Wacht maar even hoor, papa, want je kunt er toch niet langs. Die meneer heeft zuuuuuulke dikke billen!"
Ons pap was nog nooit zo blij geweest dat ie in Frankrijk was ipv in Nederland denk ik :')

daantjuhhh

Berichten: 26885
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:48

Dat laatste heb ik volgens mijn vader ook een keer gezegd.

Toen hadden we een familie feest in een zaal. En als je wegging moest je via de kroeg ervoor naar buiten. Daar zat een hele dikke man aan de bar. Ik schijn heel hard PAPA. Moet je zien. Die man is heeeeeeel erg DIK. ( hij zat ook echt op 2 barkrukken)

En toen ik heel klein was deed mijn moeder vluchtelingen werk.
Ik woonde in een klein dorpje.
Dat was 30 jaar terug en toen had je niet veel donkere mensen. Ik had er nog nooit iemand gezien die donker was.

Mijn moeder nam mij mee naar het vluchtingen centrum. Ik moest een handje geven aan een Afrikaans gezin. Ik wilde dat niet terwijl ik normaal heel sociaal was.
Mijn moeder; waarom wil je geen handje geven?
Ik verlegen; ik ben bang dat ze afgeven :oo

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:10

Op stage paar jaar terug, praktijkonderwijs en rond de 14 jaar denk ik. 'Nee joh, ze is niet dik. Ze heeft gewoon veel ruimte nodig voor haar innerlijke schoonheid.'

Van de week op werk zat een 5 jarig jongetje heel trots te vertellen en naar zijn sleutelbeen aan het wijzen. Dus ik vraag 'hoe heet dat botje?' 'Ja dat is de voetsleutel' :')

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:37

Het was mistig buiten. Zoontje wordt wakker, kijkt naar buiten en roept “mam! Het is buiten helemaal stoffig!”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:08

Wij hebben in ons nieuwe huis dat maanden leeg heeft gestaan last van ongedierte/ insecten. Op een gegeven moment ziet onze dochter (7) iets op de muur kruipen. Ze bestudeert het even goed, en roept vervolgens naar mij “Mamma er zit een beest op de muur! Het is OF een pissebed, OF een goudvisje.. >;)

Ik ben een beelddenker, en bij het horen van goudvisje moest ik toch wel even grinniken! :))


Ook hoorde ze het liedje van Guus Meeuwis - per spoor op de radio. Ze luisterde aandachtig terwijl ik aan het meeblèren was met Kedeng Kedeng, Oe Oe! en vraagt vervolgens “Waarom zingen ze krengedeng?”. Ook die moest ik even weggrinniken :Y)

Mutti

Berichten: 146
Geregistreerd: 09-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:28

De overgrootmoeder van mijn oppaskind (4) is een paar maanden geleden overleden en begraven.

Een paar weken geleden is 1 van de poezen overleden en die heeft hij samen met papa en mama in de tuin begraven.

Nu kwam opi op zijn verjaardag en J. zegt:" Omi is in de grond gestopt, he?"
Even later kwam hij bij mij en zegt:" J. als ik later dood ben, wil jij mij dan in de grond stoppen? En als jij dood bent kan M. (zijn pasgeboren broertje) jouw wel in de grond stoppen!" :D

dalena

Berichten: 3128
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:41

Zusje (7) tijdens pakjesavond. Ze had unicorn slijm gekregen: " slime die... oh het slijm is dood". Dus ik kijk even mee staat er: it's a slime day" :D