Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:23

Haha mn nichtje die altijd zei, ooo kijk een kotenijntje! Moest konijn zijn haha. Ze zegt nu wel gewoon konijn.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:37

Mijn nichtje kon, toen ze nog een stuk kleiner was, de O niet goed uitspreken, dat werd een U. Tegen mijn vader zei ze tijdens een etentje:
Ume Tum, de pannenkoeken zijn up!

En een kindje (jaar of 2,5) op het kinderdagverblijf waar ik stage liep werd heel boos omdat zij met de fiets wilde spelen. Kwam ze huilend naar mij toe. Dus ik zei: dan moet je even gaan vragen of jij met de fiets mag spelen.
Gaat ze naar t andere kind toe: Ava vragen? Ava vragen?!
:+ andere kind keek d’r aan alsof ie water zag branden natuurlijk haha

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:43

Janinevv schreef:
Haha mn nichtje die altijd zei, ooo kijk een kotenijntje! Moest konijn zijn haha. Ze zegt nu wel gewoon konijn.


Ja klinkt bekend :') , ik zei altijd tiettuig en mijn stiefdochtertje kopjekommer.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:57

hoikimmmy schreef:
Janinevv schreef:
Haha mn nichtje die altijd zei, ooo kijk een kotenijntje! Moest konijn zijn haha. Ze zegt nu wel gewoon konijn.


Ja klinkt bekend :') , ik zei altijd tiettuig en mijn stiefdochtertje kopjekommer.



Haha heerlijk he :D

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:05

Mijn oudste noemde een bal een ka en een paard een kaapie.We zeggen nu 16 jaar later nog weleens dat we gaan kaapie rijden.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:53

Mijn zoontje zei ooit out off the blue ; ik ben zooo blij dat ik geboren ben hè,nu ben ik eindelijk van die navelstreng af :Y)

Oh en mijn dochtertje van net 4 zei laatst in een overvolle wachtkamer ; ik heb een vagina hè mama _O-

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:07

Ons zoontje die zegt over bonte paarden:mama die paardjes moeten gewassen worden want die zitten onder de verf O:)

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:10

Ik had een ventje van 7 te logeren van vriendin. Hij moest wat afvallen en dus ging hij zich keurig af en toe wegen. Op een dag gaf hij een dramatische kreet met ; 'Ohnee, ik ben opgevallen!!'
Hij dacht dat tegenovergestelde van afvallen zo heette... ik moest zo enorm lachen hierom <3.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:13

Mijn dochter van 4:

Ze kan zich nog wel eens heel erg opdringen en soms ben ik bezig en blijft ze me 100 dingen vragen achter elkaar. Dan zeg ik dus wel eens dat ik ook andere dingen te doen heb.
Als ik haar nu iets vraag om te doen zegt ze "Ja ik moet ook andere dingen doen he!)

"Ik heb een idee.
Als jij drinken voor me pakt, ga ik het drinken"

En vandaag kwam ze buiten, ze zei wat een zonnige dag. Daarna zei ze heel droog "ik ga vandaag niet meer naar buiten" :')

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:14

Mijn zoon had op zijn achtsde zijn eerste menles als mini koetsier van mijn man.
Haflinger Janouk voor de koets. Mijn zoon en Janouk zijn vrienden :D die het stoute in elkaar boven halen.

Janouk ging in draf steeds harder. Mijn man zei: "ophouding".
Mijn zoon deed niets en Janouk ging nog harder. :o Mijn man riep nog een paar keer "ophouding" , maar mijn zoon deed niets.

Toen sprak mijn zoon de geweldige woorden: /3 " Janouk, hoor je Pappa niet, je moet ophouden".

Mijn man keek zo verbaasd en ik.........ik lag achter op de koets in een deuk.
Laatst bijgewerkt door janouk op 15-07-18 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:16

Jongetje (4 jr) op de BSO waar ik werkte was diep onder de indruk van de naaktslakken die smorgens op het plein lagen. We gingen er met een paar kinderen bij kijken en een ander kindje raakte een slak aan. “Ieeell, dat doe ik echt niet Juf! Dan worden mijn handen naakt!!” Riep hij heel hard.

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:27

Vroeger zei ik altijd:
"Ik wil later een herfsthond!"
Ik bedoelde gewoon herdershond :')

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:57

Mijn zoon wilde als hij groot was ook borstels (borsten) hebben.
En limonade noemde hij minamanade.
Een vliegtuig was een lielie.

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:59

Heerlijk topic!

Toen ik mijn jongste dochter een aantal maanden geleden nog borstvoeding gaf zat mijn oudste van 3 op mijn schoot. De jongste moest gevoed worden maar de oudste wilde niet van schoot af.
Zegt ze: mama, ik geef je borsten wel even aan papa, dan kan hij C even voeden en kan ik bij jou op schoot blijven zitten. :')

En een paar maanden geleden zei ze, toen we eendjes en zwanen in de vijver zagen zwemmen:
Mama, de eendjes moeten nog goed groeien voordat ze een zwaan zijn. :D

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:00

Zo heb ik op mijn 10e een stressbehandeling ondergaan bij de tandarts :')
Hoewel ik nu bijna 20 jaar later nog steeds achter mijn formulering van een wortelkanaalbehandeling (of welke behanding bij de ta dan ook)sta O:)

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:42

Mijn neefje noemt een boterham met pindakaas. Een boterham met pjampjam

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:48

Ik noemde wenkbrauwen vroeger ogebogen. Ik hoor het nog steeds op verjaardagen :')

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:50

Ik heb stage gelopen bij de kleuters afgelopen schooljaar. Daar hoor je genoeg leuke uitspraken haha.

Ik hoef geen jas aan want ik heb een lekker warm vachtje, toch juf?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is blond!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:57

Mijn neefje noemde vogeltjes op een gegeven moment 'boenkeltjes' :')

En hij vond de 'v' ook erg moeilijk uit te spreken, dus een vlieg werd een slieg. Die blijft er ook gewoon in haha. Net als mijn nichtje die van kapot 'patoet' maakte :P

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:58

Mn nichtje had problemen met het uitspreken van de r dat werd een j. En dan loop je over straat en zegt ze best hard: Kijk die mevjouw heeft een jode jas aan! :o

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:58

ik werk op een kdv en een van mijn collegas ging onlangs met pensioen.
Vraagt een van de kinderen aan haar, maar juf wat ga je na je pensioen doen? kom je dan weer werken?

jochie (bijna 3) tegen mij, juf waarom heb je dat shirt aan? Ik : o ik vond het grappig er staan flamingos op met een pet en zonnebril. Vindt jij het leuk?
3 jarige : nee juf ik vind het stom... :+

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:03

Mijn dochter van 4 blijft steevast volhouden dat onze A pony en onze C pony nog wel erg jong zijn, ze moet toch echt nog groot groeien zoals de 2 paarden. (pony's zijn 15 en 22)
Of als ze shetlanders ziet: mam, die veulentjes zijn echt leuk!

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:09

Ooh leuk dit!

En paar jaar geleden had ik het met mijn oudste dochter over later als ze groot is, en dat ze dan op zichzelf gaat wonen of samenwonen.

'En waar gaan jullie dan wonen?', vroeg ze.. >;)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:14

Niet echt een uitspraak, maar als kind dacht ik vroeger dat ik ooit een keer in de winter jarig was.
Omdat ik dit jaar op zaterdag jarig, volgend jaar zondag, dacht vroeger dus dat de dagen ook per seizoen veranderde :') .

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:16

KM_Ris schreef:
Mijn dochter van 4:

Ze kan zich nog wel eens heel erg opdringen en soms ben ik bezig en blijft ze me 100 dingen vragen achter elkaar. Dan zeg ik dus wel eens dat ik ook andere dingen te doen heb.
Als ik haar nu iets vraag om te doen zegt ze "Ja ik moet ook andere dingen doen he!)

"Ik heb een idee.
Als jij drinken voor me pakt, ga ik het drinken"

En vandaag kwam ze buiten, ze zei wat een zonnige dag. Daarna zei ze heel droog "ik ga vandaag niet meer naar buiten" :')


Zo herkenbaar dit :’)
Mijn dochter plakt soms nog al aan me dus ik zei voor de gein ik laat je heus niet achter hoor. Lopen wr later in de stad em ik pak haar hand, zegt ze “rustig maar ik laat je heus niet acher hoor >;)