Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7725
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:06

Ga verhuizen neem een scooter brommer e-bike bus abonnement rij met iemand mee.. twintig kilometer is nog te doen.
Als je daar voor nood terecht kan.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 21:13

Schuur_ schreef:
Art_Ificious schreef:
Hoi,
Ik heb helaas wéér problemen in mijn relatie. Niet de eerste keer overigens.
Maar deze keer ben ik echt ongelukkig met de situatie. Zal even in het kort vertellen:

Vriend vind dat ik te weinig tijd maak voor ons. Maar hij stelt nooit zelf eens iets voor om te doen. En als ik iets voorstel is het nooit goed. Zo koos hij vorige week voetbal boven een keer samen uit eten. (En dan nog beweren dat ik geen tijd maak hé).
Ook vergeet hij steeds wat ik hem gezegd heb. Ik vind dit erg vervelend dat ik iets continu moet herhalen. Ik wordt er ook gewoon verdrietig van want dit geeft mij het gevoel dat hetgeen ik zeg niet interessant is. Terwijl ik wel altijd naar hem luister en onthou wat hij gezegd heeft.
Ook wordt hij lastig om het minste zelfs als hij nog maar dénkt dat ik hem tegenspreek (terwijl ik tegen de computer bezig was die keitraag is) wordt hij lastig op mij.

Gisteren was de maat vol... heb 10x gebeld omdat ik met platte band op het werk stond en niet thuis geraakte (fiets). Hij nam niet op dus heb ander vervoer geregeld. Inmiddels sms gedaan.
Kom ik hem een Klein uurtje later tegen (hij passeerde mij gewoon met de auto) maar tot zelfs dat moment geen reactie van hem gehad. Zelfs zijn vrienden wisten niet waar hij zat want ook op hen reageerde hij niet.
Uit woede en onmacht stuurde ik hem dat het definitief gedaan is tussen ons. En ik op zoek ga naar iets anders.
Krijg ik als reactie dat ik dat maar moet doen. Dat hij mijn gezever moe is en ik vrij ben om te gaan. Want enige wat voor mij telt is mijn paard.

Ok toegeven ik ben vaak bij mijn paard. Maar als hij elk voorstel wat ik doe afslaat en zelf geen voorstellen doet, dan weet ik het ook niet meer. Ook zit hij vaak op café komt die tussen 1u en 4u 's morgens pas thuis. Fijn als je om 5u moet opstaan voor je werk.
Geen greintje begrip of respect krijg ik. Ik voel ook al maanden geen oprechte liefde meer.

Ik wil dus weg,
Maar wat doen? Ik heb geen rijbewijs, heb nog wel 1 kans om examen af te leggen. Maar intussentijd moet ik dus wel bij hem blijven.
Hetzelfde met een huis of appartement vinden. En welke keuze is dan het beste? Huis of appartement? (Beide huren, kopen kan ik helaas niet).

Graag jullie adviezen in deze lastige situatie.


Hoi, ik wou je even een hart onder de riem steken. De liefde is over en dat is niet erg, wel zwaar poedersuiker. Je moet nu ‘opnieuw’ beginnen en er komt enorm veel op je af.

Ik woon in Maaseik, weer niet of dat in je richting is maar heb nog wel een logeerkamer over als je het nodig hebt

Helaas is maaseik niet in de buurt. Woon in herk-de-stad en werk in een deelgemeente van Hasselt.

Jullie adviezen voor naar ouders te gaan is financieel ook het Beste advies. Ik ben aan het bekijken hoe ik dat doe te fiets. Mijn ma vind de afstand wat groot. Maar voorlopig tot ik rijbewijs heb moet dat toch mogelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 06-07-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:13

Ik zou ook bij je ouders intrekken als dat kan. 20 km is idd nog te doen. Mijn paard stond op een stal die 11 heen en 11 terug was. Dat was op een brommer goed te doen. Ik heb het ook een tijdje op een e-bike gedaan.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:15

Zijn jullie ook niet gewoon uit elkaar gegroeid? Is dit nog altijd diezelfde F?
Is hij dan inmiddels ook niet al bijna 50?
Jij wil steeds meer je eigen leven bepalen (wat logisch is) en hij is gewend dat hij doorgaans de beslissingen nam.
Misschien werkt dat ook gewoon niet meer.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 21:21

Sizzle schreef:
Zijn jullie ook niet gewoon uit elkaar gegroeid? Is dit nog altijd diezelfde F?
Is hij dan inmiddels ook niet al bijna 50?
Jij wil steeds meer je eigen leven bepalen (wat logisch is) en hij is gewend dat hij doorgaans de beslissingen nam.
Misschien werkt dat ook gewoon niet meer.

Je hebt gelijk dat is diezelfde persoon idd.
Inmiddels tegen de 50 ook ja.


Verder even via pb om persoonlijke redenen.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:35

Ts je hebt al vaker zulk soort topics gehad. Niet erg je zit er duidelijk mee. Maar kies nu gewoon voor jezelf hoe moeilijk het ook zal worden. Dit is geen relatie meer.
Heb je niet iemand in je omgeving die jij vertrouwd en waar je goed mee kan ? Zodat jullie samen eens naar het financiële plaatje kunnen kijken Als je weg gaat bij je vriend. Niet dat financiën een reden kan zijn om wel te blijven.
Maar misschien geeft het je wat rust als je weet wat je mogelijkheden zijn als je alles met jou inkomen moet doen. Dan weet je ook in welke huurklasse je kan rond kijken.
Denk dat tijdelijk bij je ouders best een optie is dan heb je een plek kan je nog even een reserve buffer opbouwen. Als het tijdelijk is overleef je de reis tijd wel.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 22:42

genja schreef:
Ts je hebt al vaker zulk soort topics gehad. Niet erg je zit er duidelijk mee. Maar kies nu gewoon voor jezelf hoe moeilijk het ook zal worden. Dit is geen relatie meer.
Heb je niet iemand in je omgeving die jij vertrouwd en waar je goed mee kan ? Zodat jullie samen eens naar het financiële plaatje kunnen kijken Als je weg gaat bij je vriend. Niet dat financiën een reden kan zijn om wel te blijven.
Maar misschien geeft het je wat rust als je weet wat je mogelijkheden zijn als je alles met jou inkomen moet doen. Dan weet je ook in welke huurklasse je kan rond kijken.
Denk dat tijdelijk bij je ouders best een optie is dan heb je een plek kan je nog even een reserve buffer opbouwen. Als het tijdelijk is overleef je de reis tijd wel.

Helaas ken ik te weinig mensen en vertrouw ik te weinig mensen om zulke dingen te bespreken. :(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:12

Hoi Art

Wat naar voor je. Als je weg wil, is er altijd een manier. Een e-bike of scootertje, indien nodig tijdje bij je ouders wonen en lekker sparen.

Financiën wil ik gerust met je meekijken als je dat ok vind. Ben hier bij mezelf al jaren heel secuur in.

Het is nooit makkelijk om weg te gaan. Zeker als je nog niet veel buffer hebt. Maar waar een wil is, is een weg. Sterkte!

pateeke
Berichten: 2218
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 07:53

20 km is niet bij de deur, maar desondanks wel haalbaar ookal heb je geen auto. Ik kan ook niet met de auto rijden en moet dagelijks ook verplaatsingen doen van 20km (enkele reis) en verder.

Ik ken de situatie natuurlijk onvoldoende, maar ik lees precies wel dat er een communicatieprobleem zit tussen jullie. Jullie lijken beide een heleboel veronderstellingen te maken over wat de ander denkt of waarom de ander iets doet en zijn dan vervolgens boos dat het niet matcht met je eigen gedachten.
Ookal ga je niet met hem verder, verdiep je eens in verbindende communicatie, actief luisteren enz. Het kan problemen als deze echt verminderen.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:57

Art_Ificious schreef:
Jullie adviezen voor naar ouders te gaan is financieel ook het Beste advies. Ik ben aan het bekijken hoe ik dat doe te fiets. Mijn ma vind de afstand wat groot. Maar voorlopig tot ik rijbewijs heb moet dat toch mogelijk zijn.


Wellicht kun je kijken of je het traject te fiets kunt inkorten?
Ik weet niet hoe buitenaf je ouders wonen, anders kun je wellicht een deel te fiets en een deel per bus doen? Ook om de reistijd wat te beperken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:25

Misschien kunnen je ouders je een paar keer brengen en kun je verder zsm wat vakantiedagen opnemen? De situatie uitleggen op je werk?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:41

Et staat me iets bij van een aantal jaar geleden dat TS aangaf niet echt uit een geweldige thuis situatie te komen.
Dan is een eigen leventje opbouwen waarschijnlijk handiger, anders ga je van 1 situatie waarin je geleefd wordt naar de volgende.
Met een redelijk minimum inkomen is een huurwoning niet eenvoudig maar wellicht heeft het zijn om advertenties te plaatsen om een kamer of zolder ergens bij iemand te huren, dan blijft er misschien nog wat over om je rijexamen nog een keer over te doen. Zou zonde zijn om dat nu te laten valllen na al die lessen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:45

Ah dat wist ik niet. Maar ik doelde ook niet op een permanente situatie. Maar meer een oplossing voor komende week. Kom je iig op je werk niet in de problemen en kun je ondertussen voor iets anders kijken.

Jammer dat het zomer is, in de winter is een vakantiehuisje ook een betaalbare optie.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:54

Ik weet natuurlijk niet hoe accuut de situatie is, maar je kunt dan ook vanuit een jarenlange relatie die en waar nu gewoon de liefde gegaan is zonder grote dramas ook eerst even apart gaan slapen en dan jezelf een paar weken geven om iets anders te vinden, dan kun je ook wat rustiger spullen uitzoeken die mee moeten.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:08

Je geluk moet niet afhangen van je vriend en relatie. Of uberhaupt van een partner en een relatie, je geluk maak je zelf. Als ik me goed herinner heb je al vaker benoemd dat het niet werkt en dat je niet gelukkig bent in deze relatie. Kies dan voor jezelf, bouw je eigen leven op zoals jij dat wil, ga jezelf gelukkig maken. Hij heeft je al jarenlang niets meer te bieden.
Het niet hebben van een auto ia trouwens geen reden om toch te blijven. Dit weekend je spullen pakken en lekker naar je ouders. Koop idd een simpel brommertje oid en je kan maandag gewoon naar je werk.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 05:22

Wie update wil met wat ik ga doen... ik stuur alleen via pb uit veiligheidsoverwegingen.

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:46

TS, ik woon in Geetbets en werk in Hasselt. En dat doe ik ook met een e-bike, is 24km. Jouw afstand kan dan echt het einde van de wereld niet zijn: goede fietspaden en bij mijn weten ook nog altijd redelijke busverbindingen.
"Ge zijt van Herk-de-Stad" heb je ook op fb, is een besloten groep, vind je misschien iemand om mee te carpoolen.

(Dat voorstel toen hij voetbal verkoos... Als je zo emotioneel van elkaar verwijderd bent, zou ik ook mijn hobby/of was het een wk-match verkiezen...)

Lukasje
Berichten: 11271
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:55

Wat een rotsituatie! Knopen doorhakken is moeilijk, vraagt veel moed maar indien je niet gelukkig bent meid, moet je even door de zure appel heen. Ook al zie je bepaalde dingen echt niet zitten, er is altijd licht aan het einde van de tunnel! Sterkte :(:) !

Roodvos

Berichten: 6669
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:45

TS, een poosje geleden schreef je in een ander topic dat je een auto hebt, maar daar nog niet in mag rijden om dat je nog geen rijbewijs hebt. En dat de afweging was om die auto dan maar te verkopen en een scooter te kopen. Hoe staat het daar eigenlijk mee. Is die auto verkocht, en zo ja, waarom is er dan nog geen scooter?

Ben je vanuit je ouders gelijk bij je vriend ingetrokken? Dat zou in mijn ogen veel verklaren, je hebt dan nooit geleerd echt zelfstandig te worden en je eigen beslissingen te nemen. Ook krijg ik sterk de indruk dat jouw vriend jouw afhankelijk houdt en jij je afhankelijk laat maken. En dat is voor jou een ongezonde situatie.

Dus mijn advies is dan ook, als je dit allemaal hebt opgelost, voor je weer gaat samenwonen eerst een periode op jezelf te gaan wonen. Echt zelfstandig en onafhankelijk worden, je eigen beslissingen nemen en uitvinden wat jij nou eigenlijk belangrijk vindt in het leven. Leren om zelf je boontjes te doppen. Je zult zien dat je daar een veel sterkere en zelfverzekerde vrouw van wordt. En als je dat voor elkaar hebt, dan kan je ook een nieuwe (en volwaardige) relatie aangaan als je dat wil.

En je hoeft niet bij je vriend te blijven hè. Je kan desnoods eerst met een tentje op een camping gaan staan of in een trekkershut bivakkeren. Ideaal? Nee. Maar dan ben je wel bij hem weg.

Sterkte :(:)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:02

Voetbal was dan ook wel België/Brazilië. Zelfs ik als niet voetballiefhebber heb daar begrip voor.

Maar van een loon een paard en appartement betalen is moeilijk.Neem de hulp van Poes aan ,het is fijn als iemand je helpt met rekenen.Sterkte in ieder geval.

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:15

Kun je niet iets anti-kraak vinden om te wonen? En ben je zelf precies en hard werkend voor je paard kun je je paard dan niet bij iemand stallen waar je het werk grotendeels overneemt? Zodat je misschien minder hoeft te betalen?

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:05

Ik vind je opmerking 'uit veiligheidsoverweging' wel een zorgelijke om eerlijk te zijn!
Ik hoop dat je je spullen hebt gepakt en lekker weg bent gegaan (en nooit meer terug gaat). En die auto die je hebt (had?); lekker verkopen en een simpel tweedehands brommertje kopen. Dat kun je vandaag nog regelen.
Succes.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:16

Altijd meegelezen. Maar dit is toch wel ernstig als je zo'n update stuur.
Je mag mij altijd een Pb sturen. En kan kijken wat voor contacten ik heb in die regio.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Wat moet ik nu toch doen? Adviezen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:43

Sizzle schreef:
Zijn jullie ook niet gewoon uit elkaar gegroeid? Is dit nog altijd diezelfde F?
Is hij dan inmiddels ook niet al bijna 50?
Jij wil steeds meer je eigen leven bepalen (wat logisch is) en hij is gewend dat hij doorgaans de beslissingen nam.
Misschien werkt dat ook gewoon niet meer.


De viend van TS is bijna 50?? Daar zit dan best een groot verschil tussen. 25 en 50 jaar.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:07

Debbie00 schreef:
Sizzle schreef:
Zijn jullie ook niet gewoon uit elkaar gegroeid? Is dit nog altijd diezelfde F?
Is hij dan inmiddels ook niet al bijna 50?
Jij wil steeds meer je eigen leven bepalen (wat logisch is) en hij is gewend dat hij doorgaans de beslissingen nam.
Misschien werkt dat ook gewoon niet meer.


De viend van TS is bijna 50?? Daar zit dan best een groot verschil tussen. 25 en 50 jaar.



Het is niet het leeftijdsverschil waardoor het niet botert maar door de acties die er van beide kanten ondernomen zijn of het gebrek daaraan als ik het zo lees.

Er zijn ook stellen met een groot leeftijdsverschil waarbij het wel goed gaat.
Het draait om goede communicatie en respect naar elkaar toe.
Eerlijkheid ook.

Die communicatie en respect mist bij TS en haar vriend. Dat is wat er mis gaat.